Trečiadienį lenkų GDDKiA pranešė, kad pasirašė kontraktus su Budimex ir Polaqua suprojektuot ir pastatyt dvi likusias naujosios Via Baltikos sekcijas Lenkijos teritorijoj tarp Suvalkų-LT sienos ir Šniadovo-jungties su S8. Pirmoji sekcija turėtų būti baigta 2022 rudenį, o antroji 2023 trečią ketvirtį. Tiksliai nežinau ar tuo pačiu tai turėtų būti visų Via Baltikos statybos/modernizacijos darbų pabaiga, nes prieštai lyg buvau skaitęs, kad Lomžos aplinkkelis bus pabaigtas paskutinis. Galbūt toks buvo planas prieš kontraktų nutraukimą su italais ir ispanais. Galiu ir klyst nes mano lenkų kalbos žinios nesiekia daug toliau negu tas pagrindinis žodis tinkamas visom gyvenimo situacijom apibūdint ir viskas tik su Google translate pagalba. Vienaip ar kitaip džiugu girdėti, kad kitoj pusėj sienos darbai juda ir projektas nenugulė į stalčių. Teko skaityt, kad kelių tiesimo darbai aplamai paskutiniu metu labai smarkiai pabrango ir turėtų brangti dar labiau dėl kylančio minimumo ir darbo jėgos trūkumo, nes ukrainiečiai vis dažniau renkasi turtingesnias ES šalis kaip pvz Vokietija. Tikėtina, kad auksiniai kelių tiesimo laikai Lenkijoj baigiasi. 2020 naudojimui atiduoti bus “vos” 117km naujo kelio kas yra antras mažiausias kilometrų skaičius per paskutinį dešimtmetį.
Darbų kaina siekia 1.8 milijardo zlotų (~€425mln) už 44km ruožą. Palyginimui sekcija tarp Marijampolės ir sienos buvo skelbta galėtų kainuot apie €300mln už 40 km. Aišku kažin ar galima tiesiog taip paprastai lyginti 2 skaičius nes yra labai daug vieksnių įtakojančių galutinę sumą nuo jungčių ir viadukų skaičiaus iki garso sienelių ilgio ar spėju grunto kokybės. Visas naujosios Via Baltikos ruožas Lenkijos teritorijoj turėtų siekti apie 210km. Kolkas naudojimui atiduoti tik 25.5km - Suvalkų aplinkkelis ir Augustovo aplinkkelio dalis. Šiuo metu projektuojami 66.3km kelio, o likusiuose 78.1km jau vyksta realūs darbai. Tarpušvenčiu kaip tik teko pro ten važiuoti tai atkarpoje tarp Lomžos ir Szczuczyno darbai vyksta ir atrodo gana įspūdingai supilti kalnai smėlio, skaldos ir rastų iš iškirstų aplinkinių miškų per kuriuos eis nauja trasa. Kolkas panašu, kad darbai eismui įtakos neturi, bet spėčiau jeigu vasarą ar kitais metais tektų važiuot į vakarus tai turbūt bandyčiau aplenkti šią atkarpą ir rinkčiausi kelią pro Balstogę, kas ir šiaip galbūt yra geresnis variantas nors kilometrų ir daugiau gaunasi.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36272/Via-Baltica-nowe-umowy-nowi-wykonawcy
https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/36755-podrozeje-budowa-drog-zabraknie-rak-do-pracy
Darbų kaina siekia 1.8 milijardo zlotų (~€425mln) už 44km ruožą. Palyginimui sekcija tarp Marijampolės ir sienos buvo skelbta galėtų kainuot apie €300mln už 40 km. Aišku kažin ar galima tiesiog taip paprastai lyginti 2 skaičius nes yra labai daug vieksnių įtakojančių galutinę sumą nuo jungčių ir viadukų skaičiaus iki garso sienelių ilgio ar spėju grunto kokybės. Visas naujosios Via Baltikos ruožas Lenkijos teritorijoj turėtų siekti apie 210km. Kolkas naudojimui atiduoti tik 25.5km - Suvalkų aplinkkelis ir Augustovo aplinkkelio dalis. Šiuo metu projektuojami 66.3km kelio, o likusiuose 78.1km jau vyksta realūs darbai. Tarpušvenčiu kaip tik teko pro ten važiuoti tai atkarpoje tarp Lomžos ir Szczuczyno darbai vyksta ir atrodo gana įspūdingai supilti kalnai smėlio, skaldos ir rastų iš iškirstų aplinkinių miškų per kuriuos eis nauja trasa. Kolkas panašu, kad darbai eismui įtakos neturi, bet spėčiau jeigu vasarą ar kitais metais tektų važiuot į vakarus tai turbūt bandyčiau aplenkti šią atkarpą ir rinkčiausi kelią pro Balstogę, kas ir šiaip galbūt yra geresnis variantas nors kilometrų ir daugiau gaunasi.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36272/Via-Baltica-nowe-umowy-nowi-wykonawcy
https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/36755-podrozeje-budowa-drog-zabraknie-rak-do-pracy
Comment