Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    O kiek yra pakankamai?
    Tai vat labai įdomu, gal John galėtų plačiau pakomentuoti, ar Taline senų daugiabučių kiemuose parkingo vietų yra pridaryta tiek, kiek yra butų (panašiai kaip naujuose daugiabučiuose) ar net priskirtos vietos konkretiems butams?
    Paskutinis taisė Lettered; 2020.10.14, 10:20.
    Flickr

    Comment


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      Tai vat labai įdomu, gal John galėtų plačiau pakomentuoti, ar Taline senų daugiabučių kiemuose yra padaryta pridaryta tiek, kiek yra butų ar net priskirtos vietos konkretiems butams?
      Nemačiau, kad būtų priskirtos butams. Ženklų su ribojimais negyventojams lyg irgi nebuvo.
      Bet čia nereikia ir Talino, norint tokius dalykus išsiaiškinti. Vilniuje turim konkrečių pavyzdžių, kur parkavimo problemos buvo visiškai išspręstos tiesiog pradėjus enforcinti galiojančias KET normas. Ir tai padaryta gana operatyviai (1-3 savaitės). Problema yra ne parkingo trūkumas, o pasirinktinai ir chaotiškai enforcinami įstatymai.

      Galima paminėti šiek tiek kitokį pavyzdį: greičio viršyjimas užmiesčio keliuose. Iki atsirandant sektoriniams vidutinio greičio matuokliams niekaip nepavykdavo pažaboti pavojingų vairuotojų. Daug kas bandė aiškinti, kad "baudos nieko nesprendžia" arba kad "kai kuriems nusišvilpt ant tų baudų, nes kas jiems tie 50 Eurų". Vos tik įrengus minėtus greičio matuoklius konrkečiuose ruožuose nuo pat pirmos dienos visi be išimties staiga pradėjo vairuoti pavyzdingai ir -5km/h nuo leistino greičio. Problema buvo visiškai išspręsta tiesiog užtikrinus baudos neišvengiamumą. Nereikėjo keisti nei "mentaliteto", nei "kultūros", nei eilės kitų tariamų faktorių, dėl kurių neva iki tol nepavyko šitos problemos išspręsti.

      Taigi, parkavimo problemą Vilniuje galima visiškai išspręsti per maždaug mėnesį tiesiog enforcinant KET normas ne pasirinktinai, o visuotinai. Neilgai trukus atsirastų privačios iniciatyvos daugiaaukščių parkingų statybai visokiose Fabijoniškėse ar Šeškinėse, kur norintys galėtų turėti savo dedikuotą parkavimo vietą už kokius 20 Eur per mėnesį.

      Comment


        Parašė John Rodyti pranešimą

        Pagal šitą logiką parkingus labiausiai padidina blogų parkuotojų apšėrimas baudomis. Iš akies paskaičiavau, kad užtenka dviejų baudų, kad parkingas išsiplėstų viena vieta
        Įtariu dar efektyvesnis būtų masinis netinkamai priparkuotų automobilių nutempimas į saugojimo aikštelę kur nors Rudaminoj ar kokioj kitoj skylėj. Žinau, kad pavyzdys politiškai nekorektiškas, bet esu girdėjęs, kad tokia metodika aktyviai taikoma "Sobianino" Maskvoje. T.y. numetęs savo auto (net jei tai lexusas ar koks gelandevagenas) ne vietoj, ar nesumokėjęs už parkavimą, greičiausiai ją rasi tik kažkur už Maskovskaja Kolcevaja.

        Grįžtant prie Tallinno. Ištraukiau porą John mylimo Lasnamae rajono nuotraukų iš kosmoso - 2002 ir 2020 metų. Gana akivaizdu, kad plečiant parkingus ten koriais purvynuose tikrai neapsiribota:
        Click image for larger version  Name:	laagna2002.png Views:	10 Size:	1,32 MB ID:	1832074


        Click image for larger version  Name:	laagna2020.png Views:	10 Size:	1,40 MB ID:	1832073

        Ta pati vieta StreetView - puikiai matosi siūlė asfalte kur prie seno pravažiavimo priasfaltuotos naujos parkavimo vietos:
        https://www.google.com/maps/@59.4419...7i13312!8i6656
        Paskutinis taisė Tomas; 2020.10.14, 10:40.
        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Taigi, parkavimo problemą Vilniuje galima visiškai išspręsti per maždaug mėnesį tiesiog enforcinant KET normas ne pasirinktinai, o visuotinai. Neilgai trukus atsirastų privačios iniciatyvos daugiaaukščių parkingų statybai visokiose Fabijoniškėse ar Šeškinėse, kur norintys galėtų turėti savo dedikuotą parkavimo vietą už kokius 20 Eur per mėnesį.
          Iš dalies galima, nes dalis vairuotojų numeta automobilį bet kur, svarbu kuo arčiau namų, bet yra daugiabučių, kur net toliau nuo namo nėra parkingo. Tarybiniais metais tikrai niekas nedarė visur požeminių parkingų ir vienos vietos butui kaip dabar naujuose daugiabučiuose, kur kiekvienas butas gali turėti savo vietą. Senų daugiabučių kiemuose geriausiu atveju yra kokia 1 vieta ant 5-10 butų.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Iš dalies galima, nes dalis vairuotojų numeta automobilį bet kur, svarbu kuo arčiau namų, bet yra daugiabučių, kur net toliau nuo namo nėra parkingo. Tarybiniais metais tikrai niekas nedarė visur požeminių parkingų ir vienos vietos butui kaip dabar naujuose daugiabučiuose, kur kiekvienas butas gali turėti savo vietą. Senų daugiabučių kiemuose geriausiu atveju yra kokia 1 vieta ant 5-10 butų.
            Tokiose vietose savivaldybė gali paforsuoti daugiaaukščių ar kitokių komunalinių parkingų statybą. Tegul ir su privatininkais. Čia joks raketų mokslas, o plačiai taikoma praktika daugelyje šalių, įskaitant tą pačią Estiją ar Lenkiją. Net ir Vilniuje tai kai kur veikia.

            Comment


              Parašė Tomas Rodyti pranešimą


              Ta pati vieta StreetView - puikiai matosi siūlė asfalte kur prie seno pravažiavimo priasfaltuotos naujos parkavimo vietos:
              https://www.google.com/maps/@59.4419...7i13312!8i6656
              O kuo tai skiriasi parkavimo vietų skaičiaus prasme nuo Fabijoniškėse ir kituose rajonuose papildomai priasfaltuotų arba prikoriuotų parkingų? Nu neskaitant, kad Vilniuje viskas daryta truputį atbulomis rankomis ir atrodo blogiau? Fabijoniškėse kai kurie kiemų parkingai praplėsti dar kokiais 2000-2003.

              Fabijoniškės

              2000


              2020
              Paskutinis taisė John; 2020.10.14, 10:52.

              Comment


                O ten vis dar parkuojamasi ant žolės?
                It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                Comment


                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                  Iš dalies galima, nes dalis vairuotojų numeta automobilį bet kur, svarbu kuo arčiau namų, bet yra daugiabučių, kur net toliau nuo namo nėra parkingo. Tarybiniais metais tikrai niekas nedarė visur požeminių parkingų ir vienos vietos butui kaip dabar naujuose daugiabučiuose, kur kiekvienas butas gali turėti savo vietą. Senų daugiabučių kiemuose geriausiu atveju yra kokia 1 vieta ant 5-10 butų.
                  Prie senų chruščiovkių dažniausiai nebuvo/nėra jokio parkingo, net privažiavimo keliukas ~3 m pločio, t.y. neįmanoma prasilenkti.
                  Naujiems moderniems parkingams laisvos vietos tiesiog nėra. Juolab už 100 EUR/mėn niekas nestatys.

                  Comment


                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                    Prie senų chruščiovkių dažniausiai nebuvo/nėra jokio parkingo, net privažiavimo keliukas ~3 m pločio, t.y. neįmanoma prasilenkti.
                    Naujiems moderniems parkingams laisvos vietos tiesiog nėra. Juolab už 100 EUR/mėn niekas nestatys.
                    Ar tikrai nėra? Pvz. santariškėse dar visai nesenai kiekviena gatvė būdavo užgrūsta automobiliais, nebūdavo įmanoma prasilenkti, ne tik VT strigdavo, bet ir greitosios, tačiau pastačius kelis daugiaaukščius parkingus visos šitos problemos dingo, gatvės atsilaisvino, o parkingo trūkumo nebeliko. Tą patį būtų galima padaryti ir sovietiniuose rajonuose. Tik reiktų iš savivaldybės pusės visuose įvažiavimuose sudėti draudžiančius stovėti ženklus ar bordiūrus nupiešti geltonai, jau nekalbant apie netoleravimą besiparkuojančių ant žolės ar šaligatvių. Tada atsirastų komercinis poreikis statyti parkingus (kurio dabar nėra, nes galima parkuotis bet kaip ir bet kur) ir elementari tvarka atsirastų, kada gaisrinė ar greitoji galėtų privažiuoti prie kiekvieno namo kaip numatyta. Manau 99% sutiktų sumokėti 3-5K Eur už parkingo vietą (tiek jos kainuoja daugiaaukščiuose parkinguose. 100 Eur/mėn. čia kainos Gedimino pr., pilaitėse parkingo vietas nuomoja nuo 20 Eur/mėn.), ypač, jei kaip ir minėjau, VMS ir policija nebetoleruotų netvarkingai besiparkuojančių.
                    Paskutinis taisė Lettered; 2020.10.14, 23:59.
                    Flickr

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                      Ar tikrai nėra? Pvz. santariškėse dar visai nesenai kiekviena gatvė būdavo užgrūsta automobiliais.
                      Santariškėse nėra chruščiovkių! Pasižiūrėkit Naugarduko g,, Antakalnį, Žirmūnus.
                      Pievos ir krūmynai yra, bet aikštelių nelabai.
                      Pradedant Lazdynais situacija geresnė. Tačiau net sovietiniai parkingai dabar užstatomi pastatais, pvz. Karoliniškėse.

                      Comment


                        Man tai patinka Danijos variantas - prie namų parkuotis galima tik trumpam, o ilgalaikiui stovėjimui visuose rajono kampuose po daugiaaukštį parkingą. Aišku tam reikia turėti bent šiek tiek sugebėjimų prižiūrėti rajono vystymasi iš savivaldybės, o ne "gi davė leidimą prieš 15 metų tai nesvarbu kad dabar nebūtų galima taip statyt".

                        Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                        O ten vis dar parkuojamasi ant žolės?
                        2020 nuotraukoje matosi keliso eilės ant žolės priparkuotų....

                        Comment


                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą

                          Matyt nepakankamai.
                          Kai kas nepatingejo ir paskaiciavo kiek reikia padidinti Gelvonu g. daugiabuciu parkingus kad butu "pakankamai". Rimtai, paeme gyventoju skaiciu, po 1-2 masinas i kiekviena šeima apytiksliai primetus po kiek zmoniu gali buti seimoj, paskaiciavo laisvo ploto, kuris liko tarp parkingu ir daugiabuciu m2 ir ...

                          3
                          2
                          1

                          Jei uzasfaltuoti VISA plota tarp Gelvonu ir aplinkiniu g daugiabuciu nuo kelio iki kelio, to ploto parkingo vietoms NEUZTEKS.

                          Tai net fiziskai negali uztekti ploto tarp sakyciau pakankamai netankiai sustatytu daugiabuciu. Kada jus pagaliau isikalsit i galva, kad neimanoma patenkinti parkingu poreikio? Tam teks griauti namus, o paskui atstumai tarp parkingu pasidarys tokie dideli kad nuo namu iki parkingo vistiek reikes kazkuo vaziuoti.
                          Gyventojai nemokes 10-20 k uz vieta daugiauksciame parkinge, kai automobilio vidutine kaina yra gal 3k euru.

                          Comment


                            Gelvonų atveju galima išasfaltuoti laisvus plotus link ozo, ten yra miškelis ir pats ozas. Aišku turbūt neužtektų, bet situacija bent keliems mėnesiams pagerėtų.

                            Comment


                              Tai šiuo metu pakankamai laisva kiemuose bent jau Gelovonų g. Vadinasi kažkur automobiliai telpa?
                              Net ir Lazdynuose daugmaž vakarais sutelpa. Statymas ant gazonų ir šaligatvių jau retas. Aišku, kai kam tenka pastatyti kur nors tolokai Architektų g.
                              Be to, matosi tendencija, kad automobilių bendras kiekis jau beveik nedidėja.
                              Jei būtų patogūs ir ekonomiški parkingai, tai užsipildytų, bet kas juos statys?
                              https://goo.gl/maps/goDXwMmHA3Huhoqz6

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                Santariškėse nėra chruščiovkių! Pasižiūrėkit Naugarduko g,, Antakalnį, Žirmūnus.
                                Pievos ir krūmynai yra, bet aikštelių nelabai.
                                Pradedant Lazdynais situacija geresnė. Tačiau net sovietiniai parkingai dabar užstatomi pastatais, pvz. Karoliniškėse.
                                Naujamiestyje sutinku, kad vietos mažai, bet ten problemą išsprendė rinkliavos zonos, vienas butas turi pigiai vieną vietą ir stato gatvėje. Visur kitur laisvų sklypų ir pievų yra sočiai. Taip pat vietoje sovietinių garažų galima statyti daugiaaukščius parkingus.
                                Flickr

                                Comment


                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                  Naujamiestyje sutinku, kad vietos mažai, bet ten problemą išsprendė rinkliavos zonos, vienas butas turi pigiai vieną vietą ir stato gatvėje. Visur kitur laisvų sklypų ir pievų yra sočiai. Taip pat vietoje sovietinių garažų galima statyti daugiaaukščius parkingus.
                                  Taip, bet VMS pozicija nėra aiški. Prie savo daugiabučio už parkingo įrengimą kovojome bene dešimtmetį ir, pagaliau, įsirengėme savo lėšomis. Tai čia valstybinė žemė. Garažai yra privatūs, dažniausiai su galybe savininkų, susitarti labai sunku.

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą
                                    Gelvonų atveju galima išasfaltuoti laisvus plotus link ozo, ten yra miškelis ir pats ozas. Aišku turbūt neužtektų, bet situacija bent keliems mėnesiams pagerėtų.
                                    Drįsčiau paprieštarauti ir manau jog būtų mažai naudos užasfaltavus ozą, nes niekas nenorėtų taip toli eiti iki automobilio Bet tuščias matyt nestovėtų, visokie perekūpai užstatytų skenduoliais iš Amerikos ar senienomis iš Vokietijos.

                                    Comment


                                      Parašė themanual Rodyti pranešimą

                                      Drįsčiau paprieštarauti ir manau jog būtų mažai naudos užasfaltavus ozą, nes niekas nenorėtų taip toli eiti iki automobilio Bet tuščias matyt nestovėtų, visokie perekūpai užstatytų skenduoliais iš Amerikos ar senienomis iš Vokietijos.
                                      Turbūt, kad tiesa. Nes šiaip juk yra milžiniška Akropolio aikštelė, nors nepaisant jos, Gelvoniškiai visvien statydavo ant šaligatvio ir žolės, kol nepastatė dviračių tako ir nepradėjo šerti baudomis ir neprikalė stulpelių. Tai gal baudos yra efektyvesnis ir pigesnis būdas spręsti parkavimo problemas.

                                      Comment


                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                        Santariškėse nėra chruščiovkių! Pasižiūrėkit Naugarduko g,, Antakalnį, Žirmūnus.
                                        Pievos ir krūmynai yra, bet aikštelių nelabai.
                                        Pradedant Lazdynais situacija geresnė. Tačiau net sovietiniai parkingai dabar užstatomi pastatais, pvz. Karoliniškėse.
                                        „Lidl” tuoj užstatys jau ir Lazdynų mūrinius parkingus: https://www.google.com/maps/@54.6724...7i13312!8i6656
                                        Tiesa, pašonėj įrengs kažkiek vietų, ne tik lankytojams, bet jau bus atviros.
                                        ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                          Mokės, jeigu brangiau bus mokėti baudas už parkavima neleistinoje vietoje. Būtent daugiaaukščiais parkingais ir įmanoma sutalpiniti tuos automobilius. O jie niekur kitur ir nedings, eidamas namo į kišenę neįsidėsi.
                                          Nemokes, pasirinks laikyti masina garaze uz 3 km nemokamai ir mieste vazines viesuoju transportu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X