Nyderlanduose 2x2 kelias (Autosnelweg) nesa iki AADT 100000, o pas mus dvigubai maziau. Kodel taip?
Olandai prie I/C=80% pradeda planuoti platinti savo autostradas, o prie 90% platina.
Pagal olandu iki AADT 80000 2x2 kelia platinti neracionalu. O eismo sauga pas juos kur kas auksteniame lygyje nei pas mus.
p.s. I/C - Intensity/Capacity
Esmė tame, kad tarp 1x2 paprasto kelio ir 2x2 su skiriamąja ir visais automagistralės atributais yra didžiulis kokybinis skirtumas.
Kaži koks AADT buvo 2X2 autobanuose Hitlerio laikais.
Bet kokia šiandien situacija su VIA BALTICA ruožu kaunas-marijampolė? Kiek ten pasistūmėjo procedūros ir panašiai. Šis kelias manau daug kam jau asocijuojasi su pavojingiausiu lietuvoje. Man jau atrodo, kad šioje vietoje ir viešasis interesas turi isikišti ir nugalėti.
Kiek pamenu lyg ir jau buvo parengtas techninis projektas. Pabandžiau paieškot, kokia daugmaž situacija:
Lietuvoje "Via Baltica" sustingo popieriuose, 2012-04-13
Valdininkams net penkerių metų neužteko parengti magistralės "Via Baltica" kelio tarp Kauno ir Marijampolės rekonstrukcijos dokumentams, tad artimiausiu metu neverta tikėtis Europos Sąjungos (ES) fondų lėšų dar vienai eismo juostai tiesti.
<...>
"Tikėjomės projektą užbaigti per pusmetį, tačiau dabar neaišku, nes su daugeliu žemės savininkų gali tekti teismuose bylinėtis dėl žemės vertės nustatymo ir atlyginimo už visuomenės poreikiams paimamą žemę dydžio", - tikino A.Janušauskas. Esą neseniai priimtos įstatymų pataisos, palengvinančios žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, šiuo atveju negalioja, nes procedūros pradėtos galiojant senajai įstatymo redakcijai ir turėtų būti užbaigtos pagal ją.
Kaista, kad šiam keliui išskirtinis statusas suteiktas ne prieš 10 metų, o tik pernai. Ir kuo tos valdžios anksčiau užsiiminėjo?..
Vyriausybė suteikė išskirtinį statusą "Via Balticai", 2012.08.21
Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui magistralės "Via Baltica" projektui suteikti ypatingos valstybinės svarbos statusą. Valdžia aiškina, kad šis statusas paspartintų darbus.
<...>
„Kelyje „Via Baltica“ numatoma atlikti daug rekonstrukcijos darbų: įrengti skirtingų lygių sankryžas, eismo saugos priemones, iki 2020 m. nutiesti dar dvi eismo juostas šalia dabartinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai bei Ramygalos aplinkkelį, todėl ypatingos valstybinės svarbos statusas šiam projektui yra itin reikalingas sklandžiam darbui užtikrinti", - yra nurodžiusi SM.
Jos duomenimis, iki 20120 m. rekonstruoti kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožą kainuos apie 494 mln. Lt. Visas kelias "Via Baltica" rekonstruotas pagal automagistralių reikalavimus turėtų būti iki 2035 m.
Kiek pamenu lyg ir jau buvo parengtas techninis projektas. Pabandžiau paieškot, kokia daugmaž situacija:
Kaista, kad šiam keliui išskirtinis statusas suteiktas ne prieš 10 metų, o tik pernai. Ir kuo tos valdžios anksčiau užsiiminėjo?..
Tai matyt lauksime iki 2020 m.
Baisu pagalvoti apie tuos metus. Šiandien puikiai žinomi srautai ir kylantys pavojai, o ką šnekėti dar po 7 metų Na aš negaliu patikėti, kad šioje vietoje nieks nesiims darbų greičiau.
Baisu pagalvoti apie tuos metus. Šiandien puikiai žinomi srautai ir kylantys pavojai, o ką šnekėti dar po 7 metų Na aš negaliu patikėti, kad šioje vietoje nieks nesiims darbų greičiau.
Tai čia dar labai greitai!
Projektavimas prasidės ne anksčiau nei 2014m. (kai vėl atsivers ES fondai), realios statybos - maždaug po dar 2 metų - 2016 m. Tokio mąsto statybos Lietuvoje turėtų trukti dešimtmetį.
Sunku suvokt kodėl iki šiol neuždraustas traktorių ir arklių traukiamų vežimų eismas šiame kelyje, atkarpoje Kaunas - PL siena beveik visame kelyje nuo Juragių, išskyrus išplatėjimą Marijampolėje, uždraustas lenkimas krovininiais automobiliais dėl saugumo, bet traktoriai ir vežimai iki šiol važinėja sukeldami avarines situacijas tiems patiesm vilkikams.
Laba diena, kelyje Via Baltika vyksta daug avarijų. Tai labai neramina. Prieš keletą metų buvo kalbama apie kelio platinimą iki keturių juostų. Šiuo metu jokios informacijos apie tai neskelbiama. Ar šie darbai bus įgyvendinami ir kada? ( 2013-07-08 )
Via Baltica numatoma rekonstruoti iki magistralės standartų, t.y. iki 4 eismo juostų ruože nuo 22 iki 56,83 km (Mauručiai-Puskelniai), bet ne anksčiau kaip 2018 metais.
Laba diena, kelyje Via Baltika vyksta daug avarijų. Tai labai neramina. Prieš keletą metų buvo kalbama apie kelio platinimą iki keturių juostų. Šiuo metu jokios informacijos apie tai neskelbiama. Ar šie darbai bus įgyvendinami ir kada? ( 2013-07-08 )
Via Baltica numatoma rekonstruoti iki magistralės standartų, t.y. iki 4 eismo juostų ruože nuo 22 iki 56,83 km (Mauručiai-Puskelniai), bet ne anksčiau kaip 2018 metais.
Tikrai liūdna. Atrodo kaip n-tojo prioriteto projektas...
Tiesiog reikėtų patraukti atsakomybėn tokį žmogų, jei dėl jo godumo būtent toje išpirktinoje teritorijoje įvyktų avarija su žmonių aukomis, tuomet kiti pagalvotų, ar verta reikalauti milijonų.
Tiesiog reikėtų patraukti atsakomybėn tokį žmogų, jei dėl jo godumo būtent toje išpirktinoje teritorijoje įvyktų avarija su žmonių aukomis, tuomet kiti pagalvotų, ar verta reikalauti milijonų.
Arba eiti Kinijos pavyzdžiu - atlikti rekonstrukciją visame kelyje, išskyrus tą vietą, kur yra kažkieno sklypas. Žinoma, tai nėra optimalus ir logiškas variantas, bet kaip prevencinė priemonė gal ir suveiktų.
Iki 2020-ųjų planuojama rekonstruoti ir kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožą nuo 22 iki 56,5 kilometro. Rekonstruojant ruožą numatyta šalia dabartinio kelio nutiesti dvi naujas 3,75 ir 2 metrų pločio eismo juostas. Šalia bus įrengiama 1,75 metro pločio sustojimo juosta. Iš viso bus nutiesta 34,5 kilometro naujo kelio pagal automagistralės techninės kategorijos reikalavimus, taip pat – 18,5 kilometro jungiamųjų kelių. Kelininkų planuose – rekonstruoti aštuonias sankryžas, įrengti tris gyvūnų perėjas, keturis kilometrus triukšmo sienelių ir apie 25 kilometrus tinklo tvoros.
Planuojama, kad darbai kainuos apie pusę milijardo litų. Vienam didžiausių iki šiol „Via Baltica“ projektui numatyti du galimi finansavimo šaltiniai. Kelininkai tiki sulauksiantys ES paramos 2014–2020 metų laikotarpiu, be to, projektas gali būti įgyvendinamas ir viešojo bei privataus sektoriaus partnerystės būdu.
Iki 2020 metų turėtų būti nutiestas ir Ramygalos aplinkkelis (kelio Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožas nuo 20,54 iki 29,9 kilometro).
Comment