Parašė KEdas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Parkavimas. Infrastruktūra
Collapse
X
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Puikiai tvarkosi. Jei pas mus tokios parkofkės būtų prie daugiabučių, visi sužvėrėję pikapų vairuotojai būtų patenkinti.
Paskutinis taisė Stadionas; 2023.03.23, 09:17.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Stadionas Rodyti pranešimąparkovkė gal ir gera, bet pikapų vairuotojus reik šaudyti be teismo sprendimo, kaip šernus tam, kad mažint populiacija (čia pokštas jei ką).-
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Mano kaimynas su pikapu važinėja, bet parkuoja nuosavo namo kieme, tai gal palikti gyvą dar?
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
jūsų daugiabučio kaimynas parkuoja kažkieno nuosavo namo kieme?-
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Mano kaimynas su pikapu važinėja, bet parkuoja nuosavo namo kieme, tai gal palikti gyvą dar?
- 7 patinka
Comment
-
Suprantu bus daromas pirmas rimtesnis bandymas performuoti sovietinį kvartalą. Mažą jo dalį, bet vis gi.
Teritorijos ties Naugarduko g. 47 esamos situacijos analizė: https://vilnius.lt/wp-content/upload...os-analize.pdf
Teritorija rausvai pažymėta. Suprantu, kad vienas iš tikslų bus aiškiai padalinti šitą didelį 450m kvartalą į mažesnes dalis, t.y. formuojant mažesnį kvartaliuką. Ir padalinimas vyks įrengiant ramaus eismo gatvelę su parkavimo vietomis.
Na, čia kol kas tik pirminė analizė. Dabar bus susitikimai su gyventojais ir po to jau bus konkretizuojami sprendiniai.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąIr padalinimas vyks įrengiant ramaus eismo gatvelę su parkavimo vietomis.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Didins induced demand automobilistams?Lietuva visiems.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąSuprantu bus daromas pirmas rimtesnis bandymas performuoti sovietinį kvartalą. Mažą jo dalį, bet vis gi.
Teritorijos ties Naugarduko g. 47 esamos situacijos analizė: https://vilnius.lt/wp-content/upload...os-analize.pdf
Teritorija rausvai pažymėta. Suprantu, kad vienas iš tikslų bus aiškiai padalinti šitą didelį 450m kvartalą į mažesnes dalis, t.y. formuojant mažesnį kvartaliuką. Ir padalinimas vyks įrengiant ramaus eismo gatvelę su parkavimo vietomis.
Na, čia kol kas tik pirminė analizė. Dabar bus susitikimai su gyventojais ir po to jau bus konkretizuojami sprendiniai.
Šiaip, jei kuris nors kandidatas į merus kada nors aiškiai pažadės sistemingai, drakoniškomis priemonėmis sutvarkyti parkingą (per visuotinį gatvių IR kiemų apmokestinimą, antro/trečio/ketvirto automobilio apmokestinimą, reikšmingas ir, svarbiausia, neišvengiamas baudas už nelegalų parkingą, etc.), mano balsas jam ar jai atiteks automatiškai. Rimčiausias darbas, kurį būtina padaryti, bet niekas neturi tiek politinės valios, drąsos, ar tiesiog beprotybės.
- 9 patinka
Comment
-
Parašė Stadionas Rodyti pranešimąaš dar karta sakau, kad varpos didinimo operacija turi būti kompensuojama iš ligonių kasų, manau tiek alkoholio vartojimą sumažinsim, eismo įvykių, narkotikų vartojimą, smurtą artimojoje aplinkoje, buitinių konfliktų ir žinoma nereikės šaudyti pikapų vairuotojų nes jų tiesiog neliks.-
- 1 patinka
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Puikiai tvarkosi. Jei pas mus tokios parkofkės būtų prie daugiabučių, visi sužvėrėję pikapų vairuotojai būtų patenkinti.
Paskutinis taisė KEdas; 2023.03.23, 21:45.
- 2 patinka
Comment
-
Man tai keistai atrodo kai kurių nuomonės čia (na bet juk tai ir yra nuostabu, proga pasigilint į kitų požiūrį): ar čia tikrai kai kurie įsivaizduoja, kad auto parkingas ("1 vieta 1 butui") yra kažkokia universali teisė?
Kažkas (jau tikrai nebeieškosiu ankstesniam puslapy) rašo, perfrazuojant: kuo sovieticus prastesnis už naujuose projektuose gyvenančiuosius? Man atsakymas atrodo elementarus - žmonės gyvenantys naujuose projektuose, už gyvenamąją vietą moka keliais kartais didesnius pinigus. Kitaip sakant, kiek sumoki, tiek ir gauni. Dauguma naujų projektų turi vardines vietas, kurias norint išpirkti reikia pakloti nuo 10 tūkst. Eur. Ir niekas apie jokias teises ir nuskriaudimus neverkia. Toks labai ūbago mentalitetas viešai bliaut, kaip tau negerai, kokia valdžia bloga, ir tikėtis kad kažkas kitas tavo padėtį sutvarkys.
Parkofkės valstybinėje žemėje yra maras. Visos tokios parkofkės turi būti apmokestintos, automobilio vieta valstybiniame sklype nėra konstitucija ar įstatymais garantuota teisė.
"mano du centai"
- 8 patinka
Comment
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimąMan tai keistai atrodo kai kurių nuomonės čia (na bet juk tai ir yra nuostabu, proga pasigilint į kitų požiūrį): ar čia tikrai kai kurie įsivaizduoja, kad auto parkingas ("1 vieta 1 butui") yra kažkokia universali teisė?
Kažkas (jau tikrai nebeieškosiu ankstesniam puslapy) rašo, perfrazuojant: kuo sovieticus prastesnis už naujuose projektuose gyvenančiuosius? Man atsakymas atrodo elementarus - žmonės gyvenantys naujuose projektuose, už gyvenamąją vietą moka keliais kartais didesnius pinigus. Kitaip sakant, kiek sumoki, tiek ir gauni. Dauguma naujų projektų turi vardines vietas, kurias norint išpirkti reikia pakloti nuo 10 tūkst. Eur. Ir niekas apie jokias teises ir nuskriaudimus neverkia. Toks labai ūbago mentalitetas viešai bliaut, kaip tau negerai, kokia valdžia bloga, ir tikėtis kad kažkas kitas tavo padėtį sutvarkys.
Parkofkės valstybinėje žemėje yra maras. Visos tokios parkofkės turi būti apmokestintos, automobilio vieta valstybiniame sklype nėra konstitucija ar įstatymais garantuota teisė.
"mano du centai"
Morališkai pasenusio NT renovacija yra normalus dalykas. Jei galima bute persidažyt sienas ar tam tikrose ribose pasikeist išplanavimą... Kodėl negalima susitvarkyt kiemo, kad atitiktų dabartines realijas? Palyginus skirtingų laikmečių kiemus, sovietiniam kieme padarius parkofkę atitinkančią naują statybą - žalumos irgi liktų kaip naujoj statyboj.
Aišku reiktų nuspręst kas mokės. Ar sklypai savivaldybės, savivaldybė daro ir už tai pasiima pinigus per apmokestinimą. Ar sklypai priskirti prie namų ir jau namo reikalas susitvarkyt.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Nurašyt sovietinių rajonų, kad ten gyvena tik lochai kurie nesugeba pabėgt iš geto nereikėtų. Ypač kai nemaža jų dalis yra neblogose vietose su socialine infrastruktūra ir t.t.
Morališkai pasenusio NT renovacija yra normalus dalykas. Jei galima bute persidažyt sienas ar tam tikrose ribose pasikeist išplanavimą... Kodėl negalima susitvarkyt kiemo, kad atitiktų dabartines realijas? Palyginus skirtingų laikmečių kiemus, sovietiniam kieme padarius parkofkę atitinkančią naują statybą - žalumos irgi liktų kaip naujoj statyboj.
Aišku reiktų nuspręst kas mokės. Ar sklypai savivaldybės, savivaldybė daro ir už tai pasiima pinigus per apmokestinimą. Ar sklypai priskirti prie namų ir jau namo reikalas susitvarkyt.
Esminis skirtumas, kad "naujoj statyboj" už bet kokį parkingą ar bet kokią "žalumą" susimoki per buto kainą (kuri naujuose projektuose 2-3 k. didesnė nei senuose rajonuose) arba elementariai tiesiogiai (jei imi vardinį parkingą) --- tai nėra nemokamas dalykas. O kad kai kurie gyvena "sovietiniuose" butuose ir tikisi, kad už juos kažkas kažką "nemokamai" padarys ir sutvarkys, tai apgailėtina.Paskutinis taisė Riedutis; 2023.03.24, 16:17.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
Tai aš ir nesakau, kad tuos rajonus reikia apleist, bet manyčiau, kad savo kiemo susitvarkymas turėtų būti pačių gyventojų iniciatyva. O dabar tik susidaro toks įspūdis, kad žmonės gyvena tuose būstuose ir tikisi, kad kažkas kitas, kažkieno kito pinigais, jiems ir namą atrenovuos, ir parkofkes įrengs, ir kiemus sutvarkys. Tai tiesiog nenormalūs lūkesčiai.
Esminis skirtumas, kad "naujoj statyboj" už bet kokį parkingą ar bet kokią "žalumą" susimoki per buto kainą (kuri naujuose projektuose 2-3 k. didesnė nei senuose rajonuose) arba elementariai tiesiogiai (jei imi vardinį parkingą) --- tai nėra nemokamas dalykas. O kad kai kurie gyvena "sovietiniuose" butuose ir tikisi, kad už juos kažkas kažką "nemokamai" padarys ir sutvarkys, tai apgailėtina.
Taip, dalis gyventojų yra kaip apibūdinai. Bet matant kaip nusodinami iniciatyvūs gyventojai, didžioji masė tikrai nėra įkvepiama tvarkytis.
Dėl mokamai ir nemokamai. Reiktų apsispręsti kieno sklypai. Tas ir tvarko. Jei sklypai lieka savivaldybėj kaip siūlo Kedas, tada natūralu, kad ne gyventojų reikalas. Nebent koks 50/50 jei nori peršokt eilę. O savivaldybei belieka atsimušt investicijas per mokamus parkingus ir NT mokestį. Aišku galimas ir kitas variantas. Tada gyventojus motyvuoti pvz baudžiant už tešlynų parkingus net ir jų privačioje žemėje.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimąMan tai keistai atrodo kai kurių nuomonės čia (na bet juk tai ir yra nuostabu, proga pasigilint į kitų požiūrį): ar čia tikrai kai kurie įsivaizduoja, kad auto parkingas ("1 vieta 1 butui") yra kažkokia universali teisė?
Kažkas (jau tikrai nebeieškosiu ankstesniam puslapy) rašo, perfrazuojant: kuo sovieticus prastesnis už naujuose projektuose gyvenančiuosius? Man atsakymas atrodo elementarus - žmonės gyvenantys naujuose projektuose, už gyvenamąją vietą moka keliais kartais didesnius pinigus. Kitaip sakant, kiek sumoki, tiek ir gauni. Dauguma naujų projektų turi vardines vietas, kurias norint išpirkti reikia pakloti nuo 10 tūkst. Eur. Ir niekas apie jokias teises ir nuskriaudimus neverkia. Toks labai ūbago mentalitetas viešai bliaut, kaip tau negerai, kokia valdžia bloga, ir tikėtis kad kažkas kitas tavo padėtį sutvarkys.
Parkofkės valstybinėje žemėje yra maras. Visos tokios parkofkės turi būti apmokestintos, automobilio vieta valstybiniame sklype nėra konstitucija ar įstatymais garantuota teisė.
"mano du centai"
Bandau išgryninti mintį:
Pradėti manau reikėtų nuo klausimo į kokiame mieste norime gyventi atsakymo. Jei norime (o ir galime, nes ploto daug kur užtenka) gyventi mieste, kur prie daugiabučių yra ir P vietos (siūlau 1 vieta 1 butui), ir žaluma, ir vaikų žaidimo aikštelės, tuomet reikia kažką daryti. Ką - jau diskusijos reikalas. Dėl manęs, kaip ir jūs siūlot ta linkme, galime beveik nepadėti sovietiniams rajonams (tik ar tai padės mums turėti gražų miestą - jau kitas klausimas) - galime miesto mastu pranešti, kad pvz po kokių 2 metų bus žiauriai bauduojama (reikėtų privatininkams perleisti baudavimą) tiems kas statys kur nereikia. Tuomet suformuojami sklypai ir po 2 m pradedama bauduoti.
Lygiagrečiai turėtų būti sukurtas bent skolinimo mechanizmas, kuris mažomis palūkanomis (ne daugiau kaip 3% kaip yra renovacijoje) yra skolinama bent P vietoms įsirengti (neleidžiant viršyti 1 vietos 1 butui). Kodėl kaip minimum toks mechanizmas turi būti? Todėl, kad jei tikitės, kad gyventojai taip ims ir iš savo kišenės ištrauks pvz 1000 eur parkavimo vietai ir dar imsis biurokratiją tvarkyti - galite pasvajoti, kaip tą matome jau 30 metų.
Pvz aš noriu gyventi tvarkingame mieste ir esu pasiruošęs paaukoti ir dalį savo gerbūvio jei tai reikš pagaliau bardakinių kiemų sutvarkymą (todėl ir siūliau finansinę paramą sovietiniams rajonams įsirengti bent P vietas). Bet galime ir atsisakyti. Man ne tiek svarbu kokiu keliu eisime, o kad tai būtų sutvarkyta. Palikimas savai eigai matome kokį rezultatą davė.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimą
Mano spėjimas: mažuma pasidžiaugs, kad tvarkos bus daugiau. Dauguma netrukus pradės rėkti apie neatimamą teisę nemokamai parkuotis mėšlyne. (Ten dabar paskaičiuota +100 nelegalių parkavimo vietų; tokių vietų Vilniuje, įtariu, nėra labai daug.)
Šiaip, jei kuris nors kandidatas į merus kada nors aiškiai pažadės sistemingai, drakoniškomis priemonėmis sutvarkyti parkingą (per visuotinį gatvių IR kiemų apmokestinimą, antro/trečio/ketvirto automobilio apmokestinimą, reikšmingas ir, svarbiausia, neišvengiamas baudas už nelegalų parkingą, etc.), mano balsas jam ar jai atiteks automatiškai. Rimčiausias darbas, kurį būtina padaryti, bet niekas neturi tiek politinės valios, drąsos, ar tiesiog beprotybės.
- 1 patinka
Comment
-
Bandau dar garsiai mąstyti. Galbūt būtų galima daryti kažkaip taip.
Kad apsaugoti kiemų tvarkymo iniciatorius nuo pykčio, teks turbūt Vyriausybės(?) mastu priimti reglamentą, kad nuo tada ir tada jei daugiabučio kiemas neatitinka šiuolaikinių reikalavimų (nėra pakankamai P vietų), tiesiog uždraudžiama naudotis parkavimo vietomis, nes neatitinka higienos ar dar kokių normų - jau fantazijos reikalas. Masiškai suformuojami sklypai. Duodama kažkiek metų, kad daugiabučių kiemuose būtų įrengtas bent reglamentą tenkinantis P vietų skaičius. O toliau - jau pasekmės tiems, kas neįsirengė P vietų.
- 1 patinka
Comment
-
Į mane galima ir vienaskaita kreiptis;
Asmeniškai matau galimus variantus:
1. Savivaldybių lygiu sutvarkoma ir įrenginėja mokama parkingo infrastruktūra pagal kažkokias racionaliai paskaičiuotas normas (1 parkingas 1 butui, o gal 0,8 parkingo 1 butui - nzn). Parkingas apmokestinamas pagal zonas. Pirmo kiekvieno buto automobilio parkavimo mėnesinis mokestis lengvatinis (kalbant apie rajonus, o ne centrą/senamiestį, tarkime - 20 Eur / mėn.); antram auto lengvatų nėra ir mokama pagal bendrą parkavimo zonų tvarką. Mokant tą lengvatinį mokestį parkuotis galėtum tik tam tikru spinduliu nuo gyvenamosios vietos (kitaip sakant, tai nereikštų, kad galėtum nuvažiuoti į kitą miesto galą ir ten parkuotis nemokamai).
Bet čia aišku, fantazijos, pirmas politikas, kuris tai pasiūlytų būtų viešai nulinčiuotas.
2. Savivaldybių/valstybės lygiu sudaromi planai, parūpinamas lengvatinis finansavimas (tarkime, valstybinės paskolos be palūkanų), galbūt prisidedama dalimi biudžeto pinigų (tarkime, 50-50), bet tvarkosi daugiabučių bendrijos savo kiekvienos teritorijas, savo pačių rizika ir lėšomis. Galbūt būtų galima įsteigti centralizuotą tokių projektų administratorių, kuris palengvintų procesą bendrijoms.Tokiu atveju, parkavimas daugiabučių bendrijoms lieka nemokamas (tarkime, išdalinamos parkavimo vietų kvotas pagal butus), išskyrus, žinoma, tas lėšas, kurias jie patys turi parūpinti projektui.
Pagal tokią schemą gal ir atsirastų kelios bendrijos, kurios pajėgtų vieningai susiorganizuoti ir susitvarkyti savo aplinką.
Čia visiškai šakėmis ant vandens...
Esminis mano svarstymo punktas yra tas, kad aš nesu prieš paramą/pagalbą; aš esu prieš 100-procentinį subsidijavimą. Asmeniškai, daugiausia, kas atrodo racionaliai priimtina, yra 50% biudžeto lėšų subsidijavimas, bet esmė turi likti ta, kad žmonės prisiimtų atsakomybę už savo aplinką (bent dalinę).
Comment
Comment