Stovos skaitikliai iš centro išvaikys vairuotojus
Dar šios kadencijos miesto Taryba gali įeiti istorijon kaip valdžia, apmokestinusi automobilių stovėjimą centrinėje miesto dalyje - kovą planuojama politikams teikti tvirtinti vadinamojo parkavimo sistemos sukūrimo Klaipėdos mieste programą.
Už automobilių statymą centrinėje miesto dalyje iš tiesų teks mokėti, tik nuo kada ir kiek - neaišku.
Kartu su transporto priemonių statymo apmokestinimu pakis ir eismo schema senamiestyje - vienose gatvėse bus uždrausta statyti mašinas, kitose galbūt pakis važiavimo kryptis ir pan.
Pradžia - 2008 metais
"Projektas yra, tiesa, kol kas preliminarus. Jį paruošę iki galo kovą teiksime svarstyti Tarybai. Nuo politikų ir priklausys, kada mieste įsigalios naujoji tvarka", - sako automobilių stovėjimo sistemos sukūrimo metmenis ruošiančios VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis.
Jei Taryba pritartų, už automobilio pastatymą centrinėje Klaipėdos dalyje tektų mokėti nuo ateinančių metų antrojo ketvirčio. Jei politikai sumanytų šį sprendimą patikėti ateinančios kadencijos Tarybai, pasak G. Neniškio, šis terminas nusikeltų dar toliau.
"Kol kas neaiškūs kai kurie techniniai klausimai. Pavyzdžiui, kaip būtų administruojamos už stovėjimą surenkamos lėšos, kaip jos patektų pas operatorių, kuriuo, dar anksčiau patvirtintais planais, būtų "Klaipėdos keleivinis transportas", - projekto stadiją apibūdina įstaigos vadovas.
Pirmą kartą panašus projektas buvo sukurtas dar 2004 metais, tačiau tąkart paruošta tik techninė jo dalis, be jokios visa apimančios sistemos, todėl tada jos teikti patvirtinimui nebūta jokios prasmės.
Automobilių sumažės?
"Būdas sutvarkyti automobilių statymą ir išspręsti dėl didėjančio transporto priemonių kiekio kylančias problemas yra vienas - stovos skaitiklių, paprastai vadinamų parkomatais, įrengimas", - aiškina "Klaipėdos keleivinio transporto" vadovas.
Jo teigimu, stovėjimo apmokestinimas yra efektyvi priemonė siekiant apriboti automobilių judėjimą.
"Tą įrodo užsienio pavyzdžiai. Žinoma, parkometrų įrengimas išspręstų tik dalį problemų - juk naujų stovėjimo vietų dėl to neatsiras. Tačiau žmogus, prieš važiuodamas į senamiestį savo automobiliu, pagalvos, ar verta jam išleisti kelis litus už mašinos pastatymą. Gal tada jis rinksis visuomeninį transportą ar, pavyzdžiui, dviratį. Taip automobilių centrinėje dalyje sumažės", - tikina transporto specialistas.
Anot jo, už stovėjimą surenkamos lėšos irgi galėtų prisidėti prie problemos sprendimo.
"Pavyzdžiui, yra minčių Pilies gatvėje, netoli "Baltijos" laivų statyklos ir "Klaipėdos laivų remonto", kur yra miestui priklausanti žemė, pastatyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę", - ateities vizijas dėsto G. Neniškis.
Tarifas - 2 ir 3 Lt
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valerijus Kuznecovas sako, jog, pasimokant iš Vilniaus pavyzdžio, atisakyta minčių apmokestinti įvažiavimą į senamiestį.
"Dauguma turbūt prisimena, kuo įvažiavimo apmokestinimas sostinėje baigėsi - kilus ginčams, visa įranga, į kurią buvo daug investuota, buvo išmontuota, o po to vyko teismai", - primena jis.
Rengiamame projekte centrinė miesto dalis susiskirstyta į tris zonas. Brangiausiai tektų mokėti tiems, kurie paliks stovėti savo mašinas Klaipėdos širdyje - senamiestyje, teritorijoje tarp Danės upės ir senojo turgaus.
Preliminariais planais, čia kai kuriose gatvėse už valandą automobilio stovėjimo būtų imamas 3 litų mokestis, nors gali būti ir gatvių, kuriose, kaip ir kitose dviejose centrinės miesto dalies zonose, galiotų 2 litų už valandą tarifas.
Paskaičiuota, kad "brangesnių" vietų miesto centre būtų 400, o tų, kuriose stovėjimas valandai kainuos du litus - 800.
Pakis eismo schema
Projekto įgyvendinimas suskirstytas į kelis etapus. Patvirtinus vietas, kuriose bus įrengti stovos skaitikliai, ketinama peržiūrėti eismo schemą senamiestyje.
"Kai kur bus įrengti stovėjimą draudžiantys ženklai, kitose gatvėse gal pakis važiavimo kryptis. Vienas gatveles gal visai uždarysime, kitur akligatvius pašalinsime", - kol kas nieko konkretaus negalėjo pasakyti G. Neniškis.
Anot jo, viskas priklausys nuo vietų, kuriose parkometrai bus įrengti, o kuriose - ne.
Nepaisant ankstesnių miesto planų galutinai uždrausti transporto eismą Tiltų gatve, to padaryta nebus.
"Tiltų gatvės uždarymas viską komplikuotų. Tą jau įrodė Biržos tilto remontas, kuomet buvo uždaryta ši gatvė, ir transporto srautai buvo nukreipti Pilies gatve", - paaiškino V. Kuznecovas.
Beje, pasak jo, vairuotojų laukia dar vienas analogiškas išbandymas - planuojama uždaryti dėl to paties tilto remonto vėl planuojama uždaryti Tiltų gatvę nuo balandžio mėnesio iki pat Jūros šventės.
Tomas GUKAUSKAS
www.ve.lt
Dar šios kadencijos miesto Taryba gali įeiti istorijon kaip valdžia, apmokestinusi automobilių stovėjimą centrinėje miesto dalyje - kovą planuojama politikams teikti tvirtinti vadinamojo parkavimo sistemos sukūrimo Klaipėdos mieste programą.
Už automobilių statymą centrinėje miesto dalyje iš tiesų teks mokėti, tik nuo kada ir kiek - neaišku.
Kartu su transporto priemonių statymo apmokestinimu pakis ir eismo schema senamiestyje - vienose gatvėse bus uždrausta statyti mašinas, kitose galbūt pakis važiavimo kryptis ir pan.
Pradžia - 2008 metais
"Projektas yra, tiesa, kol kas preliminarus. Jį paruošę iki galo kovą teiksime svarstyti Tarybai. Nuo politikų ir priklausys, kada mieste įsigalios naujoji tvarka", - sako automobilių stovėjimo sistemos sukūrimo metmenis ruošiančios VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis.
Jei Taryba pritartų, už automobilio pastatymą centrinėje Klaipėdos dalyje tektų mokėti nuo ateinančių metų antrojo ketvirčio. Jei politikai sumanytų šį sprendimą patikėti ateinančios kadencijos Tarybai, pasak G. Neniškio, šis terminas nusikeltų dar toliau.
"Kol kas neaiškūs kai kurie techniniai klausimai. Pavyzdžiui, kaip būtų administruojamos už stovėjimą surenkamos lėšos, kaip jos patektų pas operatorių, kuriuo, dar anksčiau patvirtintais planais, būtų "Klaipėdos keleivinis transportas", - projekto stadiją apibūdina įstaigos vadovas.
Pirmą kartą panašus projektas buvo sukurtas dar 2004 metais, tačiau tąkart paruošta tik techninė jo dalis, be jokios visa apimančios sistemos, todėl tada jos teikti patvirtinimui nebūta jokios prasmės.
Automobilių sumažės?
"Būdas sutvarkyti automobilių statymą ir išspręsti dėl didėjančio transporto priemonių kiekio kylančias problemas yra vienas - stovos skaitiklių, paprastai vadinamų parkomatais, įrengimas", - aiškina "Klaipėdos keleivinio transporto" vadovas.
Jo teigimu, stovėjimo apmokestinimas yra efektyvi priemonė siekiant apriboti automobilių judėjimą.
"Tą įrodo užsienio pavyzdžiai. Žinoma, parkometrų įrengimas išspręstų tik dalį problemų - juk naujų stovėjimo vietų dėl to neatsiras. Tačiau žmogus, prieš važiuodamas į senamiestį savo automobiliu, pagalvos, ar verta jam išleisti kelis litus už mašinos pastatymą. Gal tada jis rinksis visuomeninį transportą ar, pavyzdžiui, dviratį. Taip automobilių centrinėje dalyje sumažės", - tikina transporto specialistas.
Anot jo, už stovėjimą surenkamos lėšos irgi galėtų prisidėti prie problemos sprendimo.
"Pavyzdžiui, yra minčių Pilies gatvėje, netoli "Baltijos" laivų statyklos ir "Klaipėdos laivų remonto", kur yra miestui priklausanti žemė, pastatyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę", - ateities vizijas dėsto G. Neniškis.
Tarifas - 2 ir 3 Lt
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valerijus Kuznecovas sako, jog, pasimokant iš Vilniaus pavyzdžio, atisakyta minčių apmokestinti įvažiavimą į senamiestį.
"Dauguma turbūt prisimena, kuo įvažiavimo apmokestinimas sostinėje baigėsi - kilus ginčams, visa įranga, į kurią buvo daug investuota, buvo išmontuota, o po to vyko teismai", - primena jis.
Rengiamame projekte centrinė miesto dalis susiskirstyta į tris zonas. Brangiausiai tektų mokėti tiems, kurie paliks stovėti savo mašinas Klaipėdos širdyje - senamiestyje, teritorijoje tarp Danės upės ir senojo turgaus.
Preliminariais planais, čia kai kuriose gatvėse už valandą automobilio stovėjimo būtų imamas 3 litų mokestis, nors gali būti ir gatvių, kuriose, kaip ir kitose dviejose centrinės miesto dalies zonose, galiotų 2 litų už valandą tarifas.
Paskaičiuota, kad "brangesnių" vietų miesto centre būtų 400, o tų, kuriose stovėjimas valandai kainuos du litus - 800.
Pakis eismo schema
Projekto įgyvendinimas suskirstytas į kelis etapus. Patvirtinus vietas, kuriose bus įrengti stovos skaitikliai, ketinama peržiūrėti eismo schemą senamiestyje.
"Kai kur bus įrengti stovėjimą draudžiantys ženklai, kitose gatvėse gal pakis važiavimo kryptis. Vienas gatveles gal visai uždarysime, kitur akligatvius pašalinsime", - kol kas nieko konkretaus negalėjo pasakyti G. Neniškis.
Anot jo, viskas priklausys nuo vietų, kuriose parkometrai bus įrengti, o kuriose - ne.
Nepaisant ankstesnių miesto planų galutinai uždrausti transporto eismą Tiltų gatve, to padaryta nebus.
"Tiltų gatvės uždarymas viską komplikuotų. Tą jau įrodė Biržos tilto remontas, kuomet buvo uždaryta ši gatvė, ir transporto srautai buvo nukreipti Pilies gatve", - paaiškino V. Kuznecovas.
Beje, pasak jo, vairuotojų laukia dar vienas analogiškas išbandymas - planuojama uždaryti dėl to paties tilto remonto vėl planuojama uždaryti Tiltų gatvę nuo balandžio mėnesio iki pat Jūros šventės.
Tomas GUKAUSKAS
www.ve.lt
Comment