You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...
Dėkui už išsamų JK kelių reportažą, galima susidaryti bendrą vaizdą apie juos.
Toje šalyje eismo tvarka visai neįprasta ne tik dėl keistų sankryžų,bet ir eismo tvarkos kairėje kelio pusėje, matavimo myliomis.
Gal kartais zinai ir gali paaiskinti ka reiskia tas geltonas kvadratelis su juodu apskritimu prie A45 . Esu mates ir daugiau pas juos panasiu zymejimu , ir kitokiu spalvu ir trikampiu ir niekaip nesupratau ka jie reiskia.
135.
Siauri keliukai. Esame kazkur Lake District... tai lyg koks Anglijos Aukstaitijos nac. Parko atitikmuo Atvaizdas
Cia gal sitoje nuotraukoje taip aiskiai nesimato ,bet atkreipkite demesi i tai kokios lygios medziu sakos desineje,atrodo kaip apkarpyta siena. Man yra teke matyti tokiu keliuku kur is abieju pusiu ir is virsaus taip lygus sonai,atrodo kad butu apkarpyta ir padarytas toks kbadratinis tunelis. Is pradziu galvojau kokie tie anglai kulturingi,kaip netingi sitaip medziu apgeneti ir keliu sutvarkyti. Ir tik veliau supratau,kad ne velnio jie tu medziu netvarko. Sitokius lygius medziu sonus ir virsu padaro prasilenkdamos furos,tai jos savo sonais ir stogais aplauzo tas medziu sakas ir jie atrodo kaip apgeneti:-)))
Stai tokiose ''kisenese'' stovint ,naktimis labai daznai pavagiamas kuras ir vilkiku baku. Tai kazkokia tiesiog nacionaline tragedija pas anglus, tiesiog labai daug vagiu. Na o stovejimas service aikstelese yra mokamas ir kainuoja furai apie 20 svaru uz nakti.
Jonai, ačiū už nuotraukas.
O kaip atrodo jų šalutiniai keliai?
Daugumoje Anglijos dalių, bent jau visoje pietų Anglijoje, kur žmonių koncentracija yra didžiausia, jie yra padaryti gana prastai. Jeigu Vokietijoje šalutiniai keliai nelabai skiriasi nuo 2x2 automagistralių, tai pietų Anglijoje jie turi daugybę problemų. Dažniausiai jie irgi būna 2x2 dydžio tačiau tai yra vienintelis panašumas. Problemos su tokiais kelias Anglijoje yra:
1. Jų tinklas yra neadekvatus. Plėsti jo nėra planuojama, nes Anglijoje visų noras gyventi individualiuose namuose užstatė visus potencialius transporto koridorius. Be to, yra per daug pasipriešinimo iš populiacijos dėl triukšmo ir pan. dalykų, o į tai Anglijoje yra kreipiamas per didelis dėmesys.
2. Tokių kelių danga yra gana nebloga, bet pastebimai prastesnė nei Vokietijos šalutiniuose keliuose, kas yra keista, turint omeny, kad pietų Anglijos klimatas yra gerokai draugiškesnis keliams (temperatūrų svyravimas yra gerokai mažesnis).
3. Žiedinių (ir nežiedinių) vieno lygio sankryžų yra gerokai per daug. Kai kuriose vietose jų yra tiek daug, kad jų skaičius pasiekia absurdo lygį.
4. Yra per mažai aplinkkelių - pietų Anglija yra labai tankiai apgyvendinta, dėl ko praktiškai nei vienas šalutinis kelias neišvengia miestelių, kur greitis ribojamas iki 30 mph/~50 kmh.
Vienas punkto nr. 2 pavyzdys - A27 prie Chichester miestelio. A27 yra labai svarbus kelias, kuris anksčiau eidavo per patį miestelį. Nors aplinkkelis ir buvo pastatytas, jame dabar yra šešios vieno lygio sankryžos, iš kurių penkios yra žiedinės (raudonai apibrauktos). Pats kelias (apačioje) yra 2x2 visoje šioje sekcijoje ir yra gana geras, bet dviejų/trijų lygių sankryžų trūkumas reiškia, kad toje sekcijoje dažnai susidaro kamščiai ir važiavimas joje primena važiavimą mieste.
vienas ish geru uk keliu dalyku yra "cat's eye" atshvaitai, kuriu nemachiau nei prancuzijoje nei shveicarijoje. Labai palengvina vairavima tamsiu paros metu
P.S. John, bežiūrėdamas nemesk nieko sunkaus į monitorių
You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...
Gegužę myniau gražiausiu keliu JK, kokiu esu važiavęs, per savaitę nė kart nelijo. 290 km trasa einanti per 10 salų, vietomis sujungtų keltais. Labai populiarus dviračių maršrutas, važiuoja daugybė tiek pavienių, tiek grupėmis dviratininkų.
Važiavimas beveik visą laiką bendrame eisme, kiek daugiau nei pusė trasos eina vienos juostos pločio keliu su vietomis prasilenkimui, beveik nėra asfaltuotų kelkraščių. Bevažiuojant kilo klausimas, kodėl dauguma žvyreklių, kurių Lietuvoje dar daug, negalėtų būti rekonstruojami kaip vienos, o ne dviejų, juostų pločio keliai su prasilenkimo vietomis. Neabejotinai išlaikymas kainuotų pigiau, nes šiek tiek sunku man įsivaizduoti, ar Lietuva bus pajėgi išlaikyti geroje būklėje daugybę asfaltuotų kelių, ypač retai apgyvendintose vietovėse. Gal geriau turėti mažiau, bet kokybiškiau. Vairuotojus kaip nors įpratins naudotis.
Nors ir kelias neplatus, o tiek automobilių, tiek dviratininkų eismas daugelyje vietų nemažas, nė karto neteko kelyje pasijusti nesaugiai, visi keliu pasidalina. Automobiliai prieš lenkdami visuomet laikosi bent 50 metrų atstumo iš nugaros iki nebūna įsitikinę, kad gali saugiai aplenkti, tad kartais nė nežinai, kad už tavęs kažkas važiuoja. Palyginimui, grįžus buvo kiek juokinga stebėti nepasitenkinimą, kad dviračiai važiuoja keliu, kol taisomas Neringos dviračių takas.
Pats kelias vietomis puikios dangos, vietomis reikia vengti duobių. Beveik nėra kelio šonuose atšvaitinių kuoliukų, daugybė vingių ir posūkių kalnuose nepažymėti, kai Lietuvoje tokie vingiai būtų apžymėti įspėjamaisiais ženklais ir rodyklėmis ir greičio ribojimais. Šiek tiek keista, kad posūkiuose ištisinė linija naudojama labai retai, nors vietomis matomumas lenkimui labai prastas. Matyt kitokios ženklinimo taisyklės. Daug kur, kur kelias kerta kelių namų gyvenvietes, greitis papildomai neribojamas. Jokių atšvaitinių liemenių ar šviesų dviratininkams taip pat nereikalaujama.
Kuo įsitikinau šioje kelionėje ir ką noriu pasakyti, kad saugumą kelyje kuria pirmiausia kiekvieno kultūra ir atidumas, o ne taisyklių ir ribojimų gausa, nors tas irgi svarbu.
Pridedu keletą kelio nuotraukų. Kas turės galimybę, labai rekomenduoju numinti dviračiu ar pravažiuoti automobiliu / kemperiu. Minant reikės nusiteikti, kad ne kartą teks virš valandos kilti į Narbuto g. kalną, bet vaizdai atperka.
Ačiū už nuotraukas ir atgaivintą temą.
Kaip gerai, kai kažkas pasidalina nuotraukomis iš plataus pasaulio, o ne tik pasakoja vien apie savo kiemo šaligatvio nelygumus.
Jonai, juk pats kažkada pradėjai šią temą ir joje įkėlei daugybę puikių nuotraukų.
Kur kas geriau būtų, jei grąžintum ištrintas nuotraukas. Na, bet pats esi savo nuotraukų savininkas - tai pačiam spręsti, ar tik rašyti replikas, ar dalintis turiniu, kuris turėjo pasisekimą.
Comment