Pats paklausiau, pats ir atsakysiu. Povilas Poderskis feisbuke parašė daugiau techninių (ir geek'iškų) detalių:
https://www.facebook.com/povilas.pod...13663479919829
https://www.facebook.com/povilas.pod...13663479919829
na, o dabar detaliau apie sprendimą gynėjų gatvėje (https://www.facebook.com/povilas.poderskis/posts/10213659873349667?notif_t=like¬if_id=1502962246 045814), techniškai, ne politiškai
Gynėjų gatvėje yra daromas pilotinis parkavimo vietų monitoringo projektas. Kas iš to miestiečiui, paprastam žmogui? Bus žinoma, kur ir kiek laisvos vietos yra. Tuomet nereikės sukti ratų, teršti miesto, gadintis nervų ir kažkur vėluoti.
Kas iš to miestui? Miestui yra gerai, kai jo neteršia ir kai parkingo vietos išnaudojamos optimaliai. Tuomet mažiau piktų žmonių skundžiasi, kad nėra kur parkuoti, o tie brangūs plotai išnaudojami efektyviai.
Taip pat SĮ "Susisiekimo paslaugos" gaus vertingą realią informaciją apie vietų panaudojimą - kiek smarkiai viena ar kita gatvė užpildyta. Tokiu būdu bus galima priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl parkavimo zonų plėtimo, keitimo, įvedimo.
Davikliai bus sumontuoti ir draudžiamo parkavimo vietose, o inspektoriai esantys šalia gaus pranešimus apie pažeidimus ir galės greičiau į juos sureaguoti. Griežtesnė ir greitesnės kontrolė - tikslingiau dirbantys inspektoriai - daugiau pamokas išmokusių vairuotojų - daugiau parkingo geriems vairuotojams.
Yra ir daugiau panaudojimo būdų: pvz. galima sekti neįgaliųjų parkavimo vietas, rodyti jas žemėlapyje ir taip reaguoti kai jos užimamos, patikrinant ar žmogus tam turi tinkamą leidimą. Truputį svajojant toliau - būtų galima išduoti leidimus, kuriuose būtų speciali mikroschema. Ją aptikęs daviklis nepraneštų apie užimtą vietą inspektoriui, nes žinotų, kad pasiparkavęs žmogus turi tam leidimą.
Kaip viskas realizuota? Ant žemės yra geltoni kvadračiukai - tai davikliai. Jie aptinka kai mašina yra virš jų. Jie veikia magnetiniu principu, todėl sniegas ar pliurzė jiems nė motais. Viską jie perduoda į kolektorius, kurie kabo ant stulpų ir yra maitinami saulės baterijų. Pastarieji viską perduoda į debesį. Čia gali kilti klausimas - kodėl tiesiog nepajungti elektros iš apšvietimo stulpo. Vat neišeis. Dienos metu ten elektros nėra ir būti negali (apribota įstatymo).
Realizacija šiuo metu yra tik pilotinė. Įdiegtas Izraelio kompanijos MyCity360 sprendimas, kuris pasirodė įdomus ir kurį surado Go Vilnius komanda - ačiū jiems. Mums reikia atviros architektūros sistemos, į kurią galėtume paduoti informaciją iš daugelio skirtingų šaltinių. Yra vietų, kur grežioti daviklius nėra prasminga - pvz. park'n'ride aikštelėse informaciją būtų geriau surinkti naudojantis vaizdo kamera ir machine learningo būdu apmokomo algoritmo. Yra jau dabar vietų, kuriose informaciją kažkaip kaupiame - Tilto g. ir Kudirkos aikštės parkavimo aikštelės, kurias manau mieliau rinktųsi žmonės jeigu geriau apie jas žinotų ir nesigrūstų į Gedimino pr. apylinkes. Taip pat atviros architektūros, kad galėtume ištraukti duomenis ir pateikti webservisus 3iųjų šalių gamintojams norintiems tokią integraciją integruoti į savo appsus. Viešojo transporto ir m.ticket paslaugos sėkmingai integruojamos į Trafi - su parkingu gali atsitikti lygiai taip pat gražiai.
Yra žmonių manančių, kad reikia pasirinkti vieną kažkokį būdą ir technologiją, o dar geriau vieną gamintoją ir su juo sėdėti ir tipo vystytis. Deja, technologijos vystosi greičiau nei dideli korporatyviniai vendoriai mėgstantys vendor-lockint savo klientus ir užtai reikia ieškoti lankstesnių, sumanesnių, atviro kodo, atviros architektūros sprendimų tiek kas susiję su parkingu tiek su kitom ITS sprendimų sritimis.
Todėl tokių pilotų transporto srityje bus ir daugiau, kol bus pereita prie konkrečių sprendimų. Jeigu turite ar žinote kitų technologijų, būdų ar kompanijų, kurias tam turime išbandyti - prašau parašykit atviras@vilnius.lt - susitinkam pasikalbėti ir pasinagrinėjame visus galimus scenarijus.
Beje, Gynėjų gatvė pasirinkta neatsitiktinai. Ten vienoje vietoje yra visi testavimui reikalingi scenarijai - įprasta parkavimo vieta, draudžiamas parkingas, neįgaliųjų parkingas, rezervuotos vietos. Beje rezervuotos vietos suteikiamos visiškai nemokamai įvairioms valstybinėms įstaigoms, ką manau, neišvengiamai reikėtų peržiūrėti (atviri duomenyshttp://opendata.lt/dataset/rezervuotos-parkavimo-vietos). Daugelis tų vietų neišnaudojamos ir už jas miestas negauna pajamų.
Gynėjų gatvėje yra daromas pilotinis parkavimo vietų monitoringo projektas. Kas iš to miestiečiui, paprastam žmogui? Bus žinoma, kur ir kiek laisvos vietos yra. Tuomet nereikės sukti ratų, teršti miesto, gadintis nervų ir kažkur vėluoti.
Kas iš to miestui? Miestui yra gerai, kai jo neteršia ir kai parkingo vietos išnaudojamos optimaliai. Tuomet mažiau piktų žmonių skundžiasi, kad nėra kur parkuoti, o tie brangūs plotai išnaudojami efektyviai.
Taip pat SĮ "Susisiekimo paslaugos" gaus vertingą realią informaciją apie vietų panaudojimą - kiek smarkiai viena ar kita gatvė užpildyta. Tokiu būdu bus galima priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl parkavimo zonų plėtimo, keitimo, įvedimo.
Davikliai bus sumontuoti ir draudžiamo parkavimo vietose, o inspektoriai esantys šalia gaus pranešimus apie pažeidimus ir galės greičiau į juos sureaguoti. Griežtesnė ir greitesnės kontrolė - tikslingiau dirbantys inspektoriai - daugiau pamokas išmokusių vairuotojų - daugiau parkingo geriems vairuotojams.
Yra ir daugiau panaudojimo būdų: pvz. galima sekti neįgaliųjų parkavimo vietas, rodyti jas žemėlapyje ir taip reaguoti kai jos užimamos, patikrinant ar žmogus tam turi tinkamą leidimą. Truputį svajojant toliau - būtų galima išduoti leidimus, kuriuose būtų speciali mikroschema. Ją aptikęs daviklis nepraneštų apie užimtą vietą inspektoriui, nes žinotų, kad pasiparkavęs žmogus turi tam leidimą.
Kaip viskas realizuota? Ant žemės yra geltoni kvadračiukai - tai davikliai. Jie aptinka kai mašina yra virš jų. Jie veikia magnetiniu principu, todėl sniegas ar pliurzė jiems nė motais. Viską jie perduoda į kolektorius, kurie kabo ant stulpų ir yra maitinami saulės baterijų. Pastarieji viską perduoda į debesį. Čia gali kilti klausimas - kodėl tiesiog nepajungti elektros iš apšvietimo stulpo. Vat neišeis. Dienos metu ten elektros nėra ir būti negali (apribota įstatymo).
Realizacija šiuo metu yra tik pilotinė. Įdiegtas Izraelio kompanijos MyCity360 sprendimas, kuris pasirodė įdomus ir kurį surado Go Vilnius komanda - ačiū jiems. Mums reikia atviros architektūros sistemos, į kurią galėtume paduoti informaciją iš daugelio skirtingų šaltinių. Yra vietų, kur grežioti daviklius nėra prasminga - pvz. park'n'ride aikštelėse informaciją būtų geriau surinkti naudojantis vaizdo kamera ir machine learningo būdu apmokomo algoritmo. Yra jau dabar vietų, kuriose informaciją kažkaip kaupiame - Tilto g. ir Kudirkos aikštės parkavimo aikštelės, kurias manau mieliau rinktųsi žmonės jeigu geriau apie jas žinotų ir nesigrūstų į Gedimino pr. apylinkes. Taip pat atviros architektūros, kad galėtume ištraukti duomenis ir pateikti webservisus 3iųjų šalių gamintojams norintiems tokią integraciją integruoti į savo appsus. Viešojo transporto ir m.ticket paslaugos sėkmingai integruojamos į Trafi - su parkingu gali atsitikti lygiai taip pat gražiai.
Yra žmonių manančių, kad reikia pasirinkti vieną kažkokį būdą ir technologiją, o dar geriau vieną gamintoją ir su juo sėdėti ir tipo vystytis. Deja, technologijos vystosi greičiau nei dideli korporatyviniai vendoriai mėgstantys vendor-lockint savo klientus ir užtai reikia ieškoti lankstesnių, sumanesnių, atviro kodo, atviros architektūros sprendimų tiek kas susiję su parkingu tiek su kitom ITS sprendimų sritimis.
Todėl tokių pilotų transporto srityje bus ir daugiau, kol bus pereita prie konkrečių sprendimų. Jeigu turite ar žinote kitų technologijų, būdų ar kompanijų, kurias tam turime išbandyti - prašau parašykit atviras@vilnius.lt - susitinkam pasikalbėti ir pasinagrinėjame visus galimus scenarijus.
Beje, Gynėjų gatvė pasirinkta neatsitiktinai. Ten vienoje vietoje yra visi testavimui reikalingi scenarijai - įprasta parkavimo vieta, draudžiamas parkingas, neįgaliųjų parkingas, rezervuotos vietos. Beje rezervuotos vietos suteikiamos visiškai nemokamai įvairioms valstybinėms įstaigoms, ką manau, neišvengiamai reikėtų peržiūrėti (atviri duomenyshttp://opendata.lt/dataset/rezervuotos-parkavimo-vietos). Daugelis tų vietų neišnaudojamos ir už jas miestas negauna pajamų.
Comment