Ar kas nors šiais laikais dar važinėja pagal ženklus? Tie, kas žino kelią, į ženklus nežiūri, o tie, kas nežino, važiuoja pagal navigaciją.
Važinėja. O tamsta pvz. važiuodamas A1 ir sugalvojęs užsukti į Megą, McDonalds, Lidl ar Decathlon esančius greta, visada į navigaciją susivedate šiuos objektus, kad parodytų tiksliai kaip privažiuoti? Aš tokiu atveju važiuoju pagal ženklus ir tikiuosi, kad man ženklai parodys kur reikia išsukti. Arba pvz. sugalvojęs užsukti į Šilainius, norėčiau suprasti kur man reikia išsukti, nes tikrai nepagalvosiu, kad į Šilainius reikia važiuoti Vandžiogalos kryptimi.
Kitas dalykas, kad sunkiai suprantama kodėl iš pradžiu rodoma link Vandžiogalos išsukti čia: E85 - Google Maps ir važiuoti dubliuojančiu keliu per gausybę nuovažų. Kai po to vėlgi siūlo į tą pačią Vandžiogalą jau išsukti čia, greičiau ir laisviau pravažiavus visą ruožą: E85 - Google Maps
Ženklinimas turėtų rodyti prioritetinį maršrutą, o ne rodyti visas galimas alternatyvas pravažiuoti lygiagrečiai.
P.S. dėl navigacijos, tai žinomuose maršrutuose dažnai yra kvaila važiuoti aklai pagal navigacija, nes praktiškai kiekvieną rytą aš pasirindamas įvaurius ilgesnius maršrutus, kurių tarp alternatyvų nerodo Waze, atvažiuoju kokiomis 5-10 min greičiau, nei rodomas greičiausias maršrutas pagal Waze.
Esu įsigilinęs į KMOT ir POMOT tai pakomentuosiu kas įmanoma patobulint ant Neries tiltų su esama baze.
232 Šėta turi būti pakeista į 232 Lapės. Klausimų niekam nekils, nes tas kelias ir vadinamas "Lapių kelias". Šėta nėra artimiausias miestelis 232 kelyje, tolimiausias savivaldybės centras maršrute neegzistuoja arba galima nurodyti Jonavą.
Su 222 Vandžiogala sunkiau, nes Vandžiogala yra miestelis, o Domeikava tik kaimas. Kaimai nenurodomi krašto keliuose, tik rajoniniuose. Gatvės pavadinimą nurodyti galima, bet jo nurodymas gal net apsunkintų situaciją, nes jei vietoje "Vandžiogala" nurodysi "Vandžiogalos pl.", egzistuoja tikimybė, kad vairuotojai galvos, kad tai tik gatvės pavadinimas, o ne kelias vedantis tiesiai į Vandžiogalą.
Dabartiniu atveju reiktų tą ženklą kur dabar rašosi "Vandžiogala Šėta" įrengti dešinėje šalia kelio, arčiau vairuotojo jis geriau matytųsi. Prieš pat išsukimą įrengtam ženklui reiktų parinkti plonesnę gembę tokią kaip įrengtos Vilnius-Kaunas kelyje, nes ten dėl triukšmo sienutės neįmanoma įrengti ženklo šalia kelio. Vietoje ženklinimo "^Vandžiogala -- Šėta ->" turėtų būti "^ Šilainiai Vandžiogala --Vilijampolė Lapės ->". Jungiamuosiuose keliuose raidžių dydžiai irgi panašu parinkti tokie, kad tiktų 50 km/h jungiamąjam kelyje (kaip pvz. ties Megos viaduku). Manau, kad čia tokia tvarka jungiamuosiuose keliuose, reiktų keisti ženklų įrengimo taisykles, kad ženklo raidžių dydis atitiktų kelio projektinį greitį o ne kategoriją kaip dabar. Ženklai turi atitikti 90 km/h projektinį greitį. Tik prie Megos galima įrengti tokius mažus ženklus, nes ten gyvenvietės zona.
Dar vienas dalykas, kad negalima nurodyti daugiau kaip vieno baltam fone esančių gyvenvietės dalių. Taigi Šilainiai Vytėnai liktų tik Šilainiai, o vietoje Vytėnai - Jūrinis akvariumas.
Lietuvoje nenumatyta ženklinti prekybcentrių kelio ženkluose, o su paslaugų ženklais irgi komplikuota, nes reiktų nurodyt objektą nutolusį per 1 km su rodykle jeigu reiktų ženklinti nuo A1 pagr. kelio. Nutolęs objektas gali būti nurodytas iki 1 km, nes kitaip didėtų ženklinimo tarša.
Geresnis hack'as ženklinimo sistemai galėtų būti rudas ženklinimas "Jūrinis akvariumas" (įstrižinė rodyklė į dešinę) įrengtas kartu su kitomis krypčių rodyklėmis.
Visada esu atviras konsultacijoms kaip pagerinti Lietuvos ženklinimo sistemą su esama baze, ir galbūt kaip patobulinti ją
Tai čia faktas, kad reikia keisti ir tobulinti KMOT ir POMOT, nes taisyklės paruoštos tada, kai tokių jungiamųjų, lygiagrečių kelių ir jais formuojamų maršrutų nebuvo, o dabar atsirado pirmieji.
Apskritai vyrauja chaosas ir nėra ženklinimo tolygumo, vienodumo.
Pvz. kodėl čia E85 - Google Maps rodyklė į "Jūrinį akvariumą" nurodoma įstrižai, kaip į nuovažą iš magistralinio kelio, o vat jau Vytėnai ir Šilainiai horizontali rodyklė kaip kokioje paprastoje sankryžoje. Kas čia per skirtumai?
Tuo pačiu. Iš šitos pusės, nuo Klaipėdos, kažkodėl jau yra nuorodos į Vytėnus ir Šilainius (2 vnt. viename ženkle), bet vat atvažiuojant iš priešingos, kažkodėl nėra. Manau pagal taisykles kažkaip įmanoma iš visų kelio pusių sužymėti vienodus orientyrus.
Su 222 Vandžiogala sunkiau, nes Vandžiogala yra miestelis, o Domeikava tik kaimas. Kaimai nenurodomi krašto keliuose, tik rajoniniuose. Gatvės pavadinimą nurodyti galima, bet jo nurodymas gal net apsunkintų situaciją, nes jei vietoje "Vandžiogala" nurodysi "Vandžiogalos pl.", egzistuoja tikimybė, kad vairuotojai galvos, kad tai tik gatvės pavadinimas, o ne kelias vedantis tiesiai į Vandžiogalą.
Jau geriau Vandžiogalos pl. ir tik kelio Nr. 222, nes kryptis į Vandžiogalą čia neaktuali. Kadangi 95% važiuojančių link Vandžiogalos, važiuos per ViaBaltica, o norintys išvengti mokamų A kelių, tai gali jau patys susirasti savo aplinkkelius.
Manau, kad čia tokia tvarka jungiamuosiuose keliuose, reiktų keisti ženklų įrengimo taisykles, kad ženklo raidžių dydis atitiktų kelio projektinį greitį o ne kategoriją kaip dabar. Ženklai turi atitikti 90 km/h projektinį greitį. Tik prie Megos galima įrengti tokius mažus ženklus, nes ten gyvenvietės zona.
O taisyklės draudžia įrengti mažesnio greičio keliuose didesnius ženklus? Suprantu, kad taisyklės nurodo standartiškai kokio dydžio ženklai turi būti, pagal greitį, kad jie nebūtų mažesni, bet ar yra kažkoks draudimas, jog jie negali būti didesni, jeigu to reikalauja kitos aplinkybės?
Dar vienas dalykas, kad negalima nurodyti daugiau kaip vieno baltam fone esančių gyvenvietės dalių. Taigi Šilainiai Vytėnai liktų tik Šilainiai, o vietoje Vytėnai - Jūrinis akvariumas.
Tas "jūrinis akvariumas" išvis yra kažkoks nesusipratimas. Vat tokią "lempą" galima užrašyti, o jau normaliai suženklinti - riboja taisyklės. Kas išvis kada yra girdėjęs, kad prekybcentrio akvariumas yra kažkoks "Jūrinis akvariumas" kaip koks muziejus ar kt. valstybinės reikšmės objektas.
Taisykles būtina keisti, kad atitiktų realijas ir poreikius. Ir nuoroda neturi būti su PC pavadinimu, o tiesiog "Prekybos parkas" ar "Prekybos centras". Kaip pvz. Lenkijoje: Toruńska - Google Maps
Nutolęs objektas gali būti nurodytas iki 1 km, nes kitaip didėtų ženklinimo tarša.
Tai jeigu jungiamasis kelias yra ilgesnis nei 1km ir iki objekto važiuoti toliau, tai nereikia pažymėti, kad būtent pro čia pasiekiamas objektas? Toks WTF. Kaip ir sakiau, taisyklės visiškai neatitinka realijų, nes kurtos kai tokių jungiamųjų kelių nebuvo.
Ten kur reikia, taisyklės žymėti neleidžia, o vat tokiose situacijose leidžia visiška vaizdinę ir informacinę taršą: 61 A1 - Google Maps - čia ir asilui aišku, kad čia degalinė. Kam tas ženklas? Kaip tik ženklinti reikia ten, kur nėra tiesioginio patekimo ir reika pasukti anksčiau nei matai objektą, kad nepaklystum.
Ir OT: "Geriausias" paslaugų ženklų pvz. yra čia E85 - Google Maps. Aš tik laukiu nesulaukiu, kada pradės prie kavinės ženklo kabinti ir dienos pietų meniu
čia ir asilui aišku, kad čia degalinė. Kam tas ženklas? Kaip tik ženklinti reikia ten, kur nėra tiesioginio patekimo ir reika pasukti anksčiau nei matai objektą, kad nepaklystum.
Tai čia faktas, kad reikia keisti ir tobulinti KMOT ir POMOT, nes taisyklės paruoštos tada, kai tokių jungiamųjų, lygiagrečių kelių ir jais formuojamų maršrutų nebuvo, o dabar atsirado pirmieji.
Apskritai vyrauja chaosas ir nėra ženklinimo tolygumo, vienodumo.
Pvz. kodėl čia E85 - Google Maps rodyklė į "Jūrinį akvariumą" nurodoma įstrižai, kaip į nuovažą iš magistralinio kelio, o vat jau Vytėnai ir Šilainiai horizontali rodyklė kaip kokioje paprastoje sankryžoje. Kas čia per skirtumai?
Sutinku, kad galėtų būti prekybos rajono ženklinimas. Jaučiu tiktų pavadinti "Prekybos mstl." be papildomos info.
Jau geriau Vandžiogalos pl. ir tik kelio Nr. 222, nes kryptis į Vandžiogalą čia neaktuali. Kadangi 95% važiuojančių link Vandžiogalos, važiuos per ViaBaltica, o norintys išvengti mokamų A kelių, tai gali jau patys susirasti savo aplinkkelius.
Aktualiausia būtų Domeikava, jeigu jį paskelbtų miesteliu.
O taisyklės draudžia įrengti mažesnio greičio keliuose didesnius ženklus? Suprantu, kad taisyklės nurodo standartiškai kokio dydžio ženklai turi būti, pagal greitį, kad jie nebūtų mažesni, bet ar yra kažkoks draudimas, jog jie negali būti didesni, jeigu to reikalauja kitos aplinkybės?
Jaučiu kažkas yra su tuo, nes pats nustebau pamatęs.
Tas "jūrinis akvariumas" išvis yra kažkoks nesusipratimas. Vat tokią "lempą" galima užrašyti, o jau normaliai suženklinti - riboja taisyklės. Kas išvis kada yra girdėjęs, kad prekybcentrio akvariumas yra kažkoks "Jūrinis akvariumas" kaip koks muziejus ar kt. valstybinės reikšmės objektas.
Taisykles būtina keisti, kad atitiktų realijas ir poreikius. Ir nuoroda neturi būti su PC pavadinimu, o tiesiog "Prekybos parkas" ar "Prekybos centras". Kaip pvz. Lenkijoje: Toruńska - Google Maps
Nu ok, "prekybos miestelis" turbūt geriau, bet reiktų tobulint KMOT.
Tai jeigu jungiamasis kelias yra ilgesnis nei 1km ir iki objekto važiuoti toliau, tai nereikia pažymėti, kad būtent pro čia pasiekiamas objektas? Toks WTF. Kaip ir sakiau, taisyklės visiškai neatitinka realijų, nes kurtos kai tokių jungiamųjų kelių nebuvo.
Ten kur reikia, taisyklės žymėti neleidžia, o vat tokiose situacijose leidžia visiška vaizdinę ir informacinę taršą: 61 A1 - Google Maps - čia ir asilui aišku, kad čia degalinė. Kam tas ženklas? Kaip tik ženklinti reikia ten, kur nėra tiesioginio patekimo ir reika pasukti anksčiau nei matai objektą, kad nepaklystum.
Tiesa, pasigiliinau, jungiamąjam keliui yra speciali tvarka, bet nežinau dėl atvejų jei iki paslaugų objektų virš 1 km.
Jei galima nurodyti "Šilainiai", kodėl negalima "Domeikava". Ji praktiškai yra Kauno priemiestis (0 km užmiesčio kelio iki jos)?
Šilainiai - miesto dalis. Domeikava - kaimas.
Tokiu atveju pagal esamas KMOT, Domeikava turėtų būti arba miestelis arba miesto dalis. Tik tada atsirastų problema, kad pagal KMOT leidžiama viena kryptimi nurodyti tik vieną gyvenvietėje (mieste) esantį objektą, šiuo atveju, tik vieną miesto dalį. Taigi pagal KMOT, geriau kad Domeikava taptų miesteliu, jei vienoje kryptyje reiktų nurodyti tiek Domeikavą, tiek Šilainius.
Išsivystė nemenka diskusija apie krypčių ženklinimą.
Gal kas nors turi nuotraukų, kaip ant Kleboniškio tiltų ir IX forto mazge dabar sudėtos krypčių nuorodos.
Ar kas nors užtars baigtą "didžiausią per 30 metų tiltų projektą"- vien kritika.
Negi viskas taip blogai?
Straipsnis parašytas gruodžio 2 d. ryte, kai dabr nebuvo pilnai paleistas eismas, tik nuo gruodžio 3 d. eismas abiem naujai pastatytais tiltais per Nerį Kaune vyksta be jokių apribojimų.
Teks artimiausiu metu važiuoti Kauno Islandijos gatve.
Gal kas nors iš kauniečių galėtų konkrečiai pakomentuoti, kas ten yra gera, o kas ne itin nusisekė.
Gal kas nors iš kauniečių galėtų konkrečiai pakomentuoti, kas ten yra gera, o kas ne itin nusisekė.
Sakyčiau labiausiai nenusisekė tai aukščiau diskutuotas krypčių ženklinimas. Link Klaipėdos eismas teoriškai turėtų vykti sklandžiau nei anksčiau, ypač atvažiuojant iš Jonavos g. dėl srautų atskyrimo.
Link Vilniaus problema yra susiaurėjimas iš 4 į 2 juostas už nusukimo į Jonavos g., tačiau čia labiau ne pačio projekto problema, o tolimesnių etapų nebuvimas. Žvelgiant iš rytinių kamščių perspektyvos, atvažiuojantiems nuo Šilainių ir Vytėnų tėra tik 1 juosta važiuoti per Nerį (2 juostos susiaurėja į 1).
Taip problema kol kas yra kad nebaigtas visas projektas, bet ir padarius tolesnį etapą striksime ties Muravos mazgu, nes ten netik, kad dar nėra numatyta darbų, bet dar ir pristatė papildomų traukos objektų.
Nėra ko norėti, kad tik atidarius tiltus, problema dingtų, manau prireiks laiko kol vietiniai pripras ir atsirinks juostas, nes dauguma žmonių važiuoja pagal įpročius, dings vietinių blaškymasis, palengvės ir važiuojantiems tranzitu.
Žurnalistai paskuba parašyti, kad jau viskas atidaryta, bet užtrunka kiti darbai, kaip geltonų linijų šalinimas (mačiau jas šalinant gruodžio 3 d.) ir t.t. ko pasekoje nors tiltai atidaryti, bet kelininkų technika dar dirba.
Man tik įdomu kada baigsis amžiaus statybos ties muravos nusukimu link Jonavos? ten jau daugiau nei metai laiko jis realiai uždarytas ir dėl to manau tikrai daug kyla papildomo apkrovimo nusukimui į miesto pusę.
Teks artimiausiu metu važiuoti Kauno Islandijos gatve.
Gal kas nors iš kauniečių galėtų konkrečiai pakomentuoti, kas ten yra gera, o kas ne itin nusisekė.
Viskas ten gerai, bet kol nebus rekonstruota atkarpa iki Muravos sankryžos ir nebus pastatytas naujas tiltas į Islandijos pl. tol šis mazgas neveiks tinkamai. Bet dabar yra 1000 kartu geriau nei buvo, tik verksniai vistiek verks, toks jų darbas
Taip problema kol kas yra kad nebaigtas visas projektas, bet ir padarius tolesnį etapą striksime ties Muravos mazgu, nes ten netik, kad dar nėra numatyta darbų, bet dar ir pristatė papildomų traukos objektų.
Šiame forume, 2016m Romo įdėtos schemos, kaip turi būti pertvarkyta Muravos sankryža. Iki 2025m liko 3 savaitės, o dabai ten vis dar nenumatyti...
Gerai, kai į forumą įkelta informacija ne taip greit išnyksta - saugoma kai ir pirminio šaltinio nelieka
Todėl geriau neapsiriboti nuorodomis, kurios gali išnykti, o dėti brėžinius
Comment