Varšuvoje dar turėtų važinėti ir Neoplanai, bei senesnių kartų MAN. Beje, man patiko ta Aukštutinės Silezijos pramoninės aglomeracijos miestų VT sistema. Puikus bendradarbiavimo pavyzdys tarp miestų. Visai neblogai tokia sistema galėtų būti pritaikyta ir pas mus. Pavyzdžiui pajūryje į Klaipėdos vt sistemą galėtų būti įtraukta Palanga.
Aplink kai kuriuos Lenkijos didmiesčius ar aglomeracijas yra tendencija integruoti VT sistemas į vieną. Be to, kas labai svarbu, prie pagrindinio miesto prisijungiančios gretimos gminos perka, perima ar kitokiu būdu gauna (įneša natūra) dalį bendros sistemos vežėjo akcijų. Lenkijoje privačių vežėjų labai nedaug, todėl tokie apsijungimai įmanomi be privačių-valdiškų interesų konfliktų.
Todėl savivaldybės tampa suinteresuotomis, o ne tampo paklodę į savo pusę, kaip kad pas mus. Kai daugumos rajonų priemiestiniai autobusai šiais laikais jau net neišvažiuoja už rajono ribos... Kad tik nereikėtų mokėti kompensacijų už kito rajono gyventojų vežimą...
Pagrindinis miesto vežėjas autobusais yra Miejskie Zakłady Autobusowe. Privačių vežėjų yra arba labai mažai, arba išvis nėra. Kaip ir nesunku nuspėti, daugiausiai miestų autobusų yra iš Solario. 20 min. bilietas kainuoja du zlotus. Bilietas visai dienai (autobusai, tramvajai, metro) - 9 zlotai.
Daugiausiai Solarių yra sudurtiniai
Žinoma, yra ir mažesnių, kaip Alpino ar standartinio ilgio Urbino. Šis - Urbinetto.
Kaip pridera Lenkijai, važinėja ir Jelcz. Tačiau jų nėra labai daug.
Naujas Jelcz 120M
Visi Neoplan'ai yra tik tokie triašiai.
Vienas iš naujų MAN. Varšuvoje yra ir keliais metais senesnių MAN autobusų.
Ir žinoma Ikarusai. Jų yra tikrai nemažai. Skirtingai nei kai kuriuose kituose miestuose, ne visų jų vidus yra renovuotas, tačiau atrodo visai padoriai. Kaip ir visi autobusai Varšuvoje, didžioji dalis Ikarusų yra sudurtiniai, nors yra ir standartinio ilgio.
Privatūs vežėjai, dirbantys miesto sitemoje yra du: "Mobilis" ir "ITS A.Michalczewski". Taip pat Varšuvos sistemoje dirba gretimo miesto autobusų parkas "PKS Grodzisk Mazowiecki".
"Mobilis" yra Izraelio firma, turi apie 250 autobusų, aptarnauja šiek tiek daugiau nei 100 maršrutų, įskaitant ir kelis naktinius.
"ITS A.Michalczewski" turi apie 50 autobusų ir aptarnauja 12 maršrutų. Ant autobusų šonų virš langų yra užrašas su vežėjo pavadinimu.
"PKS Grodzisk Mazowiecki" Varšuvoje turi virš 50 autobusų. Matomai, kad aptarnauja maršrutus link Mozūrijos Grodzisko miesto ir maršrutus pačiame Grodziske, kurie priklauso Varšuvos miesto VT sistemai. Šio vežėjo autobusų garažiniai numeriai prasideda raide A.
Likusius maršrutus aptarnauja 5 municipalianiai MZA parkai.
2001-2008 mieste dirbo ir Veolia.
Kas įdomiausia, kad Varšuvoje visų vežėjų visi autobusai nudažyti vienodai. Todėl iš pradžių ir atrodo, kad kitų vežėjų be MZA nėra.
Visiškai nėra, arba jų labai nedaug su kitokia dažymo schema. Reklamų ant autobusų beveik nėra. Daugiausia reklamos tik ant autobuso galo.
Žešuve gyvena apie 180 tūkst., jis yra Pakarpatės vaivadijos centras. Miesto VT - autobusai.
Mieste yra 26 autobusų maršrutai, iš jų du naktiniai. Pagrindiniai du žiediniai: 0A ir 0B. Važiuoja ta pačia trasa tik priešinga kryptimi. Ir dar keli dažniau kursuojantys. O likusių autobusų kursavimo intervalas 1-2 kartai per valandą ar tik piko metu. Taip pat yra 18 priemiesčio maršrutų, kuriais mieste "virsta" miesto maršrutais. Autobusai irgi kursuoja 1-2 kartus per valandą, kai kurie maršrutai yra tik pikiniai ar autobusas važiuoja ryte ir vakare. Dar yra keli nemokami supermarketų maršrutai, kurie įtraukti į bendrą VT sistemą. Juos aptarnauja privatūs vežėjai.
Žešuvo MPK vis dar daug Jelcz PR110M autobusų - jie sudaro apie ketvirtį parko. Šiuo metu tai vienintelis miestas Lenkijoje, kuriame šių autobusų dar tiek daug. Visgi juos intensyviai keičia nauji autobusai.
Taip pat į oro uostą kursuoja specialus miesto maršrutas L.
Liubline yra dvi miesto VT rūšys - troleibusai ir autobusai. Didžiausias vežėjas autobusais (taip pat ir troleibusais) yra miestui priklausanti įmonė "MPK Lublin". Be jos keleivius vieningoje sistemoje veža "Autobusowe konsorcjum Lubelskie" sutrumpintai AKL, "Irex" ir "Meteor". Nauja tvarka įvesta tik šiemet žiemą. Iki tol dalį maršrutų aptarnavo privatininkai, bendro bilieto sistemos nebuvo, privačių autobusų būklė buvo prastensė už MPK. Privatininkai, atrinkti konkurse, buvo priversti integruotis į vieningą bilieto sistemą, atnaujinti parką, palaipsniui perdažyti autobusus pagal vieningą spalvinę schemą. Būnant mieste mačiau tik du privačius AKL autobusus. Kitų privačių vežėjų autobusų nepastebėjau.
MPK autobusai.
Jelcz M11. Tai ant Ikarus 260 važiuoklės kartu su varikliu gamintas Jelcz'as. Važiuojant atrodo, kad važiuoji su Ikarusu 260, nepaisant kito kėbulo, salono interjero, variklio garsas ir autobuso dinamika kaip Ikaruso...
Pusiau žemagrindis Jelcz'as. Dešinėje Lietuvių aikštė ir obeliskas Liublino unijai.
Beje, įlipimas pro visas duris. Dvigubų autobusų mačiau tik kelis. Taip pat MPK turi kelis "apipjaustytus" Ikarus 280, kurie važinėja miesto maršrutuose. Vieną iš jų mačiau, tik nufotografuoti nespėjau.
Dar yra naujų Solaris, MB Connecto, įvairių modifikacijų naujesnių Jelcz'ų.
O be to vieno nufotografuoto privataus MAN'o, dar teko važiuoti to paties AKL midibusu, kuris pagamintas ant MB važiuoklės. Modelis neaiškus, įtariu, kad vietinės lenkų gamybos.
Taip pat Liubline yra nemokami supermarketų maršrutai. Juos aptarnauja privatūs vežėjai. Viename iš šių maršrutų mačiau Karosą.
Suklydau. Toks autobsas Lenkijoje yra tik vienas: Warsaw has one ex. BVG double-decker MAN SD202 No. 995, which operates touristic route no. 100 (wikipedia (jeigu pateikta teisinga informacija)). Atsiprašau.
Liubline yra dvi autobusų stotys. Pagrindinė yra visai šalia senamiesčio. O antroji, priemiestinė, yra prie geležinkelio stoties. Bet iš jos išvyksta labai nedaug priemiestinių autobusų.
Pagrindinė stotis pastatyta šalia anksčiau buvusios matyt tik priemiestinės stoties, kuri veikia ir dabar. Štai ta senoji stotis. Už jos naujesnioji stotis.
Naujoji stotis. Sąlyginai nauja, nes pastatyta kokias 197x m. Apleista, stoties grindys viduryje salės stipriai įdubusios... Šalia stoties bardakas - turgus, šmotkės, ukrainiečiai su pundais, čigonai... Vien žo, grįžimas į 90-uosius.
Liubline priemiesčio ir tarpmiesčio VT regresuoja - dominuoja mikroautobusai...
Tarpmiestiniai ir dalis priemiestinių privačių mikroautobusų renka (legaliai) keleivius gatvėje šalia įvažiavimo į stotį (jis nuotraukoje). Ant kalvos šlaitą sutvirtinančios sienos iškabinti grafikai.
Vienas iš privačių priemiestinių, įvažiuoja į stoties teritoriją.
Comment