Vilniau! Imk pavyzdį iš Rygos! Solaris Bus & Coach gamykla kuri įsikūrusi Lenkijoje jau gamina ir išbandinėja Solaris 18 metrų troleibusus (Škoda 27Tr)Rygai! Troleibusai turės automatinius srovės imtuvus (vad. ūsus) ir rezervinį dyzelinį generatorių. Iš viso Ryga įsigys 125 troleibusus su galimybe padidinti troleibusų užsakymą dar 38 troleibusais. Jie pakeis visus naudojamus Škoda 14Tr bei Škoda 15Tr (gali pakeisti dar ir visus TrM). Naujausiais duomenimis Rygoje yra vos 66 visi Škoda 14 bei 15Tr troleibusų.
/\ Aš jau ne kartą rašiau, kad bus pakeisti totaliai nusidevėję 14 Tr ir 15Tr, jau pasenę 14TrM, 15TrM, taip pat, nelabai geri BKM 333. Iš viso - ~75 troleibusai. Įtariu, kad ir keletas Solarių bus nurašyta.
Visuomeninis transportas Vilniuje tikrai atgyvenęs. Turbūt kokio Minsko lygio. Tačiau naujų troleibusų tikrai nereikia - jie irgi atgyvenę. Jie daug brangesni už autobusus, o tie laidai gatvėse baisiai atrodo. Ir lėtesni, nes per laidų sujungimus reikia stipriai pristabdyti. Ir klūtis sunkiau apvažiuoja. Jokių privalumų, tik ekologija. Bet kol Vilnius pakeis savo 300 troleibusų - tikėtina jau ir baterijų klausimas bus išspręstas ir troleibuso nebus prasmės turėti, nes elektrobusai bus daug praktiškesni.
Visuomeninis transportas Vilniuje tikrai atgyvenęs. Turbūt kokio Minsko lygio. Tačiau naujų troleibusų tikrai nereikia - jie irgi atgyvenę. Jie daug brangesni už autobusus, o tie laidai gatvėse baisiai atrodo. Ir lėtesni, nes per laidų sujungimus reikia stipriai pristabdyti. Ir klūtis sunkiau apvažiuoja. Jokių privalumų, tik ekologija. Bet kol Vilnius pakeis savo 300 troleibusų - tikėtina jau ir baterijų klausimas bus išspręstas ir troleibuso nebus prasmės turėti, nes elektrobusai bus daug praktiškesni.
Diskutuoti šia tema jau nenoriu - tai jau buvo padaryta n kartų. Dėl laidų išsišakojimų, tai Ryga ketina modernizuoti savo KT į modernesnį greitaeigį. O Minske, kitaip nei jūs manote, beveik visi troleibusai - nauji ir žemagrindžiai.
Atsiprašau už nedidelį nukrypimą nuo temos.
Ryga tikrai moka tvarkytis su VT.
Kaip Pilaitis sakė į Ryga atvyko pirmasis iš 175 Solaris Urbino 18 autobusų.
Nuotrauka: http://fotobus.msk.ru/photo/1217437/
Belieka tik pasikartoti: kai turi 2,5 mlrd. Lt biudžetą - gali pirkti tiek troleibusų.
Beje, Latvija- tai ne Vokietija, Lietuvos ir Latvijos ekonominis lygis yra panašus. Puikus pavyzdys, kaip Vyriausybė turėtų tvarkytis su miestų VT, net ir esant panašioms sąlygoms. Juk 300 naujų transporto priemonių- vargu ar viskas tik iš Rygos miesto kišenės bus apmokėta. Bus geras spyris mūsų valdžiai.
Ir kokią visų autobusų/troleibusų parko dalį sudarys nauji pirkiniai? Kek viso Rygoje yra naudojama autobusų ir troleibusų?
P.S. Yra ko pavydėti. Pas mus paskutinį kartą normalus parko atnaujinimas vyko prieš daugiau nei dešimtmetį, kai buvo Volvo autobusų daug nupirkta bei Soliaris troleibusų. Realiai daugiau nieko ir nebuvo, be kelių epizodinių pirkinių po 10-20 naujų autobusų pastaraisiais metais. Milžiniškas skirtumas.
Kaip reikalai Taline? Kokia ten viešojo transporto būklė?
Perkami nauji 163 troleibusai (nes už tuos papildomus 38 sumokėta), 175 nauji autobusai. Bus visiškai nurašyti turkiški MB, visos Škoda 14Tr, 14TrM, 15Tr, 15TrM, BKM 333, BKM 321. Turbūt ir keletas Solarių (nes seniausiems jau yra 14 metų).
Dėl Talino žinau tik tiek, kad ten troleibusus irgi planuoja panaikinti.
/\
Turėtų būti daugiau, nes pagal šitą lentelę tokių, kuriuos jau nurašyti galima būtų yra 76-i, kai tuo tarpu užsakomi 163 nauji. Net ir 2004-2005 metų gamybos Soliarius keičiant naujais (nejaugi tai bus daroma?) naujų troleibusų gerokai daugiau, nei kad tų, kuriuos reikia keisti. Nebent troleibusų tinklo plėtra numatoma Rygoje?
/\
Turėtų būti daugiau, nes pagal šitą lentelę tokių, kuriuos jau nurašyti galima būtų yra 76-i, kai tuo tarpu užsakomi 163 nauji. Net ir 2004-2005 metų gamybos Soliarius keičiant naujais (nejaugi tai bus daroma?) naujų troleibusų gerokai daugiau, nei kad tų, kuriuos reikia keisti. Nebent troleibusų tinklo plėtra numatoma Rygoje?
Nauji troleibusai turi dyzelinius generatorius (todėl ir kaina didelė). Bus uždaromi autobusų maršrutai ir atidaromi troleibusų maršrutai su dyz. generatorių naudojimu, nes Rygoje yra nemažai autikų maršrutų, kurie daugiau nei pusę trasos važiuoja ''po laidais''.
... Bus visiškai nurašyti turkiški MB, visos Škoda 14Tr, 14TrM, 15Tr, 15TrM, BKM 333, BKM 321. Turbūt ir keletas Solarių (nes seniausiems jau yra 14 metų)...
Comment