O gal kas žino kokiu būdu praktiškai visas autobusų parkas buvo atnaujintas naujais autobusais? Ta prasme finansavimas įdomu. ES lėšomis, miesto, valstybės, pačio auto parko, bankų paskola? Įdomu.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LV] Viešasis transportas Latvijoje
Collapse
X
-
Šiek tiek apie Latvijos tolimąjį (tarpmiestinį) transportą ir nuotraukos iš Rygos.
Apibendrinus, tolimasis susisiekimas Latvijoje yra puikus ir gerokai lenkia mūsiškį. Pradedant tuo, kad autobusai į didžiuosius miestus iš sostinės važiuoja labai dažnai, darbą pradeda maždaug 6 val ir baigia 21, kai kur važiuoja ir vėliau.
Keleivių taip pat yra pakankamai - nustebau kad ir į kokį Daugpilį dienos metu, antradienį autobusas išvažiavo 100 proc. užpildytas.
Transportas naujas - didžioji dalis autobusų būtent ketvirtos serijos Setra autobusai, daugumoje veikia WiFi. Latvijos vežėjai atkreipė dėmesį ir į neįgalius keleivius, Ecolines, Nordeka turi pritaikytų autobusų jiems vežti, tuo tarpu Lietuvoje kol kas visiškas 0. Išskyrus kelis maršrutus, iš Rygos keleivius visais likusiais veža tik autobusai, o ne mikroautobusai.
Tolimojo susisiekimo kilometro tarifas visoje Latvijoje vienodi - kiek skaičiavau 10-15 proc mažesnis nei Lietuvoje.
Kalbant apie keleiviui nematomą pusę, krizės metu Latvijoje atlikta tolimojo susiekimo reforma. Be gerokai apkarpytų reisų ir maršrutų, palikti tik stambiausi vežėjai (sudaryta 12 metų vežimo sutartis), taip atsisakant smulkiųjų nors ir ilgai keleivius vežančių firmų. Patvirtintas "būtinųjų" maršrutų sąrašas, kurie yra dotuojami valstybės, visi kiti - laikomi komerciniais, jais vežantiems vežėjams nekomensuojami net bilietai su nuolaida (pvz. studentų vežimas ir t.t.). Latvijoje galioja ir galiojo lengvatinis PVM tarifas.
Stambiausias vežėjas Latvijoje - Nordeka. Rygoje įsikūręs privatus vežėjas keleivius turi net ketvirtadalį visų tolimojo susisiekimo maršrutų Latvijoje. Nors keleiviams Nordeka yra tikrai patrauklus pasirinkimas, prieš kelis metus Nordekos vairuotojai streikavo dėl vos 1,3 eur už valandą siekenčio atlyginimo. Nordeka ypač stipriai atsinaujino šiemet, dabar jų parką pagrinde tik naujos ketvirtos Setros, turi jau keletą ir penktų, tačiau, deja, jų nepavyko pamatyti. Pagrindinė Nordekos kryptis iš Rygos yra į Bauskę, autobusai ten važiuoja kas 20 min., paskutinis 22:50.
Grupelė Nordekos autobusų Rygos stotyje.
Iš Daugpilio grįžusi Setra S415GT
Setra S415UL į Bauskę, šis autobusas pritaikytas neįgaliesiems su vežimėliu.
Setra S415GT-HD
Setra S415UL
Turi keletą ir naujų Mercedes-Benz O560 Intouro, į Alūksnę.
Kaip Kautra turi Žalgirį, Nordeka turi HK Riga
Setra S417GT-HD laukia išvykimo ir nakvynės Daugpilyje, iš viso Nordeka Daugpilyje bazuoja du autobusus.
Kiek senesnis transportas
Setra S315 GT-HD, paminėsiu, kad šios Setros yra vienos iš paskutinių gamintų šio modelio Setrų, tuo tarpu TOKS'as turi vienas pirmųjų.
Setra S315H
Setra S315UL-GT
Mercedes-Benz O350-15RHD Tourismo
Tiek iš Nordekos, o nuotraukų iš Latvijos tolimojo susisiekimo dar bus.
Comment
-
Tatra T3MR (T6B5-R) 35272, Ryga by Denis Simonov, on Flickr
Solaris Urbino 18 69461, Ryga by Denis Simonov, on Flickr
Škoda 27Tr Solaris 27243, Ryga by Denis Simonov, on Flickr
Škoda 15Tr13/6M 25081, Ryga by Denis Simonov, on Flickr
Škoda 24Tr Irisbus 29397, Ryga by Denis Simonov, on Flickr
Škoda 15T ForCity Alfa RIGA 57171, Ryga by Denis Simonov, on Flickr
Tatra T3A 30275, Ryga by Denis Simonov, on Flickr
Tatra T3A by Denis Simonov, on Flickr
Viskas apie keleivinį transportą http://www.ebus.lt/
Mano nuotraukos https://www.flickr.com/photos/134209824@N04/
Comment
-
CATA. Cata yra vienas seniausių ir didžiausių vežėjų Latvijoje. Cata turi savo parkus/filialus Cėsyje, Limbažiuose, Siguldoje, Saulkrastuose, Ainažiuose, autobusai bazuojami ir kituose miestuose. Keleivius veža tiek tarpmiesčio, tiek rajoniniai maršrutais.
Setra S415GT iš Siguldos
Setra S415UL iš Cėsio
Turistinis Volvo 9900
Nors CATA parką daugiausiai sudaro Isuzu autobusai, Rygoje jų daug matyti neteko.
Trečios Setros. S315GT-HD
S317UL
S315HDH
Carrus Star 602
Jonckheere Mistral 70
Carrus Star 501
Antros Setros. S213UL
Comment
-
Keista, kad jie netaiko vieningo savo autobusų dažymo.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Pajūrio parkai
Į Liepają veža Liepojos autobusų parkas ir Nordeka. Turint galvoje, kad atstumas nemažas, autobusai kursuoja išties dažnai - piko metu kas 30 min. Internete teko matyti pusiau legalių skelbimų vežti į Liepają vos už 5 eur (atstumas 220 km.)
MAN R12 Lion's Regio, kelionė trunka virš trijų valandų ir niekas nedaro tragedijos dėl tualeto nebuvimo.
Setra S415UL, šias Liepojos AP įsigijos nenaujas.
Liepojos AP turi kelis reisus Ryga-Bauskė
Keletas senukų
Ventspilio AP (Ventspils Reiss) neturi daug tolimojo susiekimo autobusų, pagrindinė jų kryptis beabejo į Rygą.
Įspūdingai atrodantis Mercedes-Benz O550 Integro L
Parašė Ametistas Rodyti pranešimąKeista, kad jie netaiko vieningo savo autobusų dažymo.
Comment
-
kelionė trunka virš trijų valandų ir niekas nedaro tragedijos dėl tualeto nebuvimo.
2. Atėjus į rinką bet kuriam tarptautiniam žaidėjui, šitas XX a. baigsis. Arba lėks iš rinkos, arba turės persitvarkyti. Bilieto pirkimas telefonu + aiškus tvarkaraštis + jungiamųjų reisų galimybė + internetas autobuse + 220V/12V kiekvienam + WC
3. Kad ateis - galima neabejoti. Lux express grupė jau turi ir Tartu mieto susisiekimą, ir Estijos tarpmiestinio dalį.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimą1. Autobusais važiuoja kas kitaip negali (neturi teisių, pinigų, feisbuko).
2. Atėjus į rinką bet kuriam tarptautiniam žaidėjui, šitas XX a. baigsis. Arba lėks iš rinkos, arba turės persitvarkyti. Bilieto pirkimas telefonu + aiškus tvarkaraštis + jungiamųjų reisų galimybė + internetas autobuse + 220V/12V kiekvienam + WC
3. Kad ateis - galima neabejoti. Lux express grupė jau turi ir Tartu mieto susisiekimą, ir Estijos tarpmiestinio dalį.
1. Keliauja ir tie, kurie vertina savo laisvą laiką. Kelionės metu atsakomybę perduoda autobuso vairuotojui, o pats keleivis mėgaujasi keliu, skaito knygą, atlieka namų darbus, skaito naujienas, naršo forume ir pan.
2. Iš dalies sutinku. Tik pridursiu, kad jau dabar ką tik atsiradęs prekės ženklas Kautra plius siūlo autobusus su 220V/12V kiekvienam keleiviui, internetu autobuse, taip pat su paprastuoju Kautra ženklu yra galimybė pirkti bilietą internetu, yra aiškūs tvarkaraščiai (ar jie dabar neaiškūs?), jungiamieji reisai. Nėra WC ir pirkimo telefonu. Tikėkimės, pasistūmės ir kiti vežėjai. O jei ateitų tarptautinis vežėjas, pasistūmės ir pati Kautra.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė Ametistas Rodyti pranešimą2. Iš dalies sutinku. Tik pridursiu, kad jau dabar ką tik atsiradęs prekės ženklas Kautra plius siūlo autobusus su 220V/12V kiekvienam keleiviui, internetu autobuse, taip pat su paprastuoju Kautra ženklu yra galimybė pirkti bilietą internetu, yra aiškūs tvarkaraščiai (ar jie dabar neaiškūs?), jungiamieji reisai. Nėra WC ir pirkimo telefonu. Tikėkimės, pasistūmės ir kiti vežėjai. O jei ateitų tarptautinis vežėjas, pasistūmės ir pati Kautra
Comment
-
Luxexpress yra Estijoje įkurta dar 1992 metais įmonė, todėl nereikia čia pasakų apie Estijos vidaus pervežimus... "Kautra" Lietuvoje irgi užima apie pusę tarpmiesčio rinkos. Dar kartą apie tualetus - nėra nei vieno 3 val maršruto be tarpinių sustojimų. Kur kas geriau ir patogiau, jei yra trumpas tarpinis sustojimas, kurio metu galima nueiti į normalų tualetą (bėda tik tame, kad daugumoje Lietuvos stočių jie baisūs), o ne lįsti keturgubu į autobuso tualetą. Beje, tiek Ecolines, tiek Simple express daro didelę klaidą, kad važiuoja be sustojimų kolonėlėse, kuomet galima bet kelias minutes prasimankšinti, jau nekalbant apie nuėjimą į normalų tualetą. Kai tuo tarpu Eurolines ir PolskiBus tą daro.Paskutinis taisė Al1; 2015.08.11, 09:23.
Comment
-
Nežinau dėl Ecolines, bet su Simple Express teko važiuoti į Berlyną bei į Prahą. Abiem atvejais buvo daroma po du sustojimus degalinėse naktį, tarp Varšuvos ir Vokietijos/Čekijos. Sustojimai daryti ten, kur yra normalūs nemokami tualetai. Bet juk tai nereiškia, jog autobuse jis gali neveikti. Be to, Lietuvoje, skirtingai nei Lenkijoje, turbūt nelabai autostradose yra aikštelių, kur "tos" vietos yra tvarkingos ir nemokamos. Na, aš nekritikuoju apmokestinimo, bet tokiu atveju, vežėjas su autobuse veikiančiu tualetu laimi dar labiau, nes išlaisvina klientus nuo papildomo mokesčio.
P.S. gal perkelkim šią diskusiją į kitą temą.
Comment
-
Tiesiog Lietuvos vidaus atstumai per maži, kad reikėtų tualetų. Jei jie yra ir veikia, tai gerai. Bet žinant kaip dauguma vežėjų juos prižiūri, tai geriau kad tualetų nebūtų. Aną savaitę važiavau su autobusu, kuriame veikė ir tualetas, ir kondicionierius. Ėmė sklisti bjaurus kvapas. Pamaniau, kad iš tualeto. Prapuolė. Po kurio laiko vėl, ir vėl, ir vėl. Po kelių tokių kvapų pasklidimų supratau, kad iš kondicionieriaus sistemos. Matyt kokioje nors kondicionavimo sistemos talpoje pripuvę visokio š, kuris, pasikračius autobusui, paskleidžia kvapą, patenkantį į ortakius...
Comment
-
Na, čia dar vienas vežėjų visiško apsileidimo ir nenoro normaliai dirbti pavyzdys. Štai kas vyksta, kai nėra rimtesnės konkurencijos.
Kalbant apie tualetas, ir Lietuvoje juk apstu ilgesnių nei 2 val. trukmės maršrutų. Palyginimui, Estijoje, kurį yra kur kas mažesnė už Lietuvą, dauguma maršrutų yra trumpesni už mūsiškius, bet Lux Express net į galvą nešauna rakinti tualetų, manau, ir netrukus į rinką ateinančiam SuperBus, manau, irgi tokius mintys neateis.
O Lietuvoje kol kas išlošia traukiniai, nes ten bent jau visi patogumai normaliai veikia.
Comment
Comment