Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL]"Via Baltica" Lenkijoje. Augustavo, Suvalkų ir Lomžos aplinkkeliai [E67/ S8-S61]

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [PL]"Via Baltica" Lenkijoje. Augustavo, Suvalkų ir Lomžos aplinkkeliai [E67/ S8-S61]

    Čia ne Lietuvos keliai, bet mums labai aktualu

    EK Lenkiją apskundė Europos teisingumo teismui

    www.lrt.lt
    2007 kovo mėn. 21 d.



    Europos Komisija (EK) pateikė ieškinį prieš Lenkiją Europos teisingumo teismui, praneša Lietuvos radijas. EK reikalauja, kad Lenkija nutrauktų Augustavo aplinkkelio statybą ir parengtų alternatyvų aplinkkelio planą.

    Lenkijos aplinkosaugos ministras tvirtai įsitikinęs, kad Lenkijai pavyks laimėti ginčą Europos teisingumo teisme ir, jo nuomone, EK teks finansinė atsakomybė už investicijos sustabdymą.
    Parašas :)

    #2
    Eismas Augustave

    Neseniai ir pas mus buvo rašyta apie ginčus dėl Augustavo aplinkkelio per Rospudos upelio slėnį tarp Augustavo gyventojų (kuriuos palaiko vyriausybė) ir ekologų (kurių pusę palaiko Europos Komisija; ne tik palaiko, bet ir grasina sankcijomis).

    Nesiveldamas į didžiosios politikos ginčus įdedu keletą nuotraukų iš Augustavo gatvių.







    Kadangi buvo sekmadienis, sunkiojo transporto eismas ribojamas. Kas vyksta darbo dienomis, reikia pamatyti.

    Eismas sekmadienį Augustavo prieigose "šalutiniame" 61 kelyje Lomža - Augustavas.
    Pagrindinis sunkiojo transporto eismas vyksta per Balstogę


    Beje, didesnė dalis tų "fūrų" - iš Lietuvos. Ir tas aplinkkelis labai reikalingas ne tik lenkams, bet ir Baltijos šalims.
    Paskutinis taisė Romas; 2008.09.17, 07:04. Priežastis: Kopija iš temos "PL. Po Suvalkiją ir Mozūriją automobiliu"

    Comment


      #3
      Augustavo aplinkkelis Lenkijoje.

      Kadangi neradau tokios temos forume, pagalvojau visai neblogai būtų padiskutuoti šia tema. Juk šis objektas svarbus ir Lietuvai.

      Jūsų nuomuonės ir pastebėjimai čia.


      Apie šį aplinkkelį (Via Baltic'ą dalį) kalbama jau seniai. Parinkus galutinę trasą Rospudos slėniu kilo žaliųjų ir gamtosaugininkų protestai, tačiau kaip žinia Augustavo ir kitų aplinkinių gyvenviečių gyventojai nuo sunkvežimių ir kito transporto eismo baigia uždusti ir kenčia nuo didelio triukšmo 24 val. per parą. Lenkija jau ir taip su Via Baltica projektu gan vėluoja. Kadangi jau senokai apie šį projektą žinau, manau kad jo neįgyvendiminas būtų klaida. Parinkus kitą variantą, kuris yra taip pat rengiamas, nukentėtų didelė dalis ūkininkų ir ūkio bendrovių, nes trasa kirstų jų laukus. Praktiškai neeilinė situacija.
      Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

      Comment


        #4
        Reikia pridėti, kad žaliuosius remia Europos Komisija, reikalas pasiekė ir Europos Teisingumo Teismą, kurio sprendimas turėtų būti galutinis. Aš vis dėlto labiau palaikau gyventojus. Žaliesiems tiesiog trūksta empatijos, kažin kaip jiems patiems patiktų gyventi Augustave. Negi Rospudos slėnyje auga tokios retos augalų rūšys, kad nutiesus aplinkkelį ir joms išnykus, jų visai nebeliks pasaulyje? Ar ne paprasčiau būtų perkelt dalį tų augalų kad ir į kitą draustinį. Tačiau apie šį projektą sunkiau rasti žinių, nei apie lietuviškus, ypač kai nesuprantu lenkiškai. Paprastai tenka remtis naujienų portalų informacija, pvz.

        http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=13943862

        Įdomu, kaip ten yra su tais kitu variantu, kur minėjo SPX? Trūkstant informacijos tenka paskaityt straipsnių komentarus, bet jais kažkaip nesinori pernelyg pasitikėt.

        Comment


          #5
          Aš manau slėnis vertingesnis, nei ūkininkų laukai, laukų pilna, ir net miškus laukais paversti galima, o nepaliestos gamtos kampelių Europoje ne tiek ir daug liko.
          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

          Comment


            #6
            Teko nugirsti per Euronews kanalą apie kitus variantus, bet ir man kažkaip nesitiki, kad jie yra bent minimaliai parengti. Pateikiau, tai ką girdėjau. Slėnis vertingas, bet per jį tiesti aplinkkelį yra kur kas pigiau, nei per ūkininkų laukus. Prasidės derybos dėl kainos (kaip ir visur ), vieniem nepatiks, kiti nesikraustys ir tt. O miškų pavertimas laukais irgi gali nepatikti gamtosaugininkams ir visokiems žaliems...
            Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

            Comment


              #7
              Parašė SPX Rodyti pranešimą
              Teko nugirsti per Euronews kanalą apie kitus variantus, bet ir man kažkaip nesitiki, kad jie yra bent minimaliai parengti. Pateikiau, tai ką girdėjau. Slėnis vertingas, bet per jį tiesti aplinkkelį yra kur kas pigiau, nei per ūkininkų laukus. Prasidės derybos dėl kainos (kaip ir visur ), vieniem nepatiks, kiti nesikraustys ir tt. O miškų pavertimas laukais irgi gali nepatikti gamtosaugininkams ir visokiems žaliems...
              Tik niekaip nesuprantu, ko taip staiga pasikeitė aplinkosaugininkų nuomonė. Juk ir variantą su estakada per slėnį jie, be abejonės, jau dešimtmetį žinojo.
              Kiek suprantu jis buvo pasirinktas iš kelių vien dėl to, kad mažiausiai trukdė gyventojams. Kiti visi variantai irgi pasirodė blogi, nes vieną kitą trobą reiks griausti, laukai bus perskelti ir t.t.
              Be to ten reljefas gana sudėtingas - daugybė ežerų, upelių...

              Čia panašiai kaip su Vilniaus pietiniu aplinkeliu.

              Comment


                #8
                Parašė SPX Rodyti pranešimą
                Slėnis vertingas, bet per jį tiesti aplinkkelį yra kur kas pigiau, nei per ūkininkų laukus.
                Čia ir yra problema, kad šiuolaikiniam žmogui jau sunku suprasti, kas yra gamta. Ji neturi piniginės vertės, nes egzistuoja (bent teoriškai) už žmogaus kuriamos kultūros ribų ir todėl yra neišmatuojama ir neįkainojama

                Beje, būna graudžiai juokinga, kai gamtosaugininkai neteisėtai nušautą briedį ar elektra nutrenktas žuvis įvertina keliais šimtais litų ("žala gamtai"). Gamtai pinigai nereikalingi, taigi piniginė išraiška - nebent tam, kad patiems žmonėms ramiau būtų...

                Comment


                  #9
                  Parašė Kecal Rodyti pranešimą
                  Čia ir yra problema, kad šiuolaikiniam žmogui jau sunku suprasti, kas yra gamta.
                  Žmogus pats yra gamtos dalis. Koks turi būti jo santykis su ja net Biblijoje aiškiai neparašyta...

                  Comment


                    #10
                    Parašė Kecal Rodyti pranešimą
                    Beje, būna graudžiai juokinga, kai gamtosaugininkai neteisėtai nušautą briedį ar elektra nutrenktas žuvis įvertina keliais šimtais litų ("žala gamtai"). Gamtai pinigai nereikalingi, taigi piniginė išraiška - nebent tam, kad patiems žmonėms ramiau būtų...
                    Aš manau šiek tiek kitaip. Piniginės baudos yra gerai, tik jos turi būti nemažos ir naudojamos atitinkamai. Pavyzdžiui už vieną elektra nutrenktą žuvį bauda turi būti tokia, kad už ją būtų galima įleist 100 išveistų žuveliokų. Taip pat galima daryt ir su tuo slėniu. Tiest per ten kelią, bet įdėt daug pinigų į retų rūšių perkėlimą ir statyt brangiau, bet saugant kiekvieną medį.
                    Post in English - fight censorship!

                    Comment


                      #11
                      Trasos variantai


                      Trasos ilgis 14 km +6,7 km.
                      Žaliųjų siūloma alternatyva II būtų 30 km ir kelias eitų per gyvenvietes. (tektų tiesti dar kitus aplinkkelius)


                      Topografija



                      Šaltinis: http://www.gddkia.gov.pl/article/odd...1b6ceee972370d


                      Įvairos kitos informacijos pateikta viršuje kairėje, žr. "Obwodnica Augustowa"
                      Paskutinis taisė Romas; 2007.08.01, 21:55.

                      Comment


                        #12
                        Pateikiu ir žaliųjų schemas.
                        Matoma ir siūlomos estakados schema bei technologinis kelias per pelkes statybos metu.

                        http://www.greenpeace.pl/download/przebieg-trasy.jpg

                        Šaltinis www:greenpeace.org/poland/kampanie/via-baltica-nie-t-dy-droga


                        Nuo savęs pridėsiu, kad žalieji bando kabinti visuomenei šiek tiek pažaliavusius makaronus:
                        1. Nutyli, kad jų siūlomas aplinkkelio variantas eis išvien per gyvenvietes.
                        2. Rašo, kad jų siūlomas variantas apims tik 800 m "Natura 2000" teritorijos, o valdžios siūlomas variantas - 7 km.
                        Iš schemos akivaizdu, kad apie 4 km iš tų 7 km eina esamu keliu (nutiestu dar caro laikais).
                        Paskutinis taisė Romas; 2007.08.01, 22:19. Priežastis: Per didelis žemėlapis

                        Comment


                          #13
                          Pagal žaliųjų planą į trasą papuola nemažai gyvenviečių. Dėl tokio paiūlymo tikrai nesutiks gyventojai. Gaunas triukšmo perkėlimas iš vienos į kitą vietą...
                          Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                          Comment


                            #14
                            Parašė Romas Rodyti pranešimą
                            Pateikiu ir žaliųjų schemas.
                            Tai pasirodo, Via Baltica per Augustavą net neina.

                            Be to, ar ne geriau tada tą aplinkelį jungti su Via Baltica prie Raczki. Tuomet jis iš vis tos Rospundos nekirs

                            Comment


                              #15
                              /\ Šiandien Via Baltica eina per Suvalkus ir Augustavą.
                              Toliau 8 / E67 kelias eina per Balstogę (Białystok).

                              Sunkvežimiams virš 8 tonų uždrausta tiesiai važiuoti per Grajewo - Lomžą 61 keliu ir tiesiai į Ostrów Mazowiecka 677 keliu (taip su susitaupo 50 km). Tačiau sunkvežimiai šio draudimo dažnai nepaiso.
                              61 kelias, beje neseniai baigtas remontuoti. Kelionė iki Varšuvos sutrumpėjo 1 valanda.

                              Kodėl ir toliau vystoma Via Baltika tolimesne trasa, per Balstogę, nežinau.
                              Gal, kad būtų atskirtas sunkiasvorių eismas nuo vasarotojų srautų link Mozūrų ir Augustavo ežerų (teko vieną sekmadienio vakarą važiuoti prieš grįžtančiųjų srautą - vaizdas išties įspūdingas).
                              Gal dėl to, kad ateityje numatoma nuo Balstogės nutiesti autostradėles (ekspresówka): S8 į Varšuvą bei S19 į Liubliną ir link Slovakijos sienos.
                              Žaliųjų protestus sukelia ir trasos tarp Augustavo ir Balstogės vystymas - ten kertamas Biebžos nacionalinis parkas.


                              O alternatyvios (punktyrais pažymėtos) žaliųjų siūlomos trasos schemos (per Elką ar Ostrolenką) yra mažai realios, ypač buv. Rytpūsiuose.


                              Žemėlapis iš http://via-baltica.darz-bor.info/protest

                              Ten yra angliška "žaliųjų" argumentų versija:
                              http://via-baltica.darz-bor.info/protest/index_eng.html
                              Paskutinis taisė Romas; 2007.08.02, 19:57.

                              Comment


                                #16
                                Galima pasižiūrėti, kokią kampaniją išvystė Lenkijos "žalieji".

                                Pridėta ir "nepriklausomų kelių projektuotojų" (įdomu, ar pas mus tokie dar neišdygo) paruošta prezentacija su pasiūlymais. Jų esmė - tiesti kartu Suvalkų ir Augustavo aplinkkelius į vakarus nuo šių miestų.
                                http://www.viabalticainfo.org/IMG/pd...ow-suwalki.pdf

                                Žaliųjų siūlomos trasos ilgis - 41,25 km, kaina 909 mln PLN.
                                Valdžios siūlomas Augustavo aplinkkelio variantas - 12,5 km, kaina 119,5 mln PLN.

                                Abiem variantams reikia pridėti dar po 5,7 km (56,6 mln PLN) kelio tarp 661 ir 61 kelių.

                                Nesigilindamas į variantų privalumus pateiksiu toje prezentacijoje (29 skaidrėje) pateiktus darbų vykdymo terminus (o š.m. rugpjūčio 1 d. turėjo prasidėti statybos darbai)
                                • Projektavimo pradžia - 2007 m. pavasaris
                                • PAV (poveikio aplinkai vertinimas) - 2008 m. pavasaris
                                • Trasos parinkimas - 2008 m. ruduo
                                • Medžių kirtimas ir paruošiamieji darbai
                                • Žemės sklypų supirkimo pabaiga - 2009 m. ruduo
                                • 2010 m. pavasaris – statybos darbų pradžia
                                • 2011 m. ruduo – darbų pabaiga
                                Kaip ten bebūtų, viskas nusikeltų kaip minimum 3-4 metams.

                                Comment


                                  #17
                                  EP ragina Lenkiją netiesti Augustavo aplinkkelio
                                  ELTA
                                  2007 rugsėjo mėn. 15 d. 15:48

                                  Europos Parlamento komitetas ragina Lenkiją rasti kitą vietą planuojamam greitkeliui per šiaurinę šalies dalį. Parlamento peticijų komitetas teigė, kad kitas kelias yra "vienintelis tinkamas variantas", pranešė BBC.

                                  Peticijoje teigiama, kad Augustavo aplinkkelis, kurį pasirinko Lenkijos vyriausybė, pakenktų laukiniams gyvūnams ir augalijai. Komitetas su peticija sutiko ir ragina saugoti "unikalius" gamtos kampelius.
                                  (...)

                                  Komiteto pareiškime teigiama, kad kitas kelias, einantis šalia Lomžos, Chodorkų ir Suvalkų, yra "vienintelis tinkamas sprendimas, kuris galėtų padėti išvengti žalos unikaliai gamtai, kurią saugo Europos Sąjungos aplinkosaugos direktyvos".
                                  http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=14397975

                                  Ir iš kur tame Strasbūre žino apie Chodorkas, apie kurias niekas čia nėra girdėjęs...

                                  Comment


                                    #18
                                    „Via Baltica“ nutrūko Lenkijoje

                                    Lenkų pusėje tradiciškai nieko gero
                                    Paskutinis taisė Romas; 2008.03.20, 18:36. Priežastis: Kopija iš temos "Via Baltica"

                                    Comment


                                      #19
                                      Lietuvos rytas 2008.09.17
                                      Algis VAŠKEVIČIUS
                                      Lenkai blokuos tarptautinę magistralę

                                      Tolimųjų reisų ir visi kiti vairuotojai šiandien Lenkijoje turėtų apsišarvuoti kantrybe. Prie Augustavo jiems teks sustoti bent kelioms valandoms. 11 valandą vietos laiku (12 valandą – Lietuvos) Augustavo gyventojai ketina užblokuoti per jų miestą vedantį magistralės „Via Baltica“ ruožą.

                                      Tokia akcija šioje magistralėje rengiama jau nebe pirmą kartą. Gyventojai eismą blokuos mažiausiai šešias valandas. Tačiau gali būti, kad akcija užtruks ir ilgiau – pernai liepos pabaigoje šešioms valandoms planuota panaši blokada truko iki vėlyvo vakaro. Iš viso ji vyko keturiolika valandų.

                                      Akcijos organizatoriai į Augustavą pakvietė šalies premjerą Donaldą Tuską, bet ar jis atvyks, neaišku.

                                      Augustavo gyventojai šįkart magistralę blokuos todėl, kad praėjusį mėnesį buvo sustabdytas šio miesto aplinkkelio tiesimas. Jau daug metų žmonės reikalauja kuo greičiau tiesti aplinkkelį, nes dabar 40 tūkstančių gyventojų turinčio Augustavo centrą kasdien pervažiuoja iki 18 tūkstančių automobilių, beveik 8 tūkstančiai jų – krovininiai.

                                      Numatytiems 17 kilometrų ilgio aplinkkelio darbams prieštarauja ekologai, nes dalis kelio numatyta tiesti per Rospudos slėnį, kuris yra saugomas gamtos rezervatas. Jame peri itin reti paukščiai, žydi vienintelė Europoje orchidėjų rūšis.

                                      Nepaisant visų protestų, aplinkkelis pradėtas tiesti. Iki šių metų pabaigos turi paaiškėti bendrovė, kuri privalės pateikti planą, kaip tiesti kelią per rezer vatą. Iki šiol atlikta tik nedidelė – 190 milijonų zlotų (maždaug tiek pat litų) vertės darbų dalis. Augustavo gyventojai įtaria, kad statybos rugpjūtį sustabdytos ir todėl, kad rugsėjo 24 dieną Europos teisingumo teismas turi nagrinėti ekologų skundą dėl aplinkkelio statybos, tad nenorima erzinti šios institucijos atstovų.

                                      Kaip ir anksčiau, šiandien Augustavo gyventojai užblokuos vieną transporto žiedų miesto centre ir vaikščios per perėjas. Per ankstesnes blokadas akcijose dalyvaudavo šimtai žmonių, jau pavargusių laukti, kada pagaliau jausis saugūs ir galės kvėpuoti švariu oru. Vietos policija magistralės blokadai rengiasi iš anksto. Dalis automobilių bus sustabdyta mieste, kiti – keliolika kilometrų neprivažiavus Augustavo.

                                      Lietuvos Vyriausybė yra pareiškusi, kad remia siekius kuo greičiau pastatyti aplinkkelį ir transporto srautą nukreipti iš miesto centro. Tokios pozicijos laikosi ir Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“, kol kas dėl vairuotojų sugaišto laiko nekėlusi pretenzijų.
                                      http://www.lrytas.lt/?data=20080917&...n080917&view=2

                                      Comment


                                        #20
                                        Aktuali informacija apie darbų eigą yra tinklapyje "Obwodnica Augustowa" http://www.obwodnicaaugustowa.com.pl...ie,53,111.html

                                        Darbų žemėlapis


                                        Didelį žemėlapį galima atsisiųsti:
                                        http://www.obwodnicaaugustowa.com.pl...rie,0,112.html
                                        Prie paveikslėlio Przebieg obwodnicy Augustowa (plan orientacyjny) ​ spausti "Pobierz"


                                        Bendras Augustavo aplinkkelio ilgis 17,116 km
                                        Darbai suskirstyti į etapus:

                                        http://www.obwodnicaaugustowa.com.pl...rie,42,58.html

                                        Ruožas 1a: nuo 0,000 km iki 4,085 km - nuo vietovės Gatno iki Augustavo girios
                                        Ruožas 1b: nuo 4,085 km iki 6,052 km - nuo Augustavo girios pradžios, vėliau kerta Rospudos upės slėnį (Natura 2000 teritorija)
                                        Ruožas 2a: nuo 6,052 km iki 11,325 km – nuo miško pradžios už Rospudos slėnio iki Augustavo girios pabaigos (Natura 2000 teritorija)
                                        Ruožas 2b: nuo 11,325 km iki 17,117 km nuo Augustavo girios iki Augustavo miesto už valstybinių (krašto) kelių 8 ir 61 sankryžos
                                        Paskutinis taisė Romas; 2023.08.03, 21:28. Priežastis: Sujungri 2 pranešimai iš eilės

                                        Comment

                                        Working...
                                        X