Siekiant išvengti tragiškų susidūrimų su gyvūnais kelyje, greitkelyje Vilnius - Panevėžys, ties Ukmerge, po keliu rengiama didžiausia Lietuvoje laukinių gyvūnų perėja, rašo „Lietuvos rytas“.
Ją įrenginėja Vilniaus bendrovė "Lemminkainen Lietuva".
Lėšų perėjai statyti - daugiau nei 1,6 mln. litų - skirta iš Kelių priežiūros ir plėtros programos bei Europos Sąjungos finansinės paramos fondų.
68-ajame kelio Vilnius-Panevėžys kilometre jau antrą mėnesį vyksta statybos darbai ir yra perkasta dalis važiuojamosios kelio juostos.
Daugiau negu 10 metrų pločio, beveik 6 metrų aukščio ir 83 metrų ilgio požeminis tunelis bus pagamintas iš gofruotų cinkuoto metalo lakštų. Jo dugnas bus išbetonuotas ir užpiltas storu žvyro sluoksniu.
Visus statybos darbus planuojama pabaigti iki šių metų lapkričio 1-osios.
* Pirmoji požeminė laukinių gyvūnų perėja 2004 metais buvo įrengta automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda 85-ajame kilometre, ties Rumšiškėmis.
* Šiuo metu šalies keliuose yra devynios tokios perėjos, o statoma ties Ukmerge bus dešimtoji.
* Penkios perėjos yra įrengtos automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda, dvi – kelyje Vilnius-Panevėžys, po vieną keliuose Vilnius-Prienai-Marijampolė ir Vilnius-Švenčionys-Zarasai.
Praėjusios savaitės pabaigoje išvažiuojant iš Vilniaus jau nuo EMSI degalinės panaikintas 70 km/h greičio apribojimas, anksčiau baigdavęsis tik ties pirmu viaduku (Bukiškės/Kernavė) netoli Lukoil'o.
Važiuojant į Vilnių 70km/h apribojimas prasideda ne tiek viaduku Bukiškės/Kernavė, kaip kad anksčiau, o ties nusukimu į Tarandę.
Sprendimas visiškai logiškas, kadangi ruožas baigtas tvarkyti, įrentas dviračių takas ir požemine pėsčiųjų perėja ties Bukiškių autobusų stotele.
Kadangi per ten kasdien važiuoju į namus/iš namų, tai pastebėsiu, kad iš karto prie pirmojo viaduko važiuojant iš Vilniaus pastebimai sumažėjo kelių policijos ekipažo stovėjimo laikas.
Užtat pailgėjo ties Tarandės nusukimu važiuojant į Vilnių.
tikrai puikios naujienos, tik keista, kad tik dabar ta padare, juk tokiam sprendimui jau senokai buvo sudarytos visos salygos. Na, bet geriau veliau nei niekada
Vakar važiuojant iš Vilniaus į Panevėžį pastebėjau keistą dalyką. Tarp Ukmergės ir Panevėžio prie kiekvieno įvažiavimo į mišką ar laukus (kurie yra su naujais metalinei vartais) statomos kažkokios betonines sienos ir užpilamos žemėmis. Gal kas žinot kas ten bus? Labai jau sudomino kas ten bus
Vakar važiuojant iš Vilniaus į Panevėžį pastebėjau keistą dalyką. Tarp Ukmergės ir Panevėžio prie kiekvieno įvažiavimo į mišką ar laukus (kurie yra su naujais metalinei vartais) statomos kažkokios betonines sienos ir užpilamos žemėmis. Gal kas žinot kas ten bus? Labai jau sudomino kas ten bus
Nieko ypatingo. Nusokimo rampos gyvunams. Tik kai atkreipe demesi, kad vis dazniau gyvunai randa plysi isbegti i vaziuojama dali, o po to neberanda kelio atgal i miska, tuomet jau "isrado" nauja irengini. Dabar besiblaskantis gyvunas nesunkiai atras ta zemes kaubureli ir nusoks i kita tvoros puse. Nors man asmeniskai dar nelabai patinka rampu "isbaigtumas". Projektuoti reiktu atsizvelgiant ir i psichologinius aspektus, o ne vien i salta ekonomini praktiskuma. Juk gyvunui nepaaiskinsi, kad vot nors tau nepatinka ta rampa, bet turi ja naudotis, ba mes tik tokia sugebejom "prastumti".
Panasi situacija ir su vartais ivaziavimuose. Juk zmones is prigimties tinginiai ir nevisad prisivercia tuos vartus uzdaryti. Tad velgi teko mokytis is vakaru ir irengineti ne vartus, o horizontalias grotas. Per jas gyvunai nesugeba perbegti, ba kanopos slysta i tarpus, o automobiliui pervaziuoti problemu nekyla.
Praėjusios savaitės pabaigoje išvažiuojant iš Vilniaus jau nuo EMSI degalinės panaikintas 70 km/h greičio apribojimas, anksčiau baigdavęsis tik ties pirmu viaduku (Bukiškės/Kernavė) netoli Lukoil'o.
Važiuojant į Vilnių 70km/h apribojimas prasideda ne tiek viaduku Bukiškės/Kernavė, kaip kad anksčiau, o ties nusukimu į Tarandę.
Sprendimas visiškai logiškas, kadangi ruožas baigtas tvarkyti, įrentas dviračių takas ir požemine pėsčiųjų perėja ties Bukiškių autobusų stotele.
Kadangi per ten kasdien važiuoju į namus/iš namų, tai pastebėsiu, kad iš karto prie pirmojo viaduko važiuojant iš Vilniaus pastebimai sumažėjo kelių policijos ekipažo stovėjimo laikas.
Užtat pailgėjo ties Tarandės nusukimu važiuojant į Vilnių.
Išvažiuojant iš Vilniaus tas 70 km/h greičio apribojimo panaikinimas ties EMSI degaline neturi prasmės, nes teoriškai nuo išvažiavimo ties Toyota galima važiuoti 90 km/h. Ten netgi ne išvažiavimas, o kelias. Taigi, pagal KET, greičio apribojimas ties tokiu kelių susikirtimu ir turėtų baigtis. Ženklindami kelią kelininkai užmiršo už šio išvažiavimo iš Toyotos pastatyti dar vieną greitį ribojantį ženklą 70 km/h...
Išvažiuojant iš Vilniaus tas 70 km/h greičio apribojimo panaikinimas ties EMSI degaline neturi prasmės, nes teoriškai nuo išvažiavimo ties Toyota galima važiuoti 90 km/h. Ten netgi ne išvažiavimas, o kelias. Taigi, pagal KET, greičio apribojimas ties tokiu kelių susikirtimu ir turėtų baigtis. Ženklindami kelią kelininkai užmiršo už šio išvažiavimo iš Toyotos pastatyti dar vieną greitį ribojantį ženklą 70 km/h...
Tai kad visada būdavo tas 70 km/h greičio ribojimo ženklas už Toyotos centro išvažiavimo. O dabar ne tik nuėmė apribojimo ženklą, bet ir pastatė apribojimų pabaigos ženklą. Na taip, jis gal ir perviršinis, kadangi ir taip yra sankryža su šalutiniu keliu, bet esant tokiam ženklui tikrai aišku, kad galima važiuoti 90 km/h, niekam nekyla jokių klausimų - sankryža ten buvo, ar ne sankryža.
Tai kad visada būdavo tas 70 km/h greičio ribojimo ženklas už Toyotos centro išvažiavimo. O dabar ne tik nuėmė apribojimo ženklą, bet ir pastatė apribojimų pabaigos ženklą. Na taip, jis gal ir perviršinis, kadangi ir taip yra sankryža su šalutiniu keliu, bet esant tokiam ženklui tikrai aišku, kad galima važiuoti 90 km/h, niekam nekyla jokių klausimų - sankryža ten buvo, ar ne sankryža.
Saugumo sumetimais gal visgi ir reikėtų to greitį ribojančio ženklo 70 km/h ir už tos sankryžos prie Toyotos, nes ten iš karto prasideda lėtėjimo juosta arba kišenė į kairę, apsisukimas į Tarandę
Beje, kai uzejo kalba apie rampas gyvunams, prisiminiau kaip gyvunijos klausimai sprendziami pvz. kad ir pas kaimynus lenkus. Pro viena tokia pragina teko paciam pravaziuoti, taciau viskas pergreit ivyko, tad nespejau nufotografuot. Tad prisegu paveiksliuka is zurnalo. Musiskei praginai ties Ukmerge, kuria taip didziuojasi statytojai, dar toli iki tokios. Kitaip sakant, kad jau esame europos provincijoje, tai ir sprendimai musu provincialus...
Tik įdomu kiek kartų tokios praginos sąmata didesnė už pastatytos ties Ukmerge. Ir šiaip tie tuneliai gyvūnams tikrai nėra puikus sprendimas, nes juose triukšmas nuo pravažiuojančių automobilių labai jau didelis ir tai manyčiau atbaido gyvūnus.
Dėkui, John. Čia gal penktadienio pavakare važiavai? Eismo srautas daugumoje vietų toks neįprastas A2 magistralei
Beje, pasikeitimų keletą mačiau, pvz čia:
Ženklas Panevėžys ir šone jo esantis yra didesnio formato A1 kai kuriose sankryžose tokie didesni ženklai irgi pradėti naudoti. Labai gera praktika, nes ženklų dydis vejasi vokišką dydį.
O dėl prekiautojų tai jo, saugumo jie nepriduoda, bet su tokiais mūsų automobilių srautais jie nėra didelis trukdis.
Ir dar vienas. "Lietuvos greitkelių kasdienybė"
Nors gal pykti ant jo ir nereiktų, nes A2 pėsčiųjų tiltelio lyg ir nėra nei vieno...
Kaip matot foto, ten specialiai padarytas tarpas tarp apsauginiu atitvaru. Taip musu LAKD pigiai sprendzia vietiniu gyventoju problemas eismo saugumo didinimo projektuose
Man tai šitie įtaisymai labai savotiškai atrodo. Kažin ar bent vienas briedis susiprotės, kad jam reikia kažkur lipti, o paskui nuo kažkur šokti jei jis nori iš kelio papult atgal į gimtąjį mišką.
Man tai šitie įtaisymai labai savotiškai atrodo. Kažin ar bent vienas briedis susiprotės, kad jam reikia kažkur lipti, o paskui nuo kažkur šokti jei jis nori iš kelio papult atgal į gimtąjį mišką.
Kadangi briedziai bega kiaurai negalvodami, tai nebent atsitiktinai gali pataikyti, ba netoli vartu pastatyti
Vat kokios stirnos - truputi kitas reikalas. Anos taip stresuoja, kad begioja isilgai tvoros ir vis bando pro ja pralysti, tai galu gale yra didele tikimybe "uzsirauti" ten, kur reikia.
O siaip tai sutinku, nekaip atrodo tos rampos. Labiau primena senu laiku kolchozu meslo saugyklas, nei modernu statini.
Dėl prekiautojų, esmė ne trukdyme, bet šalies įvaizdyje ir pagarboje įstatymams bei tvarkai. Prekybai yra tam skirti turgūs. Gal pradėti prekiauti grybais ir kur nors Vilniaus oro uosto pakilimo tako kampe? Juk niekam netrukdo.
Na A2 jie dažniausiai prekiauja tose stovėjimo aikštelėse, arba ties nusikimais į šalutinius kelius, teoriškai tai jau nebe magistralė.
Šiaip labai patogu, pats kelis kartus buvau pirkęs grybų. O srautas visada toks penktadienio ir sekmadienio vakarais, per šventes nepamaišytų net 3 juosta.
Beje, ties kuria vieta ta danga prasta Lyg jau ir beveik visur ji nauja, tik kai kur toje naujoje jau vėžos atsiradusios..
Ženklas Panevėžys ir šone jo esantis yra didesnio formato A1 kai kuriose sankryžose tokie didesni ženklai irgi pradėti naudoti. Labai gera praktika, nes ženklų dydis vejasi vokišką dydį.
Puiki iliustracija, koks nenuoseklus žymėjimas. Vienur krypties ženklai virš kelio tik šiaip įvardija kryptį (Panevėžys tiesiai, Utena į dešinę), o kitur tokie patys ženklai virš kelio dar parodo ir eismo kryptis (šitos dvi eilės į Panevėžį, dešiniausia eilį į Uteną).
Comment