Kai buvau Klaipėdoje, kaip tik ėjau Mažvydo alėja, žiūrėjau į tas buvusias pravažiuojamas gatves ir galvojau blemba, net stebina, kad trečiame Lietuvos mieste dar prieš daugiau nei 10 metų kažkas turėjo proto ir valios tai padaryti... O dabartiniai siūlymai yra tiesiog wow, ta prasme kokiu būdu tai pagerins eismo situaciją? Iš kur į kur per šitą gatvę bus eismas? Literaliai už 100 metrų yra žymiai logiškesnė skersiniam eismui Donelaičio gatvė, kuria ir dabar praktiškai niekas nesinaudoja (bent jau iš to ką aš mačiau, lyginant su kitomis gatvėmis) o jie siūlo šalia padaryti dar vieną, tik visiškai beprasmišką
"Klaipėdai trūksta skersinio eismo" - no shit, Sherlock... Visame mieste yra 2 tiltai per Danę (tas tiltas į Senamiestį nesiskaito, nes jis skirtas tik VT), meras verslininkas atsisako planų statyt seniausiai suplanuotą trečią tiltą nes "na tai kaip čia tiek mašinų važiuos prie naujo planuojamo kvartalo, čia gi bus negerai verslui", o problemą jie siūlo "išspręsti" ten, kur tos problemos net nėra
Kai buvau Klaipėdoje, kaip tik ėjau Mažvydo alėja, žiūrėjau į tas buvusias pravažiuojamas gatves ir galvojau blemba, net stebina, kad trečiame Lietuvos mieste dar prieš daugiau nei 10 metų kažkas turėjo proto ir valios tai padaryti...
Gerokai daugiau nei prieš 10 metų. Tai sovietinio miesto planavimo palikimas.
Pėsčiųjų gatvės miestų centruose pradėtos projektuoti 7-ojo dešimtmečio pradžioje. Klapėdoje pirma tokia erdve tapo į pėsčiųjų alėją transformuota M. Mažvydo gatvė, pokariu nutiesta per išgriautus Rūpesčių (Rūpesnių, Altesorgenstraße) ir Kiemų (Hofstraße) gatvių kvartalus. Alėjos techninio projekto autorė architektė G. Galdikienė, darbai pradėti 1967 m., o baigti 1968 metais. Alėja sujungė buvusias miesto kapines (būsimąjį Skulptūrų parką) su išlikusiomis Naujamiesčio viešosiomis erdvėmis (Kuršių ir Jūros skverais). Pagrindiniu M. Mažvydo alėjos formantu tapo du identiški gyvenamieji namai su bokšteliais sankryžoje su H. Manto gatve, suprojektuoti 1951 m. (arch. Giovanni Rippa, I. Sidorova).
Visame mieste yra 2 tiltai per Danę (tas tiltas į Senamiestį nesiskaito, nes jis skirtas tik VT), meras verslininkas atsisako planų statyt seniausiai suplanuotą trečią tiltą nes "na tai kaip čia tiek mašinų važiuos prie naujo planuojamo kvartalo, čia gi bus negerai verslui", o problemą jie siūlo "išspręsti" ten, kur tos problemos net nėra
Klonų klounai
Ir tų dviejų tiltų pilnai pakanka. Net kai rekonstrukcijai buvo uždarytas Pilies tiltas mieste eismas nesugriuvo, pilnai užteko vieno likusio Mokyklos tilto, jame laikinai sutalpinus 5 eismo juostas.
Trečias tiltas (Bastionų) privalo būti, bet tik kaip pėsčiųjų ir dviratininkų.
Paskutinis taisė Briedis; 2024.04.21, 19:13.
Priežastis: Atnaujinta nuoroda ir atkurta nuotrauka
Diena.lt 2024.04.04 Mokyklos gatvės tiltu – greičiau
Nuo šios savaitės Mokyklos gatvės tilto ruože vėl leidžiama važiuoti 70 kilometrų per valandą greičiu.
Tokiu greičiu bus leidžiama važiuoti visą vasarą. Didesnio greičio riba įsigaliojo kovo 31-osios naktį. Oficialiai pakeitimai pradėjo veikti nuo balandžio 1-osios. Didesniu greičiu klaipėdiečiai Mokyklos gatvės tiltu važinės iki spalio 31-osios. https://www.diena.lt/naujienos/klaip...eiciau-1168156
Klaipėdos miesto vadovai, nutraukę konkursą dėl Baltijos ir Taikos prospektų sankryžos, svarstė ir kitą variantą – įrengti čia „turbo žiedą”. Tačiau to sumanymo atsisakė. Todėl šioje sankryžoje pokyčių nebus. Savivaldybė nusprendė „palikti dabar egzistuojančią tvarką”.
Tai paaiškėjo paskutinio Saugaus eismo komisijos posėdžio metu, aptariant, kaip reikia gatvėse reikia šalinti „juodąsias dėmes”. Tai yra, kaip sumažinti eismo įvykius tose vietose, kur jų daugiausiai įvyksta.
Klausimą pristačiusi Transporto skyriaus vyriausioji specialistė Lina Žemaitytė teigė, kad esama tik vienintelio pasiūlymo – sankryžą padaryti „turbo žiedu”. Tai yra – keisti eismo organizavimą, numatant įvažiavimus ir išvažiavimus dviem ar trimis juostomis”. Pasak jos, šis sprendinys buvo svarstomas rengiant eismo valdymo sistemos modernizavimo Smiltelės g., Taikos pr., Tiltų, Herkaus Manto ir Liepojos gatvių techninį darbo projektą (rengėjas – UAB „TEC Infrastructure”). Visgi toks siūlymas buvo atmestas, nes jį įgyvendinus esą pasunkėtų viešojo transporto eismas – „liktų tik dvi eismo juostos: viena viešajam transportui, o viena – gyventojams”. Galimai didėtų ir spūstys. Todėl nuspręsta „palikti dabar egzistuojančią tvarką”.
Citatoje paryškinau savivaldybės požiūrį: viešuoju transportu naudojasi ne gyventojai (suprask - benamiai), o visi normalūs miestiečiai važinėja automobiliais
Išvis nesuprantama, kaip dar gali būti likę paprastų žiedų. Kaskart nuvažiavus į Latviją ištinka kultūrinis šokas su jų 3 juostų žiedais, kur visi važiuoja kaip kas moka. Vilniuje po žiedų pertvarkymo ne tik viskas greičiau juda, bet ir važiuoti tapo ženkliai maloniau.
Visgi toks siūlymas buvo atmestas, nes jį įgyvendinus esą pasunkėtų viešojo transporto eismas – „liktų tik dvi eismo juostos: viena viešajam transportui, o viena – gyventojams”. Galimai didėtų ir spūstys. Todėl nuspręsta „palikti dabar egzistuojančią tvarką”.
Citatoje paryškinau savivaldybės požiūrį: viešuoju transportu naudojasi ne gyventojai (suprask - benamiai), o visi normalūs miestiečiai važinėja automobiliais
Aš dar atkreipsiu dėmesį, kad pagal pridėtą renderį, A juostos nėra numatytos. Savivaldybės požiūriu ne tik viešuoju naudojasi bomžai, bet ir kai lochavozas važiuoja pirma juosta, normaliems gyventojams lieka tik antra - ne lygis tįstis paskui autiką.
Man toje citatoje ir pačiame pranešime, smegenys "nesuvirškina" šios dalies:
Kaip pagal juos pasunkėtų viešojo transporto eismas, jeigu jam ir toliau liktų viena eismo juosta?
Paprasčiausiai bijoma siaurinti gatves. Merui, kuris nieko per metus nesukūrė (ir per ateinančią kadenciją nieko nesukurs), užsiimti gatvių siaurinimu būtu pražūtinga. Juolab kad pats meras gyvena užmiestyje. Tai gatvių siaurinimo bijo kaip velnias kryžiaus. Klaipėdos Benkunskas.
Paprasĉiausiao bijoma siaurinti gatves. Merui, kuris nieko per metus nesukūrė (ir per ateinančią kadenciją nieko nesukurs), užsiimti gatvių siaurinimu būtu pražūtinga. Juolab kad pats meras gyvena užmiestyje. Tai gatvių siaurinimo bijo kaip velnias kryžiaus. Klaipėdos Benkunskas.
Faktas. Tik pati argumentavimo logika kažkokia keistoka.
Prisiminus ašarų pakalnes Vilniuje, kai buvo pradėtos perbraižyti žiedinės sankryžos, tai nenuostabu, kad populistai nedrįs to imtis. Lygiai tas pats būtų ir Vilniuje, jei ne Šimašius, tai dabartinis Valdas "eksvaltas" to tikrai nepadarytų.
Faktas. Tik pati argumentavimo logika kažkokia keistoka.
Prisiminus ašarų pakalnes Vilniuje, kai buvo pradėtos perbraižyti žiedinės sankryžos, tai nenuostabu, kad populistai nedrįs to imtis. Lygiai tas pats būtų ir Vilniuje, jei ne Šimašius, tai dabartinis Valdas "eksvaltas" to tikrai nepadarytų.
Nepamiškite, kad tokį sprendimą priėmė eismo saugumo komisiją, kuri sprendė, ką daryti su "juodąją dėme". Iš priimto sprendimo, galima daryti išvadą, kad joje sėdi arba nekompetetingi arba eiliniai politikai.
Nepamiškite, kad tokį sprendimą priėmė eismo saugumo komisiją, kuri sprendė, ką daryti su "juodąją dėme". Iš priimto sprendimo, galima daryti išvadą, kad joje sėdi arba nekompetetingi arba eiliniai politikai.
Puikus pavyzdys Vilniuje - Valdelis pasakė nejudint bortų, bortai ir nebejuda, ir tegul tik pabando kažkokia komisija išsišokti. Nenustebčiau, kad čia tas pats.
Nepamiškite, kad tokį sprendimą priėmė eismo saugumo komisiją, kuri sprendė, ką daryti su "juodąją dėme". Iš priimto sprendimo, galima daryti išvadą, kad joje sėdi arba nekompetetingi arba eiliniai politikai.
Automobilistų komisija. Nedaug ten eismo saugumo. Visi posėdžiai transliuojami tiesiogiai, įrašus galima peržiūrėti miesto savivaldybės youtube.
Pristatoma problema: Iš šalutinės gatvės išvažiuojantys nepraleidžia pagrindiniu keliu važiuojančių ir įvyksta eismo įvykiai. Problema, kad po renginio daug važiuojančių, sukančių į kairę ir kertasi trajektorijos.
Variantai du: arba darome salelę ir naikiname posūkio juostą į kairę ir leidžiame sukti tik į dešinę ir statome STOP ženklą, arba paliekame dvi juostas (viena į kairę, kita į dešinę) ir pastatome STOP ženklą.
Siūlymas: palikti dvi juostas, toliau leidžiant posūkį į kairę ir pastatyti STOP
Tai atsiprašau, bet aš kažko čia nesuprantu. Patys indikuoja problemą, dėl ko įvyksta įvykiai, bet siūlo problemą palikti, tik pastatyti tą STOP. Tik tas stop ženklas nieko neduos, nes kai važiuojama iš dviejų juostų, sustoję gretimoje juostoje užstos matomumą ir problema išliks - reikės įvažiuoti į sankryžą kai neturi matomumo iš vienos pusės. Tai kur čia kompetencija ir logika?
Taip yra todėl, kad dabartinė miesto politinė valdžia ir administracijos vadovai yra automobilistai (neslėpkim - kaip ir buvusi bei dar anksčiau buvusios valdžios, taip pat - ir pati visuomenė. Visi žodžiais už viešą transportą, tačiau praktiškai - kardinaliai priešingai). Čia ir žalių kortelių grąžinimas su patosu, ir tūkstančiai naujų stovėjimo vietų bet kokia kaina, ir nesusijusių funkcijų perkėlimas į savotišku frankenšteinu tampančią įmonę "Klaipėdos paslaugos" (buvęs Autobusų partkas), ir formaliai sprendžiamos probleminės pavojingos vietos, kaip šis pavyzdys su STOP ženklu.
Taip teigiu iš savo asmeninių patirčių - mano, kaip vieno iš dabartinės tarybos opozicijos narių visuomeninio padėjėjo dalyvavimo įvairiose diskusijose, susirinkimuose. Pvz., dalyvauju planuojamo regioninio stadiono procese, kur į akis labai krenta vicemerų, administracijos vadovų požiūris į miesto viešąjį transportą, jo struktūrą ir vystymą. Matoma ir suprantama tik viena priemonė - asmeninis automobilis, per šią prizmę vyksta visos diskusijos, teikiami visi siūlymai ar keliami klausimai. Visa kita - neįdomu ir neaktualu.
Klaipėda yra nuostabi tuo, kad realiai turi funkcionuojantį traukinį, einantį palei pat visą LEZ'ą, kur daugiausia darbo vietų, bet, ten, žinoma, traukinys nestoja. O artimiausioje LEZ'ui stotyje Rimkuose traukinys sustoja 7:09 ir 9:20 (nuo Šilutės pusės), kai dauguma darboviečių pradeda darbą 8:00 (kai kur 6:00 ir 7:00), o išvažiuoja 15:16 ir 17:56, kai dauguma baigia darbą 17:00. Iš Kretingos pusės traukinys išvis nevažiuoja: Kretinga-Rimkai galima nuvažiuoti su persėdimu, kas bendrai užtruktų 1,5 h ir atvažiuotum tik 9:40. Neblogai, ką?
Patys indikuoja problemą, dėl ko įvyksta įvykiai, bet siūlo problemą palikti, tik pastatyti tą STOP.
Tai kad net problemos priežasties nesugeba teisingai identifikuoti. Ir ne tik. Galiausiai pasiūlė uždrausti kairinį posūkį iš Mechanizacijos gatvės, nors patys problemą nustatė kairiniame posūkyje iš priežingos - arenos - pusės Policininkas irgi geras, nesigaudo kokios linijos ką reiškia, bet jam turbūt atleistina, pirmą kartą šioje komisijoje dalyvavo.
Klaipėda yra nuostabi tuo, kad realiai turi funkcionuojantį traukinį, einantį palei pat visą LEZ'ą, kur daugiausia darbo vietų, bet, ten, žinoma, traukinys nestoja. O artimiausioje LEZ'ui stotyje Rimkuose traukinys sustoja 7:09 ir 9:20 (nuo Šilutės pusės), kai dauguma darboviečių pradeda darbą 8:00 (kai kur 6:00 ir 7:00), o išvažiuoja 15:16 ir 17:56, kai dauguma baigia darbą 17:00. Iš Kretingos pusės traukinys išvis nevažiuoja: Kretinga-Rimkai galima nuvažiuoti su persėdimu, kas bendrai užtruktų 1,5 h ir atvažiuotum tik 9:40. Neblogai, ką?
Klaipėdos geležinkeliui yra atskira tema, čia tikrai ne pati tinkamiausia vieta ir laikas.
Traukiniai eismas, ar ne? Toks pamąstymas: šaipomės iš valdininkų ir policijos, nelaikančios ne automobilių eismo dalimi, bet kai tema yra apie eismą, tai joje negalima diskutuoti apie traukinius, dviračius, autobusus ir pan. Tarsi visa tai niekaip nebūtų susiję su realiu eismu, įskaitant įtaką automobilių eismui ir pan. Tokiu būdu diskusija apie eismą, kamščius kreipiama ne holistine linkme.
Bet tie traukinio pravažiavimai labai specifiškai yra padaryti, kad traukinys nevažiuotų per Tilžės g. ir Rimkų pervažas tarp 7:20 ir 9:00. Manot, sutapimas?
Traukiniai eismas, ar ne? Toks pamąstymas: šaipomės iš valdininkų ir policijos, nelaikančios ne automobilių eismo dalimi, bet kai tema yra apie eismą, tai joje negalima diskutuoti apie traukinius, dviračius, autobusus ir pan. Tarsi visa tai niekaip nebūtų susiję su realiu eismu, įskaitant įtaką automobilių eismui ir pan. Tokiu būdu diskusija apie eismą, kamščius kreipiama ne holistine linkme.
Bet tie traukinio pravažiavimai labai specifiškai yra padaryti, kad traukinys nevažiuotų per Tilžės g. ir Rimkų pervažas tarp 7:20 ir 9:00. Manot, sutapimas?
Tai LTG kažkada buvo paskelbe planus rekonstruoti Klaipėdos-Šilutės ruožo stoteles. Tuo pačius būtu atsiradusi stotelė prie Lypkių pervažos. Panašu, kad šie planai jau senai pamiršti.
Iki Rimkų stotelės išvis galima pratęsti Klaipėda-Vilnius traukinius. Tuo pačiu iki Rimkų pratęsti dalį 8 reisų, kad būtu pasiekta miesto VT ir traukinių intergracija. Tačiau jei nesugebama traukinių pratęsti iki Naujosios Vilnios tai ko tikėtis iš Klaipėdos.
Comment