Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[EE] Estijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [EE] Estijos keliai

    Kadangi jau yra sukurta tema apie Latvijos kelius, tad manau, kad šios Baltijos valstybės kelių tinklas irgi nusipelno nuosavos temos.

    Pradžiai keletas faktų apie Estiją:

    Estijos Respublika yra įsikūrusi šiaurinėje Europos dalyje. Šalies teritorija
    ribojasi su Rusija (rytuose) ir Latvija (pietuose). Bendras sienų ilgis 633 km.
    Valstybės sostinė ir didžiausias miestas - Talinas
    Valstybės plotas - 45 226 km²
    Gyventojų skaičius (2006 m. duom.) - 1 324 333
    Gyventojų tankis - 29,28 žm./km²
    Valstybinė kalba - estų

    Estijos kelių tinklas

    Visą valstybės kelių tinklą prižiūri Estijos Kelių Administracija (Maanteeamet)
    Nuo 2009 m. sausio 1 d. vykdant struktūrinius pakeitimus, buvo įkurtos keturios regioninių kelių administracijos. Jos yra pavaldžios Estijos Kelių Administracijai (ERA)

    Šiaurinė kelių administracija (Harju, Rapla apskričių valstybiniai keliai)
    Pietinė kelių administracija (Jõgeva, Põlva, Tartu, Valga ir Võru apskričių valstybiniai keliai)
    Rytinė kelių administracija (Ida-Viru ir Lääne-Viru apskričių valstybiniai keliai)
    Vakarinė kelių administracija (Hiiu, Lääne, Pärnu, Saare, Viljandi apskričių valstybiniai keliai)



    Visą naudingą informaciją apie eismą, greičio ribojimus, kelio darbus įvairiuose Estijos keliuose galite rasti šiame tinklapyje:
    http://www.inspirit.ee/maantee/Index.html?locale=en

    Taip pat galite pasižiūrėti įvairią statistiką apie Estijos kelių tinklą:
    http://www.mnt.ee/atp/?id=457

    http://www.mnt.ee/atp/?id=2825

    #2
    Kelios nuotraukos iš įvairių Estijos kelių:
    E20/1 Automagistralė Narva - Talinas.









    E67/4 Automagistralė Talinas - Pärnu.





    Nuotraukų šaltinis:
    http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=813

    Comment


      #3
      Planuojamas Pärnu miesto aplinkelis
      Statybos turėtų prasidėti šiais metais, planuojama pabaiga - 2011 m. ruduo. Atlikus paskutines studijas, statybų sąmata atpigo 40 proc. Todėl vietoj 800 milijonų, nutiesti aplinkelį planuojama už 500 milijonų Estijos kronų.

      Informacija apie projektą (estų kalba)
      http://www.mnt.ee/atp/?id=2733

      Aplinkelio planas (oranžinė spalva)


      Planas (pdf formatas)

      Šaltinis:
      http://www.skyscrapercity.com

      Comment


        #4
        Greitkelio Talinas-Narva rekonstrukcijos I etapas
        Rekonstruojamas ruožas tarp Talino miesto ribos ir Jõelähtme sankryžos. Statybos jau pradėtos kovo mėnesį ir tęsis iki kitų metų pabaigos. Bus pastatytos dvi naujos sankryžos, vienas geležinkelio ir vienas kelio tunelis. Taip pat bus pastatytas tiltas pėstiesiems, nutiesta 8 km kelio, skirto pėstiesiems/dviratininkams bei 564 m. garso malšinimo siena. Projekto vertė - 24 mln. estijos kronų. 80 proc. sumos skirta iš ES struktūrinių fondų.

        Rekonstruojamo kelio ruožo planas


        Šaltinis:
        http://www.skyscrapercity.com

        Comment


          #5


          Šaltinis: http://www.skyscrapercity.com/showth...773706&page=12

          Comment


            #6
            Mane domina ši nuotrauka



            Ar čia atstumas iki Stokholmo nurodytas naudojantis keltu Talinas-Stokholmas, ar važiuojant per Rusiją ir Suomiją ?
            Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
            Marsrutai.lt tinklaraštis!
            SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

            Comment


              #7
              Parašė John
              Kokia kelių būklė (tiek pagrindinių, tiek šalutinių), ženklinimas ir t.t., lyginant su Lietuva?
              Ženklinimas mano nuomone prastesnis. Prieš porą metų važiuojant iš Tartu į Taliną labai daug kur nebuvo miestelių (kaimelių) pavadinimų, vien tik gyvenvietės pradžios ženklas (tas su namais). Dažnai nebūdavo ir gyvenvietės pabaigos ženklo.

              Comment


                #8
                Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                Ar čia atstumas iki Stokholmo nurodytas naudojantis keltu Talinas-Stokholmas, ar važiuojant per Rusiją ir Suomiją ?
                Juokauji matyt. Aišku, atstumas kelionės keltu. Keliantis į Suomiją ir važiuojant aplink Botnijos įlanką gal pusantro tūkstančio. Važiuota kelissyk.

                O apskritai, Estijos keliai pasirodė visai neblogi. Pagrindinis (via baltica) gera danga, neapkrautas pernelyg, per kaimus nevingiuoja, miškingos vietovės. Sukinėjimasis per Parnu tik nepatiko, reik aplinkelio jiem ten. Geri ir kiti, kaip antai nuo Valkos link Voru bei link Munamegio kalno. Taip pat ir iš Tartu į Taliną geras. Normaliai viskas.
                Tik nepakantumas teisės pažeidimams ir optimizmo skleidimas atves mūsų valstybę į tiesos kelią :)

                Comment


                  #9
                  Parašė John
                  Kaip su vairavimo kultūra?
                  Geras klausimas.

                  Galbūt vienas didžiausių Estijos kelių privalumų (bent salose ir Länemaa Vakarų Estijoje), kad ten beveik nėra nei kultūringų, nei nekultūringų vairuotojų.

                  Comment


                    #10
                    157 km per Estija.

                    Maršrutas:



                    Video:

                    Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                    Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                    Comment


                      #11
                      Ačiū už "dulkių nupūtimą" nuo temos.
                      Kurioje vietoje estai platina kelią iki 2 x 2 ?
                      Paskutinis taisė Romas; 2012.09.29, 18:24.

                      Comment


                        #12
                        Didele rekonstrukcija [11] ir [15] keliu sankirtoje.
                        Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                        Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                        Comment


                          #13
                          Teko būti prie šito krioklio. Super grožis.

                          Comment


                            #14
                            Idomu, kad nuo Pernų iki pat krioklio virš 150 km ir ne vienos "baltos" gyvenvietes. Kelias [4] magistralinis, bet tuštuokas, nors ir darbo diena, ir darbo valandos. Jaučiasi kad gyventojų daug mažiau nei Lietuvoje.
                            Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                            Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                            Comment


                              #15
                              Vasarą gerokai išmaišėm Estiją.
                              Temos atnaujinimui - pagrindinių Estijos kelių žemėlapis iš Vikipedijos

                              http://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_m...B5rvalmaanteed

                              Comment


                                #16
                                Estijos kelių numeriai

                                Estijoje pagrindiniai keliai / Põhimaanteed (žr. žemėlapį aukščiau) numeruojami nuo 1 iki 11 ir dar atsirado 92 kelias. Jie savo laiku nepaliko rezervo svarbesniems numeriams.
                                Natūroje ir žemėlapiuose jie žymimi baltai raudoname fone (kaip ir Lietuvoje, tik be A raidės)

                                Krašto keliai / Tugimaanteed (paraidžiui - pagalbiniai greitkelių keliai) numeruojami nuo 12 iki 95.
                                Natūroje ir žemėlapiuose jie žymimi juodai geltoname fone (kaip ir Lietuvoje)

                                Pagrindinių ir krašto kelių sąrašas Vikipedijoje:
                                http://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_m...B5rvalmaanteed

                                Vikipedijoje rašoma apie vietinius kelius (Kõrvalmaantee), kurie numeruojami panašiai kaip ir lietuviški rajoniniai keliai: Pirmi du skaitmenys - rajono ar apskrities (maakond) kodas abėcėlės tvarka - nuo 11 Harju maakondo iki 25 Võru maakondo, o paskui trys skaimenys, Pvz, 15205 Kukevere — Käravete
                                Vietinių kelių sąrašas (estiškai) : http://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_k...aanteede_loend

                                Natūroje tie keliai niekaip nežymimi (kaip ir Lietuvoje). Žemėlapiuose tokių kelių numerius rašo nebent Open Street map: http://www.openstreetmap.org/browse/way/184654426

                                Važinėjant ten dažnai matėsi kažkokie balti triženklai kelių numeriai - turbūt aukštesnės svarbos vietinai keliai. Apie juos informacijos nepavyko surasti.


                                Pora kelio ženklų, kur matosi visų trijų kategorijų spalvų kelio numeriai
                                Foto 2013.07
                                Vietinis kelias į Kukeverę pažymėtas 143 numeriu, nors kelių sąraše yra 15205


                                Paskutinis taisė Romas; 2013.11.19, 01:24.

                                Comment


                                  #17
                                  Kuo skiriasi Estija nuo Lietuvos turbūt šiek tiek pasakys šita ne itin kokybiška nuotrauka iš Võsu Lahemaa nacionaliniame parke.
                                  Kai toks aparatas stovės Palūšėje arba Ignalinoje, vadinasi elektromobilių srityje būsim paviję Estijos 2013 metų lygį.

                                  Comment


                                    #18
                                    Maršrutas po Estiją

                                    Kadangi salos,vakarų Estija ir Talino apylinkės aplankytos anksčiau, tai daugiau važinėjome po pietų, šiaurės rytų ir vidurio Estiją
                                    Apytikris kelionės maršrutas (neskaitant rato Pietų Estijoje ir nusukimo į objektus) buvo toks:

                                    Comment


                                      #19
                                      Bendri įspūdžiai apie Estijos kelius

                                      Estijoje buvau po kelerių metų pertraukos. Įspūdžiai kuo puikiausi. Per tuos metus šita šalis padarė didžiulę pažangą - beveik "civilizacijos šuolį". Ir apskritai - ten yra tiesiog tvarkinga aplinka (išskyrus Narvą ir Kohtla Jarvę).

                                      Keliai. Atvažiavus į Estiją po Latvijos šunkelių pasijunti kaip nedidelėje Skandinavijoje - net vietiniai keliai dažnai turi tris punktyrus; bet yra ir kokybiškos dangos nežymėtų kelių. Maršrutą galima planuoti pagal azimutą. Jei 5 metų žemėlapis rodo žvyrkelį, nereikia kreipti dėmesio - ten 90 proc. tikimybe, kad bus naujas lygus asfaltas.
                                      Po Vilniaus "A"-marazmų Estija pribloškė tai, kad kelio ženklai sustatyti apgalvotai ir su didelė pagarba sveikam protui. Jei kelias vinguotas, jie nedraudžia, bet rekomenduoja. Draudžiamą ženklą estai kelią stato tik tuomet, kai būtina. Gyvenvietės ženklas prasideda ir baigiasi ten, kur reikia, o ne už kilometro. Bičių pilvelių mažiau nei Lietuvoje, jie žemesni ir pažymėti stulpeliais. Ten, kur vyksta kelio remontas, gatvės šalia namų laistomos.

                                      Pats važiavimas Estijos keliais yra kurortas
                                      Tą malonumą galima lyginti kaip važiavimu pustuščiais Prancūzijos greitkeliais po grūsčių remontuojamuose Vokietijos autobanuose.

                                      Važiavimo malonumą sustiprina puikios radijo stotys. Beje, ten zonų kur silpnai traukia radijas, beveik nebuvo. Kai ateidavo žinių laikas, tai visiškai įdomios žinios ir komentarai buvo per rusiškai kalbantį valstybinį Raadio4.

                                      Kuro kainos - kaip Lietuvoje.
                                      Parkavimas. Tartu prekybcentryje pirma valanda nemokamai, toliau - 0,70€/val. Taline tas pats principas; tik skaičius didesnis ir skaičiuojam kas pusvalandį.

                                      Nuotraukų iš kelių yra daug. Bet su GSW konkuruoti nėra prasmės.
                                      Gal įdomesni bus įspūdžiai iliustruoti atitinkamomis nuotraukomis.

                                      Comment


                                        #20
                                        Pirmas įspūdis. Lygūs keliai

                                        Skirtingai nuo Lietuvos, Estijoje yra net keturių rūšių ženklai duobėms, kalneliams, slenksčiams ir kitiems nelygumams aprašyti (kaip kad eskimai turi 37 žodžius sniego atspalviui nusakyti)

                                        Bet visa bet visa tai yra melas ir perteklinė įvairovė - atvažiavus į Estiją, ypač iš Latvijos, nustebina fantastiškai lygūs keliai. Nors vis dėlto Estijoje pavyko nufotografuoti porą ženklų įspėjančių apie nelygų kelią:




                                        Trečia kelio ženklų apie nelygumus atmaina - "bičių kalnelis" (gulintis policininkas). Jų ten tiek mažai, kad nepavyko nufotografuoti. Atsimenu tik tokias smulkmenas, kad "bičių kalneliai žemesni nei Lietuvoje ir labai gerai paženklinti iš abiejų pusių mėlynai-baltais stulpeliais

                                        Ten, kur Estijoje stovi kelio ženklas informuojamtis apie nelygų kelią, bangavimą ar kitus nepatogumus, Latvijoje tokioje vietoje reikėtų statyti latvių karikatūristų siūlomą įspėjamąjį ženklą "Lygus kelias"

                                        Publicēta laikrakstā 'Latvijas avīze'. Autors Gatis Šļūka
                                        http://www.delfi.lv/jokes/pictures.p...829258&pos=238


                                        Bet ir Estijoje buvo išimčių, patvirtinančių taisyklę.
                                        Ten kur išties buvo duobėti keliai, ten jokių įspėjamųjų ženklų nebuvo. Abi tokios vietos buvo pačiame Rusijos pasienyje - Narvoje ir Obinitsoje, Setomaa regione netoli Pečiorų.
                                        Paskutinis taisė Romas; 2014.01.11, 17:18.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X