Paskelbtas konkursas transporto kamščius Vilniuje mažinsiančiai sistemai įrengti
Vilniaus savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos" ruošiasi apie 50 mln. litų kainuosiančios automatizuotos šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos sukūrimui. Bendrovė trečiadienį paskelbė konkursus tokiai sistemai sukurti, įdiegti ir prižiūrėti.
"Naujoji sistema leis iš esmės stebėti ir valdyto transporto srautus sostinėje", - BNS sakė "Susisiekimo paslaugų" teisininkas Mindaugas Laucius.
Tikimasi, kad sistema 10-20 proc. sumažins automobilių spūstis sostinėje, taip pat automobilių keliama aplinkos taršą, saugumą gatvėse ir net padės užfiksuoti eismo pažeidėjus bei automobilių vagystes.
Diegiant šią sistemą, visi sostinės gatvių šviesoforai bus sujungti į vientisą sistemą, bus įrengtos vaizdo kameros, o Tilto gatvėje įkurtas Eismo valdymo centras. Tikimasi, kad sistema pradės veikti 2007 metais.
Sistema ne tik kontroliuos transporto srautus, bet ir fiksuos eismo pažeidėjus bei padės sulaikyti automobilių vagis.
Vilnius yra pirmasis iš Baltijos šalių miestų, nusprendęs įdiegti tokią sistemą.
Šiuo metu sostinėje šviesoforai į tinklą nėra sujungti, suderintas tik pavienių šviesoforų veikimas.
Prognozuojama, kad konkursą laimės UAB "Praduruva". Įmonės atstovas teigia, kad bendrovė įsipareigoja kasnakt pradurti 10.000 automobilių padangas Vilniaus miegamuosiuose rajonuose, taip garantuodama rytinių kamščių problemos sprendimą
Utopija. Moralei pasenęs dalykas, Ta banga gali būti efektyvi tik esant neperkrautoms sankryžoms ir gatvėms. Kai jau yra kamštis, a/m netelpa į vieną ciklą, jokios bangos nepadės.
Tegul išmoksta paskaičiuoti, kur kiek mašinų važiuoja ir atitinkamai pareguliuoti šviesoforus:
Pvz., Didlaukio / Kalvarijų g. "T" formos sankryžoje šviesoforas dega vienodai laiko visomis trimis kryptimis (su sekcija), nors ryte gal 20 ar 50 kartų daugiau mašinų važiuoja nuo Jeruzalės, nei suka iš Didlaukio g. į kairę.
Mažiausi kamščiai rytais šioj sankryžoj būna kai šviesoforas išvis neveikia
Utopija. Moralei pasenęs dalykas, Ta banga gali būti efektyvi tik esant neperkrautoms sankryžoms ir gatvėms. Kai jau yra kamštis, a/m netelpa į vieną ciklą, jokios bangos nepadės.
Tada kam ji išvis reikalinga, jei sankryžos neperkrautos?
O aš manau kad ši sistema bus daugiau ar mažiau naudinga.
Tada kam ji išvis reikalinga, jei sankryžos neperkrautos?
O aš manau kad ši sistema bus daugiau ar mažiau naudinga.
Tai tame ir esmė, kad sankryžos perkrautos jau šiandien. Ši sistema bus efektyvi tik vidurdienį ir vakare ar labai anksti ryte, kai pravažiuojančio transporto srautas suspėja pralėkti sankryžas nesustojant per vieną ciklą. Įsivaizduok, jei gatve važiuoja nepertraukiamas mašinų srautas ir net esant ilgam žalios sp. ciklui nesibaigia, tai užsidegus raudonam signalui iškarto susidaro didžiulė eilė. O vėl įsijungus žaliam signalui vis vien per visą žalią ciklą visas kamštis nesutelpa. Tai ką tuomet padės žalia banga?
Arba kitas atvejis - priimkim, kad padėjo "žalioji banga" ir naujuose rajonuose teoriškai neliko kamščių. Bet priartėjus prie centrinės miesto dalies šiam nepertraukiamam auto srautui niekur jis neištips, o tik centro sankryžų ir siauresniū gatvių prieigose susidarys didžiulės eilės, kiurios arba vos vos slinks iš lėto, arba visai stovės.
Tai tame ir esmė, kad sankryžos perkrautos jau šiandien. Ši sistema bus efektyvi tik vidurdienį ir vakare ar labai anksti ryte, kai pravažiuojančio transporto srautas suspėja pralėkti sankryžas nesustojant per vieną ciklą. Įsivaizduok, jei gatve važiuoja nepertraukiamas mašinų srautas ir net esant ilgam žalios sp. ciklui nesibaigia, tai užsidegus raudonam signalui iškarto susidaro didžiulė eilė. O vėl įsijungus žaliam signalui vis vien per visą žalią ciklą visas kamštis nesutelpa. Tai ką tuomet padės žalia banga?
Arba kitas atvejis - priimkim, kad padėjo "žalioji banga" ir naujuose rajonuose teoriškai neliko kamščių. Bet priartėjus prie centrinės miesto dalies šiam nepertraukiamam auto srautui niekur jis neištips, o tik centro sankryžų ir siauresniū gatvių prieigose susidarys didžiulės eilės, kiurios arba vos vos slinks iš lėto, arba visai stovės.
Manau ši sistema efektyviausia, jei vienu metu sankryžoje viena kryptimi yra žymiai didesnis srautas negu kita, na o kitu laiku apylygis po to vėl keičiasi.
Comment