Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Megaparkofkių Vokietijoje teko matyti ne tik rytinėje dalyje. Ir ne tik kvartalų pakraščiuose, bet ir tarp namų. Nors gal techniškai buvo tarpe tarp kvartalų, bet iš vaizdo nelabai kuo skyrėsi nuo mūsų parkofkių. Nebent vietoj tešlynų dominavo asfaltas su mažiau žalumos. Nors kaip sakiau ir tešlynų teko pamatyt.

    Taip, trumpalaikio stovėjimo vietos pas mus būtų labai gerai kurjeriams ir t.t. Bet realybė turbūt tokia, kad nelabai kas gerbtų tą laiko limitą. Deja.
    Idealiu atveju prie namų būtų tik trumpalaikis stovėjimas (nusinešti daiktams ir pan), o visas ilgalaikis stovėjimas - bendroje (daugiaaukštėje ar požeminėje) aikštelėje kažkur, kur statytų 5-8 daugiabučiai.

    Comment


      Parašė sleader Rodyti pranešimą

      Aš skaityt moku, bet moku ir analizuoti situaciją.
      Kadangi jau 17.30 (kas realiai yra labai anksti, nes per kamščius net išvažiavus iš darbo 17.05 sunku tokiu metu būti namie) yra užgrūsti kiemai. Tai akivaizdu, jog automobiliai būtent ten tik sandėliuojami, be jokio realaus poreikio jį turėti.
      Poreikis yra, bet žmonės tiesiog adaptuojasi prie situacijos. Man pvz savo laiku padėjo tai, kad dvi dienas per savaitę vadovai leido dirbti iš namų. Dar padėjo kad už puskilometrio buvo viena aikštelė, kurioje parkingas iki 8 ryto buvo nemokamas, tai jeigu sekančią dieną nereikėdavo dirbti iš namų, statydavau ten. Bet kai sekančią dieną dirbdavau nuotoliu, stengiausi tiesiog anksčiau pradėti darbą, kad anksčiau parvažiuoti namo. O visus reikalus kur reikėjo kur nors nuvažiuoti (retesni pirkiniai/gydytojas/autoservisas) atlikdavau per pietus tų dienų, kai dirbau nuotoliu.
      Ir taip tenka suktis daugumai, deja. Dėl priežasčių galima diskutuoti, bet teigti kad kiemuose mašinos tėra tik sandėliuojamos ir realaus poreikio naudoti automobilį nėra gali tik arba visus ant dviračių norintis susodinti fanatikas, arba vienas iš nedaugelio sėkmingųjų, kuris gyvena tinkamoje vietoje.

      Comment


        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

        Idealiu atveju prie namų būtų tik trumpalaikis stovėjimas (nusinešti daiktams ir pan), o visas ilgalaikis stovėjimas - bendroje (daugiaaukštėje ar požeminėje) aikštelėje kažkur, kur statytų 5-8 daugiabučiai.
        Kam bendroj? Požeminis parkingas po namu labai geras erdvės panaudojimas.

        Comment


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Kam bendroj? Požeminis parkingas po namu labai geras erdvės panaudojimas.
          na nemanau kad kas nors norės po sovietiniu daugiabučiu kasti stovėjimo aikštelę...

          Comment


            Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

            na nemanau kad kas nors norės po sovietiniu daugiabučiu kasti stovėjimo aikštelę...
            Teisybė. Skaitydamas galvojau apie idealų atvejį su nauja statyba.

            Bet sovietiniuose rajonuose neretai net ir bendrų 5-8 namams nelabai yra kur įrengt. Nebent raust kiemus tarp namų. Bet tada praktiškai ir gaunasi nebebendra, o kiekvienam namui atskira.

            Comment


              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

              Teisybė. Skaitydamas galvojau apie idealų atvejį su nauja statyba.

              Bet sovietiniuose rajonuose neretai net ir bendrų 5-8 namams nelabai yra kur įrengt. Nebent raust kiemus tarp namų. Bet tada praktiškai ir gaunasi nebebendra, o kiekvienam namui atskira.
              Bent jau Kaune tai verslinYkai randa daug tarpų tarp daugiabučių, į kuriuos sugeba įkišti savo sugalvotą verslo ar gyvenamąjį pastatą. Reiškiasi įmanoma, tik reikia paskubėti kol dar yra vietos.

              Comment


                Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                Bent jau Kaune tai verslinYkai randa daug tarpų tarp daugiabučių, į kuriuos sugeba įkišti savo sugalvotą verslo ar gyvenamąjį pastatą. Reiškiasi įmanoma, tik reikia paskubėti kol dar yra vietos.
                Vilniuj tie tarpai jau užstatyti Ir vietos gan didelės palyginus su ką neretai įkiša.

                Comment


                  Vilniuje tarp namų gal ir ne tiek daug vietos, bet kokių 300m atstumu nuo daugelio namų, tikrai galima rasti vietos kvartalų pakraščiuose ar kažkur prie didesnių gatvių. Todėl nesuprantamas noras viską sukimšti į kiemus, kur kiekvienas automobilį laikytų "po langais".

                  Comment


                    Tarybiniai daugiabučiai yra sąlyginai gerose vietose, kur galėtų važinėti dažnas VT, tai į jo vystymą ir reikia investuot €. Tikrai ne savivaldybės atsakomybė statyt brangias aikšteles, o verslas į minusą nedirbs.

                    Comment


                      Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                      Tarybiniai daugiabučiai yra sąlyginai gerose vietose, kur galėtų važinėti dažnas VT, tai į jo vystymą ir reikia investuot €. Tikrai ne savivaldybės atsakomybė statyt brangias aikšteles, o verslas į minusą nedirbs.
                      Iš dalies pritariu. VT infrastruktūra sovietiniuose rajonuose buvo palyginus gerai išplėtota, problema ta, kad jos nebeužtenka, nes miestas išsiplėtė, nemaža dalis darboviečių nebėra miesto centre, todėl būtini nauji ir dažniau kursuojantys seni maršrutai. Bet vietoje to rūpinamasi tik sodų bendrijomis, kurios gauna kartą į valandą kursuojančius mikrobus.

                      Bet šiaip yra labai svarbu prižiūrėti parkavimo tvarką – apmokestinti, bauduoti pažeidėjus ir pan., nes kitaip žalios zonos ir toliau bus po truputį verčiamos tešlynais.
                      Lietuva visiems.

                      Comment


                        Man yra keista, kad forume metai iš metų yra sakoma, kad nėra vietos sovietiniuose rajonuose kur plėsti P vietas. Ne kartą sakiau, kad vietos daug kur yra. Tyvuliuoja beprasmės pievos. Reikėtų medalį kam nors įteikti už tokį neefektyvų ploto panaudojimą mieste. Galėčiau pabraižyti kaip tokius tyrus panaudoti efektyviai, bet nenoriu to daryti, nes laiko reikia. Vieną greitą pvz jau esu pateikęs - kiemas prie buvusios Spartos. Tokių pvz VIlniuje yra n. Štai keli greiti bedimai pirštu žemėlapyje ir štai ką matome:
                        Attached Files

                        Comment


                          Parašė spekas Rodyti pranešimą
                          Man yra keista, kad forume metai iš metų yra sakoma, kad nėra vietos sovietiniuose rajonuose kur plėsti P vietas. Ne kartą sakiau, kad vietos daug kur yra. Tyvuliuoja beprasmės pievos. Reikėtų medalį kam nors įteikti už tokį neefektyvų ploto panaudojimą mieste. Galėčiau pabraižyti kaip tokius tyrus panaudoti efektyviai, bet nenoriu to daryti, nes laiko reikia. Vieną greitą pvz jau esu pateikęs - kiemas prie buvusios Spartos. Tokių pvz VIlniuje yra n. Štai keli greiti bedimai pirštu žemėlapyje ir štai ką matome:
                          Pirmam pavyzdyje matau požeminius garažus kairėje apačioj, aukštos įtampos liniją dešiniau bei dešiniam viršutiniam kampe Lidl parduotuvę, dėl kurios panaikino saugomą aikštelę. Likusios erdvės vargu ar viršys želdynų normatyvus pagal užstatymo tankumą.
                          Antram pavyzdyje taip pat pilna požeminių garažų, o centre rekreacinė erdvė - alėja. Reiktų vertinti atsivertus sklypų planą, o ne žaliuojančią nuotrauką. Nebent norisi nusiefektyvint iki:
                          Kudrovo, Saint Petersburg
                          https://maps.app.goo.gl/gCu5uTrH2fcYoTxU6?g_st=ac
                          Tiesa pritarčiau požeminių garažų rekonstravimui į daugiaaukštes aikšteles, tačiau verslas nesiims supirkinėt, o gyventojai niekuomet nesusiorganizuos tokioms avantiūroms
                          Paskutinis taisė Ginthus; 2024.11.23, 12:23.

                          Comment


                            Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                            Tarybiniai daugiabučiai yra sąlyginai gerose vietose, kur galėtų važinėti dažnas VT, tai į jo vystymą ir reikia investuot €. Tikrai ne savivaldybės atsakomybė statyt brangias aikšteles, o verslas į minusą nedirbs.
                            Normaliai prižiūrėt tešlynų parkofkes ir nebus minuso.

                            Comment


                              Parašė spekas Rodyti pranešimą
                              Man yra keista, kad forume metai iš metų yra sakoma, kad nėra vietos sovietiniuose rajonuose kur plėsti P vietas.
                              Gal ne tame problema, kad nera vietos. Yra vietos, bet gal nereikia? Kaip jau kelis kart minejau, buvo ponas KEdas paemes kazkada kelis Seskines kvartaliukus, paziurejo kiek ten gyvena gyventoju, galinciu tureti automobili bent teoriskai. Paskaiciavo zemelapyje visa laisva vieta tarp daugiabuciu ir paaiskejo, kad jei visa erdve tarp namu uzasfaltuoti, vistiek parkingo visiems neuzteks.
                              Tai ar verta uzsiimtu lauku uzparkavimu? Tai ne beprasmes pievos, tos pievos yra "oras" ten gyvenantiems zmonems. Man zymiai maloniau gyventi su tomis "beprasmemis" pievomis nei matyti po langais auto lauzyna is visu pusiu kur bepaziuresi. Galbut neturi seimos ar neiseini i lauka, aisku sedint namie koks skirtumas kas ten aplink. Bet vaikscioti su vaikais tos pievos ir tokie tarpai tarp namu yra pats tas. Zyyymiau smagiau nei 20x20 metru naujamiescio perimetrinio uzstatymo kiemai apsupti keliu is visu pusiu.
                              Vienintele problema yra savivaldybes neprieziura tu vietu kur sugeba isvazineti. Atsakingi namai tokias vietas priziuri ir nera ten jokiu problemu su parkavimu isskyrus sioki toki vietu trukuma. Bet bent jau prie mano namu yra keliu simtu metru spinduliu keli mokami parkingai prie parduotuviu. Jei nera vietu kiemuose, visada galima pasistatyti ten. Del kainos niekas to nedaro, bet jei gaudytu uz bloga parkavima, darytu.
                              Paskutinis taisė SoulMulticast; 2024.11.25, 00:06.

                              Comment


                                Tai reikia ne žolynus asfaltuoti, o protingai įrenginti kelių aukštų aikšteles. Taip pat galima iš vakarų europos pasimokyti tokių dalykų kaip pvz stovėjimo aikštelės po viešomis erdvėmis. Turime vieną savo tokį pavyzdį po kurdirkos aikšte.

                                Comment


                                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                  Gal ne tame problema, kad nera vietos. Yra vietos, bet gal nereikia? Kaip jau kelis kart minejau, buvo ponas KEdas paemes kazkada kelis Seskines kvartaliukus, paziurejo kiek ten gyvena gyventoju, galinciu tureti automobili bent teoriskai. Paskaiciavo zemelapyje visa laisva vieta tarp daugiabuciu ir paaiskejo, kad jei visa erdve tarp namu uzasfaltuoti, vistiek parkingo visiems neuzteks.
                                  Taip, kažkada buvau paskaičiavęs, bet po to tą įrašą skubiai ištryniau, nes apsiskaičiavau visa eile.

                                  Patikrinkime tuos skaičiavimus.
                                  Pvz. gana tankiai apgyvendintoje Žirmūnų 160 rinkimų apylinkėje yra 2679 rinkėjas, kas reiškia, kad jie bent teoriškai gali turėti ir po automobilį, o apylinkės plotas yra 216736 m². Turime apie 80 m² vienam rinkėjui. Automobiliui parkuoti pakanka 25 m², o įvertinus, kad gyvenama ir parkuojama keliais aukštais, erdvės lieka.
                                  Tačiau man labai keista kad daugelis ieškote vietos parkingui, bet nesuprantate elemenarių tiesų: parkingui reikia ne 1, bet 2,5 vietų vienam automobiliui, nes jis po miestą juda iš vieno parkingo į kitą, o 95% laiko vis tik stovi. Stovi prie namų, darbo, darželio, parduotuvės ir pan. Bet net ir tiek erdvės mieste atsirastų.

                                  Taigi, su parkingu vis tik maža problema. Didesnė problema, kad visi nori judėti vienu metu ir, padarius parkingo kiekvienam norinčiam, padaryti automobilių judėjimą be kamščių tiesiog neįmanoma. Vat čia ir stringame su spekas pasiūlymais, nes jie tokie pat „prasmingi“, kaip siūlymas pridėti dar vieną eismo juostą, pertvarkyti sankryžą arba pareguliuoti šviesoforą, kad „viskas važiuotų. Nevažiuos.

                                  Comment


                                    Problema tame, kad priverstinai parkuoja netinkamose vietose. 5 parkavimo vietos 60 butų namui, aišku, yra žalialeftisto svajonė. Bet realybė kitokia, dabar ne 1970 metai, ir kokius STR tai atitinka? Kodėl naujiems daugiabučiams stato ne 1 vietą 12-ai butų ? Kitas dalykas - naikinamos viešos saugomos automobilių aikštelės, kurių nedaug beliko. Metalinių garažų likvidavimo net neminėsiu.
                                    Kažkokį prievartos/baudų/paskatų mechanizmą tokioje situacijoje sunku net sugalvoti. Gal teisę turėti parkingą turės tik deputatai, nusipelnę liaudies artistai ir premijų laureatai?
                                    Prieš 20 metų dar galima buvo susitarti su savivaldybe dėl parkingo sutvarkymo, dabar - be šansų (kita bėda - žemės nuosavybės reikalai).
                                    Paskutinis taisė Sula; Vakar, 07:31.

                                    Comment


                                      Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                      Problema tame, kad priverstinai parkuoja netinkamose vietose. 5 parkavimo vietos 60 butų namui, aišku, yra žalialeftisto svajonė. Bet realybė kitokia, dabar ne 1970 metai, ir kokius STR tai atitinka? Kodėl naujiems daugiabučiams stato ne 1 vietą 12-ai butų ? Kitas dalykas - naikinamos viešos saugomos automobilių aikštelės, kurių nedaug beliko. Metalinių garažų likvidavimo net neminėsiu.
                                      Kažkokį prievartos/baudų/paskatų mechanizmą tokioje situacijoje sunku net sugalvoti. Gal teisę turėti parkingą turės tik deputatai, nusipelnę liaudies artistai ir premijų laureatai?
                                      Prieš 20 metų dar galima buvo susitarti su savivaldybe dėl parkingo sutvarkymo, dabar - be šansų (kita bėda - žemės nuosavybės reikalai).
                                      O be nukrypimų į ekstremalumus niekaip neišeina? Gi turim tuos reglamentus, pagal juos ir statoma. Parkavimo vieta nėra įgimtinė socialinė paslauga, o komercinis objektas.
                                      Kad verslui apsimokėtų sostinėje statyti parkingus, turi būti vartotojai pasirengę susimokėti kainą bent jau ne mažesnę, nei pelnas nuo kitokio objekto toje vietoje. Tik tuomet gali vykti paklausos ir pasiūlos savireguliacija. Tuo tarpu nemokamų vietų didinimas niekada nepatenkins paklausos ir tik nuolatos tuštintų biudžetą
                                      Paskutinis taisė Ginthus; Vakar, 10:15.

                                      Comment


                                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                        O be nukrypimų į ekstremalumus niekaip neišeina? Gi turim tuos reglamentus, pagal juos ir statoma. Parkavimo vieta nėra įgimtinė socialinė paslauga, o komercinis objektas.
                                        Kad verslui apsimokėtų sostinėje statyti parkingus, turi būti vartotojai pasirengę susimokėti kainą bent jau ne mažesnę, nei pelnas nuo kitokio objekto toje vietoje. Tik tuomet gali vykti paklausos ir pasiūlos savireguliacija. Tuo tarpu nemokamų vietų didinimas niekada nepatenkins paklausos ir tik nuolatos tuštintų biudžetą
                                        Tai ne ekstremumas, o pusės miesto padėtis, ypač senesniuose rajonuose.
                                        Pirma, ką realiai daryti su purvynuose parkuojamais automobiliais?
                                        Antra, verslas nenori, bet nori bendrija/kaimynija už savo lėšas, kodėl nesuteikiama ar bent svarstoma tokia galimybė? Anksčiau buvo tokių variantų.
                                        Ne iki galo apgalvoti kai kur įrengti "koriai" ne pats geriausias sprendimas. Bet vis gi jie įrengti.
                                        Dviračiams saugyklos kažkaip atsirado. Ir irgi išdėstymas pagal nevisai aiškią logiką, nieko neklausus.

                                        Comment


                                          Aš nesakau, kad butui reikia 2,5 vietos. Aš sakiau, ir ne kartą, kad esu už 1 P vieta 1 butui ten kur kiemuose toks rodiklis net nėra pasiektas, ir čia būtų max rodiklis kurį būtų stengiamasi pasiekti. BET - analizuojant kiemo situaciją ir matant, kad konkrečiame kieme nebus aukojama per daug žalio (naudingo, o ne beprasmė per didelė pieva) ar žaidimų ploto TIK tuomet galima didinti P vietų skaičių iki 1 vieta i butui neperžiangiant šio skaičiaus. Jei matome kad konkrečiame kieme nėra vietos įrengti nei vienos P vietos - jos ir neįrengiamos. Pvz mano daugiabučio kieme buvo 1 P vieta ir aš net ją panaikinau kiemo atnaujinimo metu, nes ji buvo per arti langų.

                                          Platesnis vaizdas - jau virš 30 metų nesugebame net sovietinio tipo šaligatvių susitvarkyti, o jūs kalbate apie daugiaaukštes stovėjimo aikšteles.Kas yra reliau įgyvendinti: daugiaaukštės P aišktelės ar pvz ažūrine danga grįstos P vietos su medžių intarpais? Jei koks verslas pamatys kad galima iš daugiaaukščių P aikštelių padaryti verslą - duok Dieve tegu tik jas įrenginėja - aš žinoma UŽ. O tuo tarpu būsiu už mano matymu realesnius sprendimus.

                                          O jūs, beje, imate situacijas, kuomet keimuose yra kokios 5 P vietos 20čiai butų su pievų jūromis ir sakote, kad jokiu būdu nereikia plėsti P vietų bent iki 20 P vietų 20čiai butų... Supraskite, nematau pagrindo varyti ant vairuotojų, kai kiemuose nėra pasiektas bent jau 1 prie 1 santykis.

                                          Klausimas ko tada apskritai siekiate/siekiame? Tai gal tada vertėtų pradėti nuo vizijos miesto kiemams suformavimui, nes tada matytųsi ko yra siekama? Mano siekis kiemams yra maksimalus sovietmečio išgyvendinimas iš kiemų kiemų plotus padalinant grubiai (čia reikėtų geriau paskaičiuoti ir daryti išimtis tam tikroms situacijoms) į 40% ploto P vietoms, 40% ploto žalumai, 20% ploto vaikų žaidimo aikštelėms. Galbūt galima būtų kai kur vaikų žaidimo aikšteles įtraukti į žaliąjį plotą kur situacija iš ties komplikuota ir ten daryti galbūt 50% ploto P vietoms, 50% ploto žalumai/žaidimų aikštelėms.
                                          Paskutinis taisė spekas; Vakar, 17:17.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X