Parašė sleader
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[E67] [A5] Kaunas - Kalvarija (- Varšuva) - "Via Baltica"
Collapse
X
-
Parašė Dainiulis Rodyti pranešimąKo gero paliks, nes ką gali žinoti gal ateity jų dar prireiks
Comment
-
„Via Baltica“ prašosi atnaujinimo
Aurelija Malakauskaitė
LTV „Panorama“
www.lrt.lt
2011 birželio mėn. 20 d. 21:17
Lietuvos kelininkai perspėja: kol kaimynai – latviai ir estai – savo šalyse sutvarkys tarptautinę magistralę „Via Baltica“ prieš gerą dešimtmetį nutiestas jos atkarpas mūsų šalyje jau reikės tvarkyti iš naujo. O iš naujos finansavimo programos europinių pingų infrastruktūros projektams skirti nebežadama, tad kelininkai ieško, kaip jų užsitikrinti jau dabar.
Lietuvos kelininkų teigimu, intensyviausio eismo ruožuose jau ryškėja gilios provėžos, trūkinėja danga, o kai kurios atkarpos kaip, pavyzdžiui, keliolika kilometrų nuo Pasvalio iki Latvijos sienos iš viso dar nesulaukė esminio atnaujinimo.
Tačiau nebaigti aplinkeliai ir kiti mažesni darbai, anot kelininkų, būtų tik pusė bėdos, palyginti su baigiančia nusidėvėti intensyviausia „Via Balticos“ atkarpa – Marijampolė–Kaunas. Čia per parą pravažiuojantys 5–6 tūkst. sunkiasvorių automobilių prieš gerą dešimtmetį nutiestą kelią jau nudėvėjo taip, kad kyla grėsmė eismo saugumui.
„To, kas buvo padaryta 2000 metais, ir mes galvojom, kad jau gana, dabar, kai eismas „Via Balticos“ ruože tarp sienos ir Kauno išaugo apie 4–5 kartus, matom, kad to tikrai neužtenka. Ir mums reikalingi dideli pinigai gerinti eismo saugumui“, – sako Petras Tekorius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas.
Preliminariai skaičiuojama, kad Marijampolės–Kauno ruožui atnaujinti reikėtų apie pusės milijardo litų. Tačiau pastaraisiais metais valstybės biudžeto ir ES paramos dalis keliams tik mažėja, o po 2013-ųjų ES pinigų infrastruktūros projektams žada iš viso nebežarstyti.
Panašų sunkmetį išgyvenantys kaimynai latviai bando suktis stambiausiems transporto objektams taikydami viešojo ir privataus kapitalo projektų modelį (vadinamąjį PPP). Rygoje ką tik pastatytas tiltas per Dauguvą su trijų lygių transporto mazgu. Tačiau dabar vos penktadalį objekto vertės investavusi Rygos savivaldybė per 20 metų privatininkui už koncesiją sumokės dar apie 400 milijonų eurų.
Tačiau ir mūsų, ir kaimynų patirtis rodo, kad didieji transporto projektai sparčiausiai juda gavę Europos Sąjungos paramos injekcijų.
„Mes gavome labai daug pinigų iš ES fondų. Ir nors pinigų iš valstybės biudžeto gauname mažiau, mažėjimą galime kompensuoti gausesniais europiniais pinigais“, – pasakoja Martas Pustas, Estijos kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas.
Jais šiuo metu tvarkomas ir tranzitui labai svarbus Pernu apvažiavimas.
Apie rimtesnę valstybės paramą šiuo metu net nesvajojantys latvių kelininkai maždaug porai dešimtmečių nukelia „Via Balticai“ būtino vakarinio Rygos apvažiavimo planus, o smulkesniems darbams pinigų tikisi susirinkti iš kitų ES programų.
„Yra programų, kurias tvirtinant atrodė, kad jos labai reikalingos, bet dabar pinigai nenaudojami. Tikimės, kad tie pinigai bus perskirstyti keliams“, – sako Ivaras Paže, AB „Latvijos valstybės keliai“ valdybos pirmininkas.
Panašiai gauti pinigų Marijampolės–Kauno ruožui atnaujinti tikisi ir Lietuvos kelininkai.
„Mes laukiame. Jeigu bus papildomų lėšų, pabandysim pradėti realizuoti [atnaujinimą], jei nebus, bandysime tą PPP daryti. PPP, aišku, kainą išaugintų. Jeigu imtume lenkų patirtį, tai maždaug 2–2,5 karto išauga“, – teigia P. Tekorius.
Anot susisiekimo ministro, šiuo metu peržiūrimos visos iš ES fondų finansuojamos transporto programos ir ieškoma, iš kur būtų galima permesti pinigų kelininkams.Paskutinis taisė Vidma; 2011.06.20, 22:55.
Comment
-
Parašė lencasNesuprantu, kur jie įžvelgia baigiančią nusidėvėti atkarpą Marijampolė-Kaunas, kurią reikėtų atnaujinti už 500 mln. Lt. Nuo 2000 metų dar ne kartą danga stiprinta labai ilgame kelio ruože ir šiuo metu yra, galima sakyti, ideali.
Atvaizdas
Mėlynai pažymėtose vietose reikia atnaujinti dangą, nes įspaustos provėžos. Mėlynai apvestoje vietoje reikia praplatinti viaduką per geležinkelį, nes esamas, manau, kad yra per siauras tokiam transporto srautui. Ar tam reikėtų 500 mln?
Nebent jie kalba apie kelio rekonstravimą į automagistralę ar greitkelį...Paskutinis taisė Vidma; 2011.06.22, 01:48.
Comment
-
Kas nuo vilkikų išgelbės Lietuvos kelius: aplinkkeliai, nauji keliai ar tik remontas? (nuotraukos)
Apie Pasvalio - Saločių, Kauno - Marijampolės ruožus, taip pat kelius, jų finansavimą Latvijoje ir Estijoje.
Comment
-
Parašė blitz Rodyti pranešimąO tai negeriau būtų jei naudotų abi juostas ir tik pačiame gale vienas po kito sulįstų į pirmąją?
Comment
-
Parašė sigius Rodyti pranešimąTikrai ne. Aš pats kasdien per tą tiltą važiuoju ir eilė žymiai greičiau juda, kai kokia nors fura specialiai užblokuoja antrą juostą. Ta nuotrauka kažkokia nereali, nes, jei juosta neblokuojama, tai lenda visokie gaidžiai ir eismą stabdo. Beje, lenda ir per kelkraštį.
dar ne galas, baigus šitą pusę iš karto uždarys priešpriešinę
Comment
-
Parašė daktaras Rodyti pranešimą/\ lįsti į marvelę pro kelkraštį, tai ne tas pats, kas naglai lįsti laukiančiai eilei po nosimi
Comment
-
Parašė sigius Rodyti pranešimąBūtent. Neturiu nieko prieš tuos, kurie per kelkraštį važiuoja, kad nusukti į Marvelę. Bet yra tokių erelių, kurie atvažiuoja kelkraščiu ir važiuoja per tiltą.You've got one life! Live it!
Comment
-
Parašė Čikupakas Rodyti pranešimąDaugiausiai pylos yra verti statybininkai, kad taip ilgai remontuoja ir valdžios atstovai, kad tokias sutartis pasirašo..
man tik keista, kad vienas iš naujausių kauno tiltų taip greitai susidėvėjo
Comment
-
Parašė nepolitikas Rodyti pranešimąkiek teko matyti, tai darbai tikrai kapitaliniai. po jų nereikės dažyti metalinių konstrukcijų, paplatinta važiuojamoji dalis, patogesnis ir pėsčiųjų takas.
man tik keista, kad vienas iš naujausių kauno tiltų taip greitai susidėvėjo
Comment
-
Parašė nepolitikas Rodyti pranešimąkiek teko matyti, tai darbai tikrai kapitaliniai. po jų nereikės dažyti metalinių konstrukcijų, paplatinta važiuojamoji dalis, patogesnis ir pėsčiųjų takas.
man tik keista, kad vienas iš naujausių kauno tiltų taip greitai susidėvėjo
Comment
Comment