Siekiant užtikrinti pakankamą transporto saugumą važiuojant maždaug 4 tūkst. Lietuvos tiltų, būtina remontuoti mažiausiai septynis šimtus remonto laukiančių tiltų, teigia kelininkai. Tai esą būtina padaryti, kad būtų išvengta panašios nelaimės, kuri įvyko Kaune, kuomet įgriuvo Kleboniškio tiltas. Vilniuje yra net keturi tiltai, kuriems skubiai reikia remonto.
„Šiuo metu remontuotinų tiltų eilė yra kelis kartus didesnė už realų remontuojamų tiltų sąrašą, kuris sudaromas gavus metinį finansavimą. Šiemet tiltams skirtų 34 mln. litų investicijų užteks tik 2008-aisiais pradėtiems darbams užbaigti. Nėra galimybės remontuoti ar rekonstruoti nei vieno tilto papildomai“, - sakė Gediminas Viršilas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tiltų skyriaus vadovas.
Vien iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) kompetencijoje esančių apie 1,5 tūkst. tiltų (daugelis jų – 816 tiltų - statyti 1960-1980 metais) artimiausiais metais reikia remontuoti apie 200 tiltų, daugiau kaip 20-čiai tiltų šiuo metu dėl jų prastos būklės jau apribotas judėjimas sunkiasvoriu transportu.
Dar 470 tiltų yra „Lietuvos geležinkelių“ žinioje, iš kurių 117 tiltų pastatyta prieš 60 ir daugiau metų pagal tuo metu galiojančius reikalavimus.
Likusieji tiltai (apie 2 tūkst. tiltų) yra savivaldybių, kuriose jie pastatyti, kompetencijose. Vien Vilniaus miesto savivaldybės žinioje yra 86 tiltai ir tuneliai, iš kurių 4 tiltai – avarinės ir blogos būklės (Gariūnų tiltas, Ozo-Ukmergės viadukas, Statybininkų-Žemaitės viadukas ir Lazdynų tiltas) bei kuriuos reikia nedelsiant remontuoti.
Mažinant lėšų kiekį transporto infrastruktūrai remontuotinų tiltų kiekis ženkliai augs, ir kasmet gali padidėti po 30-40 tiltų. Neremontuojant jų, po 10 metų remonto jau nebeužteks - reikės juos rekonstruoti arba perstatyti, o tam reikės 2–4 kartus daugiau lėšų nei planiniam remontui.
Pagal OECD (angl. Organisation for Economic Cooperation and Development) rekomendacijas, pirmasis tilto remontas turėtų būti atliekamas po 25-30 metų. Jų metu dažniausiai keičiamas paklotas, tvarkomos atramų ir perdangos pažaidos, teigiama kelininkų pranešime.
Lietuvoje, vadovaujantis kelio statinių renovacijos programa 2005–2010 metams, tiltų renovacijai skiriamas lėšas reikia kasmet didinti 7 procentais. Tik taip galima pritaikyti tiltų ir viadukų būklę prie išaugusio eismo intensyvumo bei saugaus eismo reikalavimų.
Pernai tiltų, viadukų ir pralaidų statybai, rekonstravimui ir remontui iš kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų buvo skirta 45,38 mln. litų, už kuriuos buvo rekonstruota 10, o suremontuota 15 tiltų ir viadukų. Taip pat rekonstruota 1 ir suremontuotos 107 pralaidos.
Tiltas per Varduvą, esantis Mažeikių savivaldybės teritorijoje, 219 kelio Bugeniai-Pikeliai 6 kilometre, yra prastos būklės, tad čia bet kurią akimirką gali pasikartoti įvykusi Kleboniškio tilto nelaimė Kaune, tik, šį kartą – su dar rimtesnėmis pasekmėmis, teigia Mažeikių savivaldybės atstovai.
Tiltu per Varduvą eina pagrindinis kelias į bendrovę „Mažeikių nafta“. Šiuo tiltu pravažiuoja daugybė sunkiasvorių cisternų su nafta ir jos produktais. Jei šis tiltas įgriūtų ar dėl kitų priežasčių juo nebebūtų galima važiuoti, gali nutikti ir taip, jog visa Lietuva liktų be automobilinio kuro, o pati „Mažeikių nafta“ liktų be rezervinio išvažiavimo.
Alternatyvus kelias – tik geležinkeliu. Pagal techninius normatyvus cisternos negali važiuoti tam nepritaikytais keliais.
„Jei sunkiasvorės cisternos su nafta važiuotų žvyrkeliu, jis siaubingai dulkėtų. Dėl to kentėtų šalia gyvenantys žmonės, o eismas juo taptų visiškai nesaugus“, - teigė Mažeikių savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa.
Mažeikių savivaldybei užsakius buvo atlikta studija dėl naujo aplinkkelio į „Mažeikių naftą“ statybos galimybių. Nutiestas aplinkkelis užtikrintų, kad net įvykus tilto avarijai, ar uždarius jį remontui, į naftos perdirbimo bendrovę patekti nebūtų kliūčių. Toks aplinkkelis taip pat nukreiptų cisternų srautą nuo Mažeikių miesto.
Transporto ir kelių tyrimo institutas jau yra atlikęs išsamią minėto tilto techninės būklės apžiūrą. Buvo konstatuota, kad tiltas per Varduvą, pastatytas dar 1981 metais, yra smarkiai pasenęs ir visiškai neatitinka dabartinių apkrovų.
„Atlikę apžiūrą, ekspertai nustatė, jog tilto konstrukcijose yra labai daug defektų, jam būtinai reikalingas kapitalinis remontas“, - sakė A. Žiulpa. Ir „Mažeikių naftos“, ir Mažeikių savivaldybės atstovai teigia, kad tiltą būtina remontuoti nedelsiant.
Rusnė. Buvęs gražus dviejų arkų Peterso vardu pavadintas tiltas per Atmatą
Jei Peterso tiltas stovėtų dar ir dabar, pervažiavus tiltą atsirastume Rusnėje ir mus pasitiktų štai toks Rusnės vaizdas (manau, kad autentiškas grindinys išlikęs dar nuo seno)
Tuo tiltu naudosis vietiniai gyventojai, vasarotojai, plius miškininkai, pasieniečiai, grybautojai ir uogautojai.
Vietinių gyventojų skaičius:
- Gelednėje 15
- Milaukoje - 1
- Michalinave - 0 http://lt.wikipedia.org/wiki/Sari%C5%B3_seni%C5%ABnija
Įdomu, kiek naujų tiltų pastatyta per nepriklausomybės laikus? Aišku jų poreikis mažesnis nei pokariu ir vėlesniais dešimtmečiais. Ir kiek viadukų bei estakadų? O jų poreikis didžiulis.
Šiandien naršydamas internete radau įdomiausių pasaulyje tiltų rinkinuką. Nežinau ar tai buvo minėta forume, bet įdedu linką. http://www.balsas.lt/naujiena/179018
Nuo lapkričio 11 d. iki 2010 m. liepos 30 d., dėl tilto per Neries upę rekonstrukcijos kelyje Nr.102 Vilnius - Švenčionys - Zarasai 21,86 km bus uždarytas eismas, praneša Automobilių kelių direkcija.
Darbų laikotarpiu transporto eismas bus nukreiptas per Nemenčinės gyvenvietę.Visų vairuotojų, ypač sunkiasvorių transporto priemonių, kurie dėl tam tikrų priežasčių negali važiuoti apylanka, prašoma pasirinkti kitą, iš anksto numatytą, apvažiavimo maršrutą.
Iš komentarų:
„Šį tiltą jau rementuos trečią kartą per penkerius metus, beje antrasis buvo kapitalinis remontas.“
„Babkiu plovimas. Praejusiais metais atliko jo pilna rekonstrukcija - nauji atskyrimai pestiesiems ir dviraciams, nauji apsvietimo stulpai etc. Dabar is naujo rekonstruos. Problema, kad pernykscio remonto metu buvo "neapskaiciuota", kad beveik simtas tonu papildomo betono - neatlaikoma nasta tiltui. Ten viska dare kazkokie savamoksliai, net ne vidutinio lygio inzinieriai. Ir runkeliui aisku, kad tokio ilgio tiltas yra labai jautrus bet kokiam papildomam svoriui, nekalbant apie tokius kiekius. Konkretus lesu svaistymas ir grobstymas: pirma padarom lievai, tada tvarkysime is naujo. Trojano variantas - o tai neuzskaitoma rimtu nusikaltimu?“
Comment