Parašė Kaid
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Ne ta priežastis, ne savivaldybės laimėjimas čia, o pralaimėjimas. Kadangi vystytojai nebenori daryti projektus su savivaldybe, nes tiesiog per sunku, per ilgai, per daug biurokratijos, per daug politinių žaidimų. Paprasčiau sumokėti pinigus, nei dirbti su jais.
- 1 patinka
Comment
-
Taip aktyviai prikalbėjus ir angliarūgštei išsigaravus, reziumuoju iš savo pusės:
dėl atskirų atkarpų įrengimo:
• dar prieš kelis metus FB atsiradus panašiai nuotraukai (atrodo pasidalinus aktyvistui Mariui Kučinskui), VMS (atrodo Antonas) pasižadėjo, kad atkarpomis daugiau niekada neįrenginės, nes ankstesnis atvejis taip ir liko, atskiras ir jau labai pasenęs takas niekur nebuvo pajungtas;
• prie šios Mozūriškių g. jungiasi Helsinkio g., kur statant aplinkkelį įrengtas raudonas asfaltas ir žvyrkelinė gatvė projektuota dar 3-is projektais iki tvenkinių (toliau žvyrkelis dar 50 % gatvės ilgio iki Dvaro g., kur žirgynas). 1-u projektu įrengė raudono asfalto pervažą šalia šaligatvio įvažiavime į pirmuosius naujus namukus ties tvenkiniais, 2-u projektu suprojektavo atskirus takus, bet statybų viduryje net sudėjus dviratinius nusklembtus bortus tarp takų, įrengė tik šaligatvį, o raudono asfalto vietoje leido savaime užaugti vejai (dviratiniai bortai taip ir liko); 3-u projektu PP buvo numatytas atskirų takų tęstinumas, bet gavo pasiūlymą iš visuomenės atskiro tako neįrengti. VMS sutiko neįrengti, nes klaidingai pamanė, jog projektuoja D kat. Helsinkio g., kuri iš tikrųjų buvo ir yra C kat. 4-u projektu jau buvo projektuojama likusi atkarpėlė nuo aplinkkelio link seno mikrorajono dalies, tuo projektu kartu eliminavo aplinkkelio statybos metu įrengtą raudoną asfaltą, nors visuose planuose (DJMP, BP, turbūt ir spec. plane takas numatytas):
• Mozūriškių g. įrengta tako atkarpa nėra netyčiai nuo senų laikų, nes prieš 3 mėn. VMS patvirtino dar trumpesnį taką netoliese, bet tarp jų bus pievos tarpai;
• forumiečio pasidalinta likusi projektuojama neegzistuojanti Mozūriškių g. tąsa iki Helsinkio g. nenumato dviračių tako, nes ten net šaligatvis netilps dėl pagal STR projektuojamos per plačių gatvių juostų (toliau trukdo privatūs sklypai).
Dėl tako teisėtumo / tikslingumo Mozūriškių g.:
• Mozūriškių g. yra D kat., ne taip, kaip šalia besijungianti Helsinkio g. (C kat.), tad pagal DJMP atskiro tako Mozūriškių g. neturėtų būti;
• esama atkarpa neatitinka STR, nes net – kaip VMS (Vilniaus plano projektų vadovas Saulius) kartą mėgino pritempinėti, jog apsaugos zonos įskaičiuojamos į tako vidų (nors tą buvau paneigęs) – net čia įskaičiavus apsaugos zonas į tako vidų, nėra legalu atsižvelgus į dviratiniko su priekaba gabaritą, sugretinti siauriausią 2,5 m pločio dviračių taką su siauriausiu 1,5 m šaligatviu; taip pat šoninė skiriamoji juosta privalo būti min. 1 m pločio, o čia tik 98 cm; dar stulpai neatitraukti per pusę metro nuo dvirtakio.
Logiška baigtis:
• scenarijus 1) statybos ten tikrai intensyvios ir viskas projektuojama, tai nors šiaurėje neliks vietos dvirtakiui ir jis neplanuojamas, tikėtina greitai prasitęs dvirtakis nuo pat Vilnius Outlet iki kiek toliau šios vietos link tvenkinių kur miškelio pradžia – ten BP numato viaduką pėstiesiems per aplinkkelį, tai teoriškai bus gerai naudotis suburbiniams vykstant iš čia į darželius / mokyklas senoje Justiniškių dalyje, o pastariesiems į Vilnius Outlet;
• scenarijus 2) statybos inspekcijai pateikiau skundą (į kurį spėju, kad labai vėluoja atsakyti ir tikriausiai neatsakys), kad neišduotų statybos leidimo baigus projektuoti per plačią ne pagal STR dar net neegzistuojančią gatvės šiaurinę dalį besijungiančią į Helsinkio g., tai yra įmanoma, kad perprojektuos viską ir atsiradus vietos numatys dviračiams jungtį (bendru taku su pėsčiaisiais arba atskiru dvirtakiu be šaligatvio vienoje pusėje);
• scenarijus 3) nebestatys dviračių tako, o esamą išardys, kaip buvo Helsinkio g.
Išvada:
• VMS (JUDU) dar praeityje žadėjo, atskiromis trumpmis atkarpomis dvirtakių neįrenginėti;
• praktika rodo, kad net įrengiant atskiromis atkarpomis ir fiziškai pastačius – takai gali niekada nesusijungti ir net būna išardomi;
• takas Mozūriškių g. pagal įvairius patvirtinus VMS dokumentus čia net neturėtų būti įrengiamas;
• įrengta tako atkarpa neatitinka STR;
• logiška baigtis tikriausiai bus numatyta scenarijuje 1 – per kokius 5 m. nuo Buivydiškių tvenkinių bus galima nuvažiuoti iki Vilnius Outlet, bet VMS dar 20 m. nestatys pėsčiųjų (kartu dviračių) viaduko per aplinkkelį, o pastačius viaduką, jis nuves į būsimą parkelį, tikėtina natūralios dangos, toliau per kiemus bus išvažiavimas į senųjų Justiniškių D kat. gatvių sankryžą, kur pravažiavus išilgai Lūžių (D kat.) gatvele jau yra esamas ilgas raudonas takas išilgai Justiniskių g.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 4 patinka
Comment
Comment