Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL]"Via Baltica" Lenkijoje. Augustavo, Suvalkų ir Lomžos aplinkkeliai [E67/ S8-S61]

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Gana išsamus straipsnis lenkiškoje Delfi.lt versijoje. Kartais 8 kelio atkarpos priskiriamos S61 ar 61 keliu, bet tai smulkmenos.
    Gal kada nors Delfyje bus paskelbtas ir lietuviškas straipsnio variantas.

    Dabartiniame teksto vertime praleistos vietos apie gyventojų vargus, lietuvių ir latvių furų vairuotiojų drausmę, Lenkijos politikų didesnį palankumą kitiems regionams, ekspertų nuomones, geležinkelių finansavimo prioritetus ir t.t.


    Tomasz Zapalski pl.delfi.lt
    2012.10.31
    Niepewne losy Via Baltica w Polsce
    Neaiškus lenkiškos "Via Balticos" likimas

    Šiuo metu važiuojantys į Lenkiją vairuotojai paprastai pasirenka krašto kelią Nr.61, einantį per Suvalkus, Augustavą, Grajevą, Lomžą, Mazovijos Ostruvą (Ostrów Mazowiecka). Iš ten iki Varšuvios yra du greitkelio (droga ekspresowa) ruožai - Vyškuvo / Wyszków aplinkkelis (37 km) ir Mazovijos Ostruvo / Ostrów Mazowiecka aplinkkelis (8,5 km). Artimiausias metais planuojama nutiesti tik kelias Via Baltica greitkelio S61 atkarpas - tai kai kurių meistų aplinkkeliai.

    Tik aplinkkeliai
    Labiausiai pažengę darbai tiesiant Augustavo (36 km), Ščučyno / Szczuczyn (8 km) ir Staviskų / Stawiski (7 km) aplinkkelius.

    Augustavo aplinkkelio (13 km) atkarpos statybai reikia tik sulaukti Palenkės vaivados leidimo. Šis aplinkkelis turės po dvi juostas kiekviena kryptimi. Lenkijos Susisiekimo ministerija paskelbė, kad darbai dar šiemet. Jei darbai prasidės, , vairuotojas galės aplenkti Augustavą tikriausiai jau 2012 m. pirmąjį pusmetį 2015 m. Investicijos sieks 660 mln zlotų.

    Staviskų ir Ščučyno aplinkkelių statybos darbai jau prasidėjo. Abu aplinkkeliai turės po vieną juosta abiem kryptimis, bet bus įrengti platūs kelkraščiai ir numatoma galimybe nutiesti po antrą juostą. Rangovas žada baigti darbus per pusantrų metų. Ščučyno aplinkkelis (8 km) kainuos 122 mln. zlotų, Staviskų (7 km) - 124 mln. zlotų. Obwodnica turi būti Stawiska 7 km ir kainuos 122 mln. zlotų. (...)

    Suvalkai protestuos
    Skirtingai nuo Augustavo, Suvalkų gyventojai artimiausiu metu aplinkkelio nesulauks. Spalio 24 d. Suvalkų miesto prezidentas (meras) susitiko su Transporto ministerijos atstovais. "Gavome informaciją, kad ministeriaj susilaiko nuo bet kokių Via Baltica statybos darbų, kol nėra patvirtinas ES biudžetas 2014-2020 metams. Todėl siekiame, kad būtų bent pastatytas Suvalkų aplinkkelis, kuris jungsis su Augustavo aplinkkeliu," - Delfi sakė Suvalkų miesto prezidentas Czesław Renkiewicz.

    Per Suvalkus kasmet pravažiuoja beveik 3 mln. [?] sunkvežimių bei autobusų, ir žmonės jau pavargo nuo koncepcijų ir galimybių studijų rengimo ir š.m. lapkričio 6 d. ketina protestuoti (...)

    Neoficialiai kalbama, kad visa "Via Baltica" galėtų būti pastatyta iš Europos Sąjungos finansavimo priemonės "Europe Connecting Facility", kurios infrastruktūros priemonių skyris 2014-2020 m. turėtų siekti maždaug 31 mlrd. EUR. Europos Komisija numato šią sumą skirti tarpvalstybinių kelių ir geležinkelių Europoje statybai. Ar iš jo bus finansuojamas Suvalkų aplinkkelis, nėra žinoma. Šio aplinkkelio statybos kaina yra apie 350 mln PLN.

    Pagrindiniai ruožai bus tiesiami po 2020 metų?
    Be minėtų aplinkelių svarbiausi ir ilgiausi Lenkijos "Via Baltica" ruožai yra tik planavimo ar projektavimo stadijoje. Tai liečia kelią nuo Lietuvos sienos (Kalvarija / Budzisko) iki Suvalkų ir nuo Augustavo iki Mazovijos Ostruvo (Ostrów Mazowiecka) kuris (be Ščučyno ir Staviskų aplinkkelių) siekia 170 km.
    (...)

    Zambruvas jau kvėpuoja grynu oru
    Naują aplinkkelį turi Zambruvas (Zambrów). Senuoju krašto keliu Nr. 61 [iš tikrųjų 63 ir 8 keliu] važiuojantys vairuotojai link Mazovijos Ostruvo (Ostrów Mazowiecka), nuo spalio pradžios gali važiuoti ką tik pastatytu 11 km ilgio aplinkkeliu. Jis turi po dvi juostas abiem kryptimis. Iki šiol per Zambrvą per metus pravažiuodavo vidutiniškai apie 15 tūkst. automobilių per metus, iš jų trečdalį sudarė sunkiasvoriai sunkvežimiai.

    2013 metais, taip pat gali būti pradėta Bažnyčios Bargluvo (Bargłów Kościelny), esančio tarp Lomžos ir Augustavo, aplinkkelio statyba. Atkarpa bus 12 km ilgio po vieną juostą į abi puses. Šiuo metu vyksta rangovo parinkimo konkursas.

    Reikalingas Gierekas iš Palenkės
    Palenkės vaivadijos gyventojai juokauja, kad jie negali tikėtis jokių reikšmingų politikų paramos. "Gierek buvo kilęs iš Silezijos ir pastatė gierkówką [t.y. 8 dėšimtmetyje nutiesta dviejų juostų kelią iš Varšuvos į Katovicus ], dabartinis ministras pirmininkas D.Tuskas remia Pamarį, iš kur jis kilęs; kada pagaliau atsiras politikas iš Palenkės (Podlasie) ir Suvalkijos (Suwalszczyzna), kuris užimtų svarbų postą Varšuvoje. Gal tada mūsų regionas turės padorius kelius" - juokauja Suvalkų gyventojai.

    http://pl.delfi.lt/biznes/biznes/nie....d?id=59881897
    Paskutinis taisė Romas; 2012.11.02, 08:00.

    Comment


      Goverment says, that Via Baltica will be built if there will be EU funds, at least 85 % of financing.

      Via Baltica has minor importance for Poland.
      I think, that they will build some bypasses (Suwałki, Augustów, Łomża) and will be modernizing most 'traffic dense' sections of this road.

      The most important now is finishing A4 to Ukraine border, A1 connecting Gdańsk wih southern border and finishing express connections between biggest cities in the country. Sadly, Via Baltica has low priority now.

      Comment


        Įdėjau fragmentą iš pzlotnik atnaujinto žemėlapio bendroje Lenkijos kelių temoje
        Parašė pzlotnik Rodyti pranešimą
        The newest map.



        Ačiū / dziękuję, pzlotnik

        Comment



          Metų pabaigoje žinosime, ar Lenkija statys greitkelį „Via Baltica”. Neaiškus ir geležinkelio tinklo „Rail Baltica” likimas.
          „Via Baltica” statybą lems lėšos, kurios Europos Sąjungos (ES) bus skiriamos 2014-2020 metų laikotarpiui — neoficialiai pripažįsta Lenkijos vyriausybės šaltiniai. Papildoma problema gali būti ir tai, kad ES nori plėtoti geležinkelių infrastruktūrą kelių infrastruktūros plėtros sąskaita.
          Šiuo metu į Lenkiją važiuojantys vairuotojai paprastai pasirenka šalies kelią Nr. 61, einantį per Suvalkus, Augustavą, Grajevą, Lomžą, Ostruv Mazovecką. Tik iš ten galima nevaržomai pasiekti Varšuvą dviem atskirtom greitkelio S-61 atkarpom, kurias sudaro Vyškovo (37 km) ir Ostruv Mazoveckos (8,5 km) apylankos. Iki šiolei tai vienintelės dvi planuojamo greitkelio „Via Baltica” atkarpos Lenkijoje. Kitos atkarpos, kurios vykdomos arba bus baigtos artimiausiais metais — tai tik kai kurių miestų aplinkkelių atkarpos.
          (...)
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            Gandai iš SSC...

            Suwałki bypass is currently not ready for construction (design in progress) and there are even rumours about removing it from National Roads Construction Master Plan for 2014 - 2020 period. The traffic shall probably be diverted to the county road connecting S61/DW655 interchange and current DK8.

            Comment


              Bad news for our Eastern neighbours:
              A2 to Belarus is postponed after 2020 and so is S61 Via Baltica to Lithuania,
              but there are some good news as well, the whole S8 to Białystok will be completed in 2015.

              Comment


                Parašė Delfinas Rodyti pranešimą
                Bad news for our Eastern neighbours:
                A2 to Belarus is postponed after 2020 and so is S61 Via Baltica to Lithuania,
                but there are some good news as well, the whole S8 to Białystok will be completed in 2015.
                Yra geru naujienu. Kiek Google translate sugebejo isversti:

                Slawomir Nowak, Minister of Transport, Building and Maritime Affairs, announced the construction of Via Blatica 2020. Surprising Minister's declaration last week fell during the debate on the motion for his removal.
                - We will build (...) from S8 to S61 to bypass Budziska of Suwalki - Slawomir Nowak said the parliamentary rostrum roadmaps outlining the new government's EU perspective - 2014-2020.
                Mentioned by the minister of the Via Baltica S61. Way to lead from Ostrow Mazowiecka by Lomza, Szczuczyn, Elk, Suwalki to the border with Lithuania in Budzisko.
                Minister's declaration comes as a surprise, because earlier, both Prime Minister Donald Tusk and deputy Janusz Piechocinski said that the road would be built, but only after 2020. If the words of the minister would turn into deeds need a lot of money and speed up the work papierkowymi. Meanwhile, road builders so far stuck on ... the environmental decision that they can not get more than a year. Proved to be problematic in the Lomza bypass crossing the Narew.

                "Since 2013, we begin a new perspective of the EU budget and by 2020 Poland closure network of motorways and expressways. The main strings expressway and highway will be completed, "- said the Minister Slawomir Nowak in the Sejm. - "Will connect with each other major cities in Poland. Rzeszów to Lublin on the S19 and S17 of the Warsaw, Wrocław and Poznań by S5, Szczecin from A2 and then to the border with the Czech Republic. We will build Zakopianka to Rabka; S7 around the course from Gdansk to Krakow and S8 to Bialystok from S8 to S61 to bypass Budziska of Suwalki, Bydgoszcz and Toruń merge "- enumerated Nowak.
                Expressway S61 (Via Baltica) is to connect Ostrow Mazowiecka the Polish-Lithuanian border in Budzisko. From Szczuczyn, where ends the task described above, S61 will be led by Warmia and Mazury (in the vicinity of Elk) to the village Handles (province), which connects to the Augustow bypass built. Next - Suwalki by the proposed bypass will run to Budziska. There will connect to the Lithuanian A5 towards a Kaunas and Riga.
                Surprised by the statement of the Minister for the construction of high-speed road builders are.
                - If money Via Baltica will rise by 2020 - and immediately said adding that they were waiting for documents confirming the words of the Minister. Today, S61 is on the reserve list (so-called Annex 2) investments in priority to the implementation of the National Road Development Programme for the period 2011-2015, but it is not entered into any financial program. According to estimates, only "Lomza" section of the Via Baltica will cost a few - four, maybe five - billion. Road builders say, however, that if the statements of the minister would have to translate into action with all the paperwork for the construction of the expressway ring road to Warsaw from Lomza, will be ready in the second half of 2016.

                Stuck on the Narew
                Meanwhile, more than a year road builders can not get environmental decision for their proposed course of the Via Baltica cutter of the Ostrow Mazowiecka Ščučyn. The procedure leads Regional Directorate for Environmental Protection in Bialystok, and that was to be released this decision, but ...
                - GDDKiA turned to us with a request to stay the decision, because they want to make an inventory of the natural Narew - said Lech Magrel, RDOS director of Bialystok.
                - Publication of the results of new inventory of natural forces to prepare an annex to the report, an environmental impact assessment - Raphael explains Malinowski, a spokesman for the Białystok branch of the General Directorate for National Roads and Motorways.
                According to unofficial information, it is highly likely that, if the environmental decision had to be given in previous documents, it would be negative for the variant indicated by road workers.

                Via Baltica divided
                Waiting for an environmental road builders shared "Lomza" nearly 90 km section of the Via Baltica into four smaller pododcinki: Ostrow Mazowiecki - Lomza, bypass Lomza, Lomza - Stawiski and Stawiski - Ščučyn. As Raphael explains Malinowski, the division was made for pragmatic reasons.
                - Smaller portions are easier to design and build, and besides, you do not have the money to immediately secure all the way - says Malinowski.
                Separate bypass Lomza has a length of about 20 km over the expressway and close to 20 km of new national roads No. 63 and 64 which switches the ring.
                According to the plans of Lomza bypass road workers have done in the so-called variant. Far West. It starts with node "Lomza South" road linking the S61 with a new course of national road No. 63 (Technical Grade GP - which bypasses the city of Lomza on the south side), followed by passing the city on the west side of the two nodes at the intersection of state road 61 and the the intersection of provincial road Lomza - Novgorod. Then exceed the Narew river and adjacent flood plain areas, and on the other side is scheduled node "Bialystok" (which path S61 connects to a new course of national road No 64, which is the Lomza skipping the northern ring road), and in the vicinity of the node at the intersection Kisielnicy 63rd national road.

                Saltinis: http://www.skyscrapercity.com/showth...hp?p=102228454

                Comment


                  Parašė Delfinas Rodyti pranešimą
                  the whole S8 to Białystok will be completed in 2015.
                  Are you sure? Sounds too good to be true...
                  You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

                  Comment


                    ^^It's what Polish Ministry of Transport and GDDKiA claim, tenders are coming this summer and construction should take about 2 years so by the end of 2015 the whole S8 from Wrocław via Warsaw to Białystok is to be completed.

                    Comment


                      Parašė Delfinas Rodyti pranešimą
                      ^^It's what Polish Ministry of Transport and GDDKiA claim, tenders are coming this summer and construction should take about 2 years so by the end of 2015 the whole S8 from Wrocław via Warsaw to Białystok is to be completed.
                      Niestety tylko a może aż przetargi do 2015 roku.

                      Comment


                        /\ Przepraszam, ale większość w tym forum nie rozumie po polsku. Proszę przetłumaczyć tekst do litewskiego lub angielskiego języku.

                        Atsiprašau, dauguma forume nesupranta lenkiškai. Prašom išversti į lietuvių arba anglų kalbą. .

                        Comment


                          Gana informatyvus straipsnis su antrašte, kuri mažai ką bendro turi su tekstu.
                          Ten išvardinti Lenkijos "VIA Balticos" projektai:
                          - vienas baigtas
                          - keturi vykdomi,
                          - du planuojami
                          - ir tik vienas pristabdytas.


                          www.DELFI.lt 2012 m. lapkričio 19 d. 14:06
                          Tomasz Zapalski
                          „Via Baltica” dingsta kažkur Lenkijoje
                          Šiuo metu į Lenkiją važiuojantys vairuotojai paprastai pasirenka šalies kelią Nr. 61, einantį per Suvalkus, Augustavą, Grajevą, Lomžą, Ostruvą Mazoviecka (Mazovijos Ostruvą). Tik iš ten galima nevaržomai pasiekti Varšuvą dviem atskirtom greitkelio S-61 atkarpom, kurias sudaro Vyškovo (37 km) ir Ostruvą Mazovecka (8,5 km) apylankos. Iki šiolei tai vienintelės dvi planuojamo greitkelio „Via Baltica” atkarpos Lenkijoje. Kitos atkarpos, kurios vykdomos arba bus baigtos artimiausiais metais - tai tik kai kurių miestų aplinkkelių atkarpos.

                          Vien apylankos
                          Labiausiai pažengę darbai vyksta ties Augustavo (36 km), Ščiučino (8 km) ir Staviskų (7 km) aplinkkeliais. (...)

                          13 km Augustavo apylankos statyba laukia jau tik Palenkės vaivados leidimo. Ji bus dviejų važiuojamųjų dalių, po dvi juostas kiekviena kryptimi. Transporto ministerija paskelbė, kad darbai prasidės dar šiais metais. Jei taip atsitiktų, vairuotojai galės aplenkti šį miestą jau tikriausiai 2015 m. pirmąjį pusmetį. Investicijų suma – 660 mln. zlotų (549 mln. Lt).

                          Ščiučino ir Staviskų aplinkkelių statybos darbai jau prasidėjo. Abu keliai bus vienos važiuojamosios dalies, bet su plačiais įtvirtintais pakraščiais ir galimybe ateityje pastatyti antrą juostą. Rangovai žada pabaigti statybas per pusantrų metų. Ščiučino apylanka bus 8 kilometrų ir kainuos 124 mln. zlotų (103 mln. Lt). Staviskų apylanka bus 7 kilometrų ir kainuos 122 mln. zlotų (101,5 mln. Lt).

                          Staviskai ir Ščiučinas yra itin nuo sunkvežimių eismo intensyvumo kenčiančios vietovės, dėl to nukenčia lengvųjų automobilių vairuotojai ir gyventojai. Vietos gyventojai džiaugiasi, kad pagaliau kažkas gali pasikeisti. Taip pat ne paslaptis, kad jiems jau nusibodo užsienio sunkvežimiai.
                          (...)

                          Suvalkai protestuos
                          Skirtingai nuo Augustavo, savo aplinkkelio negali tikėtis Suvalkai. (...) „Mes gavome informacijos, kad Transporto ministerija susilaiko nuo bet kokių „Via Baltica” statybos darbų, kol bus patvirtintas ES 2014-2020 metų biudžetas. Todėl imamės pastangų, kad būtų pastatytas bent Suvalkų aplinkkelis, kuris susijungtų su Augustavo apylanka”, – PL DELFI pasakė Suvalkų meras Czesław Renkiewicz.
                          (...)

                          Pagrindinės atkarpos tik po 2020 m.?
                          Be aplinkkelių, svarbiausioms „Via Baltica” atkarpoms Lenkijoje rengiama dokumentacija arba jos dar planuojamos. Tai liečia kelio atkarpą nuo Budzisko sienos perėjos iki Suvalkų ir nuo Augustavo iki Ostruv Mazovecka, kurios ilgis (be Ščiučino ir Staviskų aplinkkelių) bus 170 km.


                          Zambruvas kvėpuoja grynesniu oru
                          Zambruvas jau turi naują aplinkkelį. Vairuotojai važiuojantys per šį miestą į Ostruv Mazovecką senu šalies keliu Nr. 61, nuo spalio pradžios gali pasinaudoti neseniai atiduotu 11 kilometrų aplinkkeliu. Jis yra dviejų važiuojamųjų dalių, po dvi juostas kiekviena kryptimi. Iki šiol per Zambruvą vidutiniškai pravažiuodavo apie 15 tūkst. automobilių per metus, jų tarpe trečdalį sudarė sunkvežimiai.

                          2013 metais gali prasidėti ir tarp Lomžos ir Augustavo išsidėsčiusios vietovės Bargluv Koscielny (Bargłów Kośćielny) vienos važiuojamosios dalies aplinkkelio statyba. Atkarpa bus 12 km ilgio, po vieną eismo juosta kiekviena kryptimi. Šiuo metu vyksta atkarpos rangovo konkursas.

                          http://verslas.delfi.lt/transportas/....d?id=60025259

                          Comment


                            Staviškių aplinkkelis (2+2 bus tik labai trumpa atkarpa):

                            Parašė b0dek
                            Zdjęcia z budowy obwodnicy Stawisk. Fotki wykonano 11.10.2013.













                            Przejazd nowo otwartym WD5:


                            Paimta iš: http://www.skyscrapercity.com/showpo...postcount=1563
                            You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

                            Comment


                              Bus potenciali fūrų aplenkimo atkarpa

                              Comment


                                O kaip Suvalkų aplinkkelio statyba juda?

                                Comment


                                  Nejuda ir neturi judėti. Suvalkų aplinkkeliui dar nepasirašyti kontraktai. Pradėta statyti tik S61 atkarpa nuo Suvalkų į pietvakarius iki naujo Augustavo aplinkkelio (t.y. naujo 1+1 kelio į Augustavą, esančio į vakarus nuo dabartinio ir eisiančio ne pro miestelio centrą).
                                  You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

                                  Comment


                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                    Iki Marijampolės tikrai reikia, bet toliau nebėra prasmės, kai Lenkijos pusėje tos magistralės nėra ir nega to didelė tikimybė užstrigti kamštyje prie Augustavo.
                                    Kol kas nėra, bet Lenkijoje bent jau yra konkretūs planai, jei gerai pamenu, iki pat Bialystoko.

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą
                                      Kol kas nėra, bet Lenkijoje bent jau yra konkretūs planai, jei gerai pamenu, iki pat Bialystoko.
                                      Bialystokas, tai čia kryptis į Gudiją - Minskas, Gardinas. Į Lietuvą pro jį važiuojant lankas gaunasi, nors toliau bet kokiu atveju nei magistralė yra planuojama, nei apskritai Augustavo aplinkkelis.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Siandien atidare eisma kelyje 61, Stawiski aplinkkelis, kol kas tik 1x2:





                                        Foto ir video is SSC forumo.

                                        Comment


                                          Parašė agnette Rodyti pranešimą
                                          Siandien atidare eisma kelyje 61, Stawiski aplinkkelis, kol kas tik 1x2:
                                          Atvaizdas
                                          Youtube video
                                          Foto ir video is SSC forumo.
                                          Ačiū už gerą naujieną. Kelionė į Europą sutrumpės dar 10-15 minučių.
                                          Video matosi, kad ties pirmu viaduku nuo Suvalkų pusės yra neilgas 2x2 ruožas.
                                          Viadukai iškart padaryti dviejų dvigubų juostų pločiui. Sprendžiant iš visko žemė iškart išpirkta, kad po 10-15 metų vėl nereikėtų išpirkinėti sklypų kelio platinimui.

                                          Mūsų Via Balticoje, niekaip nepavyksta praplatinti kelio - kalti "gobšūs žemės savininkai", nors turbūt ne mažiau kaltės turėtų prisiimti ruošiantys nevykusius žemės paėmimo įstatymus ar projektuojantys nenumatydami kelių plėtros perspektyvos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X