Šiandienos "Sostinės" priede "Mano valda" rašoma, kad kitais metais tikrai bus pradėta požeminės stovėjimo aikštelės statyba prie Operos ir baleto teatro. Šiuo metu vyksta projektavimo darbai. Projektą parėmė G9 prekybcentrio vystytojai
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Požeminis parkingas prie Operos ir baleto teatro
Collapse
X
-
Seniai jau turėjo būti pastatyta. Aišku, čia kitas atvejis, bet žiūriu, kad 2009 tampa "mistiniu" skaičiumi. Vilnius Europos sostinė, Lietuvos tūkstantmetis, etc...
__________________________________________________ __________
Gintarė Micevičiūtė , "Sostinė"
2006-11-10
Kliūtis automobilių aikštelei – mistinis projektas
Požeminio garažo kūrėjus trikdo planai prie Operos ir baleto teatro statyti priestatą
Diskutavo architektai
Mistiniai Nacionalinio operos ir baleto teatro plėtros planai trukdo architektams projektuoti požeminį garažą šalia teatro.
Požeminį garažą vilniečių automobiliams šioje vietoje savivaldybė žada įrengti jau seniai.
Bet vakar Urbanistikos ir architektūros ekspertų tarybos surengtoje diskusijoje atrodė, kad garažą vilniečiai matys kaip savo ausis.
Dešimtys architektų ginčijosi, kaip turi atrodyti Nacionalinio operos ir baleto teatro priestatas, planuojamas virš požeminio garažo.
Paties garažo paskirtis jiems nekėlė abejonių. Čia mašinas turėtų laikyti teatro ir greta esančios Žemės ūkio ministerijos darbuotojai.
Priestato šioje vietoje nebus dar mažiausiai kelis dešimtmečius. Be to, vakar architektai pasmerkė pasiūlytą jo projektą.
Bet požeminio garažo projektuotojai gavo užduotį atsižvelgti, jog kada nors virš garažo iškils pastatas. Jie suka galvas skaičiuodami, kokio storio ir kokiu atstumu įrengti atramas, kad jos išlaikytų galimą Operos ir baleto teatro priestatą.
Projektuotojai tikina, kad 500 vietų požeminė aikštelė šalia Nacionalinio operos ir baleto teatro atsiras iki 2009 metų.
Atliks archeologinius tyrimus
Įmonės „Vilniaus planas“ direktorius Justinas Kulakauskas aiškino, kad požeminio garažo projektai yra svarstomi jau nuo pernai.
Jis tikisi, kad garažo statybos darbai bus pradėti iš karto, kai bus gauti visi leidimai.
„Darbai turėtų prasidėti vasarą, nes centrinėje miesto dalyje būtina atlikti archeologinius tyrimus. Bet iki 2009-ųjų garažas turi būti baigtas“, – tvirtino J.Kulakauskas.
Jis patvirtino, kad projektuoti garažą trukdo Nacionalinio operos ir baleto teatro užmojai.
Mat projektuojant požeminę mašinų aikštelę, būtina įvertinti ir būsimo teatro priestato poveikį konstrukcijoms.
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro direktorius Gintautas Kėvišas tikino, kad jokių realių planų statyti priestatą teatras neturi.
„Gal kažkada ir buvo pokalbis apie tai, nustatytas galimas statinio aukštis.
Tačiau naujas pastatas šioje vietoje gali atsirasti nebent po dešimties ar daugiau metų.
Tai visai kitas teatro plėtros etapas“, – teigė G.Kėvišas.
Vis dėlto jis pridūrė, kad skaičiuoti pastato, kuris galbūt niekada neatsiras, įtaką konstrukcijoms yra protinga.
Teritorija – pėstiesiems
Šiuo metu mašinų stovėjimo aikštelėje prie Nacionalinio operos ir baleto teatro telpa apie 120 automobilių.
Jeigu po žeme būtų įrengta kelių aukštų stovėjimo aikštelė, joje tilptų maždaug pusė tūkstančio automobilių.
J.Kulakauskas teigė, kad numatoma įrengti ir du nedidelius pastatus prie abiejų išėjimų iš požeminio garažo, kaip tai padaryta Savivaldybės aikštėje.
Ten, pasak J.Kulakausko, galėtų būti kavinė, arba kitokios komercinės patalpos.
Dabartinės automobilių stovėjimo aikštelės vietoje ateityje žaliuotų žolė.
Ši teritorija būtų skirta pėstiesiems.
Vis dėlto architektai braižo ir galimo Nacionalinio operos ir baleto teatro priestato maketus.
-
[VLN] Požeminis parkingas prie Operos ir baleto teatro
Seniai laukiau kokių nors žinių apie šį projektą. Manau bus įdomi tema.
Vilniuje daugės požeminių aikštelių
Prisiminusi prieš dešimtmetį vilniečiams duotus pažadus savivaldybė teigia pasirengusi plėsti požeminių automobilių stovėjimo aikštelių tinklą.
Dvigubai erdvesnė aikštelė
Per kovo pradžioje vyksiantį Vilniaus tarybos posėdį greičiausiai bus patvirtintas detalus požeminės aikštelės prie Operos ir baleto teatro planas. Statybos užsakovo teises savivaldybė yra perleidusi UAB „Vilniaus kapitalinė statyba“, ši ir parinks statybos rangovą. Turint mintyje, kiek užtruks sutvarkyti visus dokumentus, darbai turėtų pajudėti po pusmečio.
Pasak savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ direktoriaus Justino Kulakausko, naujoji požeminė aikštelė pakeis dabar esančią žemės paviršiuje. „Naujoji aikštelė bus panašaus ploto kaip ir dabartinė, bet dviejuose jos aukštuose tilps dvigubai daugiau automobilių. Planuota statyti ir trečią aukštą, bet sukliudė gruntiniai vandenys“, – pasakojo J.Kulakauskas.
Aikštelė stastoma kultūros vertybių apsaugos zonoje, todėl praplėsti jos ribų nepavyko. Ji bus nedaug didesnė už dabartinę ir ribosis su Operos ir baleto teatro pastatu iš vienos pusės ir Žemės ūkio ministerija bei gyvenamaisiais namais – iš kitos. Veikimo principu ji nesiskirs nuo šalimais, po Gedimino prospektu, įrengtos aikštelės. Joje bus įdiegta informacinė sistema, pranešanti vairuotojams, kiek yra laisvų vietų automobiliams. Kitų Europoje taikomų naujovių, tokių kaip automatinis automobilių statymas, naujojoje aikštelėje nebus.
Visų problemų neišspręs
Atidarius naująją aikštelę turėtų bent iš dalies sumažėti problema, kur statyti automobilį. Tačiau ar taip bus iš tikrųjų, nežinia. Dabar abiejose aikštelėse – antžeminėje ir požeminėje – vienu metu gali stovėti apie 500 automobilių. Naujai įrengta aikštelė galės priimti apie 500 automobilių, tačiau bus panaikinta dabar esanti antžeminė, tad prisidės tik 250 stovėjimo vietos.
Savo automobiliais važinėjantys piliečiai pripažįsta, kad deramai pasistatyti mašiną miesto centre, ypač darbo dienomis, beveik neįmanoma. Tenka sukti raktus, kol randi vietą, arba užstatyti kitas mašinas ir galvoti, ar grįžęs nerasi užblokuotų ratų. „Geriau padidintų kainą arba padarytų mokamą įvažiavimą į miesto centrą“ – pusvalandį ieškojusi, kur palikti savo automobilį, piktinosi programuotoja Rima.
Jai pritarė ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius. Jis teigė, kad pagal dabar galiojančius įkainius (1 val. – 2 litai) eksploatuoti požemines aikšteles nuostolinga. „Valandos kaina turėtų būti maždaug 8 litai. Ne visi galėtų tiek susimokėti. Arba galima pasitelkti Šveicarijos pavyzdį ir riboti naujų aikštelių statybas. Kai nebus kur pasistatyti mašinos, žmogus, prieš važiuodamas į centrą, pasvarstys“, – patarimus, kaip išspręsti automobilių vietų stokos problemą nestatant aikštelių, dalijo V.Antanavičius.
Išgaravusių pažadų beieškant
Planuojama aikštelė – tik lašas jūroje. Vilniuje automobilių stovėjimo aikštelių reikia daug daugiau. Dalis jų šiandien jau turėjo būti pastatytos.
1999 m., kai miestą valdė dabartinis meras Juozas Imbrasas, buvo nuspręsta įrengti 10 požeminių stovėjimo aikštelių. Projektą turėjusi įgyvendinti įmonė „Baltijos parkingas“ nevykdė įsipareigojimų, todėl savivaldybė 2003-iaisiais sutartį vienašališkai nutraukė. Šio sprendimo teisėtumą vasario 25 d. patvirtino ir Vilniaus administracinis teismas. Jis įpareigojo „Baltijos parkingą“ išmokėti savivaldybei 1,2 mln. litų patirtų nuostolių atlyginimą.
Dabartinė miesto valdžia neatsisako savo kadaise duotų pažadų. Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas tvirtino iki savo kadencijos pabaigos įgyvendinsiąs idėją Vilniuje sukurti požeminių aikštelių tinklą.
„Kol kas parengtas tik detalus požeminės stovėjimo aikštelės prie Operos ir baleto teatro planas. Laukiame, kol jį patvirtins meras. Kitos aikštelių vietos numatytos tik preliminariai. Įrengsime požeminę aikštelę Tauro kalno papėdėje, Konstitucijos prospekte, prie sugriuvusio „Komjaunuolio“ viešbučio. Tvirtai pareiškiu, jog per mūsų kadenciją bus įrengtos visos reikalingos automobilių stovėjimo aikštelės“, – rožinėmis spalvomis miesto vairuotojų ateitį piešė G.Paluckas.
Comment
-
ilestmort
uabas kapstatyba - yra pati blogiausia įmonė, kurią galima įsiaizduoti vykdančią užsakovo funkciją, nes:
1. tokie veikėjai, kaip albertas vytėnas (ir kiti dirbantys uab kapitalinė statyba pan.) yra nekompetetingi einamoms pareigoms;
2. kapstatyba yra buvusi savivaldybės įmonė, todėl visi veikėjai tarp kapstatybos ir šiandieninės miesto valdžios medžioklėse ir baruose sprendžia vienintelį klausimą - kaip kuo greičiau ir kuo daugiau išplauti "valdiškų" pinigų.
3. visi kapstatybos projektai stringa, yra atliekami absurdišku eiliškumu.
4. absoliučiai visas projektų rengimo sąmatas kapstatyba minimizuoja, o statybų procesus (pažeidžiant įstatymus) racionalizuoja, tuo tarpu, kai projektines sąmatas, pagal kurias savivaldybė moka pinigus, neadekvačiai išdidina.
ir tt. ir pan. laikas įmone kapitalinė statyba susidomėti atitinkančiom teisėsaugos organams.
kapstatyba yra užsakovas (mano žiniomis) šių projektų:
- Vilniaus seniūnijų renovacija, kapitaliniai remontai, naujų projektavimas ir statyba; nacionalinio stadiono statybos techninė priežiūra; vilniaus miesto mokyklų renovacija; vilniaus miesto meno galerijų renovacija; susisiekimo ir infrastruktūros objektai; keltuvų įrengimas daugiabučiuose neįgaliesiems, etc...
Comment
-
Nu su 8 litais už valandą čia jis gerai suskėlė. Pvz., Ženevoje daugiau 2 CHF (4.40 LTL) už valandą niekur matyti neteko (palyginimui valanda viešajame transporte kainuoja 3 CHF, sumuštinis miesto centre kainuoja 10 CHF). Tik ten jie augina kainas, jeigu ilgai laikai mašiną. Pirmas pusvalandis ar valanda gali beveik nieko nekainuoti, o kiekviena kita valanda darosi vis brangesnė. Todėl ilgesniam laikui žmonės stengiasi naudotis viešuoju transportu. Kita vertus, lietuviai tikrai nematytų problemos kas 45 minutes išvažiuoti ir grįžti.
Comment
-
Parašė balietis Rodyti pranešimąNu su 8 litais už valandą čia jis gerai suskėlė. Pvz., Ženevoje daugiau 2 CHF (4.40 LTL) už valandą niekur matyti neteko (palyginimui valanda viešajame transporte kainuoja 3 CHF, sumuštinis miesto centre kainuoja 10 CHF). Tik ten jie augina kainas, jeigu ilgai laikai mašiną. Pirmas pusvalandis ar valanda gali beveik nieko nekainuoti, o kiekviena kita valanda darosi vis brangesnė. Todėl ilgesniam laikui žmonės stengiasi naudotis viešuoju transportu. Kita vertus, lietuviai tikrai nematytų problemos kas 45 minutes išvažiuoti ir grįžti.
(valandos stovėjimo kaina požeminėje aikštelėje 3,50 EUR, gatvėje 4,80 EUR - čia kainos pačiame pačiame pačiame centre).
Comment
-
Naujai įrengta aikštelė galės priimti apie 500 automobilių, tačiau bus panaikinta dabar esanti antžeminė, tad prisidės tik 250 stovėjimo vietos.
Comment
-
Parašė Artass Rodyti pranešimąkaip suprantu stovėjimo aikštele tiesiog perkels po žeme tik per du aukštus. Kokiu tikslu bus panaikinta antžemine aikštele taip ir nepasakė arba nesupratau? gal kas žino kas ten viršuje bus?
Comment
-
Parašė TheNewYork_er Rodyti pranešimą/\ Na ir man kilo klausimas kas ten bus. Negi irengs parka?
Tegul padaro 2-3 aukstus ant zemes ir 2 po zeme. Tada visi ras sau vietos parkuotis ir visi bus laimingi ir atgims miesto centras
Comment
-
ilestmort
Parašė Lettered Rodyti pranešimąVilnius ne Kaunas, kad prie senamiescio statytumem triju aukstu virszemini parkinga, graziai atrodytu Operhous'as salia pan. dydzio parkingo
Comment
-
prunkšt
Parašė Artass Rodyti pranešimąšalimais jau ir taip yra kažkas panašaus į parką... bijau pameluot, bet atrodo savivaldybės aikštė. Ir man ji mažai kuo skiriasi nuo parko nebent parkelį kažkokį stebuklingą sugalvosVilnius yra nuostabus!
Comment
-
Šiaip planuojamas priestatas Operos ir baleto teatrui ir kiek pamenu jis bus Žemės ūkio ministerijos pusėj. Reikėjo atitinkamai paruošti ir kolonų išdėstymą to požeminio garažo (seno Statybų piloto info) ...
Beje tikrai turėtų palikti privažiavimą ir VIP aikšteles ŽŪM kiauliukams ir jų kniazei.
Comment
-
Vilniaus centre – dvi naujos automobilių aikštelės
Vilniaus centre prie Nacionalinio operos ir baleto teatro planuojama įrengti dvi naujas požemines automobilių stovėjimo aikšteles, pranešė sostinės savivaldybė. Jau parengta centrinės Vilniaus dalies parkavimo schema, tačiau statybų darbai prasidės tik po pusantrų metų.
Į Vilniaus miesto parkavimo sistemą integruosis naujos požeminės automobilių stovėjimo aikštelės – J. Lelevelio ir A. Vienuolio gatvių teritorijoje (tarp Žemės ūkio ministerijos ir teatro) bei teritorijoje tarp Susisiekimo ministerijos, kavinės „Mac Donald`s“ Gedimino pr. ir muzikos mokyklos „Ąžuoliukas“ pastatų.
Aikštelėje prie Operos ir baleto teatro numatoma 520 automobilių stovėjimo vietų, kitoje – iki 200 vietų. Dviaukštėse automobilių stovėjimo aikštelėse numatytos patalpos, kuriose įsikurs spaudos kioskai, viešieji tualetai, taip pat numatyti privažiavimai prie ministerijų, teatro, įvažiavimai iš A. Vienuolio gatvės.
„Strategiškai vieta automobilių parkavimui labai patogi – šalia daug ministerijų, Vyriausybės rūmai, kitos svarbios ir žmonių lankomos įstaigos. Čia pastačius automobilį, galima daug kur nueiti, daug nuveikti“, - sakė Vilniaus mero pavaduotojas Evaldas Lementauskas.
Aikštelės šalia Operos ir baleto teatro detaliojo planavimo ir projektavimo procedūros jau baigtos. Balandžio 23 d. Savivaldybėje vyksiančiame posėdyje projektas bus teikiamas miesto Tarybai. Antroje šių metų pusėje tikimasi, jog miesto tarybai bus pateiktas ir kitos automobilių stovėjimo aikštelės projektas.
Jei projektams bus pritarta, šių aikštelių statybos darbai prasidės po pusantrų metų, kai baigsis „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ renginiai.
Comment
-
Parašė baltic Rodyti pranešimąGreičiau verstų tą Imbrasą nuo posto, nes jis ant tiek durnas yra, kad net pats galvoja, kad miestui naudą duoda. Ar girdėjot, 30 svarbiausių darbų. haha. kaip verkti norisi.
Comment
-
Iš Šustausko reikėjo juoktis ir dabar dar juokiamės ir dar juoksimės ilgai. Jis nieko bendro su Imbraso postu neturi, kaip ir tavo post'as. O dėl nuvertimo, tai interpeliaciją žada vėl jam pareikšti kaip ir jo pavaduotojui. Ir tam žymiai labiau nei praeitą kartą hebra žada pasiruoštVilnius yra nuostabus!
Comment
Comment