Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT/LV] Lietuvos - Latvijos pasienis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Stulpas Nr. 0001 prie Latvijos ir Baltijos jūros į šiaurę nuo Šventosios. Keli metrai į Lietuvos pusę stovi aptvarkytas tarpukarinis stulpas.




    Žmonės, bent iš Lietuvos pusės, iki jo eina kaip iki turistinio objekto. Manau, kada nors ateityje bus nutiestas ir padorus takas iki sienos.

    Gaila, kad taip negalima aplankyti vakariausio Lietuvos taško.

    Comment


      Ilzenbergas - Kacīte

      Šiandien "Lietuvos ryte" pasirodė žinutė, kad, atrodo, pasibaigė biurokratinė istorija Rokiškio rajone, Ilzenberge



      Senas straipsnis
      2012.08.08
      URM: Lietuva ir Latvija sprendžia problemas dėl susisiekimo vietos keliais

      (...) Praėjusią savaitę dienraštis "Lietuvos rytas" pranešė, kad lietuviai kelininkai suremontavo iki Latvijos sienos kelią Rokiškis-Ilzenbergas, tačiau žadėję remontuoti kelią savo teritorijoje latviai apsigalvojo ir įkasė įvažiuoti draudžiantį ženklą. Panorę kaimynų Latviją pasiekti keliu per Rokiškio rajone esantį Ilzenbergą keliautojai yra priversti sukti atgal ir ieškoti kito kelio.

      Nors nuošalaus kelio ruožas prie Latvijos sienos nenaudojamas, Lietuvos kelininkai ir šiomis dienomis atlieka šio kelio ženklinimo darbus. Jie vis dar tikisi, kad kaimynų latvių pozicija pasikeis. Transportui į Latviją draudžiantis įvažiuoti kelio ženklas atsirado maždaug prieš mėnesį, o Lietuvoje likę informaciniai ženklai apie kelių mokestį, greičio ribojimus.

      Prieš pradedant kelio remontą, Rokiškio rajono meras Vidmantas Kanopa klausė Latvijos valdžios, ar tikslinga tvarkyti kelią. Kaimynai tikino, kad remontas būtinas, žadėjo darbus pratęsti savo teritorijoje. Rokiškio kelininkai žvyravo kelią, sutvarkė ir nušienavo griovius.

      (...) Paaiškėjo, kad prieš mėnesį draudžiamasis ženklas atsirado dėl to, kad vienas latvių pasienio ūkininkas atsiėmė žemę. Sklypo ribose atsidūrė ir kelias. Apie tai, kad bus grąžinama žemė, Rokiškio rajono savivaldybės prieš kelio remontą Latvijos valdžia neinformavo.

      http://www.bernardinai.lt/straipsnis/-/86382

      Foto 2009.08
      Į Latvijos pusę


      Į Lietuvos pusę


      ---

      Straipsnyje kalbama apie asfaltuotą kelią Lietuvos pusėje, bet dėl to asfalto kyla abejonių - gyventojai kitur skundžiasi, kad labai prastas žvyrkelis. Be to pusės milijono (nesvarbu eurų ar litų) neužtektų išasfaltuoti net 3 km atkarpai iki Alksnių sankryžos. Turbūt žurnalistė vietoje nesilankė.

      www.panskliautas.lt 2015.07.28
      Nuo braliukų nebeskirs nei „plyta“, nei griovys
      Už pusę milijono suremontuotu keliu iki pat sienos kelerius metus naudojosi tik latviai, o rokiškiečiams tekdavo sukti automobilius atgal. Pagaliau latviai tapo sukalbamesni ir akligatvis atsivėrė

      „Plyta“ pagaliau nuimta
      Kelerius metus truko akivaizdus kuriozas Rokiškio rajone: naujai išasfaltuotas kelias vedė į niekur, nes ties Latvijos siena prie Ilzenbergo Juodupės seniūnijoje pasitikdavo vadinamoji latvių pastatyta „plyta“. Šis ženklas draudžia bet kokį eismą.

      Pavasarį dėl vis dar uždaryto kelio valdžiai skundęsi gyventojai pagaliau lengviau atsikvėpė – įvažiavimas pas kaimynus braliukus jau laisvas. (...) Rokiškio savivaldybės administracijos direktorius Valerijus Rancevas sakė, kad dėl kelio su latviais buvo susitarta ambasadų lygiu, bet biurokratizmas ilgai truko. Mat kelias ėjo per latvių ūkininkų privačią valdą.

      Žirgus laikantys ūkininkai nieku gyvu nenorėjo triukšmo savo kieme. Nepaisančius ženklo lietuvius jie drausmindavo pastatydami ant kelio traktorių ar pertempdami virvę su „stop“ juosta. Valdžia su ūkininkais susitarė tik pažadėjusi perkelti jų žemę.

      Kainavo pusę milijono
      Kaip jau esame rašę, dėl šio absurdo vairuotojams tekdavo automobilius apsukti ir daryti maždaug 30 kilometrų lankstą. Latviams gi eismas niekad nebuvo ribojamas.
      Rokiškiečiai pirmiausia sutvarkė kelią, sukišo į jį pusę milijono litų, o po to paaiškėjo, kad latviai jį užtvėrė.

      Rokiškio valdininkai tada tikino, kad latvių valdžia esą džiaugėsi tvarkomu keliu, bet paskui išaiškėjo, kad abiejų šalių diplomatiniame susirašinėjime jie nedavė jokių konkrečių pažadų, jog savo pusėje irgi tvarkys kelią.

      Kam apsikasėme grioviais?
      Rokiškietis seimūnas Vytautas Saulis pirmadienį sakė, kad, be šio kelio, buvo problema ir Obelių seniūnijoje.
      „Tiesioginis išvažiavimas į Latviją keliu Lukštai–Garsenė rokiškiečiams buvo labai reikalingas, nes kitapus gyvena nemažai giminių, – sakė V.Saulis. – Bet, saugodamasi kontrabandininkų, valdžia buvo įsakiusi perkasti griovį.“

      V.Saulis pasakojo, kad įstojus į Europos Sąjungą obeliečiams kilo klausimas, o kamgi mes apsikasę tais grioviais?
      Gyventojai patys ėmėsi iniciatyvios. Dabar belieka įrengti pralaidas, ir kelias pas braliukus bus ir čia atidarytas.

      http://www.panskliautas.lt/nuo-brali...ta-nei-griovys

      Comment


        Dar du asfaltuojami ruožai Latvijos pasienyje

        Iš Lietuvos pusės bus galima nuvažiuoti asfaltu bent iki Latvijos sienos važiuojant iš Pakruojo ar Žeimelio į Bauskę ir iš Rokiškio ar Pandėlio į Neretą-Jekabpilį



        Pirkimas 173213
        Valstybinės reikšmės rajoninių kelių Nr. 2912 Vileišiai–Žeimelis–Adiūnai (Ādžūni) ruožo nuo 0,00 iki 5,10 km ir Nr. 3647 Pandėlys–Suvainiškis–Nereta ruožo nuo 13,30 iki 18,30 km rekonstravimas

        http://www.cvpp.lt/index.php?option=...nder_id=280859
        Kelias Pakruojo rajone. Buv. pasienio punktas Ādžūni-Žeimelis


        Kelias Rokiškio rajone tarp Suvainiškio ir Panemunio

        Comment


          Pasirašyta sutartis dėl dviejų žvyrkelių ruožų link Latvijos sienos asfaltavimo.
          Rangovas - AB "Panevėžio keliai"

          Projekto „Valstybinės reikšmės rajoninių kelių Nr. 2912 Vileišiai–Žeimelis–Adiūnai ruožo nuo 0,00 iki 5,10 km ir Nr. 3647 Pandėlys–Suvainiškis–Nereta ruožo nuo 13,30 iki 18,30 km rekonstravimas
          http://www.cvpp.lt/index.php?option=..._id=2003366066

          Comment


            Ciklas apie Latvijos pasienį: Aknysta.
            100 лет назад Акнисте было еврейским местечком Каунасской губернии Российской империи и имело все шансы стать частью Литвы. Однако в 1921 году Латвия выменяла эти края на Палангу. Сегодня даже местные русские говорят между собой по-латышски, евреев в составе населения не числится, литовский языковой кружок закрыт, а древний способ покраски пряжи с помощью мочи утратил актуальность. Портал DELFI в рамках проекта “Люди на границе” отправился в Акнисте, чтобы узнать, как близость и (не)прозрачность изменчивых границ отражаются на жизни простых людей.
            http://rus.delfi.lv/news/ludi-na-gra....d?id=48549471

            Comment


              Laižuva.



              Pervažoje palikti bėgiai.



              Tačiau vietiniai išsuko visus varžtus.



              Plastikinis kaištis, o ne ąžuolinė kaladėlė, kaip anksčiau.



              Pastatas iš Laižuvos miestelio pusės.


              Comment


                Tiltas per Vadakstį. Upe eina siena su Latvija. Iš Lietuvos pusės. Dar prieš metus (kaip matyti nuotraukose parovoz.com) ant tilto buvo bėgiai.



                Latvijos pusėje atrama akmeninė.



                Lietuvos pusėje betoninė.



                Bendras vaizdas iš Latvijos pusės.



                Lietuvos link.



                Rengės link.

                Comment


                  Kilometrų stulpelis maždaug pusiaukelėje tarp tilto per Vadakstį ir Rengės pervažos. Kairėn - Lietuva.



                  Dar kiek paėjus Rengės link. Jau matosi veikiantis stoties šviesoforas iš Lietuvos pusės.



                  Vaizdas Lietuvos link.



                  Dar labiau priartėjus prie Rengės. Geležinkelis prižiūrimas iki pat tilto. Tas matyti. Žolė purškiama, ant bėgių matosi, kad jais pravažiuoja kokia drezina ar kita kelio mašina. O iki šio šviesoforo privažiuoja ir lokomotyvas, kai manevruoja stotyje su vagonais.



                  Vėl vaizdas Lietuvos link.



                  Dar arčiau Rengės pervažos ir stoties.



                  Nuo pervažos Lietuvos link.



                  Rengės stoties vaizdas nuo pervažos. Stovi nenaudojami vagonai.



                  Stoties pastatas.



                  Memorialinė lenta.



                  Šiukšlių dėžė ir gelžbetoninis "konteineris". Tokių Lietuvoje jau nebeišlikę naudojamose linijose, tačiau išlikę išardytoje linijoje Alytus - Varėna.



                  Tikriausiai buvęs tarpukarinis muitinės pastatas.



                  Pabaiga




                  Comment


                    Kelias Bauska (Bauskė) - Ādžūni (Adiūnai) - Žeimelis.
                    Atstumas nedidelis - tik beveik 20 km. bet asfaltas tarp Bauskės ir Adiūnų labai pavargęs - kaip kokioje Ukrainoje.
                    Nuo Adiūnų (Ādžūni) iki sienos eina išmaltas žvyrkelis.
                    Lietuvos pusėje beveik iki Žeimelio - irgi žvyrkelis.

                    Buv. pasienio punktas Ādžūni - Žeimelis
                    Foto 2017.12


                    Comment


                      Latvijas ceļi 2018.06.04
                      Uzsākti ceļa būvdarbi Lietuvas pierobežā pie Neretas

                      Sākušies būvdarbi uz autoceļa Jēkabpils – Lietuvas robeža (P75) posmā no Neretas līdz Lietuvas robežai (56,08.-60,50. km) un uz autoceļa Nereta – Sleķi (V961) posmā no Neretas līdz autoceļam Vecumnieki – Nereta – Subate (P73) (0,10.-1,15. km). Būvdarbu laikā tiks izbūvēta šķembu izlīdzinošā kārta un veikta 3,5 kārtu un dubultā virsmas apstrāde, kā rezultātā viss ceļa posms būs ar melno segumu.

                      Šis ir viens no trim posmiem Latvijas pusē, kurus šogad plānots pārbūvēt sadarbībā ar Lietuvas autoceļu administrāciju. Lietuvas pusē jau tuvāko nedēļu laikā tiks uzsākta ceļa P75 turpinājuma – autoceļa Pandėlys – Suvainiškis – LV robeža (3647) (13.3 - 18.3 km) rekonstrukcija. Latvijas pusē rekonstrukcijas darbus plānots pabeigt jau jūlijā, savukārt Lietuvas pusē atjaunotais ceļa posms būs pabeigts decembrī, atvieglojot satiksmi starp Neretu un Rokišķiem. Robežas abās pusēs pārbūvēto posmu kopējais garums būs 10,5 km.

                      Šī pārbūve ir daļa no pārrobežu sadarbības projekta Easycrossing jeb Vieglās šķērsošanas. Tā ietvaros būvdarbi plānoti vēl uz diviem autoceļiem:
                      – Bauska–Bērzi–Lietuvas robeža (V1028) no Bērziem līdz robežai (7,44-14,62 km) un tam pretī autoceļa Žeimelis–Vileišiai–Latvijas robeža (2912) posms 0,0-5,1 km;
                      – Ezere–Embūte–Grobiņa (P106) posmā no Ezeres līdz Liepiņām (0,07-13.95 km) un tam pretī autoceļa Mažeikiai – LV robeža (163) posms 0.0-9.209 km;

                      https://lvceli.lv/uncategorized/uzsa...a-pie-neretas/
                      1) Latvijos pusėje jau asfaltuojamas kelias nuo Neretos iki Suvainiškio (Rokiškio r.).
                      Šiuo metu ir Lietuvos pusėje asfaltuojamas kelių kilometrų žvyrkelio ruožas link sienos ties Suvainiškiu.
                      Bus alternatyvūs maršrutai važiuojant iš Lietuvos Jekabpilio ir Aizkrauklės - Rygos (Siguldos) kryptimis

                      2) Numatoma asfaltuoti Latvijos pusėje kelią Bauska (Bauskė) - Ādžūni (Adiūnai) - Žeimelis.
                      Lietuvos pusėje dar lieka žvyrkelis nuo Žeimelio (Pakruojo r.) iki sienos. Latviškas asfaltas nuo Bauskės iki Ādžūni yra labai prastas net pagal latviškus standatus
                      Kažkiek pagerės Pakruojo ir kaimyninių rajonų susisiekimas su Ryga. Turistams galima bandyti planuoti maršrutą aplankant Pakruojo dvarą ir Rundalės rūmus

                      3) Bus tvarkomi keliai prie Ežerės (Ezere) ties Mažeikiais


                      Žemėlapis iš www.baltocmaps.eu
                      Paskutinis taisė Romas; 2018.06.07, 23:14.

                      Comment


                        Nedidelis papildymas
                        Vakar paskelbtuose 2018 m. LAKD projektuose numatytas ir kelio Žeimelis - Latvijos siena asfaltavimas.
                        Rezultato sulauksime turbūt tik 2019 metais

                        https://gis.eismoinfo.lt/webappbuilder/apps/19/

                        Comment


                          Latvijas valsts ceļi (Latvijos valstybiniai keliai) savo laikraščio 2018 m. spalio numeryje rašo apie rekonstruojamus Latvijos-Lietuvos pasienio kelius. Iš viso rekonstruojama 46 km kelių (27 km Latvijoje ir 19 km Lietuvoje):

                          Latvijoje rekonstruojami keliai:
                          P75 Nereta - Lietuvos siena 56,09-60,50 km
                          V961 Nereta-Sleki (Neretos rytinis aplinkkelis)
                          P106 Ezere-Grobiņa 0-14 km
                          V1028 Bauska-Bērzi 7,44-14,62 km (dar pernai buvusi beviltiška buvusio asfalto ir žvyro tarka nuo Bauskės link Žeimelio) - bus baigtas 2019 m.

                          Lietuvos pusėje rekonstruojami keliai:
                          KK 163 Mažeikiai-Ežerė (0,0-9,2 km)
                          RK 2912 Žeimelis-Vileišiai-Ādžūni (0-5,1 km)
                          RK 3647 Pandėlys -Suvainiškis (13,3-18,3)


                          https://lvceli.lv/wp-content/uploads...2018_final.pdf

                          Comment


                            Parašė begidijus Rodyti pranešimą
                            Benarsydamas internete uztikau:
                            http://www.e-kinas.lt/objektas/kinas...eskarini-kauna

                            1938 metai. Pirmas 24 sekundes veiksmas vyksta Lietuvos-Latvijos pasienyje.
                            "Automobilis važiuoja į Lietuvą iš Latvijos per Latvijos – Lietuvos „Kalvių“ pasienio postą.
                            Galima palyginti, kaip ta vieta atrodo šiais laikais
                            Foto 2018.09

                            Kelias E77 "Via Hanseatica". Pasienio punktas Eleja - Kalviai
                            Vaizdas į Latvijos pusę




                            Kelias E77 / A8 ir latvių muitinės pastatas






                            Latvijos - Lietuvos sienos linija į rytus nuo kelio

                            Comment


                              Meitene-Kalviai
                              Foto 2018.09
                              Vaizdas į Lietuvos pusę






                              Prieškarinė Lietuvos muitinė


                              Kelias E77 / A12 nuo kitos kelio pusęs


                              Lietuvos-Latvijos sienos vaizdas į vakarus




                              Comment


                                Viename pranešime klaidingai parašiau Eleja - Kalviai. Turi būti Meitene - Kalviai.

                                Oficialus Elejos miestelyje esančios geležinkelio stotes ir kelio pasienio punkto pavadinimas yra Meitene (latviškai tai reiškia mergaitę).
                                Geležinkelį ten nutiesė vokiečių okupantai per I pasaulinį karą. Stoties pavadinimas kilo nuo Elejos dvaro Dukrų smuklės (Meitu krogs), kur iš pradžių buvo siauruko stotis. Pati geležinkelio stotis pastatyta 1923 metais. Prieš 1940 m. neįvykusią Helsinkio olimpiadą Meitenės stotis buvo išpuošta. Tas freskas galima pamatyti Rygos geležinkelio muziejuje.
                                Stacija nosaukumu ieguvusi no Elejas muižas Meitu kroga, kas šajā vietā atradies pirms Pirmā pasaules kara
                                https://lv.wikipedia.org/wiki/Meitene_(stacija)
                                Kažkodėl tas pavadinimas Meitene atiteko ir kelio muitinei, nors nuo Elejos yra tik 3-4 km, o geležineklio stotis su savo gražiu Meitenės pavadinimu važiuojantiems nerūpi, nes ten keleivinio eismo nėra nuo 2008 metų.

                                Lietuviams pasienio Elėjoje rūpi kiti dalykai. Pasienio prekyba - neatsiejama pasienio specifikos dalis

                                Comment


                                  vz.lt 2019.02.09
                                  Lietuva ir Latvija gerins 3 jungiamuosius kelius

                                  Lietuvos automobilių kelių direkcijoje (LAKD) vykusiame susitikime su projekto „Easycrossing“ partneriais iš „Latvijas Valsts ceļi” (Latvijos valstybinių kelių), kurio metu aptarti abi valstybes jungiančių kelių rekonstrukcijos planai. Projekto vykdymo laikotarpiu bendrai su Latvijos kelininkais bus rekonstruoti 6 Lietuvos ir Latvijos valstybinių kelių ruožai, kurių bendras ilgis 45,93 km, iš kurių 19,28 km yra Lietuvoje.

                                  Per projektą planuojama rekonstruoti 3 Lietuvos kelių ruožus, t.y.
                                  - valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 163 Ežerė–Mažeikiai ruožas nuo 0,00 iki 6,89 km ir ruožas nuo 6,89 iki 9,188 km,
                                  - valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2912 Žeimelis–Vileišiai–Adžiūnai ruožas nuo 0,0 iki 5,1 km
                                  - ir valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 3647 Pandėlys–Suvainiškis–Nereta ruožas nuo 13,30 iki 18,30 km.
                                  Pasirašius ir įvykdžius rangos darbų sutartis planuojama visus darbus atlikti iki 2019 m. pabaigos.

                                  https://www.vz.lt/transportas-logist...#ixzz5gcORJ4Bn

                                  Comment


                                    Pasienio stulpas Ilzenbergo dvare (Rokiškio r.)
                                    Lietuvos - Latvijos siena eina Ilgojo ežero (Garais ezers) viduriu.
                                    Visiškai šalia - tiltas į Meilės salą, kuri priklauso Lietuvai





                                    Daugeliui mažai žinomas faktas, kad Ilzenbergas yra vienas iš trijų 1921 metais gautų iš Latvijos ruožų.
                                    Latvijai buvo perduotas didesnis žemių plotas ties Aknysta, Ukrais ir Saločiais.
                                    Lietuva gavo tris nedidelius žemės ruožus - Palangą, Stelmužę ir Ilzenbergą

                                    1915 m. žemėlapis Karte des Westliches Rußlands, lapas R17 Oknißta

                                    http://maps.mapywig.org/m/German_map...915_400dpi.jpg

                                    Dabartinė Lietuvos-Latvijos siena nustatyta 1921 metais

                                    Žemėlapis iš www.balticmaps.eu

                                    Comment


                                      Ilzenbergas- Kacīte
                                      Šis pasienio taškas yra kelio RK 3601 Rokiškis-Juodupė-Onuškis-Ilzenbergas pabaigoje

                                      Žemėlapis iš www.balticmaps.eu

                                      Siena su Latvija yra tik 1 km už Ilzenbergo dvaro


                                      Dėl Lietuvos ir Latvijos biurokratų nesusikalbėjimo beveik dešimtemetį kelias į Latviją buvo uždarytas.
                                      Anoje pusėje gyvenantis ūkininkas irgi pasitengė, kad nebūtų eismo per jo kiemą
                                      Foto 2009.08

                                      Biurokratinės kliūtys buvo pašalintos prieš porą metų

                                      Foto 2019.06
                                      Per dešimtemtį pastebimai išaugo ūkininko tujos


                                      Vaizdas nuo sienos Lietuvos link




                                      Kažkada buvo pastatyti fūroms skirti kelio ženklai apie vinjetes, tačiau tranzitinis sunkusis transportas šiais kelias nevažinėja


                                      Vaizdas nuo sienos Latvijos link





                                      Važiuojant siauru, bet geros kokybės latvišku žvyrkeliu pavažiavus apie 1,5-2 km nuo sienos pirmame rimtame posūkyje reikėtų pasukti į dešinę.
                                      Tai artimiausias kelias iki plento P-73 Aknīste-Nereta - tik 8 km žvyrkelio.

                                      Comment


                                        2018 metais išasfaltuotas kelias P-75 Nereta- Lietuvos siena (Suvainiškis)

                                        Žemėlapis iš www.balticmaps.eu

                                        Foto 2019.06
                                        Neretoje prie kiekvienos sankryžos užrašai "Lietuvas robeža" (Lietuvos siena)




                                        Šis 4 km ruožas iki sienos anksčiau buvo žvyrkeklis
                                        Foto 2010.05


                                        Foto 2019.06








                                        Dar viena sena nuotrauka palyginimui
                                        Foto 2010.05


                                        Neretaslauki


                                        Suvainiškis


                                        Pagal tą pačią "Interreg" programą ir Lietuvoje išasfaltuota paskutinė kelio RK 3647 Pandėlys-Panemunis-Suvainiškis žvyrkelio atkarpa, buvusi tarp Taručių ir Vilkolių. Iš Rokiškio bei kitų Šiaurės Lietuvos rajonų atsiranda alternatyvūs maršrutai į Rygą ir kitus Latvijos miestus.

                                        Comment


                                          Suvainiškis - Nereta (Neretaslauki)
                                          Foto 2019.06

                                          Vaizdas į Latvijos pusę




                                          Vaizdas į Lietuvos pusę


                                          Nykstantis buvusios Lietuvos muitinės pastatas


                                          Sienos vaizdas į pietus-rytus


                                          Sienos vaizdas į šiaurę-vakarus
                                          Paskutinis taisė Romas; 2019.07.08, 23:03. Priežastis: Neretaslauki

                                          Comment

                                          Working...
                                          X