Paraiškas dalyvauti Kauno miesto savivaldybės paskelbtame konkurse rekonstruoti avarinės būklės Panemunės tiltą pateikė keturios bendrovės. Dvi jų – iš užsienio.
Preliminariais skaičiavimais, naujo tilto statyba gali kainuoti apie 107,5 mln. Lt (su PVM). Visos pasiūlymus pateikusios bendrovės žada, kad darbus atliktų pigiau. Pagal statybos techninį projektą, naujas Panemunės tiltas bus toje pačioje ašyje kaip ir dabartinis.
Jis bus keturių eismo juostų, išplatintas. Esama perdanga bus išardyta ir ant rekonstruotų atramų įrengta nauja plieno ir betono perdanga. Numatomas tilto plotis bus 20,8 metro, ilgis – 273 metrai.
Politikai žada, kad tiltą bus bandoma pastatyti per tą laiką, kol bus kol rekonstrukcijai uždarytas A.Juozapavičiaus prospektas. Jo remontas gali užtrukti apie dvejus metus.
Tris milijonus litų, reikalingų rekonstrukcijos parengiamiesiems darbams finansuoti, pažadėjo skirti Susisiekimo ministerija. Iš kur greitai gauti likusias lėšas – dar svarstoma.
„Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija mus patikino, kad tilto rekonstrukcijos parengiamiesiems darbams gausime 3 mln. Lt. Gavus finansavimą, paruošiamieji darbai bus pradėti jau šiais metais. Bus pastatytas laikinas pontoninis tiltas pėstiesiems, paruoštas tiltas rekonstrukcijos pradžiai. Savivaldybė ketina padengti iki 30 proc. šių darbų kainos“, – yra sakęs savivaldybės administracijos direktorius Antanas Navakauskas.
Šešių angų sijinis monolitinio gelžbetonio dviejų eismo juostų Panemunės tiltas per Nemuną Kaune buvo pastatytas 1957 m. Jis sujungė Žemuosius Šančius ir Panemunę. Dabartinio tilto ilgis – 208 metrai.
Apie būtinybę jį remontuoti buvo kalbama jau daug metų. Baimintasi, kad jis nesugriūtų. Svarstytos galimybės naują tiltą statyti greta senojo, tačiau tam aktyviai priešinosi vietos gyventojai. Jų pastangos nenuėjo veltui – pavyko politikus ir valdininkus įtikinti naują tiltą statyti senojo vietoje.
Viliuosi, kad įmonė statanti naująjį tiltą bus užsieniečiai. Jau žinome kaip ten būna su mūsų vietiniais verslinykais.
Rizikos faktorius visada yra, bet šansų, kad įmonė iš valstybės su mažesniais korupcijos mąstais, nepridarys nesąmonių yra daugiau.
Aš manau, kad bent viena ta "užsieniečių įmonė" yra AS „Latvijas tilti”, kuri mokesčius su delspinigiais į Lietuvos biudžetą sumokėjo tik po mokesčių inspekcijos patikrinimo. Taip, kad šiuo atveju nėra ko tikėtis iš Latvijos įmonių nei mažesnių korupcijos mastų nei naudos Lietuvai.
Originali mintis tokia ir buvo. Bet tada reiktų dar 20-30 metų kovoti su visom Panemunės prietilčių daržų gynimo draugijom. O naujo tilto reikia jau dabar.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Originali mintis tokia ir buvo. Bet tada reiktų dar 20-30 metų kovoti su visom Panemunės prietilčių daržų gynimo draugijom. O naujo tilto reikia jau dabar.
Manau, kad tilto pastatymas neužkirs tam kelio, o tas draugijas reikia pastatyti į vietą, remiantis visuomenės intereso gynimu, dabar įstatymas jau tą leidžia. Gauna savininkai kompensaciją, o jei netenkina dydis - lai bylinėjasi kad ir 100 metų.
Dabar problemų būtų tik daugiau, nes anksčiau buvusios dykros abipus Balčkalnio g. kur galėjo eiti gatvė nuo aplinkkelio į Panemunės tiltą buvo netoliaregiškai išdalinta grąžintinais sklypais.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Neoficialiomis BNS žiniomis, aktyviai į Klaipėdos uosto bei šalies kelių infrastruktūros rinką žengianti latvių įmonė, siūlanti gerokai mažesnes kainas, pasiūlė tiltą pastatyti tiltą už 82,656 mln. litų (su PVM).
artexs buvo teisus. Paskelbti ir kiti pretendentai:
„Kauno tiltai“ 102,95 mln. litų
Alytaus kelių ir tiltų statybos bendrovė „Alkesta“ - 108,984 mln. lt.
Latvijos kelių ir tiltų statybos bendrovė „Tilts“ - 112,693 mln.
Originali mintis tokia ir buvo. Bet tada reiktų dar 20-30 metų kovoti su visom Panemunės prietilčių daržų gynimo draugijom. O naujo tilto reikia jau dabar.
manau, kad ir esant dabartinei gatvių konfigūracijai būtų naudinga sujungti šančius ir marijampolės plentą:
Dėl rekonstruojamo A.Juozapavičiaus prospekto apribojus transporto eismą Panemunės tiltu, Šančių ir Panemunės seniūnams padaugėjo keistoko darbo. Jiems tenka aiškinti gyventojams, kad specialių leidimų važiuoti Panemunės tiltu nėra.
Šančiškiai, važiuojantys į darbus Panemunėje, panemuniškiai, vežantys vaikus į darželius ar mokyklas Šančiuose, tiltu į Panemunę važiuoja laisvai, o grįžti tenka lankstu pro Aleksotą.
Vezantys vaikus i Sancius vaziuoja i Panemune laisvai Cia kazko nesupratau
Šančiškiai, važiuojantys į darbus Panemunėje, panemuniškiai, vežantys vaikus į darželius ar mokyklas Šančiuose, tiltu į Panemunę važiuoja laisvai, o grįžti tenka lankstu pro Aleksotą.
Vezantys vaikus i Sancius vaziuoja i Panemune laisvai Cia kazko nesupratau
Pribloškiantis konkursinių pasiūlymų (pigiausio ir brangiausio) skirtumas 82-112. Čia ne tūkstančių, o 30 milijonų Nežinau, kaip "skambėjo" konkursinės sąlygos, ir kas taps nugalėtoju, bet, mano galva ... reikėjo statyti visiškai naują tiltą (prieš srovę aukščiau) - net esamos gatvės (Juozapavičiaus pr. galas ir "išplatėjimai" Panemunės pusėje) "prašėsi" tilto ašies perstūmimo. Tokiu atveju buvo galimi 2 sprendimai: pastatyti 4 eilių naują (tik transportui) tiltą, o seną be jokių ypatingų rekonstrukcijų atiduoti dviračiams ir pėstiesiems, arba pastatyti naują 2-jų transportinių juostų (su šaligatviais ir dviračių takais), o po to ramiai rekonstruoti esamą iki analogiško lygio. Nebūtų jokių transporto trikdžių. O dabar, kaip suprantu, naujai rekonstruotas Juozapavičiaus prospektas kelis metus bus akligatvis...
Comment