Gana išsamus straipsnis lenkiškoje Delfi.lt versijoje. Kartais 8 kelio atkarpos priskiriamos S61 ar 61 keliu, bet tai smulkmenos.
Gal kada nors Delfyje bus paskelbtas ir lietuviškas straipsnio variantas.
Dabartiniame teksto vertime praleistos vietos apie gyventojų vargus, lietuvių ir latvių furų vairuotiojų drausmę, Lenkijos politikų didesnį palankumą kitiems regionams, ekspertų nuomones, geležinkelių finansavimo prioritetus ir t.t.
Tomasz Zapalski pl.delfi.lt
2012.10.31
Niepewne losy Via Baltica w Polsce
Neaiškus lenkiškos "Via Balticos" likimas
Gal kada nors Delfyje bus paskelbtas ir lietuviškas straipsnio variantas.
Dabartiniame teksto vertime praleistos vietos apie gyventojų vargus, lietuvių ir latvių furų vairuotiojų drausmę, Lenkijos politikų didesnį palankumą kitiems regionams, ekspertų nuomones, geležinkelių finansavimo prioritetus ir t.t.
Tomasz Zapalski pl.delfi.lt
2012.10.31
Niepewne losy Via Baltica w Polsce
Neaiškus lenkiškos "Via Balticos" likimas
Šiuo metu važiuojantys į Lenkiją vairuotojai paprastai pasirenka krašto kelią Nr.61, einantį per Suvalkus, Augustavą, Grajevą, Lomžą, Mazovijos Ostruvą (Ostrów Mazowiecka). Iš ten iki Varšuvios yra du greitkelio (droga ekspresowa) ruožai - Vyškuvo / Wyszków aplinkkelis (37 km) ir Mazovijos Ostruvo / Ostrów Mazowiecka aplinkkelis (8,5 km). Artimiausias metais planuojama nutiesti tik kelias Via Baltica greitkelio S61 atkarpas - tai kai kurių meistų aplinkkeliai.
Tik aplinkkeliai
Labiausiai pažengę darbai tiesiant Augustavo (36 km), Ščučyno / Szczuczyn (8 km) ir Staviskų / Stawiski (7 km) aplinkkelius.
Augustavo aplinkkelio (13 km) atkarpos statybai reikia tik sulaukti Palenkės vaivados leidimo. Šis aplinkkelis turės po dvi juostas kiekviena kryptimi. Lenkijos Susisiekimo ministerija paskelbė, kad darbai dar šiemet. Jei darbai prasidės, , vairuotojas galės aplenkti Augustavą tikriausiai jau 2012 m. pirmąjį pusmetį 2015 m. Investicijos sieks 660 mln zlotų.
Staviskų ir Ščučyno aplinkkelių statybos darbai jau prasidėjo. Abu aplinkkeliai turės po vieną juosta abiem kryptimis, bet bus įrengti platūs kelkraščiai ir numatoma galimybe nutiesti po antrą juostą. Rangovas žada baigti darbus per pusantrų metų. Ščučyno aplinkkelis (8 km) kainuos 122 mln. zlotų, Staviskų (7 km) - 124 mln. zlotų. Obwodnica turi būti Stawiska 7 km ir kainuos 122 mln. zlotų. (...)
Suvalkai protestuos
Skirtingai nuo Augustavo, Suvalkų gyventojai artimiausiu metu aplinkkelio nesulauks. Spalio 24 d. Suvalkų miesto prezidentas (meras) susitiko su Transporto ministerijos atstovais. "Gavome informaciją, kad ministeriaj susilaiko nuo bet kokių Via Baltica statybos darbų, kol nėra patvirtinas ES biudžetas 2014-2020 metams. Todėl siekiame, kad būtų bent pastatytas Suvalkų aplinkkelis, kuris jungsis su Augustavo aplinkkeliu," - Delfi sakė Suvalkų miesto prezidentas Czesław Renkiewicz.
Per Suvalkus kasmet pravažiuoja beveik 3 mln. [?] sunkvežimių bei autobusų, ir žmonės jau pavargo nuo koncepcijų ir galimybių studijų rengimo ir š.m. lapkričio 6 d. ketina protestuoti (...)
Neoficialiai kalbama, kad visa "Via Baltica" galėtų būti pastatyta iš Europos Sąjungos finansavimo priemonės "Europe Connecting Facility", kurios infrastruktūros priemonių skyris 2014-2020 m. turėtų siekti maždaug 31 mlrd. EUR. Europos Komisija numato šią sumą skirti tarpvalstybinių kelių ir geležinkelių Europoje statybai. Ar iš jo bus finansuojamas Suvalkų aplinkkelis, nėra žinoma. Šio aplinkkelio statybos kaina yra apie 350 mln PLN.
Pagrindiniai ruožai bus tiesiami po 2020 metų?
Be minėtų aplinkelių svarbiausi ir ilgiausi Lenkijos "Via Baltica" ruožai yra tik planavimo ar projektavimo stadijoje. Tai liečia kelią nuo Lietuvos sienos (Kalvarija / Budzisko) iki Suvalkų ir nuo Augustavo iki Mazovijos Ostruvo (Ostrów Mazowiecka) kuris (be Ščučyno ir Staviskų aplinkkelių) siekia 170 km.
(...)
Zambruvas jau kvėpuoja grynu oru
Naują aplinkkelį turi Zambruvas (Zambrów). Senuoju krašto keliu Nr. 61 [iš tikrųjų 63 ir 8 keliu] važiuojantys vairuotojai link Mazovijos Ostruvo (Ostrów Mazowiecka), nuo spalio pradžios gali važiuoti ką tik pastatytu 11 km ilgio aplinkkeliu. Jis turi po dvi juostas abiem kryptimis. Iki šiol per Zambrvą per metus pravažiuodavo vidutiniškai apie 15 tūkst. automobilių per metus, iš jų trečdalį sudarė sunkiasvoriai sunkvežimiai.
2013 metais, taip pat gali būti pradėta Bažnyčios Bargluvo (Bargłów Kościelny), esančio tarp Lomžos ir Augustavo, aplinkkelio statyba. Atkarpa bus 12 km ilgio po vieną juostą į abi puses. Šiuo metu vyksta rangovo parinkimo konkursas.
Reikalingas Gierekas iš Palenkės
Palenkės vaivadijos gyventojai juokauja, kad jie negali tikėtis jokių reikšmingų politikų paramos. "Gierek buvo kilęs iš Silezijos ir pastatė gierkówką [t.y. 8 dėšimtmetyje nutiesta dviejų juostų kelią iš Varšuvos į Katovicus ], dabartinis ministras pirmininkas D.Tuskas remia Pamarį, iš kur jis kilęs; kada pagaliau atsiras politikas iš Palenkės (Podlasie) ir Suvalkijos (Suwalszczyzna), kuris užimtų svarbų postą Varšuvoje. Gal tada mūsų regionas turės padorius kelius" - juokauja Suvalkų gyventojai.
http://pl.delfi.lt/biznes/biznes/nie....d?id=59881897
Tik aplinkkeliai
Labiausiai pažengę darbai tiesiant Augustavo (36 km), Ščučyno / Szczuczyn (8 km) ir Staviskų / Stawiski (7 km) aplinkkelius.
Augustavo aplinkkelio (13 km) atkarpos statybai reikia tik sulaukti Palenkės vaivados leidimo. Šis aplinkkelis turės po dvi juostas kiekviena kryptimi. Lenkijos Susisiekimo ministerija paskelbė, kad darbai dar šiemet. Jei darbai prasidės, , vairuotojas galės aplenkti Augustavą tikriausiai jau 2012 m. pirmąjį pusmetį 2015 m. Investicijos sieks 660 mln zlotų.
Staviskų ir Ščučyno aplinkkelių statybos darbai jau prasidėjo. Abu aplinkkeliai turės po vieną juosta abiem kryptimis, bet bus įrengti platūs kelkraščiai ir numatoma galimybe nutiesti po antrą juostą. Rangovas žada baigti darbus per pusantrų metų. Ščučyno aplinkkelis (8 km) kainuos 122 mln. zlotų, Staviskų (7 km) - 124 mln. zlotų. Obwodnica turi būti Stawiska 7 km ir kainuos 122 mln. zlotų. (...)
Suvalkai protestuos
Skirtingai nuo Augustavo, Suvalkų gyventojai artimiausiu metu aplinkkelio nesulauks. Spalio 24 d. Suvalkų miesto prezidentas (meras) susitiko su Transporto ministerijos atstovais. "Gavome informaciją, kad ministeriaj susilaiko nuo bet kokių Via Baltica statybos darbų, kol nėra patvirtinas ES biudžetas 2014-2020 metams. Todėl siekiame, kad būtų bent pastatytas Suvalkų aplinkkelis, kuris jungsis su Augustavo aplinkkeliu," - Delfi sakė Suvalkų miesto prezidentas Czesław Renkiewicz.
Per Suvalkus kasmet pravažiuoja beveik 3 mln. [?] sunkvežimių bei autobusų, ir žmonės jau pavargo nuo koncepcijų ir galimybių studijų rengimo ir š.m. lapkričio 6 d. ketina protestuoti (...)
Neoficialiai kalbama, kad visa "Via Baltica" galėtų būti pastatyta iš Europos Sąjungos finansavimo priemonės "Europe Connecting Facility", kurios infrastruktūros priemonių skyris 2014-2020 m. turėtų siekti maždaug 31 mlrd. EUR. Europos Komisija numato šią sumą skirti tarpvalstybinių kelių ir geležinkelių Europoje statybai. Ar iš jo bus finansuojamas Suvalkų aplinkkelis, nėra žinoma. Šio aplinkkelio statybos kaina yra apie 350 mln PLN.
Pagrindiniai ruožai bus tiesiami po 2020 metų?
Be minėtų aplinkelių svarbiausi ir ilgiausi Lenkijos "Via Baltica" ruožai yra tik planavimo ar projektavimo stadijoje. Tai liečia kelią nuo Lietuvos sienos (Kalvarija / Budzisko) iki Suvalkų ir nuo Augustavo iki Mazovijos Ostruvo (Ostrów Mazowiecka) kuris (be Ščučyno ir Staviskų aplinkkelių) siekia 170 km.
(...)
Zambruvas jau kvėpuoja grynu oru
Naują aplinkkelį turi Zambruvas (Zambrów). Senuoju krašto keliu Nr. 61 [iš tikrųjų 63 ir 8 keliu] važiuojantys vairuotojai link Mazovijos Ostruvo (Ostrów Mazowiecka), nuo spalio pradžios gali važiuoti ką tik pastatytu 11 km ilgio aplinkkeliu. Jis turi po dvi juostas abiem kryptimis. Iki šiol per Zambrvą per metus pravažiuodavo vidutiniškai apie 15 tūkst. automobilių per metus, iš jų trečdalį sudarė sunkiasvoriai sunkvežimiai.
2013 metais, taip pat gali būti pradėta Bažnyčios Bargluvo (Bargłów Kościelny), esančio tarp Lomžos ir Augustavo, aplinkkelio statyba. Atkarpa bus 12 km ilgio po vieną juostą į abi puses. Šiuo metu vyksta rangovo parinkimo konkursas.
Reikalingas Gierekas iš Palenkės
Palenkės vaivadijos gyventojai juokauja, kad jie negali tikėtis jokių reikšmingų politikų paramos. "Gierek buvo kilęs iš Silezijos ir pastatė gierkówką [t.y. 8 dėšimtmetyje nutiesta dviejų juostų kelią iš Varšuvos į Katovicus ], dabartinis ministras pirmininkas D.Tuskas remia Pamarį, iš kur jis kilęs; kada pagaliau atsiras politikas iš Palenkės (Podlasie) ir Suvalkijos (Suwalszczyzna), kuris užimtų svarbų postą Varšuvoje. Gal tada mūsų regionas turės padorius kelius" - juokauja Suvalkų gyventojai.
http://pl.delfi.lt/biznes/biznes/nie....d?id=59881897
Comment