Parašė taimis
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
Parašė Hunte-r Rodyti pranešimąBet kažkodėl nepavyko pasiimti dviračiu Vienoje Gal Lietuviškos kortelės nepripažino...
Comment
-
Parašė URBANISTAS Rodyti pranešimąaisq kad negyva....daugelis zuoko akciju uzmaskuotas pinigu plovimas
Comment
-
Parašė URBANISTAS Rodyti pranešimąIr tikrai nenoriu pasakyt kad imbrasas geresnis uz zuoka!
Asmeninė nuomonė.
Taisymas:
Guggenheimo-Ermitažo muziejus Vilniui būtų netikslingas dėl primetamų finansinių įpareigojimų. Sostinės savivaldybė darys viską, kad šimtus milijonų litų kainuosiantis muziejus nebūtų statomas. Taip pirmadienį spaudos konferencijoje pareiškė Vilniaus vicemeras Algirdas Paleckis. Muziejaus entuziastas sostinės tarybos narys Artūras Zuokas stebisi tokiu pareiškimu ir valdančiųjų požiūriu į kultūrą.Paskutinis taisė Aš; 2007.10.29, 17:36.
Comment
-
Vis pykstatės dėl tų nelemtų dviračių ir galų gale nuklydote į kalbas apie korupcijas. Atsiprašau, jei įžeidžiu, tačiau tokius reiškinius reikia pavadinti kokiu nauju terminu, pavyzdžiui, "pokalbių plovimu". Prisidengę kalbomis apie dviračius vilniuje pradedate kalbėti apie korupciją. Jau visai ne į temą citata apie Gugenheimo ir Ermitažo muziejų.
Deja, nėra tiek naujos informacijos, kad vėl ir vėl nepradėtume pilstyti iš tuščio į kiaurą.
Na o apie viešus dviračius nėra reikalo tiek kalbėti, nes jau daugeliui iki kaulo smegenų sulindusios panašios mintys:
Oranžiniai dviračiai tik parodė, kad vilniečių kultūra yra pernelyg nusmukusi, kad tikamai naudotųsi viešu inventoriumi ir jį tausotų. Vieni dviračius gadino, grobė, kiti - pro pirštus į visa tai žiūrėjo. Galvoje jau šviečia mintis - ką jau padarysi, sovietmetis kaltas - priveisė tinginių, biurokratų, vagių, chuliganų ir kitų visuomenės išmatų. Tačiau niekas nesistengia taiskyti šios problemos, tad nemanau, kad nupirkus naujų dviračių jie ilgam pasiliks gatvėse.
Comment
-
Parašė URBANISTAS Rodyti pranešimąatsiprasau galvojau kad sis forumas padiskutuot skirtas, o ne tylejimui
Comment
-
Parašė praetor Rodyti pranešimąO kaip vertint balvona, kuris vaziuoja dviraciu (syki maciau viena tipa net rolikais besiridinejanti) intensyvioje gatveje (pvz.: Kareiviu) vaziuojamaja dalimi, bet ne tusciu tustelaiciu saligatviu? Arba mergiote su dviratininko kombinezonu skuodziancia nemencines plentu ne dviraciu taku, laukia kol koks BiMbaliukas neapsikentes leta kelione link ezeriuko sukels avarine situacija?
Daugumai dviratininku reik gerai uzpakalin inkrest.
Comment
-
Dviratininkai mins senais takais
Dovilė Jablonskaitė, "Vilniaus diena"
2008 balandžio mėn. 1 d.
Dviratininkų būgštavimai išsipildė – tarptautinės dviračių ir turizmo trasos „EuroVelo 11“ projektas Vilniuje patyrė visišką nesėkmę. Sostinės valdžia praganė trasai skirtą paramą – beveik 10 mln. litų.
Beveik prieš dvejus metus Vilniaus miesto tarybos palaimintas „EuroVelo 11“ projektas žlugo. 9,4 mln. litų – tokią sumą sostinėje tiesti dviračių trasai buvo atriekusi ES. Tačiau miesto valdžia nesugebėjo panaudoti gautų pinigų – lėšos grįš atgal į Briuselį.
„Girdėjau tokių kalbų. Net keli žmonės sakė: tu nedžiūgauk, nes vargu ar bus ta „EuroVelo“ trasa. Labai nustebau, sunerimau“, – „Vilniaus dienai“ pasakojo Pavilnių ir Verkių regioninių parkų direkcijos vadovė Vida Laurukėnienė.
39 km dviračių trasa „EuroVelo 11“ turėjo nusidriekti per visą Vilnių: nuo šiaurinės miesto dalies per Verkių regioninį parką, toliau Neries slėniu per Panerių miškus, pro Vokės dvarą iki Lentvario. Tokia trasa buvo suplanuota, kad ja keliaujantys dviratininkai galėtų apžiūrėti sostinės gamtos ir kultūros paminklus. Tačiau dabar apie šį maršrutą dviračių mėgėjai gali tik pasvajoti.
Vertino optimistiškai
„Tikiuosi, kad miesto valdžia su meru Juozu Imbrasu priešakyje supranta, jog prarasti ES skirtas lėšas yra labai blogai“, – apgailestavo Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Frankas Vurftas. Dar prieš tris mėnesius jis dienraščiui išreiškė savo nuogąstavimus dėl projekto ateities. Jau tuomet dviratininkas abejojo miesto valdžios valia įgyvendinti projektą ir nerimavo, kad sostinė praras ES milijonus.
Šias abejones anuomet ėmėsi sklaidyti Vilniaus vicemeras Evaldas Lementauskas. Dviračių trasos projektą jis vertino optimistiškai ir žadėjo daryti viską, kad ES lėšos būtų maksimaliai panaudotos. Dviratininkų priekaištus, kad trasos plėtra stringa dėl valdžios neveiklumo, jis kategoriškai atmetė.
„Jokių trikdžių nėra. Mes gerų projektų nestabdome, juos netgi skatiname. Projekto įgyvendinimas užtruko dėl objektyvių priežasčių, sąmoningai jo niekas nestabdo ir tikrai nenori prarasti ES skirto finansavimo“, – anuomet aiškino E.Lementauskas.
Nuo šių kalbų praėjus keliems mėnesiams vicemero optimizmo – kaip nebūta. „ES pinigus greičiausiai turėsime grąžinti“, – vakar pripažino politikas.
Konkursas – pavėluotas
E.Lementauskas neneigia: beveik dešimties milijonų litų praradimas miestui yra skausmingas ir apmaudus. Tačiau kitos išeities esą nėra. „Projekto įgyvendinti pagal iš anksto nustatytus terminus nepavyko dėl objektyvių priežasčių“, – panašiai kaip ir prieš keletą mėnesių aiškino vicemeras. Viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių sustojo projekto įgyvendinimas, – ilgi reikiamų konkursų terminai ir įvairios statytojų bei kitų suinteresuotų grupių pretenzijos.
Nesklandumus lėmė ir komplikuotas viešųjų pirkimų konkursas trasos rangovams pasirinkti. Siekiant neprarasti ES lėšų, dviračių trasa „EuroVelo 11“ turėjo būti baigta šių metų rugpjūčio 1 dieną. Rangos darbus pretendavusios atlikti bendrovės „Gatvių statyba“ ir „Kerista“ trasą būtų baigusios trimis mėnesiais vėliau – lapkritį. Jų teigimu, iki rugpjūčio baigti darbų neįmanoma fiziškai: bėda ta, kad konkursas rangovams paskelbtas vėliau, nei turėjo būti.
Suma išaugo dvigubai
Palaimindama „EuroVelo 11“ projektą sostinės valdžia numatė preliminarią jo vertę – 13,8 mln. litų. Nuo to laiko praėjus beveik dvejiems metams pabrango ne tik statybinės medžiagos – pakilo ir darbininkų atlyginimai. Dėl to projekto vertė šoktelėjo dvigubai – iki 26 mln. litų.
16,5 mln. litų turėtų sudaryti savivaldybės indėlis, o 9,4 mln. litų – ES parama.
Kaip ant mielių pakilusi dviračių trasos sąmata atgrasė miesto valdžią tęsti „EuroVelo“ statybas. „Supraskite vieną dalyką: pagal pirminį projektą savivaldybė jam turėjo skirti vos kelis milijonus litų. Didžiąją projekto dalį finansavo ES. Tačiau ekonominei padėčiai pasikeitus miestui tektų atseikėti keturis kartus daugiau, nei planuota. Dviračių takams tokių pinigų mes negalime skirti“, – teisinosi E.Lementauskas.
Prieš kelis mėnesius teigiamai „EuroVelo 11“ projektą vertinęs vicemeras dabar abejoja jo tikslingumu. „Verčiau dviračių takų tinklą plėsti pačiame mieste, kad žmonės persėstų ant dviračių, mažėtų spūstys. Būtų gerai kada nors pasiekti Amsterdamo lygį“, – užmojais dalijosi E.Lementauskas.
Palikti likimo valiai
Vicemero kalbomis apie dviračių takų plėtrą Vilniuje dviratininkai netiki, netgi vadina jas svaičiojimais.
„Dviratininkams ir jų reikmėms savivaldybė visai neskiria dėmesio, niekas nevyksta, nėra atsakingo žmogaus ar veikiančios komisijos. Kai keliai atnaujinami, automatiškai dingsta dviračių takai, prie sankryžų, kur pavojingiausia, jų iš viso nėra. Tarkime, Saltoniškių gatvėje prie statomo „Panoramos“ prekybos centro anksčiau buvęs takas išnyko. Vilniuje į tai niekas nekreipia dėmesio“, – piktinosi F.Vurftas.
Projektuotojai apsiskaičiavo
Šiuo metu dviračių trasa tiesiama Žirmūnuose. Iki balandžio galo ji turėtų būti baigta. Tai pirmasis „EuroVelo 11“ projekto etapas. Kada bus įgyvendinti kiti du – neaišku, nes ES pinigų skiria tik už visą projektą, o ne atskiras jo dalis.
Savivaldybės Investicinių projektų poskyrio vyriausioji specialistė, projekto „EuroVelo 11“ vadovė Renata Sudikienė apgailestavo dėl susidariusios padėties. Projekto nesėkmės priežasčių ji siūlė ieškoti ir savivaldybės įmonėje „Vilniaus planas“. Būtent ši esą vėlavo parengti techninį projektą, netiksliai apskaičiavo jo sumą.
„Mūsų vėlavimas buvo užprogramuotas, nes projektą perėmėme iš jį vilkinusio Sveikatingumo centro“, – aiškino „Vilniaus plano“ GIS skyriaus vadovas Alvydas Karalius.
Jis pripažino, kad rengdamas projekto galimybių studiją neįvertino problemų, susijusių su trasos požeminėmis komunikacijomis. Taip pat į studiją nebuvo įtrauktos saugos priemonės: užtvaros, saugos salelės. Tai esą smarkiai pakėlė projekto kainą.
„Tikiuosi, kad trasa „EuroVelo 11“ anksčiau ar vėliau bus baigta. Manau, dviratininkai neturėtų skųstis, nes per metus dviračių takams tiesti ir prižiūrėti miestas skiria 3 mln. litų – tai palyginti nemažai“, – įsitikinęs A.Karalius.
Comment
-
Aurelija JONUŠAITĖ
„Sostinės“ korespondentė
2008-04-05
Dviračių trasa trumpės
Prieš kelerius metus miesto valdžia pažadėjusi nutiesti naujus dviračio takus, atrodo, vėl apgaus vilniečius. Beveik 10 milijonų litų – tiek lėšų būtų skyrusi Europos Sąjunga tarptautinės dviračių trasos „EuroVelo 11“ tiesimui. Tačiau miesto valdžia nesugebėjo panaudoti skirtų lėšų, atsisakė paramos ir pažadėjo šį projektą finansuoti iš savų lėšų. Tačiau ar bus, kaip žadėta, nutiesta dviračių trasa, sujungsianti Vilnių su Lentvariu – nebeaišku.
Pirma atkarpa – rugpjūtį
„Šiuo metu baigiamas įgyvendinti pirmasis trasos tiesimo etapas. Rugpjūčio mėnesį turėtų būti atidaryta pirmoji dviračių tako atkarpa nuo Trinapolio vienuolyno iki Gedimino prospekto.
Kitąmet bus tiesiamos likusios dvi atkarpos. Ar jos eis per tas vietas, kaip dabar yra numatyta – neaišku“, – teigė dviračių trasos „EuroVelo 11“ dalies Vilniuje autorius savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ GIS skyriaus vadovas Alvydas Karalius.
39 kilometrų ilgio dviračių trasa turėtų eiti nuo šiaurinės miesto dalies per Verkių regioninį parką, toliau Neries slėniu per Panerių miškus, pro Vokės dvarą iki Lentvario.
Tačiau dėl nesugebėjimo panaudoti lėšų, ši trasa greičiausiai bus koreguojama ir sutrumpinta.
Takas aplenks Trakų Vokę
Įgyvendinus pirmąjį dviračių trasos etapą, dviračių takas sujungtų centrą su Verkių gatve.
Antrajame etape dviratininkams skirti takai turėtų būti nutiesti nuo centro iki Trakų Vokės. Trečiajame etape takai bus tiesiami nuo Verkių gatvės iki Žaliųjų ežerų rajono.
„Be Europos Sąjungos lėšų šį projektą bus sunkiau įgyvendinti, tačiau viliamės, jog dviračių trasa „EuroVelo 11“ vis tiek bus nutiesta.
Tiesa, svarstome galimybę kiek pakeisti maršrutą pietinėje miesto dalyje. Gal bus atsisakyta maršruto iki Trakų Vokės dvaro“, – svarstė A.Karalius.
Darbų kaina išaugo dvigubai
Pagrindinė priežastis, kodėl buvo atsisakyta Europos Sąjungos skiriamų lėšų – išaugusios statybų darbų kainos.
Prieš porą metų savivaldybei nutarus įgyvendinti „EuroVelo 11“ projektą, jo preliminari vertė buvo apie 14 mln. litų.
Pabrangus statybinėms medžiagoms ir pakilus darbininkų atlyginimams, šiuo metu į šį projektą tektų investuoti kone dvigubai daugiau – apie 26 mln. litų.
Dėl to savivaldybė iš savo lėšų turėtų sumokėti 16,5 mln. litų, o likusią sumą būtų finansavusi Europos Sąjunga.
Lėšos – per kelerius metus
„Net nėra kalbos, kad nebus „EuroVelo 11“ trasos. Ją tikrai tiesime. Tik galbūt ši dviračių trasa bus trumpesnė nei buvo numatyta. Nutiesus šią trasą, daugiau gyventojų miesto centrą galės pasiekti dviračiu. Taip ne tik mažinsime automobilių spūstis, bet ir skatinsime sveiką gyvenseną“, – tikino savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas.
Jo teigimu, Europos Sąjungos lėšų buvo atsisakyta dėl to, jog savivaldybė vienu metu būtų privalėjusi šiam projektui skirti apie 15 mln. litų. Tačiau tokia suma būtų buvusi per didelė našta savivaldybės biudžetui.
„Europos Sąjunga skiria lėšų iškart visam projektui. Vadinasi, ir mes būtume privalėję skirti visą reikiamą sumą. Atsisakę paramos, „EuroVelo 11“ projektą galėsime įgyvendinti keliais etapais. Taip reikiamas lėšas galėsime paskirstyti per kelerius metus“, – aiškino G.Paluckas.
Comment
-
Gal bus įdomu, kaip apie šią trasą buvo kalbama prieš porą metų:
Per Vilnių drieksis tarptautinė dviračių turizmo trasa „EuroVelo-11“
2006-06-07
Vilniaus miesto taryba šiandien pritarė, kad per sostinę būtų nutiesta tarptautinės dviračių turizmo trasos „EuroVelo-11“ dalis. Ją numatoma nutiesti per dvejus metus, bendra projekto vertė – 13,8 mln. litų. Projektui įgyvendinti tikimasi gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą.
39 km ilgio dviračių trasa drieksis per visą Vilniaus miestą nuo šiaurinės miesto dalies per Verkių regioninį parką, toliau Neries slėniu, per Panerių miškus, pro Vokės dvarą iki Lentvario. Keliaujantys šia trasa galės apžiūrėti Lietuvos sostinės gamtos ir kultūros paminklus.
„EuroVelo-11“ trasos įrengimą mieste Savivaldybė inicijuoja įgyvendindama 2002–2011 metų Vilniaus miesto strateginiame plane numatytus tikslus – plėtoti turizmo paslaugas bei išryškinti ir plačiau panaudoti Vilniaus kultūrinį ir gamtinį savitumą. Miesto ribose ši trasa sutampa su „Keturių sostinių“ nacionaline dviračių trasa, ji taip pat yra įtraukta į Vilniaus ir Kauno dvimiesčio prioritetinių objektų sąrašą.
Vilniuje nutiesta trasa bus tarptautinės dviračių turizmo trasos „EuroVelo-11“, priklausančios Europos dviračių turizmo maršrutų tinklui, dalis. „EuroVelo-11“ – viena iš dvylikos „EuroVelo“ tinklo trasų. Ši trasa tęsiasi nuo Nordkapp Norvegijoje iki Atėnų Graikijoje, jos ilgis – 5984 km.
Lietuvoje „EuroVelo-11“ trasa drieksis pietrytine šalies dalimi nuo Lazdijų pasienio posto iki Zarasų rajono, toliau kirs valstybės sieną ir pereis į Latvijos Respublikos teritoriją.
http://www.vilnius.lt/newvilniusweb/.../?itemID=83096
- 1 patinka
Comment
-
Atsisakę paramos, „EuroVelo 11“ projektą galėsime įgyvendinti keliais etapais. Taip reikiamas lėšas galėsime paskirstyti per kelerius metus“, – aiškino G.Paluckas.
Tegu viskas pabrango nuo 13,8 iki 26 mln. Lt
Net jei ateityje niekas ir nebrangtų, iš miesto pinigų reikėtų skirti ne 16 mln. Lt, o visus 26 mln. LtPaskutinis taisė Romas; 2008.04.06, 21:08.
Comment
-
BPD2004-ERPF-3.4.2-04-06/0038
Projekto vykdytojas: Vilniaus miesto savivaldybės administracija
Projekto pavadinimas: Tarptautinės dviračių turizmo trasos Eurovelo11 įrengimas Vilniaus mieste
Įgyvendinimo vieta: Vilniaus m. sav. (Vilniaus aps.)
Paramos suma iš viso 9 430 330 Lt
Projekto vertė 13 808 313 Lt
2006-12-19
Pabrangus projektui, iš miesto lėšų reikės finansuoti ne 4,4 mln.Lt (32%), o ~16 mln.Lt (64%).
Nesuprantama, kodėl taip buvo delsta - parama suteikta dar 2006 m. pabaigoje
Bet kokiu atveju labai gaila, kad atsisakoma ES paramos.
Comment
-
Išsamesnės diskusijos apie EuroVelo-11 projektą yra forume "Geras dviratis" :
http://www.gerasdviratis.lt/forum/vi...t=4415&p=89362
Ten yra ir nuorodą į kitus puslapius, pvz., LVPA pranešimą spaudai:
2008-04-02
Projektą „Eurovelo 11“ Vilniaus savivaldybė vykdys be ES paramos
LVPA gavo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Gintauto Palucko raštą, kuriuo inicijuojamas ES lėšomis finansuojamo projekto „Tarptautinės dviračių turizmo trasos „Eurovelo 11“ įrengimas Vilniaus mieste“ nutraukimas.
Savivaldybės pareigūnas pažymi, kad 2006 m. teikiant paraišką dėl ES paramos šiam projektui įgyvendinti, Vilniaus savivaldybei tenkanti lėšų dalis buvo 1,923 mln. Lt, tuo tarpu atlikus techninius projektus 2007-2008 metais, pasak. G. Palucko, ji padidėtų iki 25,966 mln. Lt. Tokia suma, anot pranešimo, šiuo metu „yra didelė našta Vilniaus miesto savivaldybei“.
Drauge administracijos vadovas teigia, jog projekto įgyvendinimas stabdomas nebus. 2008 m. kovo 5 d. pas Vilniaus miesto merą vykusiame pasitarime, „įvertinus galimas rizikas ir grėsmes“, nutarta inicijuoti minėtos Europos Sąjungos paramos teikimo sutarties nutraukimą, grąžinti išmokėtą 374 tūkst. 416 Lt ES paramą ir „I etapo statybos darbus įgyvendinti Vilniaus miesto savivaldybės lėšomis“.
„Apgailestaujame, kad Vilniaus miesto savivaldybė nusprendė nutraukti sutartį ir atsisakyti vilniečiams reikšmingo projekto įgyvendinimui 9 mln. 430 tūkst. Lt ES paramos“, – sakė LVPA direktorius Saulius Jakštas. Jis išreiškė viltį, kad „Eurovelo 11“ trasa per Vilnių ir jo apylinkes vis tiek bus nutiesta, radus kitų finansavimo šaltinių.
Kaip pažymėjo LVPA vadovas, ES paramos lėšų, kurių nepanaudos Vilniaus savivaldybė, Lietuva nepraras, jos bus panaudotos kitų ES lėšomis remiamų projektų įgyvendinimui.
Comment
Comment