Kiek pamenu pasienio dalis eis nauja trasa ir eismas trugdys statyboms minimaliai. Viltis...
Realiai nuo tos vietos, kur dabar baigiasi statoma Kalvarijos atkarpa tai eis nauja trasa ir netrukdys esamam eismui.
Kažkur 3,2 km atkarpa nuo sienos eis esama trasa, tai ten eismą kažkiek paveiks.
---
Dėl terminų.
Nepamenu ar kada didesnis projektas pavykdavo pagal terminą. Vis kažkas jį nukelia, ar tai žemių nesugeba išpirkt, ar kokia krizė, ar nespėja projektuot, etc.
Ok bent jau, kad jei nestrigs darbai, autostrada priartės prie sienos, o link sienos žemės jau ir taip išpirktos.
Dabar kai turime susitvarkusią Lenkiją, kuria vis dažnesnis lietuvis pravažiuoja, tai kelių klausimai tampa vis jautresni. Nebelabai išgirsi apie kažkokius išskirtinio gerumo Lietuvos kelius kaip prieš 15 metų. Aš turiu viduje viltį, kad civilizacinių šuolių kelių priežiūroje turėsime, nes toks bus plačios visuomenės (tiek viršaus, tiek apačios) lūkestis. Kažkada Kauno gatvės buvo labai netvarkingos, duobėtos, t.y. pagrindinės svarbios gatvės, bet pravažiuoti jomis yra visiems sluoksniams svarbu, tai laikui bėgant susitvarkė.
Tik reikalai valst. sektoriuje yra inertiški. Gali pridėt kadenciją ar dvi.
Kažkada Kauno gatvės buvo labai netvarkingos, duobėtos, t.y. pagrindinės svarbios gatvės, bet pravažiuoti jomis yra visiems sluoksniams svarbu, tai laikui bėgant susitvarkė.
Tik reikalai valst. sektoriuje yra inertiški. Gali pridėt kadenciją ar dvi.
Kiek supratau, problema ne tiek valdžios inercija kiek kelių priežiūros trūkumo "skola", kurios per metus dar du negrąžinsi.
Kiek supratau, problema ne tiek valdžios inercija kiek kelių priežiūros trūkumo "skola"
Gal labiau prioritetų (nebuvimo) klausimas. Tą pasakė Šimonytė.
Ji paskui kažką miglotai aiškino apie žemės išpirkimus, nors nepasakė, ką padarė, kad tos procedūros būtų sklandžios.
Šiaip nesigirdėjo kad stringantis IV etapas buvo įstrigęs dėl žemės išpirkimo labiau nei kiti etapai, gal ten kitos priežastys.
Paklausta, kodėl magistralės statyba Lietuvoje vyksta lėčiau nei Lenkijoje, premjerė aiškino, jog žemės paėmimo visuomenės poreikiams procesai yra ilgi, be to, šalyje buvo kitų prioritetų -
„Galima buvo gal ir anksčiau padaryti, bet tai visada yra prioritetų klausimas. 2020 metais, per kovidą keliams tikrai buvo numatyta nemažai pinigų papildomai.
Tada ir kainos buvo žemesnės ir galbūt buvo galima kažką padaryti, bet kai žemė buvo nesutvarkyta, tai būna daug procedūrų, yra privati žemė, reikia išpirkti žemę, tada pradėti projektavimo darbus“, – aiškino I. Šimonytė.
Dabar, kai po Šimonytės atsitatydinimo-neatstatydinimo skandalų jos reitingai pavažiavo žemyn, tai labai sveika dėl reitingo nusifotografuoti prie greitkelio statybų.
Jeigu minima, kad A8 bus to pačio statuso kaip A5, tai įsivaizduoju turėtų būti labai panašus projektas kaip A5 tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos.
Visas kelias turėtų eiti esama trasa. Vienintelė vieta, kur kelias neis esama trasa turbūt ties Ramygala. Ten numatytas aplinkkelis, kuris turėtų aplenkti miestelį iš Rytų ir priminti Lenkijos S8 kelio Ostrow Maz. aplinkkelį.
Labai būtų liuks, jei ir toliau bus formuojamos deimanto formos sankryžos. Aišku greičiausiai gali atsirast lokalūs išsukimai į jungiamuosiuose keliuose esančias degalines.
+labai įdomu ar kažkas bus vystoma A1 atkarpoj tarp Kauno ir Sitkūnų, kuri yra Via Baltica dalis. Nuo Giraitės link Sitkūnų eina jungiamieji keliai, kurie nutrūksta nepasiekę Sausinės.
Gal juos pratęs iki Sitkūnų, panaikins mažos reikšmės išsukimus į Sitkūnus ir Sausinę, kurie išsidėstę kas kelis km ir kur nėra jokių degalinių.
Realiai liktų vienintelė nemodernizuota Via Baltica atkarpa, jei nieko nedarytų/neplanuotų, o daryti yra ką.
Autostrados Lietuvoje turėtų būti tokiu standartu kaip dabar stato nuo Marijampolės iki PL sienos, taip turėjo būti pastatyta nuo Mauručių iki Marijampolės, taip turėjo būti rekonstruota A1 Vilnius-Kaunas. Bet deja nesilaikė standartų ir taupė ant jungiamųjų kelių, ar vietinių gyventojų ir verslų verksmų.
Autostrados Lietuvoje turėtų būti tokiu standartu kaip dabar stato nuo Marijampolės iki PL sienos, taip turėjo būti pastatyta nuo Mauručių iki Marijampolės, taip turėjo būti rekonstruota A1 Vilnius-Kaunas. Bet deja nesilaikė standartų ir taupė ant jungiamųjų kelių, ar vietinių gyventojų ir verslų verksmų.
Marijampolė-Kaunas projektinių brėžinių teko matyti čia forume iš 200x metų. Panašu, kad niekas nebuvo pakeista.
Labai taupus, su staigiais posūkiais ir net nelabai saugus variantas.
Gerai, kad nebuvo įgyvendintas iki 2012 m., nes dar būtume gavę trumpas gal 150 m ilgio greitėjimo ir lėtėjimo juostas taip kaip A9 Radviliškis-Šiauliai.
Dėl žemės paėmimo komplikuotumo jau matyt nieko nebekeitė, nes būtų reikėję daugiau žemių paimt deimantams ir platesniems jungiamiesiems keliams.
Dar pridursiu, kad Marijampolė-PL siena brėžiniai irgi buvo. Planuota įgyvendinti labai panašiais standartais kaip Kaunas-Marijampolė atkarpą.
Tiesioginės įvažos į degalines, staigūs posūkiai sankryžose, buvo suplanuota Marijampolės-Šunskų sankryža vietoje Liudvinavo sankryžos. Reiktų giliai knistis A5 temoje jei ieškosit senųjų brėžinių
Šiaip Marijampolė-PL siena projektas nuteikia viltingai, kad ir paskesni Via Baltica plėtros darbai bus vykdomi patobulintais standartais.
Galima tik įsivaizduoti kaip būtų atrodučius A8 atkarpa pagal Kaunas-Marijampolė atkarpos standartus.
Marijampolė-Kaunas projektinių brėžinių teko matyti čia forume iš 200x metų. Panašu, kad niekas nebuvo pakeista.
Labai taupus, su staigiais posūkiais ir net nelabai saugus variantas.
Gerai, kad nebuvo įgyvendintas iki 2012 m., nes dar būtume gavę trumpas gal 150 m ilgio greitėjimo ir lėtėjimo juostas taip kaip A9 Radviliškis-Šiauliai.
Dėl žemės paėmimo komplikuotumo jau matyt nieko nebekeitė, nes būtų reikėję daugiau žemių paimt deimantams ir platesniems jungiamiesiems keliams.
Dar pridursiu, kad Marijampolė-PL siena brėžiniai irgi buvo. Planuota įgyvendinti labai panašiais standartais kaip Kaunas-Marijampolė atkarpą.
Tiesioginės įvažos į degalines, staigūs posūkiai sankryžose, buvo suplanuota Marijampolės-Šunskų sankryža vietoje Liudvinavo sankryžos. Reiktų giliai knistis A5 temoje jei ieškosit senųjų brėžinių
Šiaip Marijampolė-PL siena projektas nuteikia viltingai, kad ir paskesni Via Baltica plėtros darbai bus vykdomi patobulintais standartais.
Galima tik įsivaizduoti kaip būtų atrodučius A8 atkarpa pagal Kaunas-Marijampolė atkarpos standartus.
Mano žiniomis autostradų statybos standartai Lietuvoje galioje jau seniai, tai yra sankryžos nedažniau kaip 5 km, bet taupymo sumetimais tai buvo ignoruojama.
Kaip pavyzdžiui ir šiame projekte nesuprantu kam padarė du nuvažiavimus į Kalvarija prieš Šešupę ir už, kai šalia yra jungiamasis kelias su tiltu per upę?
MAGISTRALINIO KELIO A5 KAUNAS-MARIJAMPOLĖ-SUVALKAI RUOŽO NUO 16,465 KM IKI 23,32 KM REKONSTRAVIMO TECHNINIO DARBO PROJEKTO PARENGIMAS IR PROJEKTO VYKDYMO PRIEŽIŪRA
Ar šis planas su brėžiniais laikinas ar tiesiog nuoroda pasikeitė? Gal vis dar yra aktyvus brėžinys žemėlapyje?
EDIT: pastebėjau kad tame pačiame žemėlapyje jau pažymėti nauji keliai tiesiai žemėlapyje, tik dar kai kur persidengia su dabartiniais viadukais.
EDIT2: atrodo nuoroda jau veikia. Ačiū.
Subjektyvu, bet koks graudus vaizdas apėmė savaitgalį iš PL įvažiuojant į LT per Kalvariją: pačiame pasienyje duobės, griuvėsiai, rūdys, netvarka, kemsynai kažkokie, netvarka.. Grynai kaip geležinę uždangą kerti iš Vakarų į Rytus
Geresnė žinia: viduriniuose dviejuose etapuose darbai labai sparčiai juda. Ties Marijampole tik vietomis paruošiamieji.
Gal kas girdėjo, kaip ten einasi su paskutinės pasienio atkarpos vėluojančiu projektavimu?
Subjektyvu, bet koks graudus vaizdas apėmė savaitgalį iš PL įvažiuojant į LT per Kalvariją: pačiame pasienyje duobės, griuvėsiai, rūdys, netvarka, kemsynai kažkokie, netvarka.. Grynai kaip geležinę uždangą kerti iš Vakarų į Rytus
Geresnė žinia: viduriniuose dviejuose etapuose darbai labai sparčiai juda. Ties Marijampole tik vietomis paruošiamieji.
Gal kas girdėjo, kaip ten einasi su paskutinės pasienio atkarpos vėluojančiu projektavimu?
Mane asmeniškai irgi stebina, kad vien dėl įvaizdžio nepasitvarko kai kurių sienos perėjimo punktų ir kelių vedančių į Lenkiją.
Nesiūlau ten Ašchabado įvažiuojant, bet tiesiog sveikas protas galėtų šiam pasauly labiau nugalėt.
Tikrai įdomu sužinot dėl A5 likusios atkarpos, galima tik tikėtis, kad ne už kalnų, gal mažiausiai pora metų vėluos spėju.
Mane asmeniškai irgi stebina, kad vien dėl įvaizdžio nepasitvarko kai kurių sienos perėjimo punktų ir kelių vedančių į Lenkiją.
Čia gal tiks prie LAKD vadinamojo įvaizdžio
LAKD pramušė dar vieną bukumo dugną ir pateisino kur ne Kelių direkcijos, o kas teisingesnį "Lietuvos radarų direkcijos" pavadinimą.
Prieš trejus metus išasfaltavus Kauno Kalvarijos gatvę labai padidėjo automobilių eismą į A5 Vakarinį aplinkelį.
Tačiau sankryžoje nėra greitėjimo ir letėjimo juostų. Be to, toje sankryžoje yra ir degalinė, kur sukantys be lėtėjimo juostos gali sukelti avariines situacija.
LAKD ėmėsi "neatidėliotinų priemonių" - intensyviame kelyje vietoje papildomų juostų įrengimų pastatė dar veiną radarą.
Šias "eismo saugimo priemones pristatė buvęs LAKD direktorius ir dabartinis patarėjas S.Lipkevičius. https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/...je-via-baltica
Balsas už kadro informavo, kad po trejų metų neveikimo papildomos eismo juostos sankryžoje atsiras gal jau šių metų pabaigoje.
lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, jog nuo šių metų rugpjūčio 4 d. 07:30 val. Iki rugpjūčio 9 d. 18:00 val. bus stabdomas eismas valstybinės reikšmės magistralinio kelio a5 kaunas–marijampolė–suvalkai 0,00 km estakada marijampolės kryptimi.
Eismas bus leidžiamas apylanka per sargėnų sankryžą pagal schemą.
Laikini eismo ribojimai susiję su projekto metu vykdomais estakados betonavimo darbais. Virš magistralinio kelio a1 vilnius–kaunas–klaipėda esančios estakados kapitalinio tvarkymo darbus pilnai planuojama užbaigti kitąmet.
Sargėnų transporto mazgo estakados kapitalinio remonto projekte numatytas kelio statinio perdangų sijų, kolonų, šalitilčio plokščių remontas, deformacinių pjūvių, lietaus vandens surinkimo ir nuvedimo sistemos įrengimas, turėklų ir atitvarų įrengimas, (...).
Sargėnų sankryžos estakada pastatyta 1993 m., paskutinis remontas buvo atliktas 2005 m.
Estakada tvarkoma pagal praėjusių metų gruodžio mėnesį įsigaliojusią sutartį. Sutarties vertė siekia 2,115 mln. Eurų su pvm.
Comment