Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[EE] Estijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Įspūdžius iš Estijos pratęsim rytoj. Vietoj muzikinės pauzės įdedu kelio ženklą su viena iš estiškų raadio stootšių:
    Kaip jau minėjau, ten radijo stotys paliko labai gerą įspūdį

    Comment


      #22
      Antras įspūdis - estų kelininkai yra labai racionalūs ir nedaro nesąmonių.
      Estai pirmiau tris kartus pagalvoja, ar galima apsieiti be draudžiamųjų ar ribojančių ženklų.

      Daug kur tiesiog rekomenduojama važiuoti lėčiau.




      Jei greitį ribojantis ženklas vis dėlto pastatytas, vadinasi ten jis ir turi būti




      Niekas nestato gyvenviečių pradžio ženklų likus kilometrui iki pirmo namo. Baltas gyvenvietės riboženklis stovi ten, kur ji ir prasideda.


      Dar tokia smulkmena - šviesoforas, rodantis kiek laiko liko iki žalio signalo


      Tas racionalumas ir pagarba eismo dalyviams skatina pagarbą kelio ženklams - priešingai nei, pvz., Vilniaus mieste, kur šią vasarą sudarkius eismą skatinamas nihilizmas ir visapusiška nepagarba eismo taisyklėms.

      Aišku, ir Estijoje pasitaiko eismo ženklinimo kuriozų
      Paskutinis taisė Romas; 2013.11.21, 23:03.

      Comment


        #23
        Trečias įspūdis - puikus krypčių ženklinimas, ypač iki turistinių objektų

        Krypčių ženklinimas greitkelyje


        Dviejų lygių krašto kelio sankryža su magistraliniu keliu


        Labai patogu, kai rodoma galutinė kryptis ir tolesnis kelio numeris


        Pvz., pas mus keliuose rodomas tik tarpinis ar artimiausias punktas, pvz. važiuojant iš Marijampolės į Jurbarką, tik Gižuose pamatysite nuorodą į Pilviškius ten jei teisingai pasirinksite Vinčų krypti, už kilometro miestelio pamatysite nuotrodą į Šakius, o Jurbarką pamatysite tik privažiavę Šakius

        Lietuvoje turbūt nepasitaiko, kad magistraliniame kelyje būtų nurodyta žemesnės kategorijos (krašto kelio) tolesnė krypris


        Krašto kelyje nuoroda ne į kokį nors Arkma ar Kabala kaimelį, kur baigiasi 26 kelias, o į ten, kur reikia važiuoti - į Viljandį
        Pvz., pas mus 143 kelyje iš Jonavos rodomi Elektrėnai, nors daugumai tuo keliu važiuojant reikia Vilniaus


        Nuorodos į pagrindinį kelią. Lietuvoje šalutiniuose keliuose tokių dalykų neteko matyti, nors jie žmonėms dažnai labiau reikalingi nei nuoroda į kokias nors barboriškes
        Nuoroda į pagrindinį plentą asfaltuotu miško keliuku be numerio


        Nuoroda į Talino plentą, o ne tik į Maidlą ar kokią nors Tagakülą


        Ženklinimo pavyzdys krašto kelyje


        Kartais krypčių būna neįprastai daug, bet akis prie to gero greit įpranta


        "T" formos kryžkelėse ženklai paprastai išdėstomi taip:


        Užsilikusi krypties nuoroda pagal seną vienspalvę mėlynai - baltą schemą
        Paskutinis taisė Romas; 2013.11.21, 22:42.

        Comment


          #24
          Krypčių ženklinimas iki turistinių objektų

          Ženklinimas iki turistinių objektų kelis kartus gausesnis nei Lietuvoje










          Kaip žinia, Lietuvoje nuoroda į koks nors svarbų objektą, pvz., Kryžių kalną žymima tik prie pačio paskutinio posūkio (o ne kitoje Šiaulių pusėje). Estai į krypčių ženklinimą žiūri racionaliai - jei objektas svarbus, nuoordoda bus pažymėta už dešimčių kilometrų - kad atvykęs žmogus lengvai rastų objektą

          Krypčių ženklinimas Anstsloje, depresyviame buv. rajono centre

          Comment


            #25
            Dar pastebėjimas yra, kad Estijoje pirmiausiai būna padedamas mėlynas kelio ženklas su gyvenvietės pavadinimu, o tik toliau baltas gyvenvietės ženklas. Nustebino tai, jog kartais tas mėlynas ženklas stovi bene pusantro kilometro iki pirmųjų gyvenvietės namų. Tuo tarpu kaip pas mus pastato baltą gyvenvietės ženklą likus pusei kilometro iki gyvenvietės pradžios, o gyvenvietės ženklo atitikmens mūsų keliuose taikymas yra tiesiog tragikomiškas (pvz. išvažiuojant iš Smiltynės perkėlos Neringoje)

            Comment


              #26
              Apylankų ženklinimas Estijos keliuose

              Paprastas laikinas ženklas.
              Tą dieną Paidės mieste buvo Järvamaa apskrities (maakond) šventė


              Pagrindiniame kelyje Nr.1 / E20 tarp Talino ir Narvos šią vasarą buvo rekonstruojami keli ruožai


              Uždarytas kelias nuo Kohtla-Jarvės į Rakverę. Apylanka per Kiviõli


              Uždarytas kelias nuo Jõhvi į Narvą. Apylanka per Toilą




              Kitas remontuojamo kelio ruožo galas ties Toila

              Comment


                #27
                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                Uždarytas kelias nuo Kohtla-Jarvės į Rakverę. Apylanka per Kiviõli
                Atvaizdas


                Uždarytas kelias nuo Jõhvi į Narvą. Apylanka per Toilą
                Atvaizdas
                Labai šaunu, kad sugeba normaliai užbraukti uždarytas kryptis, o ne kaip dažnai pas mus uždangstyti visokiais šiukšlių maišais.
                Taip užbraukus kryptį, pvz. apylankos į Narvą atveju, apskritai galima panaudoti tik standartinį apylankos ženklą, nes puikiai galima matyti kur ta apylanka veda. Nebūtina netgi gaminti apylankos ženklo su konkretaus miesto pavadinimu.

                Comment


                  #28
                  Ketvirtas įspūdis - puiku, kai kelias eina palei jūrą
                  arba kaip estams pasisekė, kad jie turi daug pajūrio.
                  To ten ir važiavome

                  Toilos apylinkės


                  Paldiski, Pakri pusiasalis






                  Comment


                    #29
                    Penktas įspūdis - ten daug kas taip pat, kaip ir Lietuvoje




                    Comment


                      #30
                      Žvyrkeliai

                      Šeštas įspūdis - Estijoje sparčiai mažėja žvyrkelių

                      Ten žemėlapiai sensta greičiau nei Lietuvoje. Labai daug žvyrkelių jau išasfaltuota. Ne kartą kirtome kampą pažymėtu žvyrkeliu ir taupėme keliolika kilometrų. Tačiau dažniausiai tas žvyrkelis būdavo išasfaltuotas
                      Iš galėjusių būti 6 ar 7 žvyrkelių atkarpų mes važiavome tik dviem žvyro ruoželiais.

                      Estijoje, kaip ir Latvijoje, yra įspėjantis apie asfalto pabaigą kelio ženklas.
                      Jei Lietuva įsives tokį kelio ženklą, tai estai galės mūsų kelininkams parduoti savo ženklų atsargas


                      Smagus ruoželis Lahemaa nacionaliniame parke - kalneliai, posūkiai ir reto lygumo žvyro danga.
                      Tik ten reikia saugotis - atlėkęs vietinis karštas estas vos neįsitėškė į mūsų mašiną...


                      Paskutinis taisė Romas; 2013.11.19, 00:19.

                      Comment


                        #31
                        Kaip estai leidžia pinigus keliams tvarkyti

                        Septintas įspūdis. Estijoje keliai barstomi skaldele arba
                        Kaip estai leidžia pinigus keliams tvarkyti


                        Kartais ta šiurkšti danga yra nelabai smagi.
                        Remonto metu, tas barstymas,žinoma, yra šioks toks nepatogumas




                        Per Raadio 4 vietinis kelininkų vadas pasakė, kad Estijoje keliai barstomi skaldele, todėl jie laiko žymiai ilgiau nei kaimyninėje Latvijoje.
                        Dar jis pasakė, kad Estijoje ir Lietuvoje vienam kelio tinklo kilometrui išleidžiama tiek pat pinigų (Latvijoje, aišku, mažiau). Tik estai tuos pinigus panaudoja tolygiai visame krašte, o lietuviai visus pinigus išleidžia dideliems projektams.

                        Be to, kadangi Estijoje gyventojų tankis beveik perpus mažesnis, tai krašto ir vietinių kelių kokybė pagal kokybės / apkrovimo santykį žymiai geresnė nei Lietuvoje (šito estas nesakė, bet tas matėsi iš kelių kokybės ir dažnai pasitaikančių Estijos kelių remontų).

                        Comment


                          #32
                          Aštuntas įspūdis. Estai gerbia tradicijas

                          Gyvas eksponatas


                          Mini Grūto parkas Talino centre


                          Estijos kelių muziejus (Eesti Maanteemuuseum) - didesnis ir įdomesnis už Lietuvos kelių muziejų Vievyje ir Latvijos kelių muziejų (Šlokenbekoje prie Tukumo) kartu sudėjus




                          Comment


                            #33
                            Kad kelias nedulkėtų

                            Devintas ir paskutinis dalykas.
                            Jis padarė, ko gero, didžiausią įspūdį apie Estijos kelius ir estų mentaliteto ypatybes.

                            Iš pradžių nieko ypatingo nematėme tame, kad kažkas laisto remontuojamas gatves


                            Po poros dienų Rytų Estijoje patekome į ilgą remontuojamą ruožą


                            Nesupratome, kodėl tuose laukuose ir krūmynuose be jokios logikos keičiasi laistomi ir nelaistomi ruožai.
                            Paskui išaiškėjo, kad estai:
                            - kelio ženklus apie gyvenvietę stato prie pat gyvenvietės,
                            - o remontuojamą ruožą laisto po kelis šimtus metrų nuo kiekvieno vienkiemio - kad kelias nedulkėtų

                            Comment


                              #34
                              Pora estiškų kelio ženklų, kurių nėra Lietuvoje

                              Turbūt reiškia "laikykitės saugaus atstumo"


                              Išlenkta plyta - kad niekas negalėtų sakyti jos nematęs


                              Comment


                                #35
                                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                Pora estiškų kelio ženklų, kurių nėra Lietuvoje

                                Išlenkta plyta - kad niekas negalėtų sakyti jos nematęs
                                Atvaizdas
                                Trumpas OT patikslinimas.
                                Yra ir Lietuvoje išlenktų "plytų". Pora tokių tikrai pakabintos prieš Šiaulius, įvažiuojant į Aleksandriją, prie stovėjimo aikštelės išvažiavimo.

                                Comment


                                  #36
                                  7 / E77. (Rīga) - Murati - Luhamaa - (Pskov)

                                  Kadangi bendri įspūdžiai išsakyti, dedu po kelias nuotraukas iš kai kurių kelių.

                                  7-as kelias yra trumpiausias Estijos pagrindinsis kelias, kertantis Pietų Estijos kamputį tik 22 km atstumu. Jis yra kelio E77 dalis (Budapeštas - Varšuva - Kaliningradas - Ryga - Pskovas).

                                  Foto 2013.07
                                  LV - EE. Veclaicene - Murati. Latvijos - Estijos pasienis




                                  Greičio ribojimai Estijoje. Nors pagrindiniuose keliuose net ir be skiriamosios juostos (4. Talinas - Piarnu, 9. Talinas - Haapsalu) laidžiama važiuoti iki 100 km/h


                                  Pratinamės prie dvikalbių užrašų (estų ir võru / setu kalba) užrašų.
                                  Upės (jõgi) pavadinimas Estijoje - be bangelės. Latvijoje uopių ženklai yra gražesni (tą bangelę po upių pavadinimais mes esam nusižiūrėję nuo latvių).


                                  Įvažiuojame į Setomaa regioną.


                                  Labiau nei gamta nuo Latvijos jaučiasi skirtumas lyginant kelio dangų lygumą- mes važiavome rytiniu pakraščiu per Daugpilį ir Gulbenę. Iš pradžių Estijoje galbūt net "trūko" latviško kratymo.

                                  Viena Latvijos kelio nuotrauka palyginimui.


                                  Sankryža su 2 keliu Talinas - Tartu - Luhamaa - Pihkva (t.y., Pskovas)


                                  Charakteringas krypčių ženklinimas "T" formos kryžkelėse
                                  Įdomu, kad kilometražas kelyje Ryga - Pskovas rodomi ne nuo Estijos sienos, o nuo Rygos.


                                  Pavažiavome porą kilometrų iki Rusijos sienos


                                  EE - RU. Luhamaa - Šumilkino (Шумилкино). Estijos ir Rusijos pasienis
                                  Eilių pasienyje tuomet nebuvo.

                                  Estija turi tą pačią pigaus kuro kaimyninėje šalyje situaciją. Vietiniai estai skundėsi, kad Estijos valdžia labai apribojo galimybes važiuoti per sieną iki artimiausios Rusijos degalinės - tą galima daryti tik kas kelias dienas.

                                  Comment


                                    #37
                                    2 / E263. (Pskov) - Luhamaa - Tartu - (Tallinn)

                                    Nedidelė 2-jo kelio atkarpa nuo Luhamaa iki Tartu


                                    Estijoje kelio ženklai žymi net menką įlinkimą


                                    Šita kelio atkarpa labai panaši į mūsų 102 plentą Nemenčinė - Pabradė


                                    Võru miesto prieigos.
                                    Pažymėta neįprastai daug krypčių. Bet geriau per daug nei per mažai




                                    Čia pasukome senuoju link pašto kelio ir Estijos kelių muziejaus


                                    Senasis Tartu pašto plentas su dabartiniu susijungia Tartu prieigose


                                    Kelių rekonstrukcija Tartu prieigose


                                    Tartu






                                    Kelių remontas būtų neypatingas, jei nelygintum vienu metu dirbančių keleto ekskavatorių su, pvz., pusiau miegančiais Geležinio vilko estakados statytojais

                                    Comment


                                      #38
                                      Pietų Estijos ratas

                                      Žemėlapis iš https://maps.google.lt/

                                      Viena nuotrauka iš to kalvoto krašto

                                      Comment


                                        #39
                                        Pietų Estijos keliai

                                        Objektai įdėti tik kaip orientacinė žymė. Jų nuotraukos - temoje EE. Estija. Ne vien Talinas

                                        Vastseliina - Haanja.
                                        Vienas iš neseniai asfaltuotų kelių be numerio, kuris žemėlapiuose dar pažymėtas kaip žvyrkelis.
                                        Peizažas labai primena Aukštaitinjos nacionalinį parką








                                        Haanja.
                                        Suur Munamägi (318 m) - aukščiausias Estijos ir Baltijos šalių kalnas




                                        Rõuge.
                                        Vienas svarbesnių Võru rajono (Võrumaa) turizmo centrų.
                                        Kadangi viskas remontuojama, paliekame kitam kartui








                                        Vienas iš nedaugelio žvyrkelių ruoželių




                                        Pokumaa.
                                        Vaikų miestelis, pastatytas pagal rašytojo ir knygų iliustratoriaus Edgaro Valterio (1929-2006) knygas apie puokius.

                                        Comment


                                          #40
                                          Pietų Estijos keliai

                                          Grįžtame iki pagrindinio kelio pro slėnį šalia kaimelio, pavadinto Kirikuküla (bažnytkaimis)
                                          Geltoni rėmeliai reiškia, kad tai viena vaizdingiausių Pietų Estijos vietų


                                          Kelio remontas


                                          Gyvenvietės ženklas




                                          Senasis kelias į dvarą


                                          Lösiküla. Sangastės rūmai (Sangaste loss)




                                          Rūkas po lietaus




                                          Otepää - Estijos žiemos sporto sostinė

                                          Comment

                                          Working...
                                          X