Mašinų spūstys mieste labiau nebesumažės
http://www.lrytas.lt/?data=20090905&...s090905&view=2
Aurelija JONUŠAITĖ
„Sostinės“ korespondentė
2009-09-05
http://www.lrytas.lt/?data=20090905&...s090905&view=2
Aurelija JONUŠAITĖ
„Sostinės“ korespondentė
2009-09-05
Dažno vairuotojo kritikuojama automatizuota šviesoforų sistema Vilniuje nuo rugpjūčio 28 dienos veikia visu pajėgumu. Gatvėse geriau nebebus. „Sostinė“ nutarė įsitikinti, ar ši sistema efektyvi.
145 milijonus miestui kainavusi moderni šviesoforų sistema buvo pradėta diegti prieš porą metų.
Ištyrę mieste esančių automobilių srautus, sistemą diegusios bendrovės „Siemens“ specialistai visus mieste esančius šviesoforus sujungė į vieną bendrą sistemą.
Tai eismo specialistams leidžia iš sistemos valdymo punkto stebėti beveik visas mieste esančias sankryžas, o šviesoforų signalus reguliuoti taip, kad eismas vyktų kuo sklandžiau.
Kalvarijų gatve – 10 minučių
Kaip veikia naujoji sistema ir ar iš tiesų spūsčių metu miestą galima pervažiuoti daug greičiau, įsitikino ir „Sostinė“. Miesto žaliaisiais koridoriais vakarinių spūsčių metu važiavome rugsėjo 1-ąją.
Rudenį mieste važinėja gerokai daugiau automobilių nei vasarą. Ar šviesoforų sistema susidoros su didesniu automobilių srautu?
Pirmiausia išbandėme vieną žaliųjų koridorių – nuo J.Basanavičiaus gatvės pradžios važiavome iki Savanorių prospekto sankryžos su Riovonių gatve.
Šią apie 4 kilometrų atkarpą pavyko pervažiuoti per 10 minučių. Kiek ilgiau stabtelėjau tik ties Savanorių prospekto sankryža su V.Pietario gatve.
Antroji atkarpa, kurią nutarėme išmėginti, – viena judriausių ir dažniausiai automobilių užkemšama Kalvarijų gatvė.
17 valandą iš Gedimino prospekto pajudėję Kalvarijų gatvės link žaliąjį koridorių iki sankryžos su Kareivių gatve įveikėme per mažiau nei 10 minučių. Atstumas – kiek daugiau nei 3 kilometrai.
Kiek ilgiau prie šviesoforo teko pastovėti ties Kalvarijų turgumi ir artėjant prie Kalvarijų ir Kareivių gatvės sankryžos.
Spūstis – Laisvės prospekte
Kiek sudėtingesnė eismo situacija piko metu buvo Laisvės prospekte, važiuojant nuo Lazdynų Spaudos rūmų link.
Apie 18 valandą Laisvės prospekte susidarė nemenka automobilių spūstis. Vis dėlto automobiliai, nors ir labai lėtai, judėjo.
Kita vertus, labai gerų eismo sąlygų šioje gatvėje nereikėtų reikalauti. Mat Laisvės prospektas nėra įtrauktas į žaliųjų koridorių sąrašą.
Nebloga situacija buvo ir žaliajame koridoriuje nuo T.Narbuto iki Vytauto gatvės.
Sumažėjo eismo nelaimių
Šviesoforų sistemą mieste diegusios įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vadovas Vaidotas Antanavičius sakė, kad šiuo metu liko sutvarkyti tik formalumus.
„Nebuvo taip, kad atėjo rugsėjo 1-oji, mes paspaudėme vieną mygtuką, ir mieste visai kitaip pradėjo veikti šviesoforai. Sistema veikė nuosekliai – tai vienur, tai kitur sureguliuodavome šviesoforus. Pamažu mieste atsirado ir žalieji koridoriai.
Nors daugelis peikia šią sistemą, jos nauda akivaizdi. Mieste sumažėjo eismo nelaimių, daug mažiau avarijų. Vairuotojai jau priprato prie šios sistemos ir nebepastebi, kad miestą pervažiuoja daug greičiau negu pernai“, – teigė V.Antanavičius.
Automatizuota šviesoforų sistema kasmet turėtų veikti vis geriau.
Kadangi sistema išsaugo duomenis, kiek automobilių nuvažiuoja per dieną, po metų ji automatiškai galės numatyti būsimus automobilių srautus.
Per kelerius metus sukaupta informacija bus apdorojama.
Mieste veikia šeši žalieji koridoriai
* 1-asis: Vilniaus oro uostas- S.Dariaus ir S.Girėno g.- V.Kudirkos g.-Žaliasis tiltas
* 2-asis: Žaliasis tiltas-Kalvarijų g.-Kareivių g.
* 3-asis: Žaliasis tiltas-Arsenalo g.-Antakalnio g.-Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.)
* 4-asis: J.Basanavičiaus g.- Savanorių pr.
* 5-asis: Vasario 16-osios g.- Tauro g.-Pylimo g.- A.Jakšto g.
* 6-asis: T.Narbuto g.-Kęstučio g.-Vytauto g.
145 milijonus miestui kainavusi moderni šviesoforų sistema buvo pradėta diegti prieš porą metų.
Ištyrę mieste esančių automobilių srautus, sistemą diegusios bendrovės „Siemens“ specialistai visus mieste esančius šviesoforus sujungė į vieną bendrą sistemą.
Tai eismo specialistams leidžia iš sistemos valdymo punkto stebėti beveik visas mieste esančias sankryžas, o šviesoforų signalus reguliuoti taip, kad eismas vyktų kuo sklandžiau.
Kalvarijų gatve – 10 minučių
Kaip veikia naujoji sistema ir ar iš tiesų spūsčių metu miestą galima pervažiuoti daug greičiau, įsitikino ir „Sostinė“. Miesto žaliaisiais koridoriais vakarinių spūsčių metu važiavome rugsėjo 1-ąją.
Rudenį mieste važinėja gerokai daugiau automobilių nei vasarą. Ar šviesoforų sistema susidoros su didesniu automobilių srautu?
Pirmiausia išbandėme vieną žaliųjų koridorių – nuo J.Basanavičiaus gatvės pradžios važiavome iki Savanorių prospekto sankryžos su Riovonių gatve.
Šią apie 4 kilometrų atkarpą pavyko pervažiuoti per 10 minučių. Kiek ilgiau stabtelėjau tik ties Savanorių prospekto sankryža su V.Pietario gatve.
Antroji atkarpa, kurią nutarėme išmėginti, – viena judriausių ir dažniausiai automobilių užkemšama Kalvarijų gatvė.
17 valandą iš Gedimino prospekto pajudėję Kalvarijų gatvės link žaliąjį koridorių iki sankryžos su Kareivių gatve įveikėme per mažiau nei 10 minučių. Atstumas – kiek daugiau nei 3 kilometrai.
Kiek ilgiau prie šviesoforo teko pastovėti ties Kalvarijų turgumi ir artėjant prie Kalvarijų ir Kareivių gatvės sankryžos.
Spūstis – Laisvės prospekte
Kiek sudėtingesnė eismo situacija piko metu buvo Laisvės prospekte, važiuojant nuo Lazdynų Spaudos rūmų link.
Apie 18 valandą Laisvės prospekte susidarė nemenka automobilių spūstis. Vis dėlto automobiliai, nors ir labai lėtai, judėjo.
Kita vertus, labai gerų eismo sąlygų šioje gatvėje nereikėtų reikalauti. Mat Laisvės prospektas nėra įtrauktas į žaliųjų koridorių sąrašą.
Nebloga situacija buvo ir žaliajame koridoriuje nuo T.Narbuto iki Vytauto gatvės.
Sumažėjo eismo nelaimių
Šviesoforų sistemą mieste diegusios įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vadovas Vaidotas Antanavičius sakė, kad šiuo metu liko sutvarkyti tik formalumus.
„Nebuvo taip, kad atėjo rugsėjo 1-oji, mes paspaudėme vieną mygtuką, ir mieste visai kitaip pradėjo veikti šviesoforai. Sistema veikė nuosekliai – tai vienur, tai kitur sureguliuodavome šviesoforus. Pamažu mieste atsirado ir žalieji koridoriai.
Nors daugelis peikia šią sistemą, jos nauda akivaizdi. Mieste sumažėjo eismo nelaimių, daug mažiau avarijų. Vairuotojai jau priprato prie šios sistemos ir nebepastebi, kad miestą pervažiuoja daug greičiau negu pernai“, – teigė V.Antanavičius.
Automatizuota šviesoforų sistema kasmet turėtų veikti vis geriau.
Kadangi sistema išsaugo duomenis, kiek automobilių nuvažiuoja per dieną, po metų ji automatiškai galės numatyti būsimus automobilių srautus.
Per kelerius metus sukaupta informacija bus apdorojama.
Mieste veikia šeši žalieji koridoriai
* 1-asis: Vilniaus oro uostas- S.Dariaus ir S.Girėno g.- V.Kudirkos g.-Žaliasis tiltas
* 2-asis: Žaliasis tiltas-Kalvarijų g.-Kareivių g.
* 3-asis: Žaliasis tiltas-Arsenalo g.-Antakalnio g.-Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.)
* 4-asis: J.Basanavičiaus g.- Savanorių pr.
* 5-asis: Vasario 16-osios g.- Tauro g.-Pylimo g.- A.Jakšto g.
* 6-asis: T.Narbuto g.-Kęstučio g.-Vytauto g.
Comment