Šiais laikais priemiestyje pamatyti ilgą autobusą ir dar, kad jis aptarnautų priemiestinį maršrutą yra retenybė.
Kaune 46 marsruta irgi daznai aptarnauji ilgi autobusai. Nors tai miesto marsrutas, bet turbut apie puse jo trasos tesiasi priemiestyje. Ten taip pat daug sodu.
Kaune 46 marsruta irgi daznai aptarnauji ilgi autobusai. Nors tai miesto marsrutas, bet turbut apie puse jo trasos tesiasi priemiestyje. Ten taip pat daug sodu.
Tai kad Kauno 46-asis yra miesto maršrutas, kai Dituvos maršrutas yra priemiestinis. Taip, ilgieji autobusai priemiestiniuose maršrutuose yra retenybė. Man rodos, jų yra tik Klaipėdos ir Radviliškio rajonuose.
O kas Kauno dėl miesto maršrutų, važiuojančių už miesto ribos, tai 46-asis maršrutas čia nėra kažkuo ypatingas. Jame pasitaiko ilgų autobusų, nes maršruto trasa nesidriekia pro Parodos kalną. Išvis, Kaune praktiškai bet kuriame maršrute, kuris nevažiuoja pro Parodos kalną, galima bent kartais išvysti ilgus autobusus. Išimtis- 11, 41 ir 48-asis maršrutai, kuriuose ilgieji, berods, pasitaiko labai labai retai.
Vilniuje net 3 miesto maršrutais, važiuojančiais į rajoną, kursuoja ilgi autobusai- 12, 16 ir 42-uoju.
Gar. nr. 16. Ankstesnėj žinutėj išvardinau tuos tris ilguosius autobusus, kuriais jie dirbo/dirba. Sovietmečiu vienas iš jų į Dituvą važinėjo ir ilguoju 'Ikarusu' (gar. nr. 1089).
Kiek pataisau ir papildau - minimo sovietinių bei pirmųjų Nepriklausomybės metų ilgojo Ikarus gar. nr. buvo 1103 (vienas iš šeimininkų dabar dirba nr. 16), kuris tada dirbo lygiagrečiai su gar. 1089. Reikia dar paminėti, kad buvo metai (o gal ir dveji), kai Dituvos grafikais nuolat dirbo ilgoji Karosa (gar. 1031) bei prailgintas žaliasis Scania 112 su, regis, Ajokki markės kėbulu (gar. 1033). Pažymėtina, kad sovietmečiu retsykiais ilgieji Ikarus kursuodavo ir į Šernų sodus.
Vilniuje tais laikais prailginti miesto autobusai priemiesčio maršrutais kursuodavo į Rastinėnų sodus, Naujanerių-Pagubės sodus (dabar pastarasis jau virtęs miesto maršrutu), pikiniai darbo dienų reisai nuo Gerosios Vilties g. į Grigiškes (dabar jį pakeitė 29 miesto maršrutas) taip buvo aptarnaujami trimis Ikarus-280 autobusais. Tiesa, man yra tekę ne kartą susidurti ir sudvejintais autobusais Vilniaus-Trakų maršrute. Tiesa, Vilniuje dar buvo keletas iš pradžių buvusių miesto maršrutų, kurie buvo apie 1988-1990 metus paversti priemiestiniais ir aptarnaujami IK-280 autobusais. Čia paminėtini buv. miesto 27 Stotis-Pagiriai, kuris tapo 174 priemiestiniu, bei 12 Stotis-Rudamina-Skaidiškės bei 16 Stotis-Nemėžis-Skaidiškės, darbo dienomis buvę miesto maršrutais, o savaitgaliais virsdavę 146 bei 148 priemiesčio maršrutais (suprantama, dabar jau seniai to nebėra ir čia visur aptarnauja tik miesto maršrutai).
Kiek pataisau ir papildau - minimo sovietinių bei pirmųjų Nepriklausomybės metų ilgojo Ikarus gar. nr. buvo 1103 (vienas iš šeimininkų dabar dirba nr. 16), kuris tada dirbo lygiagrečiai su gar. 1089. Reikia dar paminėti, kad buvo metai (o gal ir dveji), kai Dituvos grafikais nuolat dirbo ilgoji Karosa (gar. 1031) bei prailgintas žaliasis Scania 112 su, regis, Ajokki markės kėbulu (gar. 1033). Pažymėtina, kad sovietmečiu retsykiais ilgieji Ikarus kursuodavo ir į Šernų sodus.
Vilniuje tais laikais prailginti miesto autobusai priemiesčio maršrutais kursuodavo į Rastinėnų sodus, Naujanerių-Pagubės sodus (dabar pastarasis jau virtęs miesto maršrutu), pikiniai darbo dienų reisai nuo Gerosios Vilties g. į Grigiškes (dabar jį pakeitė 29 miesto maršrutas) taip buvo aptarnaujami trimis Ikarus-280 autobusais. Tiesa, man yra tekę ne kartą susidurti ir sudvejintais autobusais Vilniaus-Trakų maršrute. Tiesa, Vilniuje dar buvo keletas iš pradžių buvusių miesto maršrutų, kurie buvo apie 1988-1990 metus paversti priemiestiniais ir aptarnaujami IK-280 autobusais. Čia paminėtini buv. miesto 27 Stotis-Pagiriai, kuris tapo 174 priemiestiniu, bei 12 Stotis-Rudamina-Skaidiškės bei 16 Stotis-Nemėžis-Skaidiškės, darbo dienomis buvę miesto maršrutais, o savaitgaliais virsdavę 146 bei 148 priemiesčio maršrutais (suprantama, dabar jau seniai to nebėra ir čia visur aptarnauja tik miesto maršrutai).
Issamiai kolega parasete,taciau su Vilniaus AP ilgaisias prieemiestiniais Ikarus autobusais nesutikciau.
Nepamenu nei vieno ilgojo (sujungto) priemiestinio autobuso. Jie budavo tik miesto. Nes ir kolonos buvo atitinkamai zymimos 1-3 miesto, 4-tarpmiescio, 5-priemiescio. 5-oje kolonoje budavo vien tik geltonieji Ikarus,tiesa gerokai ilgesni uz iprastus trumpus.
I Rastinenus vaziuodavo butent tokia 5-os kolonos masina.
Sujungtos masinos i Rastinenus pradejo kursuoti si marsruta peremus privatininkui "Leilandui".
Taigi reziume-priemiestineje kolonoje tikrai nebuvo ilguju masinu. O kad sovietmeciu miesto masinos vaziuotu nuo AS priemiestinio perono netikiu.
Važiuodavo 280-ieji į priemiestį. Pats savo žodžiais garantuoju. O kolonos čia ne prie ko. Buvo poreikis ir leisdavo autobusus iš kitų kolonų. Apie 2000 metus Šalčininkų AP turėjo berods du (vieną tai tikrai) Ikarus 280 iš Vokietijos, dviejų durų, kurie važinėjo į Vilnių. Ir stotyje visiškai normaliai stovėdavo perone.
pikiniai darbo dienų reisai nuo Gerosios Vilties g. į Grigiškes (dabar jį pakeitė 29 miesto maršrutas) taip buvo aptarnaujami trimis Ikarus-280 autobusais.
Puikiai atsimenu, kad Ikarus 280 važiavo ne vien piko metu. Esu važiavęs vakare ir dienos metu, ir jie tada buvo beveik tušti.
Dėkui už išsamų papildymą, tik kažkodėl suabejojau, jog vienas iš vairuotojų, šiuo metu dirbančių autobusu pažymėtu gar. nr. 16, anuomet suko gar. nr. 1103 vairą. Taip, šis ‚Ikarusas‘ buvo prirašytas ‚Dituvos‘ maršrute, bet... Jo vairuotojas vėliau dirbo su minėta žalia ‚Scania‘ gar. nr. 1033, dar vėliau – ‚Man‘ gar. nr. 35, o šiuo metu darbuojasi ligotu dujiniu mersedesu su gar. nr. 121. ‚Karosa‘ gar. nr. 1031 taipogi aptarnavo ‚Dituvą‘, kaip ir ‚Mercedes-Benz‘ pažymėtas gar. nr. 64.
Taip, teisingai pastebėta, šis minimas nuolat gendančio dujinio mersedeso nr. 121 vairuotojas bei vienas iš gar. nr. 16 šeimininkų iš tiesų buvo porininkai Ikarus 280 gar. 1103 ekipaže, bet jų keliai išsiskyrė...
Šioks toks pastebėjimas, kad regis tų dujinių buv. Hanoverio mersedesų techninis stovis nėra pats geriausias. Dažniausiai tekdavo pastebėti dirbančius nr. 122 ir 125, tačiau jau teko ir šį nr. 122 pamatyti buksyruojamą į parką. Gal trumpieji kiek stabiliau dirba, tačiau pastarieji turi nemažai vienpamaininių ar pertraukiamų nelabai apkrautų grafikų...
Puikiai atsimenu, kad Ikarus 280 važiavo ne vien piko metu. Esu važiavęs vakare ir dienos metu, ir jie tada buvo beveik tušti.
Iš tiesų tie 3 Grigiškių grafikai buvo pikiniai, jei atmintis neapgauna (autobusų gar. nr. buvo 7625 (po kolonų pernumeravimo 4625); 7329 (4329) ir 7357 (4357), vėliau regis visos šios mašinos pateko į 1 miesto koloną), pirmuosius reisus pradėdavo 5:25; 5:40 ir 5:50, dirbdavo iki 9-9:30, o antroji dalis prasidėdavo nuo 15:05 ir t.t. iki maždaug 20:00 grįžimo. Likę pikiniai ar nepikiniai laiko tarpsniai būdavo "užtaisomi" tiesioginiais ar tranzitiniais reisais iš vadinamųjų Elektrėnų (jų buvo 3 grafikai) bei "kreivųjų Trakų" (1 graf.) grafikų. Tiesa, dar yra buvęs pikinis pertraukiamas Vilniaus AS - Grigiškių per TEC (Gariūnus) grafikas. Tiesa, teko girdėti, kad minėtų gar. nr. autobusus Ik280 kaip jų nuomone geriausius išsirinko iš miesto kolonų patys vairuotojai, priskirti nuolat dirbti šiais grafikais. Tad mašinos buvo tikrai gero stovio, o šeimininkai tikrai jo neblogino
Issamiai kolega parasete,taciau su Vilniaus AP ilgaisias prieemiestiniais Ikarus autobusais nesutikciau.
Nepamenu nei vieno ilgojo (sujungto) priemiestinio autobuso. Jie budavo tik miesto. Nes ir kolonos buvo atitinkamai zymimos 1-3 miesto, 4-tarpmiescio, 5-priemiescio. 5-oje kolonoje budavo vien tik geltonieji Ikarus,tiesa gerokai ilgesni uz iprastus trumpus.
I Rastinenus vaziuodavo butent tokia 5-os kolonos masina.
Sujungtos masinos i Rastinenus pradejo kursuoti si marsruta peremus privatininkui "Leilandui".
Taigi reziume-priemiestineje kolonoje tikrai nebuvo ilguju masinu. O kad sovietmeciu miesto masinos vaziuotu nuo AS priemiestinio perono netikiu.
7-oje, o vėliau 4-oje kolonoje nuolat buvo 3 ilgos Ik-280 mašinos (žr. mano kitus komentarus), tačiau vienu metu yra buvusios ir 5 (prisidėjo Ik-280 7246 ir 7250). Rastinėnų reisus šiltuoju metų laikotarpiu aptarnaudavo 2 miesto kolonos mašinos iš tuometinių 5 ir 34 maršrutų brigadų), o Pagubės reisus - 1 kolonos mašinos iš 2 maršruto. Suprantama, šaltuoju metų laiku dirbdavo dažniausiai Ik-260 mašinos iš priemiestinių brigadų. Tik pastebėjimas, kad čia tema, susijusi su Klaipėda, todėl komentarų plačiau nebetęsiu...
Jei kam įdomu, kodėl tas autobusas perdažytas raudonai, tai raudona spalva buvo viena iš Klaipėdos rajono sąlygų norint aptarnauti priemiestinį maršrutą. Raudoni jau ir abu Klap'o Renault mikroautobusai.
Dėkui už puikias nuotraukas. Beje, Raikkonen, kaip tau vis pasiseka pakliūti į parko teritorija ir gauti leidimą fotografuoti mašinas ? Nes kaip jau ne kartą įsitikinau parko vadovybėje vis dar galioja sovietinė santvarka ir totalus biurokratizmas. Neseniai vienas draugas gavo leidimą fotografuoti, tačiau tik tuos nenaudojamus Saffle, kurie stovi patvoryje.
Comment