Pirkimas 101105
Pirkimo objektas: Transeuropinio tinklo kelio E28 (Vilnius–Prienai–Marijampolė) rekonstrukcija.
Dangos stiprinimas. Sutartis Nr.1
Paskelbtas: 2011-02-18;
Pasiūlymų teikimo terminas: 2011-04-12;
Peržiūrėta 14 kartų
Perkančioji organizacija: Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (188710638)
III tomas. I dalis. Bendra Informacija
SUDĖTIS
1) Kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo 78,16–85,21 km
- dangos stiprinimas,
– aplinkosauginių priemonių diegimas – langų keitimas,
– inžinerinių tinklų sutvarkymas.
2) Kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 79,57 km sankryžos su keliu Nr. 129 Antakalnis – Alytus – Merkinė rekonstrukcija,
– aplinkosauginių priemonių diegimas – apželdinimo darbai.
3) Kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 79,57 km sankryžos su keliu Nr. 129
Antakalnis–Alytus–Merkinė apšvietimo įrengimas.
4) Tilto per Verknę 81,6 km rekonstravimas.
Vasarą reikės koreguoti įpročius važiuojantiems iš Vilniaus į Marijampolę, Alytų, Lenkiją ar visą Europą.
Dėl orientacijos įkeliu remontuojamo ruožo schemutę:
Žemėlapio pagrindas - LGŽ kompaktinis diskas (2001 m.)
Išdidintas 14 brėžinys
Jundeliškių sankryžynas (tarp dviejų sankryžų - tik 170 m). Laukimo juosta į kairę daroma tik posūkyje į Nemajūnus
- Keturšalė kryžkelė su 3319 keliu į Nemajūnus ir vietiniu keliu į Jundeliškes
- Trišalė sankryža su 3310 keliu į Vėžionis - Alytų
Projektavo AB "Kelprojektas"
Šaltinis: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...9298&LID=40205
Verbyliškių (Jiezno) kryžkelė su 129 keliu Antakalnis - Jieznas - Alytus - Merkinė
Foto 2008.05 nuo Vilniaus pusės
Kryžkelė bus pertvarkyta į žiedinę.
Sankryža bus apšviesta.
Bus padarytas ilgas atskyrimas 129 kelyje link Alytaus ir įrengti kairieji posūkiai į "Ventus" degalinę
Didelis Verbyliškių sankryžos brėžinys - čia
Būtų įdomu sužinoti koks yra pamatinis sluoksnis po tuo keliu ir ar jis atitinka vakarietiškus standartus, nes jeigu ne, tai toks "stiprinimas" tame pačiame ruože vėl bus reikalingas po kelių metų ir pinigai bus eilinį kartą išmesti į balą.
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Būtų įdomu sužinoti koks yra pamatinis sluoksnis po tuo keliu ir ar jis atitinka vakarietiškus standartus
Nežinau, ką sako vakarietiški standartai. Lietuviškų standartų ir normatyvinių dokumentų sąrašas užima gal 4 puslapius.
Šiame ruože numatyti tokie darbai:
3.1.3. Kelio danga
Remiantis (...) Transporto ir kelių tyrimo instituto atliktais tyrimo rezultatais priimame, kad esamas apsauginis šalčiui atsparus ar šalčiui nejautrių medžiagų sluoksnis kartu su esamo pagrindo sluoksniu tarnaus kaip pagrindas naujai rengiamo skaldos pagrindo įrengimui.
Paskaičiuota reikalinga dangos konstrukcijos klasė: 32
1) 2009 metais VĮ TKTI duomenimis sunkusis transportas sudarė 542 autom./parą;
2) paskaičiuotas ašies apkrovų skaičius neviršija 3 mln., priimama, kad kelio dangos konstrukcija turi būti III klasės.
Esama danga susmulkinama ir nuimama. Ant išlyginto esamo žvyro ir skaldos pagrindo rengiamas 20 cm storio pagrindas iš nesurištojo skaldos mišinio 0/45 ir 40 proc. naudotų esamos dangos medžiagų (permerktos skaldos ir paviršiaus apdorojimo). Ant jo klojamas 10 cm storio asfalto pagrindo AC 32 PS sluoksnis, 4 cm storio apatinis asfalto AC 16 AS ir 4 cm storio skaldos ir mastikos asfalto SMA 11 S sluoksnis.
Asfalto apatinio sluoksnio mišiniui AC 16 AS mineralinių medžiagų atsparumo trupinimui kategorija priimta SZ22/LA25.
Ruožuose prie tilto, kur projektinė linija pažemėja iki esamos dangos lygio, nukasus esamą pagrindą ir dalį apsauginio šalčiui atsparaus sluoksnio, rengiamas 30 cm storio pagrindo sluoksnis iš nesurištojo skaldos mišinio 0/45 ir 40 proc. naudotų esamos dangos medžiagų (ant esamo šalčiui nejautraus grunto pagal KPT SDK 07 9 lentelę).
Pagrindo ir apatinio sluoksnio asfalto mišiniams naudojamas kelių bitumas 50/70.
2.5. GEOLOGINĖS BEI HIDROLOGINĖS SĄLYGOS IR GRUNTŲ KLASIFIKACIJA
Tyrinėjimais nustatyta, kad asfalto dangos sluoksnio storis visoje trasoje nėra didelis, tik keli centimetrai (tai paviršiaus apdorojimai), be to nepastovus, vietomis yra storesnis (atnaujintas) iki kelių šimtų metrų ilgio ruožuose. Asfalto dangos storis dažniausia yra 2–3 cm, vietomis pasiekia 5–6 cm, o
atskiruose atnaujintos dangos ruožuose pasiekia 10–13 cm. Po minėtu sluoksniu, visame rekonstruojamos trasos ilgyje, paklotas skaldos, permerktos bitumu sluoksnis. Jo storis taip pat nepastovus ir kinta nuo 6 iki 8 cm tik atskiruose piketuose permerkimo storis sumažėja iki 5 cm arba pastorėja iki 10–11 cm.
Bendra juodos dangos konstrukcija yra vidutiniškai 11,5 cm, o atskiruose piketuose 16–21 cm storio.
Pagrindo sluoksnį sudaro žvyro ir skaldos mišinys, kurio vidutinis storis 14 cm.
Apsauginį šalčiui atsparų sluoksnį sudaro supiltas dulkingasis smėlis [SD], vietomis su žvyro priemaiša. Apsauginis šalčiui atsparus sluoksnis yra įrengtas per visą sankasos plotį. Šio sluoksnio storis nėra pastovus ir kinta nuo 70 iki 100 cm, vietomis 25–40 cm. Bendras dangos, pagrindo ir šalčiui atsparaus sluoksnio storis yra 80–120 cm, atskirose vietose tik 50–60 cm.
Būtų įdomu sužinoti koks yra pamatinis sluoksnis po tuo keliu ir ar jis atitinka vakarietiškus standartus, nes jeigu ne, tai toks "stiprinimas" tame pačiame ruože vėl bus reikalingas po kelių metų ir pinigai bus eilinį kartą išmesti į balą.
Jei tie vakarietiški standartai turėtu būti kažkokios euronormos (EN), tai sunku pasakyti ar išvis tokios egzistuoja. Kadangi reikiamų sluoksnių storiai skirtingose vietovėse skiriasi. Tarkim jei pas mus klojamas 30 cm šalčiui atsparaus sluoksnis, nereiškia, kad ir ispanams reikia kloti tokį patį. Lietuvoje galiojantys standartai ir taisyklės numato tinkamus pagrindų parametrus, tik, kad tokie parametrai išlaikyti nedaugelyje vietų.
Nežinau tikslių A16 kelio srautų ties Trakais, tad norėčiau paklausti labiau patyrusių šioj srity- ar jau yra poreikis tiesti Trakų aplinkelį, ar dar ne?
Nežinau tikslių A16 kelio srautų ties Trakais, tad norėčiau paklausti labiau patyrusių šioj srity- ar jau yra poreikis tiesti Trakų aplinkelį, ar dar ne?
Pagal mano turimus 2009 m. VMPEI duomenis įvažiuojant į Trakus nuo Vilniaus pusės intensyvumas buvo 9921 aut./parą. Tuo tarpu pora kilometrų už Trakų (Prienų kryptimi) intensyvumas - 4290 aut./parą.
O reikia ar nereikia aplinkkelio, tai nepasakysiu.
Sveiki, kas liečia projektavimą, tai Lietuvos keliai yra projektuojami pagal Vokietijos kelių standartus (kelio konstrukcija), praktiškai iš "katalogų" išsirenki kelio konstrukciją apskaičiavęs sunkiųjų automobilių apkrovas, įvertini kokie gruntai ir kitus tech. rodiklius. Mano nuomone tas skaičiavimo metodas nėra ekonomiškai naudingas nes labai dideli intervalai sunkiosios apkrovos santykiu su konstrukcijos atsparumu. Kiek žinau, tai gal bus pakeistas skaičiavimas pagal JAV.
Pagrindinis kelio konstrukcijos "priešas" yra vanduo, šaltis ir apkrovos kurios didesnės kaip 11,5 t i ašį.
Nuotraukose matyti, kad skersinis profilis yra neteisingos geometrinės formos ir nera užtikrinamas vandens nutekėjimas nuo asfalto dangos ko pasekoje eismas "išmuša" duobes.
Baigiamieji rekonstrukcijos darba vyksta kelyje A16 Vilnius–Prienai– Marijampolė. Ruože nuo 78,16 iki 85,21 km, kur kelininkai stiprino dangą, rekonstravo sankryžą ir tiltą per Verknės upę, įrenginėjo apšvietimą, diegė aplinkosaugos priemones, tvarkė inžinerinius tinklus, ant tilto per Verknę jau klojamas apsauginis asfalto sluoksnis. Šiandien vakarop eismą numatoma atidaryti. Rekonstruotu keliu greitis bus ribojamas iki 70 km/h, ties tiltu – iki 50 km/h. Taip pat bus paleistas eismas pagrindinėje žiedinėje kelių Antakalnis–Jieznas–Merkinė sankryžoje. Ši sankryža jau veiks kaip žiedinė, praneša Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Comment