Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos keliai. Eismas, maršrutai ir kelių būklė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Važiavimas per Varšuvą tarp S17 Liublino greitkelio ir S8 Balstogės greitkelio.
    Žemėlapyje viskas atrodo labai gražiai, realybėje - kur kas blogiau.


    Foto 2023.07
    Trakt Brzeski / Bresto traktas anksčiau buvo E/30 / 2 kelias, Dabar - kelias DW 628.
    Iš meisto srautas kur kas intensyvesnis




    Tolumoje matosi Varšuvos bokštai




    Marso žiede (Rondo Marsa) reikai sukti dešinėn 631 keliu link Nowy Dwór Mazowiecki. Šioje trasoje S8 nėra rodomas






    Toliau kelyje DW 631 iš pradžių viskas yra gerai

    Comment


      Važiavimas per Varšuvą tarp S17 Liublino greitkelio ir S8 Balstogės greitkelio.

      Linksmybės prasideda nuo sankryžos su keliu DW634 į Volominą. Paskutinius 3,4 km važiavome virš 10 minučių


      Kelias DW634 remontuojamas. Tuo keliu daug kas nusukdavo kairėn į Targówek prekybos centrų zoną (ten yra ir IKEA Marki).


      Už šios sankryžos kelias DW 631 susiaurėja iki vienos juostos.


      Geležinkelio pervaža


      Susidarė nemaža eilė su stabtelėjimais


      631 kelias ateityje bus tvarkomas


      Zielonka. Pasirodo pirmosios nuorodos į S8


      Nusukimas į S8 link Balstogės


      Šia trasa per Varšuvą nuo S17 iki S8 važiavome 29 minutes (o ne 21 minutę, kaip rašo žemėlapis).
      Tai gal būtų buvę greičiau kirsti kampą nuo S17 Exit 6 Kołbiel ir važiuoti 50 keliu per Broką.

      Įdomu, kokios eismo sąlygos kelyje DK50, ypač savaitgaliais.
      Gal kam nors neseniai teko važiuoti keliu DK50 nuo Ostrów Mazowiecka per Brok - Lochów..

      Comment


        Iš Vilniaus link Varšuvos ir toliau visada vykdavau per Lazdijus ir Augustavą. Kai atidarė greitkelį nuo Balstogės iki Varšuvos - pradėjau pro ten važinėti. Šiemet galvoju vėl grįžt prie kelio pro Lomžą, nes pajungė atkarpas. Tik va galvojau nuo Augustavo pasukt link magistralės greičiau, bet GoogleMaps pasiūlė kelią už LT sienos nuo Seinų sukti tiesiai link Suvalkų... Kas žino, ar verta, kas ten per kelias ?

        Comment


          Parašė RamasN Rodyti pranešimą
          Šiemet galvoju vėl grįžt prie kelio pro Lomžą, nes pajungė atkarpas.
          Tik va galvojau nuo Augustavo pasukt link magistralės greičiau, bet GoogleMaps pasiūlė kelią už LT sienos nuo Seinų sukti tiesiai link Suvalkų... Kas žino, ar verta, kas ten per kelias ?
          Dabar Google žemėlapiuose nesiūlo nuo Seinų sukti DW653 link Suvalkų, man rodo tik variantą sukti nuo Šipliškės (Szypliszki) piečiau Punsko pro Seivas (Sejwy) link Lazdijų. Siūlomo kirtimo į Lazdijus reikia vengti - į Lazdijus nuo greitkelio S61 geriau važiuoti DW653 pro Suvalkus ir Seinus.


          1. Buvęs klasikinis maršrutas Szczuczyn - Augustów - Lazdijai DK61 (dab. DW655)
          Iš esmės maršrutas be priekaištų, tik sulėtinimas neturinčiuose aplinkkelių Rajgarde (Rajgród) ir Grajeve (Grajewo)
          Pernai važiavau senuoju DK61 (dab. DW655) nuo Augustavo iki greitkelio S61 autostrados Ščučyne (Szczuczyn). Yra du aplinkkeliai - piečiau Bargłów Kościelny miestelio ir naujas - šiauriau Barszcze kaimo.

          2. Kelias S61 - mazgas Kalinowo (Wysokie) DK16 - Augustavas / Augustów - Lazdijai
          Tinka norintiems užsukti į Augustavą nusiaubti "Kauflandą" ar papietauti ir paramogauti.
          Kažkokio laiko taupumo nesigauna

          3. Kelias DW653 Suvalkai - Seinai (Suwałki - Sejny) ir toliau DK 16 į Lazdijus
          Kelais DW653 rekonstruotas 2015 / 2016 metais, padarytas Krasnapolio (Krasnopol) aplinkkelis.
          Kelias lygus ir pirmaisiais metais buvo tiesiog puikus. tačiau kai pagausėjo eismo, juo jau negalima važiuoti greitai, nes nelabai yra kur lenkti. Anksčiau buvo pagrindinis maršrutas važiuojant į Suvalkus ar į Mozūriją, tačiau dabar paprasčiau važiuoti per Marijampolę - nereikia važiuoti pro Suvalkų miestą

          Daugiau DW653 nuotraukų - šios temos 33-me puslapyje

          4. Kelias S61- mazgas Szypliszki - DW651 - Seivos (Sejwy) - PL/LT - RK2511 Galiniai - Lazdijai.
          Rekonedacija paprast - skubantiems nevažiuoti. Patikrinta pernai rudenį.
          Kelias DW651 Šipliškė-Seinai yra vidutiniškos būklės.
          Vietinis kelias Seivos - Sankūrai perasfaltuotas. Paskutinis kilometras iki sienos - žvyrkelis.

          Lietuvos pusėje RK2511 yra siauras ir labai pavargęs (geresnis 1-2 km iki Lazdijų). Numatoma kelio rekonstrukcija

          Daugiau - temos[LT/PL] Lietuvos - Lenkijos pasienis 18-me puslapyje

          Be to, planuojant kelią per Alytų reikia atsiminti, kad ten 5-6 metus vis dar vyksta amžinoji pagrindinio kelio į Vilnių statyba.
          Dabar rekonstruojama Ulonų gatvė (KK128 atkarpa).

          Bendra rekomendacija- nemesk kelio dėl takelio:
          - Kertant sieną Lazdijuose (Alytų) geriau važiuoti senuoju keliu DW655 (ex DK61) - DK16 Szczuczyn-Grajewo -Augustów.
          - Važiuojant autostrada S61 geriau įvažiuoti į "Via balticą" Kalvarijoje arba važiuoti pro Kauną
          - Kelio keitimas Lenkijoje diselių privalumų nesuteiks.
          Paskutinis taisė Romas; 2024.06.07, 19:50.

          Comment


            Ačiū už išsamią apžvalgą !

            Na man privalumas yra ne km ar laiko taupymas, bet daugiau laiko Lenkijoj važiuot magistralėmis, tai yra be priešpriešinio eismo, nes kelionė ilga, mažiau taip pavargstama vairuoti, nei su labiau varginančiu dėmesiu. O LT pusėje kelias pro Alytų ir Lazdijus tiesiog fainas, tai kol LT pusėj pro Marijampolę nesutvarkys visko iki sienos, kolkas pro Kauną nesirenku. Ai, ir Lazdijų CircleK personalas "prie bajerio" gerąja prasme, tai labai tinka pirmam kelioniniam WC + kava sustojimui
            Paskutinis taisė RamasN; 2024.05.08, 16:13.

            Comment


              Sveiki. Reikės liepos gale/rugpjūčio pirmoj pusėj lėkti į Gdanską. Kokie būtų patarimai dėl maršruto ? Važiavimas darbinis, tai sustojimų apsižvalgyt neplanuojama (nebent atgal važiuojant gautųs). Automobilis - autobusiukas, bet dar ne krovininis. Tiesa nebūtų komfortiška virš 110. Prioritetai yra nusigavimo greitis, patogus vairavimas (geri keliai, jei įmanoma be priešpriešinio), na ir jei pakeliui CircleK yra, irgi į temą.

              Atskiras klausimas, jei labai nenukrypstant nuo kelio, atgal važiuojant ką verta pamatyt, apart paties Gdansko ?

              Comment


                Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                Atskiras klausimas, jei labai nenukrypstant nuo kelio, atgal važiuojant ką verta pamatyt, apart paties Gdansko ?
                Jeigu nebūta tai galima į Malborką užvažiuoti pasižiūrėti didžiausios kryžiuočių pilies (su lankymu). Kaip ne kaip kryžiuočių buvusi sostinė.

                Comment


                  Taip pat galima nulėkti iki Žalgirio mūšio vietos, dar Olštynas ar vokiečių šliuzų sistema, kur laivai keliami bėgiais tarp kanalo atkarpų.

                  Comment


                    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                    Sveiki. Reikės liepos gale/rugpjūčio pirmoj pusėj lėkti į Gdanską. Kokie būtų patarimai dėl maršruto ?
                    (...).
                    Atskiras klausimas, jei labai nenukrypstant nuo kelio, atgal važiuojant ką verta pamatyt, apart paties Gdansko ?
                    Šioje temoje yra keli maršrutų į Gdanską aprašymai.
                    Per pusantrų metų didesnis prioritetas variantui S61 - Elkas - DK16- Olštynas - S51 - S7., nes lenkų kelininkai nutiesė kelias greitkelių atkarpas.
                    Verta sustoti žuvų restorane Okoń prie Pasłęk miesto.
                    Paskutinis taisė Romas; 2024.05.20, 18:45.

                    Comment


                      Vilnius - Varšuva - Tychy- Vengrija - Krokuva - Vilnius.
                      Šį mėnesį šiek tiek pasivažinėjome po Vidurio Europą. Porą kartų pervažiavome kaimyninę Lenkiją skersai išilgai įstrižai.

                      Į tą pusę maršrutas buvo paprastas ir tiesus: LT. Kalvarija/ PL.Budzisko- S61- S8 - Varšuva-S8 (ex Gierkówka)-Katovicų oro uostas-S1-Tychy-DK1-Bielsko-Biała-S1 -Żywiec- DK1 - PL. Zwardoń / Skalité
                      Kadangi pirmą dieną išvažiavome vėliau nei planavome, tai teko mažiau stovinėti ir daugiau spausti. 740 km nuo Lietuvos iki Slovakijos sienos įveikta per 7½ valandos. Ir ta kelionė visai neprailgo.

                      Yra su kuo palyginti - kažkada, kai pradėjome važinėti į Europą, kelionė per lenkiją buvo keiksmaždis. pervažiuoti per kaimyninę šalį trukdavo 14-17 valandų, o po kokių 2012 metų - "tik" 10-12 valandų.

                      Atgal važiavome kitu keliu - S7 per Krokuvą - Kielcus - Varšuvą.

                      Comment


                        Trasa tarp Lietuvos sienos ir Varšuvos aptarta visais aspektais šioje temoje ir projekto temoje [PL]"Via Baltica" Lenkijoje [E67/ S8-S61] , todėl nėra ką daug komentuoti.
                        Paminėsiu tik tą faktą, kad nutiesus greitkelius ir autostradas ankstesnė keliautojų aptarnavimo (visų pirma maitinimo) infrastruktūra nunyko, o naujose vietose ji steigiasi vėliau ir vietoj vietinį maistą siūlančių šeimyninių kavinių, regoninių restoranėlių ar "zajazdų" (pakelės karčemų) kuriasi tik beveidžiai monopolistai - McDonald, Burger King ir Orlen StopCafe.

                        Via Balticos atkarpa nutiesta visai neseniai, tai pakelės infrastruktūros teko paieškoti. Tai, kas pažymėta Kisielnicoje, Staviskuose (Stawiski) ar prie Lomžos tebuvo tuščias laiko gaišimas. apžiūrinėjant uždarytas kavines.
                        Laimei, už Lomžos pietinio mazgo (Łomża Południe) MOP'e Chiomentowo (S61 31-32 km) radome Orlen StopCafe, kur yra karšto maisto.


                        Nuoroda į MOP Chomentowo
                        Ten žurekas buvo puikus, antras patiekalas toks pats beskonis puspadis kaip Vilniaus i-Lunch'e, o kava kaip visada skani (beje visose Orleno degalinėse yra ir lietuviškas kavos meniu).


                        Anksčiau turėjome nusižiųrėje porą maitinimo taškų prieš Mazovijos Ostruvą (Ostrów Mazowiecka) - barą Orlen degalinėje važiuojant nuo Lomžos iš karto už pervažos (ten ypač mėgdavo sustoti lietuviški ekskursiniai autobusai) ir kavinę Bar Przystanek važiuojant kita kryptimi, preš kelių DW627 ir DW677 atsišakojimą..
                        Tai būdavo poilsis įveikus pirmą etapą krašto keliais, o nuo ten jau prasidėdavo Lenkijos naujieji greitkeliai.

                        Tačiau praeitą rudenį atidaryta greitkelio S61 atkarpa Śniadowo - Ostrów Mazowiecka aplenkia abu tuos punktus.
                        Buvo maloni staigmena, kad Exit'as Nr.2 yra prieš pat Mazovijos Ostruvą ir galima nusukti senuoju keliu DW677 iki tų maitinimo punktų. Tiesa, paskui reikės pasisukioti per Mazovijos Ostruvos miestą ir į greitkelį S8 Balstogė - Varšuva patekti galima per Exit'ą Nr.79 - mazgas su keliu DK60 Ostrów Mazowiecka - Ciechanów.


                        Tame bare Przystanek puikiai apsiforminome grįždami, prieš paskutinį 400 km etapą iki namų.

                        Comment


                          Pervažiavimas per Varšuvą.
                          Nors dar prieš Euro-2012 nutiesta Torunės trasa (Trasa Toruńska), kuri yra tiesus 2*3 juostų išvažiavimas iš S8 nuo Balstogės į A2 link Poznanės.


                          Tačiau augant miestui ir tranzitiniam srautams ten yra riziką įstrigti. Porą kartų toje trasoje teko įstrigti kamščiuose. Jei patenki į šeštadienio rytinį ar sekmadienio vakarinį piką, tai Varšuvos pakraščių apžiūrėjimui gali tekti skirti daugiau laiko.

                          Kadangi Varšuvą pasiekėme savaitgalį gerokai popiet, tai važiavome per miestą. Torunės trasoje buvo nedidelis kamštis, o mieste kamščių nebuvo.
                          Važiavimo laikas (be eismo) dviem variantais yra vienodas pagal trukmę, tačiau atstumas kiek skiriasi
                          Per mazgą Konotopa (S8-S2-S8) nuo Vyslos tilto iki naujojo Marki mazgo (S8- DK7) yra 5 kilometrais toliau nei važiuojant per Varšuvos Vakarų stotį (Warszawa Zachodnia)

                          Maršrute per miestą reikia atidumo keturiose vietose:
                          1. Pravažiavus Vyslos tiltą užsiimti dešinę juostą ir laiku išsukti iš S8 į dešinę link Varšuvos Vakarų stoties (Warszawa Zachodnia). Krypties nuoroda; Wola, Aleja Prymasa Tysiąclecia.


                          Toliau mieste reikia laikytis krypties S8 Wrocław / Katowice.
                          2. Žiedinėje sankryžoje prie Varšuvos Vakarų stoties (Warszawa Zachodnia) pasukti dešinėn į Aleje Jerozolimskie.
                          3. Salomea mazge iš Aleje Jerozolimskie patenkama į Aleja Obrońców Warszawy link Katovicę per estakadą, reikia laikytis kairės
                          4. Naujame Marki mazge, kur nuo naujos S8 trasos link Katovicų atsišakoja nauja DK7 trasa, reikia laikytis tiesiai - patenkama į Aleja Katowicka

                          Žemėlapio pagrindas - www.mapy.cz

                          Comment


                            Už Varšuvos nėra jokių nuotraukų - labai skubėjome, kai švietė saulė, ji akino, o dalį laiko lijo lietus

                            Nuo Varšuvos į Katovicų pusę yra du keliai
                            1. "Greitasis" - važiuojant nuo Torunės trasos tiesiai autostrada A2 link Poznanės ir paskui pasukti į A1 link Katovicų
                            2. "Tiesusis " - važiuojant per miestą ar per Konotopa mazgą senuoju rekonstruotu keliu S8. Vietinio komunistų vado Edwardo Giereko laikais apie 1972-176 metus buvo nutiesta autostradėlė nuo Varšuvos iki Katovicų , kuri ir vadinasi "Gierkówka" [Gierkuvka]. Iki Piotrkuvo autostradėlė rekonstruota prieš EURO-2012

                            Važiuojant link Katovicų važiavimas tiesiai greitkeliu S8 iki Piotrkuvo mazgo atstumas yra 143 km, važiavimas užima 1:28 h
                            važiuojant autostradomis A2 ir A1 sutaupomos 7 minutės ir prarandama 19 kilometrų. Taupant kurą, kai nėra eismo geriau važiuoti Gierkówka.

                            Važiuojant į Vroclavo pusę atstumas mažai skiriasi ir iki Piotrków Trybunalski geriau važiuoti autostradomis A2-A1, o ne S8 senąja Gierkówkos trasa. Tačiau jei norisi valgyti , tuomet geriau važiuoti senuoju keliu.

                            Toliau iki Katovicų yra puiki autostrada iki pat Čekijos sienos. Iki Čenstochovos (Czenstochowa) apie 80 km yra 2*3 juostų autostrada, toliau - 2*2. Lenkijos autostradose leidžiama važiuoti 140 km/h greičiu.

                            Už Piotrkuvo senoji "gierkuvka", kuri (nors ir su šviesoforais ir be kelkraščių) kažkada buvo atgaiva po lenkiškų šunkelių, dabar lieka labiau į vakarus nu A1 ir iki Aukštutinės Sileziijos turi DK91 numerį.

                            Comment


                              Per Aukšutinę Sileziją iki Slovakijos sienos.
                              Navigacija į Slovakiją veda per Čekijos teritoriją, per Český Těšín ir Jablunkovo perėją (Jablunkovský průsmyk) - tas kelias dar nuo Čekoslovakijos laikų turi europinį numerį E75
                              Nesinorėjo dėl 10 minučių ekonomijos ir 20-30 km čekiškų greitkelių pirkti dar vienos vinjetės arba tamsoje važiuoti nemokamais keliasi per Ciezyną ir Česky Tiešiną.

                              Kažkada labai sėkmingai nuvažiavome į Zakopanę per Katovicų aglomeraciją, Bielsko-Bialą ir Žyviecą, kur buvo greitkelis.
                              Buvau skaitęs SSC, kad Lenkijos - Slovakijos pasienyje Zwardoń / Skalité nutiestas greitkelis, todėl norėjau jį išbandyti.
                              Maršrutas buvo per Katovicų aglomeracijos rytinį aplinkkelį - Bielsko-Bialą ir Žyviecą iki Slovakijos sienos (pažymėtas mėlynai)

                              Žemėlapis iš www.mapy.cz

                              Comment


                                Maršrutai per Katovicų aglomeraciją
                                Pervažiuoti per tankiai apgyvendintą Aukšutinę Sileziją yra keletas maršrutų. Kol nebuvo nutiesta autostrada A1, važiuojant "gierkuvka" DK1 (dabar DK91) kelias keitė numeraciją į DK86 irtiesia pro katovicus galima buvo judėti iki Čekijos sienos.
                                Planuojant maršrutą reikia atsižvelgti į važiavimo laiką. Kažkada padarėme didelę klaidą ir penktadianio popietę 86 kelyje atsigėrėme kavos prieš Katovicus - pamatėme, ką reiškia staiga atsiradusi 2*4 juostų automobilių jūra, kai visa Katovicų aglomeracija pajudėjo savaitgaliauti. Vius pagrindinai keliai yra bent 2*2 juostų - net jei nėra pažymėti "ekspresówkos" (greitkelio) ženklu su S raide.

                                Nuo autostrados A1 ties Katovicų oro uostu (KTW. Port lotniczy Katowice-Pyrzowice) sukome į rytus.
                                Pasirinktas maršrutas Aukšutinės Silezijos pramoninio rajono rytiniu aplinkkeliu Wschodnia obwodnica Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (GOP) ir kelis kartus keičia numeraciją: S1, DK1, vėl S1 iki Tychy miesto, po iki Bielska-Bialos vėl DK1 ir po to vėl S1.
                                Tose katovicų aglomeracijso rytinio aplinkkelio atkarpose, kur dar nėra S kartegorijos, vyksta kelio rekonstrukcija, bet daugiausia priešingoje pusėje. Mums važiuoti šeštadienio vakare buvo paprasta ir kažkokių stabdymų nepajutome.

                                Tačiau, kol vyksta remontai, važiuoti atkarpa į priešingą pusę tarp Tychų (Tychy) ar nuo A4 Myslovicų mazgo (węzel Mysłowice) važiuoti keliu S1-DK1-S1 iki autostrados A1 ties KTW oro uostu tuo pačiu keliu nesiryžčiau rekomenduoti - mums tiesiog labai pasisekė su važiavimo laiku.


                                Visi keliai yra 2*2 juostų. Kelių krypčių ženklinimas per Katovicų aglomeraciją yra aiškus ir nereikia keisti krypties, todėl nuklysti yra maža tikimybė. Ties Tychy miestu abu maršrutai - S1 ir DK86 - susilieja į vieną.

                                Artimoje ateityje (jau nuo 2024 m. lapkričio) visas Katovicų rytinis aplinkklis turės greitkelio kategoriją.

                                https://ssc.siskom.waw.pl/
                                Paskutinis taisė Romas; 2024.05.30, 12:46. Priežastis: Katovicų aglomeracija

                                Comment


                                  Tarp Katovicų aglomeracijos ir Slovakijos sienos
                                  Nuo Tychų iki Bielska Bialos eina paprastas kelias DK1, bet jis visur yra 2x2 juostų - tokia "gierkuvka", tik labiau apgyvendintoje teritorijoje . Yra keli miestai (Pszcyzyna ir Czechowice-Dziedzice), kur yra šviesoforai.
                                  Pasirodė šiek tiek keista, kad lenkai kelyje DK1 tarp Tychų ir Bielska-Bialos labai retai žymi maršrutą į Slovakiją - dar nuo ankstesnių laikų liko vien nuorodos į Ciešyną / Tiešiną, kur buvo pagrindinė trasa į Moraviją ir Austriją.
                                  Nustebino, kad šeštadienio vakare didelis srautas į priešingą pusę link Katovicų. Kitu metu ten gali būt nemaži kamščiai.

                                  Tame krašte yra daug degalinių ir Pietų Lenkijoje degalai dažnai kiek pigesni nei kitoje Lenkijos dalyje. Tačiau praėjusią savaitę Lenkijoje degalai buvo apie 20-25 ct/ brangesni nei Lietuvoje ir apie 10 ct/l brangesni nei Slovakijoje.


                                  Nuo Bielska-Bialos pagrindinis srautas nusuka į S52 link Čekijos, o link Slovakijos prasideda greitkelis S1. Iki Žyvieco (Żywiec) greitkelis yr a 2*2 juostų, o nuo Žyvieco bravoro - 1*1 juostų. Eismo buvo nedaug, tai kelio susiaurėjimas greičio nesumažino.
                                  Prieš pat sieną yra 11-12 km ruožas, kur dar nenutiestas greitkelis S1 (jo statyba matosi eina aukščiau). Yra dvi šviesoforais reguliuojamos vietos. Nors buvo vėlus metas, bet iš anos pusės prie šviesoforų susidarydavo eilės. Dieną ten turbūt susidaro nemaži kamščiai - todėl visi žemėlapiai ir siunčia visus per Čekiją.

                                  Už Miliuvkos (Milowka) reikai kilti serpantinais į greitkelį. Žymėjimas gana prastas, bet dar esant šviesai ir turint du žemėlapius galima susiorientuoti.

                                  https://www.google.com/maps/@49.5658...5410&entry=ttu

                                  Iki Slovakijos sienos lieka apie 11 kilometrų - ten yra puikus estakadomis einantis 2*1 juostų greitkelis, prieš pat sieną jis išplatėja iki 2*2 juostų.
                                  Pati siena Zwardoń / Skalité yra labai graži tik ten nėra kur sustoti.
                                  Lenkijos - Slovakijos siena eina tarp dviejų viadukų

                                  https://www.google.com/maps/@49.5087...i16384!8i8192?

                                  Slovakijoje iš karto už sienos yra nuolat veikiantis vinječių pardavimo punktas, bet mes iš anksto pasirūpinome slovakiškomis on-line vijetėmis

                                  Artimoje ateityje šis maršrutas S1 per Zwardoń / Skalité taps žymiai patrauklesnis:
                                  2024.11 visas rytinis Katovicų aglomeracijos greitkelis taps greitkeliu S1
                                  2025.03 atsiras greitkelio S1 atkarpa tarp Bieruń ir Bielska-Biała
                                  2025.07 atsiras greitkelio S1 prieš pat sieną tarp Milówka ir Węgierska Górka
                                  Po 2025 metų atsiras rytinė greitkelio S1 trasa tarp Lędziny ir Bieruń

                                  https://ssc.siskom.waw.pl

                                  Comment


                                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                    nutiesus greitkelius ir autostradas ankstesnė keliautojų aptarnavimo (visų pirma maitinimo) infrastruktūra nunyko,
                                    Jei nesunku, gal įmestum sąrašiuką vietų pavalgyti, mielai pasinaudočiau ateityje

                                    Comment


                                      Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
                                      Jei nesunku, gal įmestum sąrašiuką vietų pavalgyti, mielai pasinaudočiau ateityje
                                      O, geras, ačiū už gerą klausimą. Pasirodo ne mums vieniems tas aktualu.

                                      Važiuojant S61 "Via Baltica" už LT/PL sienos jau pirmame mazge Nr. 20 galima pasukti į Šipliškę (Szypliszki).
                                      Ten yra dvi dėmesio vertos vietos.
                                      1. "Dworek" yra iš karto už nusukimo. Nauja įstaiga - dar nepažymėta, kad ten yra ne tik nakvynė, bet ir maitinimas. Restoranas yra brangesnio kainų lygio; antri patiekalai geri, o žurekas man nelabai patiko.
                                      2. Senajame kelyje, pačiame Šipliškės miestelyje yra Wilczy Głód (Vilko alkis) - pigesnis variantas, bet visai normali lenkiška ir regioninė (pusiau lietuviška) vietuvė
                                      3. Toliau važiuojant senu keliu į Suvalkus (dabar -DW662) yra daug reklamų į Zajazd Žubryn - neverta dėmesio snarglinė.
                                      4. Senajame kelyje Prieš Suvalkus yra pora išlikusių senesnių "zajazdų", kurių gyvybę iki šiol palaiko "fūristai"; bet ten neteko lankytis.
                                      Pačiuose Suvalkuose geriau negaišti laiko ieškant geros maitinimo vietos.


                                      5. Pavažiavus link Elko galima mazge Nr. 15 Kalinowo (Wysokie) nusukti į senąjį kelią DK16 (dab. DW625) ir pavažiuoti iki kito exit'o Ełk Wschłód.
                                      Sendkų (Sędki) vietovėje yra Chata Rybaka (Žvejo troba). Prisipažinsiu, kad ten valgiau gana seniau ir rekomendacijų negaliu teikti


                                      Kad nereikėtų ieškoti ankstesniuose pranešimuose, pakartoju.
                                      Ostrów Mazowiecka yra du taškai, nusukus iš S61 exite Nr. 2 į senąjį kelią DW677-DW627 ir toliau važiuojant per patį Mazovijos Ostruvos miestą:
                                      6. Orlen degalinės baras - iš karto įvažiavus į miestą už pervažos . Įvažiuoti legali galima tik važiuojant nuo Lomžos į pietus.
                                      7. Bar Pryzstanek - jau po susijungimo su DW 627.

                                      Važiuojant DK16- DK 8 pro Lazdijus - Augustavą - Balstogę:
                                      1. Iš karto už LT /PL sienos yra vestuves kelianti pretenzinga knaipė brangus ir neskanus maistas.
                                      2. Seinuose šiemet išbandėme Lietuvos konsulato pastate lietuvišką restoraną "Karczma Litewska" skanu ir labai pigu
                                      3 Kelyje DW 663 Seinai - Suvalkai dabar vis rečiau važinėjame. Anksčiau dažnai stodavome prieš Suvalkus - Krzywe vietovėje apie 1 km už Vygrių nacionalinio parko būstinę yra neblogas restoranas

                                      4. Svarbiausia maitinimo punktas važiuojant Balstogės keliu DK8 būdavo sustojimas Kumiała vietovėje.
                                      Tačiau pernai važiuodami link Balstogės likome su nosimi ir kažką suradome tik už Balstogės. Važiuojant link Balstogės ne tik draudžiama sukti į kairę, bet ir fiziškai neįmanoma. O pavažiavus kokį kilometrą iki pirmos sankryžos nesinorėjo grįžti atgal.



                                      Važiuojant DK16 nuo Elko link Olštyno - Gdansko yra pora įdomių variantų:
                                      1. Ožyšo (Orzysz) miesto centrinėje aikštėje yra amerikoniško maisto restoranas "The Dollar bar". Kadangi ten yra amerikiečių karinė bazė, tai klientai neblogai išmankštino personalą gaminti skanius steikus ir burgerius

                                      2. Lenkiškos pakelės gastronomijos topų topas - žuvies restoranas Smażalnia Okoń. Jisyra prie kelio S7 Varšuva - Gdanskas pravažiavus Paslenko (Pasłęk) miestą. Nuoroda - didelė iškaba ir nuoroda į kelią DW513.


                                      Lenkijoje yra neblogų "zajazų" ir prie kitų kelių, bet ten lietuviai mažiau važinėja.
                                      Deja visa tas gastronominis paveldas toliau nyks, nes palei autostradas išliks tik monopolistai ir "fastfūdai".
                                      Paskutinis taisė Romas; 2024.06.07, 17:36.

                                      Comment


                                        Grįžimas namo nuo Slovakijos sienos ties Zakopane
                                        733 km per Lenkiją įveikti per 9½ valandas su pietavimais, poilsiais lėtu važiavimu per Krokuvą bei stovėjimais kamščiuose "Zakopiankoje"
                                        Maršrutas: SK/PL Suchá Hora / Chochołów - DW958- Czerny Dunajec- DW957 - DK7 "Zakopioanka" - Rabka Zdrój S7 - Myślenice - DK7 - Kraków (Krokuva) - DK7- Widoma- S7- (DK7 Miechów) - S7 Warszawa (Varšuva) - S2- A2 - Mińsk Mazowiecki - DK50 - Ostrów Mazowiecka - S61 - (DK61 Łomża - Kisielnica) - S61 - PL/LT Budzisko / Kalvarija

                                        Comment


                                          "Zakopianka" vadinamas kelias iš Krokuvos į Zakopanę - 7 ir 49 keliai.
                                          Kelio ilgis - 102 km. Anksčiau 2*2 juostų kelias buvo tik iki Myslienicų (Myślenice) - apie 25 km nuo pietinio Krokuvos mazgo kelyje A4.
                                          Apie 2016 metus greitkelis S7 buvo nutiestas iki Lubień mazgo - apie 40 km nuo A4 mazgo.
                                          Dabar greitkelis yra iki pat Rabka Zdrój mazgo, kur kelias Nr. 7 / E77 atsišakoja link Slovakijos (Chyżne / Trstena), o link Zakopanės eina kelias DK49.
                                          Kelias 2*2 yra iki Chabówkos ribos, iš viso apie 60 km.
                                          Dabar lieka tik apie 14 km vienkelio tarp Rdzawka / Chabówka ir Nowy Targ - iš jų 3 km iki Rdzawkos nutiestas naujas 2*2 kelias, bet važiuojama tik viena puse ir iki Nowy Targ dvikelio lieka 11 km autentiško senojo kelio, kur yra nuolatinai kamščiai. Per Nowy Targ miestą yra sena estakada, o už to miesto prasideda ištisinės gyvenvietės ir nepriskubėsi - geriau pasižvalgyti į gražius namus ir turgelius su kailiukais ir oscypekais (sūriais)
                                          Važiuojant į Zakopanę ar iš jos su srautu konkrečiai teks stovėti - kaip pas mus po ilgojo savaitgalio važiuojant iš Nidos, tik smarkiau.
                                          Porą kartų važiavome prieš srautą, tai buvo į ką pasižiūrėti.


                                          Mes 102 atkarpą nuo Chocholovo termų (Chochołowskie termy) iki Krokuvos pietinio A4 mazgo sekmadienio ryte įveikėme per 1:40 val.
                                          Paskui per radiją girdėjom, kad už Nowy Targo yra virš 10 km kamštis.

                                          Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

                                          Comment

                                          Working...
                                          X