Smagu matyti Lenkų darbų planą, kuriame nuo Lietuvos sienos iki Varšuvos autostarda numatoma 22 metų gale
Yra dvi atkarpos, kurios bus baigtos geriausiu atveju 2023 metais, tiksli planuojama data paaiškės kai bus išduoti statybų leidimai. Vieną iš jų (Lomžos aplinkkelio šiaurinę dalį) vis dar gaubia nežinia, yra nemenka tikimybė kad ten per naują reikės skelbti konkursą, jeigu rangovas teps slides. Bent jau taip buvo kalbama iki pandemijos, gal netyčia būtent ji ir išgelbės tą atkarpą suteikdama rangovui daugiau paskatos imtis darbų (jeigu kaip nors netikėtai nebankrutuos).
Lomžos aplinkelio šiaurinei daliai pagaliau išduotas leidimas, bet kaip themanual ir minėjo, panašu, kad yra abejonių dėl italų rangovo TOTO. Kaip skelbia GDDKiA 13km atkarpa turėtų būti baigta iki 2023 metų pavasario. Nors to pačio TOTO svetainėj rašo, kad statyba užtruks 37 mėnesius, bet tas straipsnis iš 2018m, kai tik buvo pasirašytas kontraktas, tai galbūt įskaičiuotas laikas kurio buvo tikimasi, kad reikės leidimui gaut arba projektavimui. Vienas iš įdomesnių aspektų šioje sekcijoje yra 1.2km ilgio tiltas per Narevo slėnį
Lomžos aplinkelio šiaurinei daliai pagaliau išduotas leidimas, bet kaip themanual ir minėjo, panašu, kad yra abejonių dėl italų rangovo TOTO. Kaip skelbia GDDKiA 13km atkarpa turėtų būti baigta iki 2023 metų pavasario. Nors to pačio TOTO svetainėj rašo, kad statyba užtruks 37 mėnesius, bet tas straipsnis iš 2018m, kai tik buvo pasirašytas kontraktas, tai galbūt įskaičiuotas laikas kurio buvo tikimasi, kad reikės leidimui gaut arba projektavimui. Vienas iš įdomesnių aspektų šioje sekcijoje yra 1.2km ilgio tiltas per Narevo slėnį
Sekcija oficialiai perduota rangovui TOTO ir panašu, kad prasidėjo realūs paruošiamieji darbai - matavimai, žymėjimai, pavojingų objektų paieška (nesprogę sviediniai, minos ir t.t.), medžių kirtimas
Kaip jau buvo skelbta, Lenkijoje nugriautas Budzisko pasienio posto muitinės pastatas. Taip pat prasidėjo Via Baltikos tiesimas (dar iki muitinės pastato nugriovimo). Darbai vyksta praktiškai nuo pat sienos su Lietuva. Šipliškė apeinama iš rytų pusės.
S61 atkarpoje Stawiski-Lomža vyksta intensyvūs darbai net sekmadieniais, greitis 40-50 patartina tą vietą aplenkti. Sakyčiau maršrutas per Lomžą kol kas nepatartinas
As much power as necessary, as much freedom as possible
Sekcija oficialiai perduota rangovui TOTO ir panašu, kad prasidėjo realūs paruošiamieji darbai - matavimai, žymėjimai, pavojingų objektų paieška (nesprogę sviediniai, minos ir t.t.), medžių kirtimas
GDDKiA prametė TOTO ir dabar ieškos naujo rangovo. Panašu, kad dėl viso šito sugaišta papildomi metai ar pusantrų. Galbūt tas neturės didelės įtakos visos lenkiškos Via Balticos pabaigtuvių datai nes piečiausiai sekcijai už Lomžos (Podborne - Śniadowo) statybų leidimas vis dar neišduotas. Įdomiausia, kad vidurinėje sekcijoj tarp šių dviejų (Śniadowo - Łomża Południe) jau liejamas asvaltas bet naudos iš jos mažai, kol kitos dvi nebus pabaigtos. Šansas Lietuvai šiek tiek prisivyt.
Google maps kaikuriose vietose atnaujino palydovines nuotraukas ir jau gan aiškiai galima matyt būsimos Via Balticos kontūrus.
GDDKiA prametė TOTO ir dabar ieškos naujo rangovo. Panašu, kad dėl viso šito sugaišta papildomi metai ar pusantrų. Galbūt tas neturės didelės įtakos visos lenkiškos Via Balticos pabaigtuvių datai nes piečiausiai sekcijai už Lomžos (Podborne - Śniadowo) statybų leidimas vis dar neišduotas. Įdomiausia, kad vidurinėje sekcijoj tarp šių dviejų (Śniadowo - Łomża Południe) jau liejamas asvaltas bet naudos iš jos mažai, kol kitos dvi nebus pabaigtos. Šansas Lietuvai šiek tiek prisivyt.
Google maps kaikuriose vietose atnaujino palydovines nuotraukas ir jau gan aiškiai galima matyt būsimos Via Balticos kontūrus.
Buvo tik laiko klausimas kada tai įvyks. Dėl piečiausios sekcijos tai ar nebus taip kad delsiama su leidimu būtent dėl Lomžos aplinkkelio, kad bent šiek tiek sumažinti S61 patrauklumą iki kol bus pilnai pabaigtas kelias.
GDDKiA prametė TOTO ir dabar ieškos naujo rangovo. Panašu, kad dėl viso šito sugaišta papildomi metai ar pusantrų. Galbūt tas neturės didelės įtakos visos lenkiškos Via Balticos pabaigtuvių datai nes piečiausiai sekcijai už Lomžos (Podborne - Śniadowo) statybų leidimas vis dar neišduotas. Įdomiausia, kad vidurinėje sekcijoj tarp šių dviejų (Śniadowo - Łomża Południe) jau liejamas asvaltas bet naudos iš jos mažai, kol kitos dvi nebus pabaigtos. Šansas Lietuvai šiek tiek prisivyt.
Google maps kaikuriose vietose atnaujino palydovines nuotraukas ir jau gan aiškiai galima matyt būsimos Via Balticos kontūrus.
Vietinis Lomžos portalas 4lomza rašo, kad konkursas naujam rangovui turėtų būti paskelbtas dar birželį bet sutartį tikimasi pasirašyti tik kitų metų pirmą ketvirtį. Darau išvadą, kad darbai greičiausiai prasidės iškart po žiemos pertraukos. Kovą lankydamasis Via Baltica statybų aikštelėj Lenkijos infrastruktūros ir statybos ministras Adamczyk (greičiausiai ekvivalentas LT susisiekimo ministrui) kalbėjo, kad 2023 metais visa naujoji Via Baltica jau turėtų būti pravažiuojama. ''Valdžios koridoriuose'' kalbama, kad toks punktas gali būti įtrauktas ir į sutartytį su nauju rangovu. Man atrodo, kad čia labiau drambliuko svajonės, o kaip portalas ir pabrėžia ''pravažiuojama'' yra gana sunkiai apibrėžiama sąlyga žinant, kad toje sekcijoje turės būti pastatytas ir naujas tiltas per Narevą. Taip par skelbiama kad vėliausiai iki liepos vidurio bus atidaryta sekcija už Lomžos (Łomża Południe - Śniadowo) kur liko tik kosmetiniai darbai bet kaip jau rašiau mano supratimu tranzitiniam eismui iš jos naudos daug nebus kol nebus. Taip pat tikimasi, kad rudens pradžioje, o gal net vasaros pabaigoje naudojimui atiduoti kitas dvi sekcijas tarp Lomžos ir Szczuczyno.
O čia visa neblogas youtube kanalas apie darbus arčiau namų kurie lietuviam turbūt aktualesni
Vis dar su apribojimais, tačiau 18 km greitkelio Stawiski-Szczuczyn S61 „Via Baltica“ ruožas vairuotojams buvo prieinamas antradienį.
Dabar vairuotojai gali važiuoti nutiestais keliais, kurių greitis yra 70 km / h. Šio judėjimo įvedimas buvo įmanomas kaip techninių pakeitimų, susijusių su kitu vis dar vykdomo darbo etapu, dalis.
„Planuojant eismą bus galima atlikti paskutinius darbus, tokius kaip tvorų, užtvarų sujungimas ir šalutinių bei aptarnaujamų kelių, kuriais iki šiol vyko eismas, paviršiaus dangos įrengimas“, - pranešė GDDKiA. Kelininkai taip pat primena, kad ši S61 atkarpa bus visiškai eksploatuojama artimiausiomis savaitėmis. "Prieiga prie visos S klasės kelio atkarpos ir greičio apribojimo panaikinimas iki 70 km / h planuojamas liepos ir rugpjūčio mėnesio posūkyje kartu su kaimyninės atkarpos S61 Kolno - Stawiski atidarymu. Tada vairuotojai iš Kolno sankryžos, į šiaurę nuo Lomžos, iki Ščuczyno aplinkkelio pabaigos įveiks iš viso beveik 44 km greitkelio “, - informavo Nacionalinių kelių ir greitkelių generalinis direktoratas. Kelininkai taip pat informuoja, kad vietovėse ruože Stawiski-Szczuczyn vis dar gali būti vietiniai vienos juostos susiaurėjimai, jie ragina būti atsargiems ir laikytis greičio apribojimų.
Naujo rangovo užduotis bus užbaigti anksčiau užbaigtų projektų projektavimą ir optimizavimą, įskaitant greitkelio S61 su valstybiniu keliu Nr. 64 ir visos infrastruktūros statybą, leidimo užimti naudojimą ir naujos eksploatacijos dalies užsakymą. greitkelis S61 ir valstybinis kelias Nr. 64.
Rangovas, kuris atsisakė statyti
Investiciją nuo 2018 m. Spalio 31 d. „Projektj i build“ sistemoje atliko Italijos bendrovė „TOTO“. Rangovas iki šiol parengė dokumentus, reikalingus ZRID sprendimui gauti, pateikė paraišką, o Palenkės vaivadija lapkričio mėnesį paskelbė sprendimą dėl ZRID. 2020 m. 12 d. Tačiau tada rangovas nepadarė jokios pažangos rengdamas darbų frontą ir, nepaisant dviejų paskesnių kvietimų pradėti konkrečiai nurodytus darbus, darbai nebuvo pradėti. Todėl šių metų gegužės 14 dieną GDDKiA paskelbė apie ketinimą atsisakyti sutarties, o gegužės pabaigoje galutinai nuo jos atsisakė.
Naujas konkursas - terminai ...
Naujame konkurse GDDKiA reikalauja, kad projektavimo darbai (optimizuojant ir įgyvendinant trūkstamus projektus) ir darbai kartu su sprendimu dėl leidimo naudoti būtų atlikti ne vėliau kaip per 30 mėnesių nuo projekto sudarymo dienos. sutartis. Į projektavimo laiką įtraukiami žiemos laikotarpiai (ty nuo gruodžio 16 d. Iki kovo 15 d.), Tačiau jie neįtraukiami į darbų etapą. Ne kainos kriterijai apima galimybė sutrumpinti užduoties atlikimo terminą daugiausiai 3 mėnesiais, už kuriuos skiriami papildomi balai.
… sąlygos
Tačiau tarp konkurso sąlygų yra keli sutarties įvykdymo lūžiai, vadinamieji etapai. Vienas iš jų yra - darbų atlikimas ir GDDKiA, kaip investuotojo, vardu ir naudai gauti visi įstatymų reikalaujami sprendimai, leidžiantys numatyti bent vieną S61 kelio važiuojamąją dalį (1x2 atkarpa) palei viso pagrindinio maršruto ilgio per 18 mėnesių nuo sutarties pasirašymo.
Kitas svarbus etapas yra pradžia, vykdymas ir leidimo naudotis Lomża Zachód sankryža naudojimas per 9 mėnesius nuo sutarties pasirašymo dienos. Tai leis kuo greičiau sujungti gretimą greitkelio S61 Lomża Południe - Łomża Zachód atkarpą (kuri bus parengta 2022 m. Kovo mėn.) Su esamu valstybiniu keliu Nr. 61.
Manome, kad konkursas bus sudarytas iki šių metų pabaigos, o sutartis bus pasirašyta pirmaisiais kitų metų mėnesiais.
Aplinkkelis su „eski“ parametrais
Lomžos vakarinė atkarpa - Kolno sankryža, kuri yra pagrindinė Lomžos aplinkkelio dalis, bus 12,92 kilometro ilgio ir bus nutiesta kaip dvigubos magistralės greitkelis su dviem juostomis kiekviena kryptimi, dangos tipą pasirinks rangovas. .
Investicija taip pat apima papildomų kelių, šaligatvių, pėsčiųjų ir dviračių trasų, dviračių takų, taip pat aplinkos apsaugos priemonių (akustinių ir priešpindžio ekranų, valymo įrenginių (separatorių) ar gyvūnų perėjų) tiesimą. Čia bus pastatytos trys kelių sankryžos: Łomża Zachód, Nowogród ir Łomża Północ bei naujas, 1 200 metrų ilgio tiltas per Narevo slėnį.
Užduotis taip pat apims vienos kelio valstybinės reikšmės kelio Nr. 64 ruožo ruože nuo Łomża Północ sankryžos iki Elżbiecin, 6,96 km ilgio, tiesimą. Valstybinio kelio Nr. 64 ruože bus viena važiuojamoji dalis, sankryžos žiedinių sankryžų pavidalu su esamu valstybiniu keliu Nr. 61 Marianowo rajone ir su esamu valstybiniu keliu Nr. 64 netoli Elżbiecino. Rangovas pasirinks paviršiaus tipą.
Dėl miesto aplinkkelio statybos padidės eismo saugumas ir Lomžos gyventojų gyvenimo kokybė, per kurią šiandieninis centras visą tranzitinį eismą veda link Baltijos šalių ir Rusijos (Kaliningrado sritis).
Pagrindinis epizodas - kelių eismas 2023 m. Gruodžio mėn
Greitkelio S61 statyba yra svarbi investicija ne tik į Lenkijos kelių tinklą, bet ir turi europinę reikšmę - jungdamasis prie S8 greitkelio Vroclavas - Varšuva - Balstogė, jis sudaro tarptautinį transporto koridorių „Via Baltica“. Galų gale jis perims tranzito srautą tarp Baltijos valstybių ir Vakarų Europos.
Būtent greita ir efektyvi S61 ruožo, kuris yra Lomžos aplinkkelis, statyba leis „Via Baltice“ eismui - nuo 2023 m. Gruodžio mėn. - vykti be didelių problemų per visą jo ilgį. Antrosios važiuojamosios dalies tiesimas ir ruožo nuo Łomża Zachód sankryžos iki Kolno sankryžos pabaiga vyks 2024 m.
„S61 Łomża West – Kolno“, taip pat likusių atkarpų tarp Podbórz ir Stawiska, įgyvendinimas yra bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų pagal Infrastruktūros ir aplinkos veiksmų programą.
Comment