Vieno neformalaus pokalbio metu su savivaldybės atstovais gan įtikinamai skambėjo planai, susiję su šiuo dviračių taku. Kur kas daugiau bėdų su normaliu taku išilgai miestą.
Taigi ten daug kur užstatyta teritorija iki pat upės, visokios tvoros ir kt. turtas įmonių teritorijoje. Net pėsčiam kažin ar įmanoma palei Danę praeiti?
Kaip suprantu iki Liepų gatvės tilto kairiuoju, o tiltu persikels (nuovažos jau yra) persikels į dešinį ir paupiu link Mažojo kaimelio ir Tauralaukio. Įdomu ten nuo Liepų gatvės esamu keliuku ar arčiau kranto.
Šiemet Klaipėdoje gali būti pradėtas tiesti naujas dviračių takas. Apie dviejų kilometrų ilgio takas atsieis daugiau nei pusantro milijono litų.
Norima, kad šiemet būtų įrengtas dviračių takas nuo Paryžiaus Komunos gatvės iki Jono kalnelio tiltelio. Jo ilgis siekia 1,9 kilometro.
Strateginės plėtros komiteto nariams Klaipėdos savivaldybės Projektų skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė aiškino, kad tako techninis projektas parengtas prieš devynerius metus. Jis užsiliko.
Dabar Susisiekimo ministerija organizuoja viešą konkursą dėl geriausio demonstracinio dviračių tako įrengimo Lietuvos miestuose kasdienio susisiekimo poreikiams tenkinti.
Su minėtu projektu ir norima dalyvauti jame. Paraiškas reikia pateikti iki kovo 1 dienos.
Dviratininkams ir pėstiesiems Klaipėdos gatvės per siauros?
Pakalbinus keletą Klaipėdoje nuolat dviračiais važinėjančių žmonių, aiškėja pagrindinės problemos. Prisiekusiu dviratininku save įvardinęs Donatas sakė, kad labiausiai jį erzina "neužbaigti" dviračių takai. Anot pokalbininko, važiuojant taku, kuris netikėtai baigiasi aukštu borteliu, tenka laviruoti tarp šaligatviu einančių žmonių ir ieškoti nuožulnesnės vietos.
Čia aš ne konkrečiai apie Klaipėdą, tačiau... Mane labiausiai erzina ne staiga besibaigiantys dviračių takai, o žmonės, kurie nesupranta kam jie skirti. Štai tarkim yra šaligatvis padalintas į dvi dalis: dviračių taką ir pėsčiųjų. Tai būtinai visi pėstieji eis dviračių taku. Jaučiu net jeigu jis eitų kreivai kaip nors, tai vistiek visi eitų dviračių takų. Nežinau ar čia psichologija veikia, kad spalvotu taku reik eiti pėstiesiems, bet tai tikrai nervina. O jeigu tarkim dviračių takas eina atskirai šalia šaligatvio (atskirtas pievele), tai chebra irgi eis dviračių takų. Atrodo nesuvokiami dalykai. Maža to, žiūrėk, pasakęs pastabą dar ir aprėktas būsi, kad nežiūri kur važiuoji...
Klaipėdoje ryžtamasi už milijonus įrengti naujus dviračių takus, bet nerandama kelių tūkstančių sutvarkyti esamus.
Reikia pavyzdžių? Jau prasideda trasos palei Danės upę statybos, bet metai po metų nesutvarkoma atkarpa Taikos prospekte, kurioje duobės išsimušė jau anksčiau atsiradusiose duobėse.
Dėl dviračių tako teks aukoti puoselėtus kolekcinius augalus?
Klaipėdos universiteto Botanikos sodo darbuotojus sukaustė nerimas dėl kolekcinių augalų likimo. Net neabejojama, kad dalis jų bus sunaikinta tiesiant dviračių taką.
Toliau vyksta gatvės rekonstrukcija, prie Paupių kvartalo nuotekų tinklų tiesimas, o tako tiesimas vyksta atkarpoje tarp Liepų gatvės ir Tauralaukio, jau kitame upės krante.
Iki šių namų jau galima pravažiuoti, tik geriau ne su plentiniu, ir pasukus kairėn išvažiuoti iš slėnio link Miško kvartalo ar Šiaurės pr. per Pievų gatvę.
Vaizdas atgal
O čia tamsiai žaliai pažymėta atkarpėlė, toliau buvo apsemta, ir šiaip dar pažliugęs gruntas.
Comment