Kai bus baigta Fabričnos (Łódź Fabryczna) geležinkelio stoties rekonstrukcija ir nutiestas tunelis, tai ir su tarpmiestiniu susisiekimu autobusais gali būti daug pokyčių, kas susiję su išvykimu. Galbūt nauja AS bus šalia naujos Fabričnos geležinkelio stoties. Anskčiau ši stotis buvo galinė, dabar bus požeminė ir pravažiuojama - po miestu tiesiamas tunelis, tiksliau du iš karto, antrasis ateityje bus panaudotas metro.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PL] Viešasis transportas Lenkijoje
Collapse
X
-
RADOMAS
Radomas yra centrinėje Lenkijos dalyję, maždaug 100 km į pietus nuo Varšuvos. Radome gyvena apie 200 tūkst. gyventojų, keleiviai mieste vežami tik autobusais. Mieste keleivius veža du vežėjai: savivaldybės MPK Radom ir privatus Michalczewski Sp. z o.o. Pastarasis keleivius veža ne tik Radome bet ir Varšuvos mieste.
Vieni naujausių MPK autobusų Solaris Urbino 18 CNG. Gamtinėmis dujomis varomų autobusų eksploatuoja ir privatus vežėjas.
Būtent iš Radomo vienas Solaris Urbino 12 CNG prieš kelis metus buvo bandomas ir Lietuvoje.
Senas Neoplanas perdažytas naująją Radomo dažymo schema
MAN NG272
Jelcz M081MB3 midibusas
Solaris Urbino 18
Neoplan K4016TD Tai yra paskutinė lenkų gaminta Neoplan versija, buvo pagaminta ganėtinai nedaug vienetų, vietoj jo pradėti gaminti Solaris Urbino.
Michalczewski autobusai.
Dauguma raudoni/balti, tačiau yra ir tokių
Solaris Urbino
MAN
Tęsinys bus
Comment
-
Tęsiu. Radomo priemiesčio transportas. Keleivius autobusais veža PKS Radom, taip pat keletas privačių vežėjų. Tik PKS Radom veža keleivius iš stoties, visi kiti nuo centrinių stotelių.
Priemiesčio pervežimuose populiarios priemiestinės trečios serijos Setros
Mercedes-Benz Integro
Autosan H10-11
Setra S215 UL
Jelcz L100
Pusiau žemagrindis Autosan A613MN
Vienas stambesnių vežėjų priemiestyje - Chełmińska. Priemiesčio maršrutai sužymėti ir raidėmis
Kitų vežėjų autobusai
Beabejo Radome yra ir mikroautobusų, jie susigrūdę nedidelėje aikštelėje šalia autobusų stoties
Comment
-
Radomo autobusų stotis
PKS Radom turi vos keletą tarpmiestinių maršrutų, pagrindinis į Varšuvą. Deja, dėl nemažos konkurencijos panašu kad ir tie patys ilgai nesilaikys
Tuo metu kai buvau Radome buvo vykdomi kažkokie geležinkelio ruožo tvarkymo darbai, tad traukinius pakeitė PKS autobusai vežę nuo geležinkelio stoties. Paprastai šie Irizarai dirba tarpmiestyje.
Temsa Opalin
Polonus grįžta į Varšuvą.
Polskibus taip pat į Varšuvą
PKS Lodzės Volvo
Nemažai keleivių perveža ir mikroautobusai, kurie stoja miesto stotelėje šalia autobusų stoties (tvarkaraščiuose beabejo rašoma, kad užsuka į stotį). Sinbus vienas tokių vežančių į Liubliną, tiesa, kada keleivių srautai didesni siunčiami ir midibusai.
Tiek iš Radomo.
Comment
-
LIUBLINAS
Mieste pagrindinis vežėjas yra MPK Lublin (Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne), tiesa yra nemažai privačių vežėjų, kai kurie jų turi vos po keletą autobusų. Visi autobusai dabar dažomi vienoda Liublino dažymo schema, tačiau dar yra nemažai likę neperdažytų autobusų. Pagrindinėse miesto stotelėse, taip pat daugumoje autobusų yra bilietų automatai.
Priekyje privataus vežėjo Solaris, gale du MPK Autosan
Autosan M12LF galiniame žiede, teko šiuo pasivažinėti, viduje ganėtinai keistas išplanavimas su nemaža dalimi sėdynių "atbulomis".
Nors ir atrodo labai panašiai, bet tai ne Autosan, o visiškai naujas Bogdan 701. Tai pirmasis ukrainiečių visiškai elektrinis autobusas.
Autosan midibusas
Citaro
Conecto
MAN
Privataus vežėjo Irisbus Citelis
Seni Mercedes-Benz
Privataus vežėjo Iveco
Naujos ir senos dažymo schemos Jelcz M121
Jelcz M11, šių jau likę visai nedaug, važinėja tik miesto pakraščiuose
Oro uosto autobusas
Comment
-
Troleibusai. Troleibusų operatorius mieste taip pat MPK. Liubline yra platus troleibusų tinklas, tačiau kai kuriais jų kursuojama labai retai, kai kuriose atkarpose troleibusą galimą pamatyti vos kartą per pusvalandį (dienos metu) - Lietuvoje tokių atkarpų greičiausiai greitai neliktų.
Troleibusų parką sudaro Solaris ir Bogdan troleibusai (bei keletas vienetinių modelių). Pastarieji patys naujausi, per porą pastarųjų metų jų į Liubliną pristatyta 38.
Bogdan 701 senamiestyje
[/url]
Solaris Tollino 12
Be "srovės" važiuoti ne problema. Ir matyt lenkai nesijaudina kad keleiviai troleibusus maišys su autobusais.
Solaris Tollino 18 Felin žiede
Comment
-
Tolimasis susisiekimas, Liubline
Priemiestis bei tarpmiestis transportas Liubline yra stipriai degradavęs. Nors keleivių išties daug, autobusų manyčiau net Šiauliuose galima išvysti daugiau - visa kita mikroautobusai. Panašu, kad ten licenciją gauti keleivių vežimui pastangų daug nereikiai. Mikroautobusais veža tiek firmos, kurios dažniausiai investuoja ir į naujesnę techniką, internetinį puslapį, turi šiokį tokį prekinį ženklą tiek pavieniai žmonės, kuriems turi vieną mikroautobusą ir taip sau duona užsidirbą - šių visas marketingas pasireiškia ant A4 lapo atspausdintas maršruto lentelė. Minėti stambesni vežėjai, ypač priemiestyje turi vietų rezervavimo sistemą (Lenkijoje neretas reiškinys, kad piko metu vietos gali ir negauti) - internete, arba tiesiog telefono numeriu pasiskambini ir praneši apie savo kelionę - tuo nemažai kas naudojasi. Kai kurie vežėjai mikroautobusais beabejo turi ir autobusų, nes kaip minėjau keleivių srautai nemaži - bet tai maždaug sudaro 5-10 proc. lyginant su visais mikrobais. Apie jų modelių ir vietinių modifikacijų įvairovę net nerašysiu - yra tikrų laužų ir yra visiškai naujų mikroautobusų.
Pagrindinė autobusų stotis šalia turgaus.
Dauguma mikroautobusų važiuoja iš šalia stoties įrengtų jų aikštelių (jos sutvarkytos ir įrengtos ne taip jau seniai).
Išties sunku rasti fotografavimo kampą, kad matytusi visas mikroautobusų kiekis, nuotraukoje matomas maždaug dešimtadalis mikroautobusų kurie tuo metu buvo stotyje.
A1 senesnėje nuotraukoje ši siena buvo nukabinta tvarkaraščiais, dabar jų neliko - visi tvarakarščiai yra surašyti tvarkingai prie išvykimo krypčių, tiesa, ne vietiniui suprasti kas iš kur važiuoja turbūt misija sunkiai įmanoma.
Kita stotis, gerokai mažesnė yra šalia geležinkelio stoties, ją irgi okupavę mikroautobusai, autobusų ten vienetai.
Lubelskie Linie Autobusowe yra pagrindinis vežėjas Liubline tolimojo susisiekimo maršrutais autobusais, tiesa autobusų jie daug neturi...
Naujausi jų autobusai - šie Higer
Rajoninis transportas
Pravažiuojantys tolimojo susisiekimo autobusai
Vienas iš šių Polskibus autobusų lieka nakvoti Liubline, kitas vėlai vakare išvyksta į Varšuvą. Į Varšuvą tiek traukiniai, tiek autobusai, tiek mikroautobusai.
Comment
-
Dėl troleibusų Liubline - pernai vyko galutinis tinklo plėtros etapas. Vasarą dar nebuvo viskas pilnai paleista, tvarkaraštis buvo iš tiesų skustas - 2-4 kartai per valandą. Bet tai laikina. Rudenį turėjo būti kai kurie autobusų maršrutai likviduoti ir pakeisti troleibusais. Beje, beveik visi troleibusai turi autonominės eigos galimybę - Solaris dyzelinį generatorių, Ursus (Bogdan) - akulumiatorių. Teko važiuoti ir vienu ir kitu su autonomine eiga. Soliariai vasarą važiavo tais maršrutais, kurių gan nemaža dalis buvo be KT. Su generatoriumi troleibusai taip pat normnaliai važiuoja, kaip ir nuo KT, žodžiu, generatorius ne kliūtims apvažiuoti skirtas. Veikė ir kondicionerius. Ursusai su akumuliatoriais dirbo maršrutuose, kur autonomine eiga tekdavo įveikti nedideles atkarpas (pernai vyko gatvių remontas centre). Jiems autonomine eiga važiuojant neveikė kondicionieriai.
Keleiviai autobusų su troleibusais neturėtų maišyti - numeracija skiriasi: troleibusų 15x-16x, autobusų nuo 1.
Tas 88 maršrutas tai priemiestinis. Dažymo schema kaip miesto, nes anksčiau tas midibusas dirbo miesto maršrute. Beje, miesto VT sistemoje privatininkai tik du. Zielionos Guros PKS autobusai dirbo tik laikinai, troleibusų tinklo plėtros metu.Paskutinis taisė Al1; 2016.02.16, 21:00.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąDėl troleibusų Liubline - pernai vyko galutinis tinklo plėtros etapas. Vasarą dar nebuvo viskas pilnai paleista, tvarkaraštis buvo iš tiesų skustas - 2-4 kartai per valandą. Bet tai laikina. Rudenį turėjo būti kai kurie autobusų maršrutai likviduoti ir pakeisti troleibusais. Beje, beveik visi troleibusai turi autonominės eigos galimybę - Solaris dyzelinį generatorių, Ursus (Bogdan) - akulumiatorių. Teko važiuoti ir vienu ir kitu su autonomine eiga. Soliariai vasarą važiavo tais maršrutais, kurių gan nemaža dalis buvo be KT. Su generatoriumi troleibusai taip pat normnaliai važiuoja, kaip ir nuo KT, žodžiu, generatorius ne kliūtims apvažiuoti skirtas. Veikė ir kondicionerius. Ursusai su akumuliatoriais dirbo maršrutuose, kur autonomine eiga tekdavo įveikti nedideles atkarpas (pernai vyko gatvių remontas centre). Jiems autonomine eiga važiuojant neveikė kondicionieriai.
Keleiviai autobusų su troleibusais neturėtų maišyti - numeracija skiriasi: troleibusų 15x-16x, autobusų nuo 1.
Numeracija matau irgi normali, o ne kaip patinka.
Comment
-
Štangos nuleidžiamos automatiškai (vairuotojas valdo viską sėdėdamas savo vietoje) stovint stotelėje. Tuo pat metu užvedamas ir dyzelinis generatorius, o akumuliatoriai perjungiami dar greičiau. Kartais nepavyksta prisijungti prie KT, tada tenka eiti vairuotojui ir atlikti pajungimą rankomis. Žodžiu, normaliai viskas vyksta greitai ir papildomo laiko nereikalauja. Be abejo, tuo atveju, kur yra numatyta autonominė eiga. Jei būtų apvažiuojama atsiradusi gatvėje kliūtis, tada, aišku, nuleidimas irgi automatinis, tačiau prisijungimas prie KT tik rankinis.
Beje, Bogdanai net ir Ukrainos surinkimo yra visai neblogi, bent kol nauji, lyginant su tais pačiais Solariais. O lenkų galtuinio surinkimo (Ususasi) dar gereni - salonas dar kokybiškesnis. Kad nepatiko - 1,5 vietos sėdynių galėtų ir nebūti.Paskutinis taisė Al1; 2016.02.16, 21:38.
Comment
-
Nuotraukos iš Varšuvos
Kiek plačiau apie vieną didžiausių Lenkijos tarpmiesčio vežėją - Polskibus. Polskibus Lenkijoje startavo 2011 metais, pasiūlydami platų maršrutų tinklą, didelį reisų kiekį ir, svarbiausia, mažą kainą. Nors keleivių vežimo pradžia buvo tikrai sėkminga, nes dauguma keleivių nusisuko nuo stagnuojančių PKS, kurie dar ilgą laiką nesusizgribo kažką daryti, ko pasekoje dabar PKS tarpmiesčio maršrutai yra merdėjantys ir beveik išnykę, tačiau dabar keleivių Polskibuso maršrutuose mažėja - greičiausiai dėl geležinkelio, bei galybės parazitinių vežėjų mikroautobusais. Per pastaruosius pora metų dėl to uždarytas ne vienas maršrutas ir apkarpyta dalis reisų - net ir dabar nemaža dalis autobusų išvyksta maždaug 20-30 proc. užpildyti, kas nėra daug. Didžioji dalis Polskibus maršrutų yra iš Varšuvos, tačiau vežama ir tarp kitų didesnių Lenkijos miestų, taip pat į užsienį.
Visi Polskibuso autobusai yra didelės talpos triašiai Van Hool arba Plaxton (vienas privatus vežėjas veža ir su Irizar). Beveik visi jie nauji, kaip jau įprasta su WiFi, elektros lizdais, tualetais, na ir kiek išskirtinesnis dalykas, kad visi autobusai pritaikyti neįgaliesiems.
Pradžioje Polskibus vykdavo tik iš Metro Wilanowska stotelės, dabar maždaug pusė maršrutų vykstai iš ten, kiti - iš Metro Młociny stoties, atitinkamai pagal maršrutų kryptis. Tai kiek apskunkina kelionę keliaujantiems ne į Varšuvą, nes tarp stočių maždaug pusvalandis kelio metro, tačiau vykstantiems į/iš Varšuvos kelionė trumpesnė.
Prie Młociny stoties. P1 Varšuva-Gdanskas, 8 išvykimai. Plaxton Elite
P2 Varšuva-Bydgoščius, 4 išvykimai
P3 Varšuva-Berlynas, 2 reisai iki Berlynos, 1 - Poznanės (iki paskutinio maršrutų karpymo į Poznanę važiavo penkis kartus. Van Hool TDX27 Astromega
P4 Varšuva-Praha, 10 reisų iš kurių du į Prahą, likę į Vroclavą. Tai vienas populiaresnių Polskibus maršrutų. Van Hool TD921 Altano
Į Vroclavą. Van Hool TD927 Astromega
G4 Varšuva-Vroclavas, 3 išvykimai. Polskibus Gold tai pernai startavęs vežimo standartas. Gold autobusai veža dviem maršrutais iš Młociny vežama tik į Vroclavą, Wilanowska - Krokuvą. Šiuose maršrutuose važinėja Plaxton Elite autobusai, su daugiau vietos tarp sėdinių, taip pat palydovėmis su nemokamais užkandžiais/gėrimais bei visais kitais įprastais Polski privalumais. Kaina kelionės kiek didesnė, nei raudonųjų autobusų.
Raudona Wilanowska stotis
P5 Varšuva-Viena, 2 išvykimai. Šis maršrutas labiausiai buvo apkarpytas - panaikinti net septini išvykimai į Katovicus.
P6 Varšuva-Krokuva/Zakopanė/Budapeštas. 2 išvykimai į Budapštą, 5 - iki Zakopanę, 3 - iki Krokuvos.
Į Budapeštą
Grįžęs iš Zakopanės. Šalia stovi P7 Varšuva-Liublinas, 5 išvykimai.
Comment
-
G6 Varšuva-Krokuva, 3 išvykimai.
P8 Varšuva-Balstogė, 6 išvykimai. Būtent šio maršrutai autobusai dar visai neseniai važiavo į Vilnių/Taliną.
P10 Varšuva-Žešuvas, 5 išvykimai
P25 Varšuva-Suvalkai, 3 išvykimai
P26 Varšuva-Vloclavekas, 7 išvykimai
P27 Varšuva-Palenkės Biala, 4 išvykimai
P29 Varšuva-Elbagas, 3 išvykimai
P30 Varšuva-Kelcai, 4 išvykimai
P31 Varušva-Sandomieras, 3 išvykimai. Maršrutas anksčiau tęsėsi iki Tarnobžego.
P32 Varšuva-Kališas. 3 išvykimai.
Tai visi Polskibus maršrutai iš Varšuvos.
Comment
-
O aš kaip tik manau, kad be vietų net ir geriau. Pirmas įlipai ir užsiėmei kurią nori.
PKS tarprmiestiniai maršrutai apnyko, bet išliko. Nes PKS'ai susizgribo ir patys ėmė siūlyti pigias keliones nuo 1 zloto ar pan., išleisdami savo geriausią techniką į maršrutus. Aišku, ne visi. Be to atsirado ir daugiau pigių vežėjų.
Comment
-
Na ir dar vienas ne senas vežėjas Lenkijoje, gerai žinomas Lux Express
Į Lenkijos rinką žengė su Varšuva-Krokuva, taip pat atidarydami Varšuva-Tarnuvas, Varšuva-Žešuvas maršrutus. Dabar "grynas" tarpmiestinis liko tik Varšuva-Žešuvas - važiuojama keturis kartus per dieną. Lenkijos maršrutų tinklą papildo tarptautiniai Varšuva-Budapeštas, Varšuva-Viena, Varšuva-Praha per Krokuvą, Vilnius-Berlynas per Poznanę na ir nuo balandžio visi Lietuvos kryptimi važiuojantys autobusai stojantys Suvalkuose. Važiuojama iš nuo metro Marymont stoties, tik pravažiuojantys Lenkiją autobusai stoja ir centrinėje stotyje.
Nuotraukoje Varšuva-Žešuvas ir Varšuva-Vilnius
Į Žešuvą. Galbūt dėl to, kad popietinis reisas, bet keleivių jame labai mažai buvo.
Varšuva-Viena
Keleivių persėdimas Varšuva-Budapeštas ir Vilnius-Berlynas maršrutuose.
Comment
-
Parašė ArtEGO Rodyti pranešimąNieko gero tas be vietų. Gerai, jei važiuoji vienas, o jei su antra puse - papildomo streso tai įveda.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO aš kaip tik manau, kad be vietų net ir geriau. Pirmas įlipai ir užsiėmei kurią nori.
PKS tarprmiestiniai maršrutai apnyko, bet išliko. Nes PKS'ai susizgribo ir patys ėmė siūlyti pigias keliones nuo 1 zloto ar pan., išleisdami savo geriausią techniką į maršrutus. Aišku, ne visi. Be to atsirado ir daugiau pigių vežėjų.
Nemanau, kad ta kova dėl to, kas įlips pirmas, kas užims geresnes vietas, yra gerai. Ypač kai važiuoji ne vienas.
Comment
-
Gerbiamieji nesigincikyt del su vieta ar be vietu. tiek Ecolines tiek LuxExpress su Eurolines bilietus parduoda tik su vietom. Beje si savaitgali pirmakart vaziavau atnaujintu LuxEkspresu. Penktadieni is Berlino isvaziavo apipilnis, nors visus metus pernai situacija buvo tokia: is Berlyno 14.30 penktadieni apie 10 zmoniu i Lietuva, 6-10 kaip kada iki Poznanes, vienas kitas i Varsuva. Nuo Varsuvos visada pilnas. Dabar gi buvo daugiau zmoniu i Varsuva, be to keli ilipo Poznaneje iki Varsuvos. Suvalkuose islipo tik 2 zmones. Ir vairuotojas sako kad nelabai kas pasikeite. Bet kad keleiviu daugiau tai faktas. Arba reklama pritraukia, arba siaip zmoniu daugiau keliauja. Beje Ecolines irgi pastebejau kad daugiausia veza zmoniu atkarpoj Lietuva-Varsuva.
Comment
-
Keleivių srauto padidėjimas yra normalus reiškinys, atsižvelgiant į tai, kad už lango pavasaris, orai šyla, tad žmonės daugiau keliauja. Vasaros sezonu keleivių vidurio Europos kryptimi netrūksta beveik visais reisais. Nuo balandžio 1 d. Lux Express visais savo tarptautiniais maršrutais, kurie driekiasi per Lenkiją, leido važiuoti ir tarp Lenkijos miestų, tai irgi kažkiek turėjo įtakos keleivių srautų padidėjimui.
Beje, pritarsiu, kad populiariausiuose ilguose maršrutuose iš Lietuvos tik nedidelę dalį keleivių sudaro žmonės, kurie važiuoja visą maršrutą (iš Vilniaus į Berlyną arba Prahą). Daugiausia yra vykstančių iš Lietuvos į Varšuvą bei Lenkijos keleivių, vykstančių iš Varšuvos į Berlyną/Prahą. Taigi Varšuvoje, kaip tarpiniame sustojime, išlipa ir įlipa daugiausia keleivių. Lenkai dar turi PolskiBus, bet dėl geresnės paslaugos kokybės, Lux Express kelionėms į užsienį pas juos yra tikrai labai populiarus.
Na, o priežastys, kodėl ne tiek ir daug keleivių (nors vasarą ir jų nemažai) renkasi važiuoti visą maršrutą iš Lietuvos, yra labai paprastos. Visų pirma, palyginkime, kiek gyventojų yra Vilniuje, ir kiek Varšuvoje. Antra, nemažai žmonių atsisako kelionės vien dėl to, kad 18-20 val. teks praleisti autobuse. Aišku, jaunimo, norinčio pigiai nuvykti į gražiausius Europos miestus, tai nesustabdys.
Na, o į Varšuvą keleivių srautas yra stabiliai nemažas, nes tai, visų pirma, yra geras tranzitinis taškas lietuviams. Nemažai žmonių Varšuvoje persėda į traukinius arba lėktuvus ir vyksta toliau į kitus Europos miestus (ir ne tik Europos, iš Varšuvos gali nuvažiuoti/nuskristi daug kur). Antra, ir šiaip, Varšuva yra gera kryptimis norintiems trumpam (pavyzdžiui, savaitgaliui), išvykti kur nors į netolimą užsienį.
Comment
Comment