Jonavoje praeitą savaitę mačiau tik vieną Ikarusą... Kažin, ar po vasaros jis (o gal ir abu) beišvažiuos į gatves. Keleivių net baigiantis darbui "Achemoje" katastrofiškai mažai. Vaizdas pernai rudenį buvo geresnis.
Autobusų stotyje.
Nesusilaikiau ir nuvažiavau su juo į "Achemą". Netoli pagrindinės stotelės "Achemos" teritorijoje.
Važiavo į abi puses vos keli žmonės. Kitų reisų metu galbūt daugiau. Eksploatacija nėra pigi, nes kuro jie ryja apie 40 litrų 100 km.
Na KA 280'ieji eksplotuoti,kuro suvartodavo, nuo marsuto priklausomai 36-40l.. Na jei vos keli keleiviai, tai be abejo juodas minusas.. BET. pavyzdziui, kodel jie palygint taip ilgai vazinejo Kaune? Lyginant su kitais tuo metu eksplotuotais autobusais, ju nuvaziuotas 1km buvo pats pigiausias. Cia netgi atsvelgiant i tai, kad is "Ikarusu" daugiausiai budavo imanoma pritaupyt ir pavogt kuro.. Antras eileje-Karosa.. Bet cia tik Kauno duomenys.
Jonavoje praeitą savaitę mačiau tik vieną Ikarusą... Kažin, ar po vasaros jis (o gal ir abu) beišvažiuos į gatves. Keleivių net baigiantis darbui "Achemoje" katastrofiškai mažai. Vaizdas pernai rudenį buvo geresnis.
Ko gero tai paskutinis "gyvas" Ikarus 280 Lietuvoje. Gaila, kad nei vienas didžiųjų miestų autobusų parkų nesugebėjo (gal aš klystu?) išlaikyti bent po vieną prailgintą Ikarusą kaip paveldo objektą. Ateis laikas ir bus "graužiami nagai", kad tai nebuvo išsaugota. Ikarusų dušimtoji serija - tikras autobusų dizaino šedevras. Jei palyginsite 1973m. Ikarusą su to meto MB, MAN ar skandinavu - suprasite...
Na KA 280'ieji eksplotuoti,kuro suvartodavo, nuo marsuto priklausomai 36-40l.. Na jei vos keli keleiviai, tai be abejo juodas minusas.. BET. pavyzdziui, kodel jie palygint taip ilgai vazinejo Kaune? Lyginant su kitais tuo metu eksplotuotais autobusais, ju nuvaziuotas 1km buvo pats pigiausias. Cia netgi atsvelgiant i tai, kad is "Ikarusu" daugiausiai budavo imanoma pritaupyt ir pavogt kuro.. Antras eileje-Karosa.. Bet cia tik Kauno duomenys.
Kaune jie laikyti ilgai ne dėl to. Bet todėl, kad savivaldybė neturėjo už ką nupirkti naujų autobusų. O "Kauno autobusai" išvis neturėjo už ką nupirkti net detalių, todėl Ikarusams pirko neoriginalias detales arba detalėmis keisdavosi su kitų valstybių, naudojančių šiuos autobusus, parkais. Finansinė situacija buvo ilgą laiką labai bloga ir smarkiai pagerėjo, kai seimas priėmė įstatymą, kad už lengvatinius bilietus mokėtų ne savivaldybė, bet valstybė iš savo biudžeto. Vėliau situacija vėl pablogėjo, kai sprendimas grąžintas, o dar po kelerių metų dar ir PVM lengvata panaikinta. Dabar VT vėl merdi, tik jau šiek tiek atsinaujinęs.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Ko gero tai paskutinis "gyvas" Ikarus 280 Lietuvoje. Gaila, kad nei vienas didžiųjų miestų autobusų parkų nesugebėjo (gal aš klystu?) išlaikyti bent po vieną prailgintą Ikarusą kaip paveldo objektą. Ateis laikas ir bus "graužiami nagai", kad tai nebuvo išsaugota. Ikarusų dušimtoji serija - tikras autobusų dizaino šedevras. Jei palyginsite 1973m. Ikarusą su to meto MB, MAN ar skandinavu - suprasite...
Neaišku, kaip su antruoju Jonavos 280-uoju. Gal dar gyvas.
Kaune jie laikyti ilgai ne dėl to. Bet todėl, kad savivaldybė neturėjo už ką nupirkti naujų autobusų. O "Kauno autobusai" išvis neturėjo už ką nupirkti net detalių, todėl Ikarusams pirko neoriginalias detales arba detalėmis keisdavosi su kitų valstybių, naudojančių šiuos autobusus, parkais. Finansinė situacija buvo ilgą laiką labai bloga ir smarkiai pagerėjo, kai seimas priėmė įstatymą, kad už lengvatinius bilietus mokėtų ne savivaldybė, bet valstybė iš savo biudžeto. Vėliau situacija vėl pablogėjo, kai sprendimas grąžintas, o dar po kelerių metų dar ir PVM lengvata panaikinta. Dabar VT vėl merdi, tik jau šiek tiek atsinaujinęs.
Kartais man atrodo, kad tu rasai viska is lempos, galvodamas, kad viska zinai.. Na kiek pazistu parke dirbancius, butent piguma jie akcentuodavo, aisku, jei butu pinigu pakankamai, jie butu senai dinge. KA dar vienas 280'asis nenurasytas. Jis buvo kazkur 2004 restauruotas ir stovi nejudinamas. Dar lyg 3 nurasyti, taciau nepaliesti pirstu. Taip pat stovi geras penketas geru nurasytu 260'uju. Visi sie autobusai uzplombuoti ir ju likimas neaiskus kolkas.
Taip, girdėjau, kad Jonavoje nuo kitos savaitės pereinama prie vasaros režimo ir Ikarus 280, kaip ir pernai, vasarą nebevažiuos. Labai tikėtina, kad po vasaros jis jau daugiau ir nebeišvažiuos į gatvę...
Very thanks! My friend is in Jonava and he heard that Ikarus rides until friday. Then it becomes to history...
Tomorrow should be last day. In friday there's gonna be sad, but festal discontinuation.
It's the last Ikarus 280 in Baltic States. Maybe last regular city-Ikarus in Baltics too? Or somewhere Ikarus 260 works?
Ikarus 280 in Jonava is the last working regular city-Ikarus in Lithuania, and, probably, in Baltic states.
Mažeikiai has few Ikarus 260, but they work on suburban routes.
Mažeikių AP Ikarus-260 (fotografuota gegužės 21 d.): Nr. 301 ZTV 337 Nr. 303 ZTV 341 - Regitros duomenimis, dabar turėtų nevažinėti, nes pasibaigusi jo TA (techninė apžiūra).
Daugiau Ikarusų pamatyti neteko. Regitros "apšaudymas" rodo, kad dar turi būti važinėjantis ZTV336. O kitų Mažeikių Ikarus-ų numerių reiktų dar paieškoti... Ir tai jau labiau tiktų temai "Viešojo transporto registracijos numeriai"
Comment