Parašė x21
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] P. Vileišio (Vilijampolės) tilto rekonstrukcija
Collapse
X
-
Vietoj Vilijampolės tilto - karinis pontoninis tiltas
Uždarius Vilijampolės tiltą, Kauno politikams kilo mintis pastatyti karinį pontoninį tiltą. Specialistai abejoja tokio statinio nauda, primindami prieš kelis dešimtmečius Vilniuje įvykusią tragediją.
Reklama
Kreipėsi į ministrą
Kauno savivaldybės ir kariuomenės atstovai šiandien tarsis dėl galimybės sujungti Vilijampolę ir centrą kariuomenės turimomis pontoninio tilto grandimis. Jos skirtos karinei technikai perkelti. Šią idėją Krašto apsaugos ministerijai pasiūlė Seimo narė Birutė Vėsaitė, mero pavaduotojas Steponas Vaičikauskas bei tarybos narys Kęstutis Kriščiūnas. Ministras Juozas Olekas palaimino savo partijos kolegų socialdemokratų iniciatyvą.
Tiltas gali būti pastatytas šį mėnesį. Kauno valdžia turėtų pasirūpinti jo apšvietimu, įrengti takus ir užtikrinti saugumą. Pontoninio tilto iniciatoriai priminė, kad, pradėjus remontuoti Vilijampolės tiltą, gyventojai ėmė skųstis, pablogėjo susisiekimas su miesto centru.
Tačiau laikinuoju tiltu džiaugtųsi tik nedidelė dalis vilijampoliečių. Specialistų įsitikinimu, pontoninis tiltas vargiai galėtų tarnauti automobilių eismui, juo galėtų naudotis nebent pėstieji bei dviratininkai.
Priminė skaudžią tragediją
Pontoninis tiltas – tai uždaros, vandenyje besilaikančios tuščiavidurės metalinės talpyklos, kurios lynais pririštos prie krante esančių įtvirtinimų.
„Pritaikyti tokį tiltą transporto eismui – visiška utopija. Norint ant tokio tilto užvažiuoti, reikėtų rengti atskirus projektus privažiavimo keliams“, – priminė Transporto ir kelių tyrimo instituto Tiltų tyrimo skyriaus projektų vadovas Mečislovas Jocius. Jo įsitikinimu, racionaliausia išeitis - palaukti, kol bus suremontuotas senasis tiltas.
M.Jocius prisiminė istoriją, kaip praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje toks tiltas buvo įrengtas Vilniuje, prie Sporto rūmų. Kartą iš rūmų ėjusi žiūrovų minia tiltą taip įsiūbavo, kad viename gale nutrūko lynas, žmonės įkrito į vandenį, buvo aukų. Po nelaimės tiltas išmontuotas.
Lietuvos kariuomenės J.Vitkaus inžinerijos bataliono Ryšių su visuomene karininkas kapitonas Donatas Mazurkevičius pasakojo, kad pontoninio tilto grandys kariniams tikslams naudojamos vis rečiau.
„Šiais laikais yra atsiradusios greitos ir mobilios technologijos. Pontoninis tiltas taktiniu požiūriu yra senesnių laikų įrenginys“, - pastebėjo karininkas. Jo žiniomis, pontoninį tiltą pastačius šalia remontuojamo Vilijampolės tilto, jis tarnautų tik pėstiesiems.
Ekspertų išvados pasitvirtino
Pradėjus remontuoti Vilijampolės tiltą, pasitvirtino specialistų išvados – šis objektas yra avarinės būklės.
„Darbai prasidėjo iš karto, kai tiltas buvo uždarytas. Statybininkai nuėmė asfalto dangą, izoliaciją ir apžiūrėjo tilto konstrukcijas. Jų iki šiol nebuvo įmanoma pamatyti. Dabar konstrukcijos bus ištirtos. Vėliau spręsime, ar jas reikia keisti“, – naujienomis dalijosi Kauno savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys.
„Dalį tilto konstrukcijų jau nuardėme. Pasitvirtino išvados, kad tiltui seniai reikėjo remonto. Gelžbetoninės konstrukcijos yra smarkiai apirusios, paveiktos druskų“, – apie pradėtus darbus pasakojo bendrovės „Kauno tiltai“ darbų vadovė Jolanta Varkalienė.
Senųjų turėklų neliks
Kaip Vilijampolės tiltas atrodys po remonto? Į šį klausimą tiksliai negali atsakyti nei tiltą remontuojančios bendrovės atstovai, nei Kauno savivaldybės administracijos valdininkai. Techniniame projekte numatyta, kad bus išsaugoti senieji tilto turėklai. Planuota pakeisti tik dalį jų. Dabar aiškėja, kad daugelis turėklų konstrukcijų yra sutrūnijusios. Svarstoma galimybė ant tilto pastatyti naujus turėklus. Dėl to teks kalbėtis su Kauno kultūros vertybių apsaugos departamento (KVAD) specialistais.
„Darbai vyksta pagal patvirtintą projektą, tačiau tik dabar iškilo daugybė papildomų klausimų. Pagal projektą turėklų neturėtume keisti. KVAD specialistams esame pažadėję išsaugoti bendrą tilto vaizdą, senuosius turėklus. Dabar paaiškėjo, kad juos reikėtų keisti. Tai galėsime padaryti gavę KVAD specialistų sutikimą, atsižvelgę į jų pageidavimus“, – pasakojo Kauno savivaldybės Naujų objektų statybos poskyrio vyriausiasis specialistas Antanas Matusevičius.
Suma gali padidėti
Nusprendus ant tilto statyti naujus turėklus, remonto kaina gali padidėti apie 2 milijonus litų. Iki šiol Kauno savivaldybė skelbė, kad remontas kainuos 18 milijonų litų.
„Kiek kainuos papildomi darbai? Atliekant panašius darbus visuomet paliekamas rezervas, kuris svyruoja tarp 5 ir 10 procentų nuo bendros sumos. Jo privalome laikytis“, – aiškino A.Matusevičius.
Ant Vilijampolės tilto žadama pastatyti ir naujus šviestuvus. Po remonto tiltas praplatės apie pusę metro: bus įrengtos 4 eismo juostos ir 2 pėsčiųjų takeliai. A.Matusevičius teigia, kad galimos kainų permainos yra numatytos sutartyje. Vilijampolės tiltą žadama atidaryti šių metų pabaigoje.
Comment
-
Pontoninis tiltas Kaune prarado komunalininkų „atramą“
ELTA
2008 balandžio mėn. 16 d.
Kauno komunalininkai nepritaria idėjai statyti pontoninį tiltą per Nerį. Savivaldybės komunalinių tarnybų specialistams pradėjus derėtis su J. Vitkaus inžinerinio bataliono kariškiais, paaiškėjo, jog šie negarantuoja galimo sumontuoti Neryje pontoninio tilto patikimumo. Tokių garantijų, anot Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Algirdo Vyšniausko, negalės suteikti ir savivaldybė.
"Kariškiai neslepia, kad jų turimi pontonai, iš kurių montuojamas tiltas, yra abejotino patikimumo, nes seni, gana sudėvėti, vietomis praleidžia vandenį", - Eltai sakė A. Vyšniauskas.
Jo teigimu, nėra jokios būtinybės "forsuoti" Nemuno.
"Tikrai - ne karo metas, kad rizikuotume kauniečių gyvybėmis. Be to, ir finansiškai toks laikinas statinys miestui neapsimokėtų, nors, neslėpsiu, kauniečiai žvejai jau skambina mums ir ragina kuo greičiau tiltą jų labui pastatyti", - sakė A. Vyšniauskas. Neries pakrantės sklypas senamiestyje, į kurį remtųsi tiltas, yra išnuomotas privačiai bendrovei, todėl jis abejoja, ar ši sutiks perleisti sklypą savivaldybei.
Pagal technines charakteristikas, pontoninis tiltas atlaiko dvidešimt tonų svorio. Tinka ir pėstiesiems, ir autotransportui. Tačiau tiltas - viso labo keturių metrų pločio, tai žmonėms nebūtų saugu juo naudotis, jei dar važiuotų automobiliai.
ELTA primena, kad idėją pastatyti laikiną pontoninį tiltą Kaune, kol remontuojamas senasis Vilijampolės tiltas, subrandino politikai, socialdemokratai, tikėdami, jog tai nedaug kainuos savivaldybės biudžetui.
Komunalininkai suskaičiavo, kad gal tik metus (ir tai su pertraukomis, nes pašalus vandeny plūduriuojantys pontonai išardomi) tarnausiančio tilto prieigų sutvarkymas, jo apšvietimas, priežiūra, budėtojų tarnybos išlaikymas gali kainuoti apie 400 tūkstančių litų.
Kariškiai, beje, už tilto sumontavimą ir išardymą, jo amortizaciją tikisi gauti 47 tūkst. litų. Ekstremalių situacijų atveju, prie kurių neišeina priskirti Vilijampolės tilto remonto, panašūs tiltai montuojami nereikalaujant vietos savivaldybės biudžeto lėšų.
Kai prieš porą metų kauniečiai remontavo Aleksoto tiltą, irgi galvojo šauktis kariškių, kad šie sumontuotų pontoninį, tačiau suskaičiavusi, kiek iš to bus naudos ar nuostolių, savivaldybė paleido nuo Aleksoto tilto iki jį pavadavusio M. K. Čiurlionio tilto nemokamą autobusą.
Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjo Pauliaus Kero teigimu, "nulinis" autobusas Aleksoto tilto remonto metu savivaldybei atsiėjo netoli 200 tūkstančių litų - perpus pigiau, nei kainuotų pontoninis tiltas. Vilijampolės tilto remonto metu taip pat įvestas "nulinis" autobuso maršrutas, bet keleiviams tenka pirkti bilietus.
"Galėtų politikai apsispręsti, gal geriau atsisakyti bilietų "nuliniame" maršrute ir vežioti žmones nemokamai? Kad jie mažiau pyktų dėl nepatogumų, kurių patiria, kol vyksta Vilijampolės tilto remontas", - mano Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas.
Pasak A. Vyšniausko, kariškiai galėtų gegužės gale, miesto dienų proga, kaip dovaną kauniečiams laikinai sumontuoti tą pontoninį tiltą. Paaiškėtų, ar tikrai be jo miestas neišsiverstų, kol Vilijampolės tiltas atnaujinamas.
ELTA
http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=16703029www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąNeries pakrantės sklypas senamiestyje, į kurį remtųsi tiltas, yra išnuomotas privačiai bendrovei, todėl jis abejoja, ar ši sutiks perleisti sklypą savivaldybei.„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Comment
-
Vistik as ce kazko nesuprantu sestadieni ryte apie 10-11h vazevau Juragiu plentu ir juo vazevo visa virtine karines technikos kuri veze pantonini tilta, kol buvau neskaites tu dienu naujienu pamaniau kad veza ji statyti prie vilijampoles tiltos, taciau sekmadienio vakara ziuriu gryzta atgal tuo paciu keliu ta pati technika ir su tuo paciu tiltu :d o sendien pasiskaiciau naujienas ir nelb matos vilties kad toks tiltas stovet gali tai kaip toki dalyka butu galima paaiskint kam veziot ta tilta pirmin, atgal???
Comment
-
Bus jis naktį labai "gražiai" vioeltinis, kaip dabar Aleksoto tiltas orandžinis„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Comment
-
Parašė Himleris Rodyti pranešimąBus jis naktį labai "gražiai" vioeltinis, kaip dabar Aleksoto tiltas orandžiniswww.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąO man Aleksoto tiltas atrodo gražiai ir sovietinės žvaigždės, mano nuomone, ten dera ir turi likti. Juk istorijos neištrinsi, kvaila visapusiškai atsisakyti visko, kas buvo. Žiūrėsim kaip dabar bus su Vilijampolės tiltu...„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Comment
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąO man Aleksoto tiltas atrodo gražiai ir sovietinės žvaigždės, mano nuomone, ten dera ir turi likti...
Comment
-
Noretusi Vilijampoles tilta regeti kaip grakstu, lengvu konstrukciju, taciau butu idomu, jei butu lenktais tureklais, o tilto galuose butu vazonai su gelemis (beje, uzsienyje labai populiaru), butu idomi ir integruota raudonu plytu tekstura dalyje tureklu... Bet tai tik mano samprotavimai, galetu ir kiti rasyti savo pasiulymus, o ne tylet ir po to skustis.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Kiek žinau, tai jau dabar aišku, kad senu turėklų neliks, bet tokio ale labai grakštaus tilto, naujomis lengvomis konstrukcijomis aš nenorėčiau , vistiek senas tiltas ir gerai, kad išlaikytų tą dvasia, nz pvz, nors yra kas nesutiks, man aleksoto tilto remontas labai prie širdies, modernizavo tiltuką, bet dvasia šiokia tokią išlaikė
Comment
Comment