Su Baltarusija neapsigaukite vizualiai. Man atrodė pagal nuotraukas irgi kaip jie čia puikiai tvarkosi su keliais. Pernai metais teko du kartus pavažiuoti tiesiamomis magistralės atkarpomis link Gardino ir supratau, kad nuotraukos yra viena, o reali kokybė yra kita. Kelias kątik nutiestas, o banguotumas tai 2x didesnis nei Šiauliai - Radviliškis.
Kai domėjausi kodėl tai pagrindinis atsakymas buvo - technologiniai pažeidimai šaltuoju metų laiku, bei prastesnė technika.
Taip, keliai Baltarusijoje keistokai banguoti, įsižiūrėjus ir nuotraukose matosi. Net nauji vietomis banguotesni nei seni ex-sovietiniai. Gal jie kokią nors "Belarus" techniką naudoją tiesimui?
Su Baltarusija neapsigaukite vizualiai. Man atrodė pagal nuotraukas irgi kaip jie čia puikiai tvarkosi su keliais. Pernai metais teko du kartus pavažiuoti tiesiamomis magistralės atkarpomis link Gardino ir supratau, kad nuotraukos yra viena, o reali kokybė yra kita. Kelias kątik nutiestas, o banguotumas tai 2x didesnis nei Šiauliai - Radviliškis.
Kai domėjausi kodėl tai pagrindinis atsakymas buvo - technologiniai pažeidimai šaltuoju metų laiku, bei prastesnė technika.
Labiausiai dėl įvykdytų darbų kiekio, kad net suveikia "Batka PR" posovietiniams žmonėms visai neblogai, netgi iš mano asmeninės patirties pažinojau žmonių, kuriems patinka, kad Baltarusijoj viskas tvarkosi, auga, keliai lygesni, ir čia realiai lankantis ir lyginant BY ir LT.
Panašiai kaip "Matijošaitis PR" su Kauno gatvėmis, manau. Bent jau apsukos įsuktos, o kaip bus, matysim. Truputį nepatinka, kad naujos dangos gali per greitai suskylinėti ir sutrupėt, o kyla nuojautų, kad truputį ir pačių vykdomų darbų pramažinta, bet bus matyt...
Iš uždengtų ženklų suprantu, kad bus didelio greičio atkarpa (110 kmh).
Tai taip, tik oficialaus Greitkelio statuso negaus, nors pagrindiniai parametrai kaip ir atitinka - jungiamieji keliai, apribotas traktorių ir pan. judėjimas, dviejų lygių sankryžos.
Tai taip, tik oficialaus Greitkelio statuso negaus, nors pagrindiniai parametrai kaip ir atitinka - jungiamieji keliai, apribotas traktorių ir pan. judėjimas, dviejų lygių sankryžos.
Pats precedentas padaryti didesnį greitį nei "standartas" džiugina.
O ar teisiškai tai galima? Ne. Nes kam tada tuos milijonus kišti, jei galima tik kelio ženklą pakabinti. A1 ir A2 jau seniai galima buvo bukai 140 km/h padaryti, jei jau taip, išleidus tik pinigus naujiems kelio ženklams...
O ar teisiškai tai galima? Ne. Nes kam tada tuos milijonus kišti, jei galima tik kelio ženklą pakabinti. A1 ir A2 jau seniai galima buvo bukai 140 km/h padaryti, jei jau taip, išleidus tik pinigus naujiems kelio ženklams...
Pajudėjo šių metų žvirkelių asfaltavimas iš patvirtinto neseniai sąrašo - prieš ilgąjį savaitgalį berods "Eurovia" išasfaltavo Vilnelės gatvę, bet darbų kokybė tai stebina - aplink kai kuriuos dangčius kurie buvo tiesiamojo kelio dalyje matomas žymus aukščių skirtumas tarp dangčių ir kelio dangos - kad šis skirtumas būtų mažiau pastebimas, aplink dangčius suformuotos kaip ir įdubos.
Ne tik žvirkelius, jie neseniai išasfaltuotą gatvę "tvarkingai" blynais lipdo...
Paskutinis taisė digital; 2020.05.04, 12:27.
Priežastis: citavimas
RK 1812 Klėriškės-Žiežmariai (Kaišiadorių r.)
Foto 2020.03
Sprendžiant iš bitumo žymių pernai gegužę-birželį čia telkšojo bitumo ežerai.
Kažkodėl senas asflatas gerai laiko, o "naujos ir inovatyvios" kelių technologijos suskystėja, kai oro temperatūra viršija +25°C
Paskutinis taisė Romas; 2020.05.24, 22:23.
Priežastis: Kopija iš temos "[LT] Žvyrkeliai ir jų asfaltavimas"
Sprendžiant iš bitumo žymių pernai gegužę-birželį čia telkšojo bitumo ežerai.
Kažkodėl senas asflatas gerai laiko, o "naujos ir inovatyvios" kelių technologijos suskystėja, kai oro temperatūra viršija +25°C
Matot, yra skirtingos asfalto rūšys (asfaltbetonis, mastikos asfaltas, poringas asfaltas ir skaldos - mastikos asfaltas), o toliau jos skirstomos pagal stiprumą ir mišinio sudėtį (pvz. bitumas turi savo skirtingas klases, mineralinių medžiagų sudėtis) ir kt. Dėl tų pačių priežasčių matome, jog vieni mišiniai minkštesni ir provėžuojasi, kiti ne.
Tai tas išlaukimas ir vyksta, dėl "silpno" bitumo, o bendrai tai netinkamai parinktas asfalto mišinys. Viskas būtų gerai, jei tuos išplaukimus laiku pabarstytų skaldele ir pasišiurkštintų paviršius, bet dar taip nematęs, kad tokia priežiūra masiškai vyktų.
Važiuojant keliu RK 1201 Želva-Balninkai-Anykščiai kažkaip pradėjo garsiai šnarėti padangos. O, kaip čia gražu ir žalia, neseniai palijo
Paskui išaiškėjo, kad po ratais ne lietus, o bitumas.
Kelio 1201 atkarpa Balninkai -Dapkūniškis buvo išasfaltuota 2017 metų lapkričio-gruodžio mėnesiais
Tai žvyrkelių asfaltavimui neretai parenka tokius minkšto asfalto mišinius. Didžiausia problema, kad išplaukus bitumui viršutinio asfalto sluoksnio šiurkštumas tampa netinkamas, sukibimo koef. mažėja, kas paverčia tokius ruožus slidžiais ne tik tuo metu, kai išplaukia, bet ir ilgoje perspektyvoje, tiek palijus, tiek žiemą. Galėjo barstyti kaip ir žadėjo smėliu ar atsijomis, būtų susirišę ir mažiau problemų, taupo pinigus šiai dienai, bet negalvoja apie ateitį, kas labai matosi kelių priežiūroje.
Viskas būtų gerai, jei tuos išplaukimus laiku pabarstytų skaldele ir pasišiurkštintų paviršius, bet dar taip nematęs, kad tokia priežiūra masiškai vyktų.
Ačiū už pastebėjimus.
Taip išeina, kad bitumo balos per karščius atsiranda todėl, kad dabartiniai kelininkai asfaltuodami kelius parenka ne visai tinkamus mišinius ir dangos nepašiurkština skaldele.
sunku patikėt, kad kelininkai patys pasirenka, mišinys turi būti nurodytas konkurso sąlygose, nes manau tai įtakoja ir darbų kainą, taigi ar nebus, kad galai sueina į LAKD?
As much power as necessary, as much freedom as possible
Matot, yra skirtingos asfalto rūšys (asfaltbetonis, mastikos asfaltas, poringas asfaltas ir skaldos - mastikos asfaltas), o toliau jos skirstomos pagal stiprumą ir mišinio sudėtį (pvz. bitumas turi savo skirtingas klases, mineralinių medžiagų sudėtis) ir kt. Dėl tų pačių priežasčių matome, jog vieni mišiniai minkštesni ir provėžuojasi, kiti ne.
Tai tas išlaukimas ir vyksta, dėl "silpno" bitumo, o bendrai tai netinkamai parinktas asfalto mišinys. Viskas būtų gerai, jei tuos išplaukimus laiku pabarstytų skaldele ir pasišiurkštintų paviršius, bet dar taip nematęs, kad tokia priežiūra masiškai vyktų.
Ypač gerai priekiniam automobilio stikliui ir apskritai visam automobilio priekiui kai pabarsto skaldele. Vieni pliusai, ir automobilis geriau atrodo perdažytas ir geriau matosi pro naują priekinį stiklą. Tikrai galėtų masiškai tokią priežiūra vykdyti!
Gal specialistai tarpusavyje išsiaiškins, kas yra blogai, kad bitumas naujuose keliuose plaukia vos pakilus temperatūrai.
Kaip vartotojas galiu pasakyti, kad skaldėlė yra ir laikinas nepatogumas. ir gėris paskui
Dėl skaldelės yra nepatogumų - kažkada turėjau problemų, kai Latvijoje kelyje Edole-Jūrkalne buvo išbitumuoti ir impregnuoti mašinos šonai.
Estijoje irgi teko susidurti su nepatogumais dėl eismo ribojimo, kai apdorojam skaldele
Foto 2013.07
Bendra kelių būklė Estijoje yra geresnė - ilgaamžiškumui turbūt įtakos turi ir kelių apdorojimas skaldele
Estijos kelininkų vadas per rusiškai transliuojamą Raadio 4 pasakė, kad Estijoje keliai barstomi skaldele, todėl jie laiko žymiai ilgiau nei kaimyninėje Latvijoje.
Dar jis pasakė, kad Estijoje ir Lietuvoje vienam kelio tinklo kilometrui išleidžiama tiek pat pinigų (Latvijoje, aišku, mažiau). Tik estai tuos pinigus panaudoja tolygiai visame krašte, o lietuviai visus pinigus išleidžia dideliems projektams.
Be to, kadangi Estijoje gyventojų tankis beveik perpus mažesnis, tai krašto ir vietinių kelių kokybė pagal kokybės / apkrovimo santykį žymiai geresnė nei Lietuvoje (šito estas nesakė, bet tas matėsi iš kelių kokybės ir dažnai pasitaikančių Estijos kelių remontų).
Ypač gerai priekiniam automobilio stikliui ir apskritai visam automobilio priekiui kai pabarsto skaldele. Vieni pliusai, ir automobilis geriau atrodo perdažytas ir geriau matosi pro naują priekinį stiklą. Tikrai galėtų masiškai tokią priežiūra vykdyti!
Laikini nepatogumai, būna ir įspėjamieji ženklai apie tokius vykdomus darbus. Skaldelės perteklius nušluojamas. Yra pliusai ir yra minusai, žinoma, bet kas geriau, ar čiuožti karštą vasaros dieną ant tokių išplaukusių ruožų, kur sukibimas kaip žiemą, ar saugiai įveikti ruožą.
Šiurkštinant paviršių taip pat užbitumuojami visi plyšiai ir įtrūkimai, kas didina dangos ilgaamžiškumą - pas mus nėra paplitus išankstinė priežiūra tokių defektų, laukiama kol po kelių žiemų iš plyšio atsiveria duobė
Prie minusų be abejonės triukšmas. Dėl to miestuose, arba magistralėse šiurkštinimo nepamatysit, dėl krašto kelių irgi nesu tikras.
O bitumas tai brangiausia sudedamoji asfalto dalis, tai kaip tokių žvyrkelių asfaltavimui ir naudoja kuo pigesnį mišinį. Lakdo būna sąlygos išrašytos, rangovai nesavivaliauja.
Nežinau kaip ten su tom magistralėm, prieš kelis metus sutikau Vokietijos autobane šviežiai sutvarkytoje atkarpoje skaldelę be įspėjamųjų ženklų. Mano draudimas po to gavo apmokėti nepadorią sumą už naujo automobilio perdažymą
Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.
Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.
Žadėtos nuotraukos. Skaldelė pilta prieš porą metų, vasarą.
Comment