Kas yra rokadinis kelias?
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT/PL] Lietuvos - Lenkijos pasienis
Collapse
X
-
Nedidelis įvykis netoli tos pervažos
"Lietuvos rytas" 2009-06-26
Loreta JUODZEVIČIENĖ
Cigaretes gabeno bėgiais
Kontrabandininkai darosi vis išradingesni. Joninių paryčiais rūkalų krovinį į Lenkiją bandyta vežti savadarbiu bėgiais riedančiu vežimėliu.
Lazdijų rinktinės pasieniečiai ties Senosios Radiškės kaimu (Kalvarijos savivaldybė) pastebėjo du vyrus, kurie geležinkelio bėgiais stūmė krovinį Lenkijos link. Iš toli buvo matyti, kad ant vežimėlio, primenančio geležinkelininkų dreziną, sukrautos dėžės. Pasieniečiai nusprendė sulaikyti įtartinus asmenis. Tačiau šie spruko, palikę krovinį ant bėgių. Pareigūnų šūviai į orą nesustabdė bėglių. Jų pėdsakų nepavyko aptikti ir tarnybiniam šuniui. Įtariamųjų ieškojo Lenkijos pasieniečiai, bet paieška buvo bevaisė.
Kalvarijos užkardos pasieniečiai ant vežimėlio rado aštuonis tūkstančius pakelių cigarečių „Jin Ling“ bei „Viceroy“ su Rusijos banderolėmis. Kontrabandininkai patyrė apie 40 tūkstančių litų nuostolį.
http://www.lrytas.lt/?data=20090626&...b090626&view=2
Comment
-
Parašė toshys Rodyti pranešimąKas yra rokadinis kelias?
Konkrečiai - pasieniečių kelias išilgai sienos, 100- 500 m atstumu nuo jos. Sovietmečiu ties rokadiniu keliu buvo spygliuotos vielos užtvara. kai kur dar išlikę jos likučių.
Comment
-
2. Vištytis - Varteliai / Burniškiai (Burniszki) - Vižainys (Wiżajny)
Gal kas nors iš forumiečių atostogauja Vištyčio apylinkėse ir dalyvaus rytdienos renginyje.
Skelbimas Vilkaviškio r. savivaldybės puslapyje apie kelio atidarymą renginį:
2009-06-22
BIRŽELIO 29 D. IŠKILMINGAS KELIO „VARTELIAI - BURNIŠKIAI“ ATIDARYMAS
ŠVENTĖS SCENARIJUS
14.00 val. svečių ir vietos gyventojų susitikimas prie Lietuvos - Lenkijos valstybių sienos. Savivaldybės mero Algirdo Bagušinsko, Seimo nario Algirdo Butkevičiaus, kelininkų bei Lenkijos atstovų pasisakymai.
Grojant Vištyčio vidurinės mokyklos pučiamųjų orkestrui - perkerpama kelio atidarymo simbolinė juostelė.
Kelią pašventina Vištyčio iir Vižainių klebonai.
Savivaldybės meras įteikia padėkos raštus kelio statytojams.
Lietuvos ir Lenkijos svečiai bei šventės dalyviai išbando naują kelią senaisiais automobiliais: 3 automobiliai veža lietuvius Lenkijos kelio, o 3 automobiliai veža lenkus Lietuvos kelio pažiūrėti.
Sugrįžus - vaišės prie palapinių.
B. Polita, Vištyčio seniūnas
http://www.vilkaviskis.lt/go.php/lit...IO_VARTELI/111Paskutinis taisė Romas; 2009.06.29, 22:12.
Comment
-
2. Vištytis - Varteliai / Burniškiai (Burniszki) - Vižainys (Wiżajny)
Mūsų naujienų tinklapiuose (net "Sudūvos gide") kol kas nepavyko aptikti jokių užuominų apie vieno svarbesnių kelio ruožų atidarimą. Įdedu Suvalkų radijo stoties Radio5 naujieną:
2009-06-29 15:37:00
Wiżajny: Nowa droga łącząca Polskę i Litwę
Vižainys: naujas kelias, jungiantis Lenkiją ir Lietuvą
- Dabar mūsų niekas neskiria - buvo kalbama iškilmingame kelio atidaryme Burniškiuose ties Vižainimis. Tai dar vienas iš keliolikos kelių ruožų, kurie atsirado Lenkijos - Lietuvos pasienyje. Iškilmingame kelio atidaryme dalyvavo Lenkijos ir Lietuvos seimų nariai, vietos savivaldybių delegacijos ir apylinkių gyventojai
- Mus skiria tik kaspinas, kurį simboliškai nukerpame, kad atidaryti naują kelią -kalbėjo Jarosław Zieliński, Lenkijos Seimo narys.
Lenkijos Punsko, Seinų, Rūdelės (Rutka Tartak) ir Vižainių valsčiuose už 5 mln. zlotų nutiesta 12 asfaltuotų kelių, kurių bendras ilgis 3 km. (...) Nauji keliai - ne tik turistinė abstrakcija, bet ir palengvinimas gyventojams.
- Anksčiau į Lenkiją turėjome važiuoti aplinkiniais kelias per Kalvariją šiandien kalbėjo Algirdas Bogušinskas, Vilkaviškio sav. meras.
Naujuoju keliu džiaugiasi ir Vižainių gyventojai.
- Mums dabar arčiau iki Lietuvoje esančio Vištyčio, - per kelio atidarymą sakė Vižaonių valsčiaus viršaitis (vaitas) Józef Laskowski.
Comment
-
14. Seirijai - Kalėdiškiai / Markiškiai (Markiszki) - Berznykas (Berżniki)
Šis strateginis kelias buvo nutiestas dar caro laikais.
Vokiškas 1899 m. žemėlapis
Topografiniai žemėlapiai Lietuvos teritorijai. > 2. Vokietijos išleisti žemėlapiai > 2.5 Žemėlapiai M 1: 300.000
http://www.agi.lt/topo/fcontent.html
Jei šis kelias Nr.14 būtų veikęs ir dabar, nuo Vilniaus per Alytų - Seirijus iki Augustavo būtų galima važiuoti tiesiai, o ne per Lazdijus
Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros specialusis planas:
http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...e=lt&pathId=95
Pernai iš Lenkijos pusės ėjo šunkelis, o Lietuvos pusėje net ir tokio kelio beveik nebuvo:
Foto 2008.03
Vaizdas nuo Lenkijos
Vaizdas nuo Balandžio ežero
Lenkiškas šlagbaumas
Paskutinis taisė Romas; 2009.06.30, 23:13.
Comment
-
14. Gudeliai - Kalėdiškiai / Markiškiai (Markiszki)
Nuo Seirijų iki Gudelių yra labai siauras asfaltas, o nuo 134 plento Leipalingis - Veisiejai - Lazdijai link sienos eina žvyrkelis.
Foto 2009.06
Gudelių sankryža
Caro tiesto plento pėdsakų beveik nematyti
Šone - didelis Zapsio ežeras
Kad čia buvo plentas, išduoda tik kelio iškasa
Kalėdiškiai. Sankryža su rajoniniu keliu Veisiejai - Kučiūnai - Lazdijai
Už šio vieškelio link sienos anksčiau kelio beveik nebuvo
Comment
-
14. Gudeliai - Kalėdiškiai / Markiškiai (Markiszki)
Smulkus naujo kelio planas
Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros specialusis planas:
http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...e=lt&pathId=95
Toliau link sienos - naujai nutiestas žvyrkelis
Kelias siaurėja
Už Zapsės upelio lieka tik lauko keliukas
Asfaltas - artėja siena
Anais laikais tokie asfalto ruoželiai vadindavosi "pokazucha".
Gal kada nors visas kelias bus asfaltuotas
Rokadinis kelias eina mišku. Nuotraukų nėra - budi pasienio kontrolė
Kelias siaurėja - siena jau čia pat
Comment
-
14. Kalėdiškiai / Markiškiai (Markiszki)
Foto 2009.06
Siena
Žvilgsnis į kairę
Žvilgsnis į dešinę, link perpus padalinto Balandžio ežero
Lietuva
Lenkija
Iš istorijos žinome, kad Berznyko bažnyčioje caro laikais vyko lenkų ir lietuvių muštynės, kol nebuvo pastatyta Kučiūnų bažnyčia. Gal nuo to laiko tebelikusi nesantaika.
Pakalbėjau su vietiniu gyventoju (tuo dviratininku). Iki 1923 m., kol dar buvo neutrali zona, žmonės iš Berznyko eidavo į atlaidus Veisiejuose. Vėlaiu per sieną judėjimo nebuvo. Tik vokiečių okupacijos metais klestėjo kontrabanda - iš Lenkijos vežė druską, iš Lietuvos - spiritą. Sovietmečiu siena buvo uždara.
Dar keli pafotografavimai pasienyje
Lenkiškas vandens paėmimo punktas - ežere
Lazdijų rajone kaip visada daug aguonų
Lietuvos pusėje vietoj miško - vėl kelias, Lenkijoje - be pokyčių
Foto 2008.03
Foto 2009.06
Gaila, kad dėl šito kelio tiesimo Lenkijos pusėje nebuvo susitarta.
Comment
-
14. Seirijai - Kalėdiškiai / Markiškiai (Markiszki) - Berznykas (Berżniki)
Bjauriausia kelio dalis - Lenkijos pusėje. Ten vos nepalikau ratų
Žvilgsnis atgal
Caro laikų trakto pėdsakai - medžiai šalikelėse
Markiškiai (Markiszki). Užpernai nutiestas kelias iš Berznyko (Berżniki) į Holny Wolmera
Žvilgsnis atgal
Orientyras - vandens paėmimo punkto nuoroda (Punkt czerpania wody)
Berznykas (Berżniki). Posūkio į punktą Nr.15 Kapčiamiestyje (Kauknoriuose) nėra
Berznykas (Berżniki). Žvilgsnis atgal.
Važiuoti nuo Seinų reikia tiesiai. Berznyko gale sankryža be nuorodų. Tiesiai - 14 "kelias" į Kalėdiškius - Gudelius, o į dešinę - 15 kelias į Kapčiamiestį.
Paskutinis taisė Romas; 2009.07.01, 23:09.
Comment
-
Pasienyje su Lenkija – nauji keliai
Pagaliau išsipildė daug metų puoselėta Lietuvos ir Lenkijos pasienio gyventojų ir turistų svajonė – oficialiai atidarytas Vilkaviškio rajone, netoli Vištyčio ežero, nutiestas rajoninis kelias Varteliai–Burniškiai. Dabar keliautojams, norintiems kirsti valstybinę sieną, nereikės įveikti apie 35 km ilgio lanksto ir pas kaimynus važiuoti per Kalvariją. Naujuoju keliu iki jų – tik 6–10 km.
Iškilmėse dalyvavo nemažai oficialių ir visuomenės atstovų iš abiejų valstybių. Tarp jų buvo Seimo narys Algirdas Butkevičius, Vilkaviškio rajono, Lenkijos Suvalkų rajono valdžios atstovai, Rutkos Tartako ir Vižainių valsčių viršaičiai, įmonės „Marijampolės regiono keliai“, prižiūrėjusios kelių statybos darbus, atstovai, taip pat svečiai iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, aplinkosaugininkai.
Šį, o taip pat ir kitą rajoninį kelią Vilkaviškio rajone – Vygreliai–Sūduva pavyko nutiesti gavus papildomą finansavimą iš Europos Sąjungos „Interreg IIIA“ programos. Finansavimas buvo skirtas viešosios įstaigos Nemuno euroregiono Marijampolės biuro ir partnerių projektui „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“ įgyvendinti. Iškilmių metu buvo pasveikinti ir abiejų naujųjų kelių statybai vadovavę Alytaus uždarosios akcinės bendrovės „Parama“ darbų vadovai.
Naujojo kelio – Varteliai–Burniškiai – atidarymo iškilmėse dviejų kaimyninių valstybių pasienyje dalyvavo apie 200 žmonių. Jiems grojo Vištyčio vidurinės mokyklos orkestras, ties kelių riba buvo iškeltos Lietuvos ir Lenkijos valstybinės bei Europos Sąjungos vėliavos.
Šventės dalyviai buvo pakviesti naujuoju keliu Lietuvos ir Lenkijos sieną kirsti senoviškais automobiliais – džipais, „Volgomis“ ir kitais. Trys seni automobiliai į Lietuvą atvežė Lenkijos pusės atstovus, trys iš Lietuvos vežė svečius į Lenkiją.
Iš viso šiemet kaimynines valstybes sujungs penki nauji asfaltuoti keliai, kertantys Lietuvos ir Lenkijos sieną. Pas kaimynus bus galima patekti prie Galadusio ežero Lazdijų rajone nutiestu keliu Galiniai–Burbiškės, taip pat keliu Kalėdiškiai–Markiškiai. Dar vienas naujas kelias Liubavas (Žiogaičiai)–Pašešupiai nutiestas Kalvarijos savivaldybėje, prie buvusios Reketijos pasienio užkardos
Iš pradžių šiam projektui įgyvendinti buvo skirta apie 4,7 mln. litų, vėliau papildomai dar gauti daugiau kaip 3 mln. litų.
Comment
-
/\ Ačiū už naujieną
Lietuvos žurnalistai pasižymi itin didele pagarba amžinosioms vertybėms - palaukia tris dienas, o po to paskelbia laiko patikrintą (t.y., jau ataušusią) naujieną.
Šį, o taip pat ir kitą rajoninį kelią Vilkaviškio rajone – Vygreliai–Sūduva pavyko nutiesti gavus papildomą finansavimą iš Europos Sąjungos „Interreg IIIA“ programos. (...) Iš pradžių šiam projektui įgyvendinti buvo skirta apie 4,7 mln. litų, vėliau papildomai dar gauti daugiau kaip 3 mln. litų.
Iš viso šiemet kaimynines valstybes sujungs penki nauji asfaltuoti keliai, kertantys Lietuvos ir Lenkijos sieną.
Pas kaimynus bus galima patekti prie Galadusio ežero Lazdijų rajone nutiestu keliu Galiniai–Burbiškės, taip pat keliu Kalėdiškiai–Markiškiai.
Kaip keliu Nr. 14 galima važiuoti Lenkijoje be džipo, matosi nuotraukose šiame puslapyje.
Comment
-
Išbandžiau prieš kelias dienas atidarytą kelią Varteliai - Burniškiai. Deja, laukė tolimas kelias į Lenkiją, tai pasienyje nuspaudžiau tik kelias nuotraukas. Ir šioje atkarpoje yra žvyruoto kelio. Neradau jokių ženklų, nusakančių, kur yra Lenkija, o kur Lietuva. Buvo galima tik nujausti. Nepravažiavo ir nė vienas automobilis (nė viena kryptimi). Į Lenkijos pusę pėdino nenusakomo amžiaus vyriškos lyties asmuo.
Kadangi jau ir šuo bėgo į Lenkiją, tai ...
Varteliai
Nuo čia buvo pradėta lietuviška atkarpą; čia liejosi atidarymo šampanas ir pagyrūniškos kalbos.
Posūkyje prasideda Lenkija. Beje, lenkai pakėlė kelio lygį maždaug 120 cm daugiau, negu reikėjo ... Mūsiškiai "įlipo" į kalną. Kelio Burniškiuose plotis - ne daugiau du metrai.
Beje, jei važiuosite link Goldapės, tai nerasite reikiamos rodyklės. Reikia sukti ne į Vižainius, bet priešingon pusėn, t.y. dešinėn. Iš Vižainių ši kryptis nurodyta. Šiek tiek paklydau, bet už poros minučių jau buvau reikalingame kelyje.
Comment
-
Šiandien per LTV "Panoramą" (laidos pabaigoje, Verslo naujienose) rodė reportažą iš 2-o ir 7-o kelių.
Praslydo frazės:
- Lietuva iš dvylikos kelių sutvarkė 9.
- Šiemet Pusnko valsčiuje bus tvarkomi 3 keliai.
- Per 5 metus numatoma sutvarkyti visus 26 kelius tarp Lietuvos ir Lenkijos
"Panoramos" kartojimas per LTV2 21:30
http://www.lrt.lt/tv/
Comment
-
http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...=lt&pathId=429
Čia yra labai smulkūs pasienio žemėlapiai. Būtų įdomu, jei kas juose pažymėtų jau esamus kelius ir padėtų čia kaip paveiksliukus.
Pataisymas: pasirodo Romo tokie ir įdėti šios temos ankstesniuose puslapiuose (ačiū). Įvažiavom į Lenkiją 12 keliu, pabuvom prie Galadusio ežero (ten gyvena dzūkai), grįžom 15-u per Kapčiamiestį (14-o nepavyko rasti). Naktį sustabdė lietuvių pasieniečiai, klausė, kodėl ne pagrindiniu keliu (Aradnykai - Lazdijai) važiuojam, atsakėm, kad tuo įvažiavom į Lenkiją ir jis mums nebeįdomus, paklausė, ar turim dokumentus, bet parodyti nepaprašė.Paskutinis taisė digital; 2009.08.10, 01:59.
Comment
-
Straipsnis iš Vilkaviškio rajono laikraščio Santaka
Dangyra APANAVIČIENĖ
Šią savaitę vykusios rajono Savivaldybės derybos su žemių savininkais baigėsi nesėkmingai. Sumanę pasipelnyti iš valstybės pasienyje esančių sklypų savininkai prarado galimybę parduoti dalį savo žemių ir turėti į jas kelią.
Reikėjo išpirkti žemę
Kaip jau ne kartą esame rašę, pagal Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos Kaliningrado srities kaimynystės programą iki sienos su Lenkija buvo numatyta mūsų rajono pasienyje nutiesti penkis kelius. Du iš jų – Varteliai–Burniškiai (Vištyčio sen.) ir Vygreliai–Sūduva (Gražiškių sen.) iš Europos Sąjungos lėšų jau nutiesti.
Kelio Janauka–Stankūnai ir dviračių tako Varteliai–Bolcė tiesimo idėja buvo atmesta dar projektų rengimo metu, nes teko laikytis reikalavimo sumažinti kelių skaičių, ribojant žmonių judėjimą per Vištyčio regioninio parko teritoriją.
Rajoninės reikšmės žvyrkelis Duoniškiai–Vilkupiai (Gražiškių sen.) pagal patvirtintą projektą turėjo būti tiesiamas. Lietuvos automobilių kelių direkcija tam paskyrė ir lėšas – 591 tūkst. litų. Tačiau šio kelio įrengimo darbai užstrigo, nes Savivaldybės derybinė grupė nerado bendros kalbos su žemių savininkais. Mat numatomas kelias turėjo eiti per privačias valdas, ir Savivaldybė iš jų savininkų turėjo išpirkti žemės sklypų dalis, kurios jau buvo suformuotos.
Užsiprašė per daug
Per pirmąjį derybų grupės narių susitikimą su keturiais penkių sklypų savininkais rankomis dėl pirkinio sukirsta nebuvo. Tąkart žemių savininkai užsiprašė po 2000 litų už arą. Savivaldybė tokios didelės kainos mokėti nesutiko.
Antrosios derybos vyko praeitą pirmadienį. Rasti kompromiso nepavyko ir šįkart, nes savininkai už savo žemes užsiprašė dar daugiau – jau net po 4000 litų už arą. Iš biudžeto tam būtų tekę atseikėti beveik 350 tūkst. litų.
Nusprendę, kad tokiomis sumomis Savivaldybė švaistytis negali, rajono vadovai nutarė šio kelio apskritai atsisakyti, o skirtas lėšas panaudoti jau esamiems pasienio keliams užbaigti.
– Aš negaliu suprasti tokio žmonių noro pasipelnyti iš valstybės ir taip sužlugdyti projektą. Juk pardavę žemes jų savininkai ne tik būtų gavę pinigų, bet, nutiesus kelią, ir turėję gerą privažiavimą prie savo sklypų. Labai lietuviška iš tokių reikalų „daryti biznį“, – po paskutinių derybų meras Algirdas Bagušinskas kalbėjo aiškiai susinervinęs.
Rajono vadovas sakė, kad tai ne pirmas atvejas, kai reikia išpirkti privačią žemę, tačiau lig šiol problemų dėl to nebuvo. Žmonių paprašyta kaina paprastai tilpdavo, anot mero, „proto ribose“, ir jiems būdavo sumokėta.
Redakcijos žiniomis, pagal tą pačią bendradarbiavimo abipus sienos programą tiesiant kelius Lenkijos pusėje kai kurie ūkininkai netgi dovanojo valstybės reikmėms dalį savo žemių, kad tik iki jų sklypų būtų įruoštas geras privažiavimas.
Galėjo paimti ir be derybų
Pasak Savivaldybės administracijos Investicijų ir strateginio planavimo skyriaus vedėjo Mindaugo Lenko, nesusitarus dėl kainos, buvo galima ruošti dokumentus ir prieš savininkų valią paimti reikiamą žemę visuomenės poreikiams. Tai yra apibrėžta įstatymo.
– Tokiu atveju žmonėms už žemę būtų sumokėta rinkos kaina, kuri, beje, yra gerokai mažesnė. Tačiau ši procedūra užimtų per daug laiko ir galop skirtų lėšų nespėtume šiais metais panaudoti, – kalbėjo M. Lenkas.
Todėl ir buvo nuspręsta daugiau su Duoniškių–Vilkupių žvyrkeliu „nežaisti“, o gautą pinigų sumą „sudėti“ į nebaigtą asfaltuoti Vartelių–Burniškių kelią.
– Visai likusiai 2,2 km atkarpai išasfaltuoti tų pinigų tikrai neužteks, todėl Lietuvos automobilių kelių direkcijai rekomendavus asfaltą paklosime bent jau per gyvenvietes vingiuojančio minėto kelio vietose. Tokiu būdu gyvenimo sąlygos pagerės Vartelių, Pavartelių ir Pakalnių kaimų gyventojams, – situaciją aiškino M. Lenkas.
Priminsime, kad šių kaimų žmonės raštą su savo parašais vasarą įteikė dviračiu po Vištyčio apylinkes važinėjusiam Ministrui Pirmininkui Andriui Kubiliui, prašydami padėti išsivaduoti iš dulkių debesų, kuriuose šiltuoju metų periodu skęsta gyvenvietės.
Atkuriami prieškario keliai
Projektą „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“ rengė „Nemuno“ euroregiono Marijampolės biuras. Šio projekto iniciatoriaus, biuro direktoriaus Gintaro Skamaročiaus sumanymas buvo atkurti pasienyje visus prieškarinius kelius. Po vieną kitą kelią iki Lenkijos sienos už minėto projekto lėšas yra nutiesusios visos pasienyje esančios savivaldybės.
Mūsų rajono valdžia šiuo metu linkusi laikytis nuomonės, jog penkių kelių į Lenkiją būtų gal net ir per daug, nes kai kurie iš jų vingiuotų vos už poros kilometrų vienas nuo kito. Taigi manoma, kad geriau turėti mažiau, bet gerų kelių.
Už šios asfaltuotos Vartelių–Burniškių kelio atkarpos Lenkijos pasienyje tęsiasi žvyrkelis, kuriam asfaltuoti bus panaudoti atlikę europiniai pinigai.
Eglės MIČIULIENĖS nuotr.
Publikuota: 2009 m. Rugsėjo 12 d. Šeštadienis. Santaka
Šaltinis: http://www.vistytis.ten.lt/http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.
Comment
-
Naujai atidarytas sienos kirtimo kelias Vygreliai - Sūduva. Gaila, kad teko fotografuoti pro autobuso langą. Kokybei trukdė ir dar neišaušęs rytas. Liko neišasfaltuota apie 600 m vieškelio (ties pačiais Vygreliais). Lenkijos pusėje kelias yra labai siauras (2 - 2,5 m.) ir vingiuoja per dvi ūkininkų sodybas. Nereikia skubėti, nes dažnau ūkininkai grandinėmis pertveria kelią, kad galėtų perginti gyvulius. Informacinių rodyklių pakanka.
Pirmosios dvi nuotraukos - paskutinieji metrai Lietuvos tritorijoje. Ant kalno - Lenkija.
Įvažiavimas į Lenkijos Respubliką. Dešinėje matyti lenkų rotadinis keliukas.
Pirmieji metrai mūsų kaimynų teritorijoje. Tenka važiuoti pro ant kalno stovinčios sodybos kiemą.
Paskutinis taisė Beniux; 2010.02.16, 20:51.
Comment
-
Viename lenkiškame forume radau informaciją, kad dabartinė Lietuvos-Lenkijos sienos atkarpa atkartoja ir prieškarinę Lietuvos-Lenkijos demarkacinės linijos atkarpą, tik po karo keli ruožai tarp LLR ir SSRS buvo pakoreguoti (raudona linija):
Šaltinis: lenkiškas SSC http://www.skyscrapercity.com/showpo...postcount=1844
Comment
Comment