Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    SoulMulticast telefonu ant pusiau atviro vairo stovelio. Pirmiem video naudojau su plastmasine kojele, tai buvo vaizdo artefaktų ir galų gale lūžo viduryje sankryžos. Dabar jau metalinis. Gaila, kad stabilizavimui suspaudžia iki 1080, tai didesniam ekrane varganokai atrodo. Ir prietemoje labai liejasi, nes negaliu koreaguoti shutter speed.

    John Apsaugotas šviesoforų ciklas saugu ir sudaro sąlygas sankryža lėkti dviračiu nors ir 50 km/h (kas pėstiesiems vargu ar smagu), bet visiškai nelavina eismo dalyvių bendradarbiauti - kiekvienas sau. Pratinant susitikti sankryžoje, vertinti kas ką mato, lavina susitikimus ir įvažose. Tik reikia išspręsti dalyvių greitį ir matomumą kampais, danga ir būtinai bendru eismo greičiu, kad spėtų reaguoti ir neapdairumo/skubėjimo pasekmės būtų mažesnės.
    Pavyzdys: Laisvės pr. per Justiniškių g. žalias dviračiams-pėstiesiems užsidega tik po ilgo Laisvės pr. ciklo. Ten kur visas ciklas ne toks ilgas, tai laiko prasme apsaugoti ciklai ne tokie žiaurūs.

    Click image for larger version

Name:	Sv 1.png
Views:	1593
Size:	854,1 kB
ID:	1968842
    Paskutinis taisė Riedis; 2022.05.17, 10:27.
    Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

    Comment


      Parašė Pipe Rodyti pranešimą
      Na, matyt nerealu yra tikėtis, kad vairuotojai pradės laikytis KET, todėl paprasčiausias ir patikimiausias variantas būtų pastatyti ženklą duoti kelią dviračių tako pusėje. Tokioje vietoje greitai artėjantis automobilis yra gerai prognozuojamas, yra aišku, kad jis nestos praleisti. Man asmeniškai labiau pavojingos atrodo iškeltos pervažos, nes tokiose vietose nežinai kodėl vairuotojas stabdo: ar praleisti, ar dėl bordiūro. Todėl prieš tokias pervažas sutoju visiškai ir tik įsitikinęs, kad vairuotojas sustojo praleisti, pajudu.


      Tiesiog elgiuosi, tarsi neturėčiau primenybės. Labiausiai tikėtina, kad sukantis vairuotojas manęs nepamatys.
      Mano klausimas labiau ne apie dviratininkus, o apie tai, kaip padėti auto vairuotojams laikytis taisyklių ir pagarbos kitiems eismo dalyviams ir kokios techninės priminės galėtų būti įgyvendintos. Žinoma galima visur panaikinti pirmenybę dviračiams arba išvis juos uždrausti, bet mano klausimas nėra apie tai ir tokios nuomonės nėra idomios/aktualios.

      Comment


        Su įvažiavimais, išvažiavimais tai yra labai didelė problema Vilniuje, net su automobiliu važiuojant dažnai išsigandęs pristabdau, nes tikrai neadekvačiais greičiais važiuojama iš kiemų link išvažiavimo, ir niekad nežinau ar žmogus ruošiasi sustoti ar bandys įnerti į eismą. Faktas kad mieste neturi būti jokių įvažiavimų/išvažiavimų viename lygyje. Mano maršrute į darba pavyzyds įvažiavimo kuris yra labai blogas ir beveik kiekvieną kartą turiu pavojingą situaciją yra šitas:

        Click image for larger version

Name:	Screenshot 2022-05-17 at 11.26.29.png
Views:	1623
Size:	5,66 MB
ID:	1968858

        Dėl sankryžų tai gal labiau linkčiau link sankryžų dizaino sprendimų - siaurinimo, iškilumų, kad būtų sumažinti greičiai ir lengviau užmegzti kontaktą tarp vairuotojų ir dviratininkų bei pėsčiųjų. Manau, drąsu būtų pradėti galvoti ir apie tai kaip galime sumažinti šviesoforų skačių, ypač miesto centre. Gedimino prospektas turėtų būti be šviesoforų apskritai - jeigu Vilniaus-Jogailos sankryža gali būti nešviesoforinė, laisvai gali ir kitos. Vasario 16-osios ir Jakšto/Stulginskio gatves ties Gedimino prospektu būtų galima siaurinti iki vienos juostos su iškilumu kertant prospektą, O Vasario 16-osios sankryžus, palikčiau šviesoforus kirsti Vasario 16-osios gatvę pėstiesiems judantiems prospektu, bet uždaryčiau įvažiavimus tiek į, tiek iš Gedimino prospekto į abi puses (būtų panašiai kaip Šventaragio gatvė ties Katedros perėja).

        Comment


          Parašė Riedis Rodyti pranešimą
          shutter speed.
          išlaikymas

          Comment


            Dėl įvažiavimų

            Problema atsirado, kai baigė statyti mikrorajonus planingai, t. y. kaip suprojektavo vienas architektas (komanda), taip ir pastatė ištisas Karoliniškes, Justinišikes, Viršuliškes ar Pašilaičius. Ten beveik visur įvažiavimo bortai prieš šaligatvį, per kuriuos beveik turi sustot, jei bent kiek rūpi automobilis.

            Dabartiniai pavieniai projektuotojai kiekvienas projektuoja, kaip sau, t. y., kad būtų patogiau su mašina įsukt. VMS to nesužiūri, nes pasitiki tais projektuotojais, nes jie turi sertifikatus ir „žino, kaip reikia“ (panašiai atsakė Maksim iš Vileikos seniunijos, kai papriekaištavau dėl pavojingai aštrių atitvarų dviračių take palei Batoro g. – prieš statybas parodžiau pavyzdį, kaip daryti, bet nepaklausė (pasitikėjo projektuotojais, po to juos teisino, nes jie gi projektuotojai)).

            Iš esmės, kovoti galima tik brutaliu būdu – pasiskolinti pora šimtų milijonų ir rekonstruoti absoliučiai visus įvažiavimus visame mieste pro kuriuos eina dviračių takas. Kito būdo nėra, nes net į ženklus ne visi kreipia dėmesį, pastatysi trikampį, tai galvos, kad įspėjama apie toliau važiuojamas mašinas. Pakabinsi dviračių lentelę, vis tiek galvos apie mašinų praleidimą, o dviračių lentelė „tik šiaip įspėja“. Padėtų finansuoti gal ES, kaip saugumo priemonių taikymą darniam judumui.

            Padaryčiau universalų „atkaltą“ vieną dizainą ir prašampuočiau visur:
            1) išvažiuojant iš kiemo būtų stambiausi senieji senamiečių bruko akmenys. Trumpam ruože iki takų. Netrukdytų mašinoms, jei važiuotų 5–10 km/h. Per centrą liktų asfaltas, kad su dviračiu nebūtų slidu žiema išvažiuot gyventojams.
            2) Trikampiai, bet tokie, kaip NL daro – inegruoti, kaip moduliai, t. y. ne dažyti, ne termoplastikas, bet, kaip plytelės.
            3) Įvažiavimo (šiuo atveju išvažiavimo) bortas. Jei nuolydis į gatvę, tai tektų vandens surinkimą prieš juos įrengti dar. Taupant, gal užtektų bruko akmenų (bet nė*hui čia taupyt saugumo sąskaita).
            4) Šaligatvio dangą pratęsčiau tom sovietinėm plytelėm vietoj daromų smulkių trinkelių. Vairuotojas-marozas gal ir galvoja, jog pakitusi šaligatvio danga reiškia marozo pirmenybę.
            5) Dviračių takas be pervažos, o taip kaip daro dabar su šoniniais punktyriukais arba išvis be jų, ir bet kuriuo atveju būtinai tarp automobilio ratų nupaišyt dviračių simbolius, kad automobilis jų nenutrintų ir matytų visada prieš nosį ką kerta. Iškart už sankritos irgi pažymėt iš abiejų pusių.
            6) Trikampių moduliai integruotį į trinkeles, kaip NL, kad niekada nenusitrintų.
            7) Smulkios trinkelės, nes pėsčiųjų čia nėra, bet reikia vizualiai atskirti atvažuojant jau iš gatvės.
            8) Standartinis sovietinis įprastas įvažiavimo bortas (kaip ir siūlytas išvažiuojant iš kiemo).
            9) Įvedė draudimą parkuotis ties įvažiavimu (nors draudimas jau ir taip buvo KET, lol). Visi parkuojasi ir toliau. Reikia iškylančias klombas daryti, kad priparkavus vieną auto – pritrūktų 5 cm antram pravažiuot. Visokioms gaisrinėms, manau, pilnas komfortas būtų. Bet kuriuo atveju, būtų plačiau, nei pro užparkuotą pravažiavimą. Aplink klombas reiktų arba trinkelių arba ažūrinių su pralendančia žole trinkelių, kad nereiktų šienaut rankomis arba labai retai prireiktų trimerio, nes traktorius neprigriebs.

            Pavyzdys iš sovietinio kiemo, kur matomumas blogas, nes pastatas užstoja ir dar krūmai auga. Esmė tinka ir senamiesčiui išvažiuojant pro visokias arkas, tik nebūtų vietos įrengti klombų:

            Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	1582
Size:	1,76 MB
ID:	1968934

            Click image for larger version

Name:	IMG_20220517_163700_2.jpg
Views:	1558
Size:	903,4 kB
ID:	1968932

            Click image for larger version

Name:	12b.jpg
Views:	1554
Size:	1,18 MB
ID:	1968933

            Beje, kaip nutiesė apie 2018 m. Laisvės pr. taką remonto būdu, tai taip ir neatnaujino iki dabar trikampių ties „Emsi” degaline – ties ja nei lašiuko dažų nėra jau bent porą metų, nors buvo ne tik pervažos, bet ir trikampiai. Keli susikirtimai ten kas keli metrai ties degaline.

            Dėl šviesoforų

            Pa'cherrypick'inot dėl tų siaurinimų Gedimino pr. Na neprisiaurinsi Nemenčinės pl. ar GV, kur kitokios gatvių kategorijos. Teks susitaikyt, kaip yra. UK (Londone) smulkutės tos sankryžos, tai padaro apsaugotus ciklus. Čia reikės laukt tiek, kiek minėta Laisvės pr. arba kertant Galvės g. (ties Kirtimų g.) kol laukiu, tai spėju suvalgyt bananą.

            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

            Comment


              Šiaip įdomu pastebėjimas dėl tų paaukštėjančių klombų. Jos potencialiai spręstų ir tą problemą, kad kai kurie vairuotojai nesugeba įtilpti į norminčius įvažiavimų pločius ir važiuoja per bortus ir vejas. Vienas toks pavyzdžių žemiau:

              Click image for larger version

Name:	Screenshot 2022-05-17 171727.jpg
Views:	1506
Size:	217,4 kB
ID:	1968936

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą
                Mano klausimas labiau ne apie dviratininkus, o apie tai, kaip padėti auto vairuotojams laikytis taisyklių ir pagarbos kitiems eismo dalyviams ir kokios techninės priminės galėtų būti įgyvendintos.
                Techninės priemonės šiuo atveju padeda išvengti liūdnų pasekmių, bet dar reikia kad vairuotojai mokėtų bent pagrindines taisykles. O mes su tuo turime problemų. Priešingu atveju nereikėtų špargalkių prie šviesoforų aiškinančių kokios spalvos leidžia važiuoti. Aš tikrai manau, kad dauguma vairuotojų tiesiog nežino, kad turi praleisti dviratininkus.

                Comment


                  Tech. priemonės ne tik padeda išvengti liūdnų (-esnių) pasekmių, bet padeda suvokti tas pačias taisykles, pvz. kieno pirmumas išvažiavime. Bendrai imant, žmonės nežino ir nežinos taisyklių, todėl ir reikia „infrastruktūrinės prievartos”, kad intuityviai ir neskaičius KET būtų aišku kas ir kaip.

                  P. S. Prieš porą dienų jau buvo raudonas asfaltas L. Giros g. bent jau nuo šiaurinės pusės. Užasfaltavo įleistą bortą, apie kurį čia buvau pranešęs.
                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                  Comment


                    Šiandien šviežiai raudonavo L.Giros abipus Žadeikos g. - darbavosi įgula. Panašu, kad pervažų niekur netvarkys ir visur liks pėsčiųjų perėjos. Gal dar apsiims tuo.
                    Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                    Comment


                      Įdomu, kaip ties stotele atrodo, sukeitus takus vietomis. D kat. gatvė, kaip 4 juostos plius kišenė, kurios vargu ar reikia:
                      https://www.google.com/maps/@54.7352...7i13312!8i6656
                      Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	989
Size:	1,78 MB
ID:	1969631
                      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                      Comment


                        Atnaujinimas iš Algirdo g., nuo Kalinausko g. iki Ševčenkos. Raudonas asfaltas nutiestas jau visur.

                        Šįkart nebuvo prisiparkuvusių ant šaligatvio
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112300495.jpg
Views:	835
Size:	2,74 MB
ID:	1969888

                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112332602.jpg
Views:	816
Size:	2,37 MB
ID:	1969889
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112405160.jpg
Views:	814
Size:	3,34 MB
ID:	1969890
                        Ko tik nepadarysi dėl medžio.
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112456671.jpg
Views:	815
Size:	3,08 MB
ID:	1969891
                        Sankryžose raudonas asfaltas nutrūksta.
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112519748.jpg
Views:	817
Size:	2,54 MB
ID:	1969892
                        Kai kuriose atkarpose turbūt išsireikalavo normalesnių plytelių, kur ir anksčiau nebuvo tos standartinės, pavyzdžiui, kaip čia. Prie Gruzijos ambasados paliko buvusias, bet kitur išlupo ir sudėjo tą patį pigiausią šlamštą.Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112701167.jpg
Views:	808
Size:	2,71 MB
ID:	1969893
                        Sankryžoje su Vivulskio gatve pastatė apšvietimo stulpus, bet paliko ir pakabinamą apšvietimą. Labai netvarkingai dabar atrodo.
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112808279.jpg
Views:	813
Size:	3,23 MB
ID:	1969894
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112855692.jpg
Views:	819
Size:	3,81 MB
ID:	1969895
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_113005120.jpg
Views:	816
Size:	3,61 MB
ID:	1969896
                        Sankryža su Ševčenkos g., atrodo nepalyginamai geriau, bet ta duobė turbūt įtraukta į kultūros paveldą, nes net darant tokio masto remontą, nesugebėjo sutvarkyti.
                        Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_113040547.jpg
Views:	822
Size:	3,83 MB
ID:	1969897

                        Apibendrinant, tai labai dvejopi jausmai. Nusipiginta turbūt maksimaliai kiek išeina, o ir darbų atlikimo kokybė kelia klausimų, jau dabar turbūt keletą dešimčių nudaužytų bortų būtų galima suskaičiuoti, ir kažkodėl nelabai tikiu, kad tai bus sutvarkyta prieš priduodant projektą. Iš kitos pusės, net ir su visais trukūmais, vaizdas daug kartų geresnis nei buvo anksčiau.

                        Comment


                          Liudo Giros dviračių takas

                          Sprendimai ties stotelėmis

                          Click image for larger version  Name:	20220522_185416.jpg Views:	4 Size:	671,6 kB ID:	1969906

                          Click image for larger version  Name:	20220522_185437.jpg Views:	4 Size:	577,8 kB ID:	1969907

                          Click image for larger version  Name:	20220522_190117.jpg Views:	5 Size:	621,9 kB ID:	1969905

                          Sprendimas arčiau Ateities g.

                          Click image for larger version  Name:	20220522_185718.jpg Views:	4 Size:	654,3 kB ID:	1969908

                          Panašu, kad ties čia ir darbų pabaiga. Dėl sankryžų reiks baubt kitai kadencijai - vis tik magistralinis dvirtakis.
                          Paskutinis taisė Riedis; 2022.05.22, 19:34.
                          Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                          Comment


                            Be apsaugos zonos ties stoele. Net tvorelių, turbūt, nestatys, nes taupys. Prieš paskutinėj foto, veja atskirti reikėjo naujai perklojamus takus, o ne dvirtakį nuo stotelės, juolab dar užtektinai vietos apsaugos zonai – vingiai gavosi radikaliai kampuoti, turbūt pažeidžia STR, nes nors ir faktinis plotis išliks vienodas, bet ties tais kampais reali važiavimo trajektorija siaurina tako panaudojamą plotį. Vykdo pilną rekonstrukciją, o dviračių ženklo eilinį kartą net neuždengė.

                            Ačiū už nuotraukas.

                            EDIT: tą veją padarius tarp tų takų, o ne tarp dvirtakio ir stotelės – dar būtų išvengta beveik viso šulinio dvirtakyje.
                            Paskutinis taisė dondc; 2022.05.22, 21:02.
                            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                            Comment


                              Parašė rmss Rodyti pranešimą
                              Atnaujinimas iš Algirdo g., nuo Kalinausko g. iki Ševčenkos. Raudonas asfaltas nutiestas jau visur.
                              Šįkart nebuvo prisiparkuvusių ant šaligatvio
                              Ten nebūna problemos, kai nevyksta ceremonijos. Bet penktadieniais, šeštadieniais tai stabiliai parkuojamasi, užvakar penktadienį pravažiuojant keturis teko priduoti į Tvarkau Vilnių.

                              Parašė rmss Rodyti pranešimą
                              Atnaujinimas iš Algirdo g., nuo Kalinausko g. iki Ševčenkos. Raudonas asfaltas nutiestas jau visur.
                              Ko tik nepadarysi dėl medžio.
                              Click image for larger version

Name:	PXL_20220522_112456671.jpg
Views:	815
Size:	3,08 MB
ID:	1969891
                              Man labai patinka šitas dviračių šviesoforas. Rodo koks signalas kirsti gatvę į dešinę, atvažiuojant iš toli geriau nei žiūrėti į šviesoforą kampu kitoje gatvės pusėje.

                              Comment


                                Apskritai visoje Algirdo g. dviračių šviesoforai atrodo bet kaip, bet kur sudėti.
                                Privažiuoji prie sankryžos, pravažiuoji dviračių šviesoforą, paspaudi mygtuką, išlysdamas į važiuojamąją dalį, atbuliniu grįžti atgal, kad vėl matytum ar neužsidegė žalia...
                                ​​​​​

                                Comment


                                  Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                                  Apskritai visoje Algirdo g. dviračių šviesoforai atrodo bet kaip, bet kur sudėti.
                                  Privažiuoji prie sankryžos, pravažiuoji dviračių šviesoforą, paspaudi mygtuką, išlysdamas į važiuojamąją dalį, atbuliniu grįžti atgal, kad vėl matytum ar neužsidegė žalia...
                                  ​​​​​
                                  Nyderlanduose visi šviesoforai priekyje, priedo 200 mm šviesoforas atsuktas į priešingą pusę nei pėsčiųjų šviesoforas.

                                  Kitas klausimas, ar galėtų būti padubliuoti okie patys 100 mm skersmens dviračių šviesoforai kitoje gatvės pusėje. Nebent NL praktikosose norima, kad ratas nekyšotų į važiuojamąją dalį, kai laukiama žalio.

                                  Comment


                                    Istorinis momentas - pasirašyta Narbuto g. dvirtakio sutartis. Realios darbų apimties kalbant apie važiuojamąją dalį nesuprantu dėl buvusių 10 skirtingų projektų (bet tikriausiai A juosta nuo Laisvės pr. iki T.Narbuto st. ir sankryžos/pervažos)
                                    Paskutinis taisė Riedis; 2022.05.26, 08:53.
                                    Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                    Comment


                                      Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                                      Apskritai visoje Algirdo g. dviračių šviesoforai atrodo bet kaip, bet kur sudėti.
                                      Privažiuoji prie sankryžos, pravažiuoji dviračių šviesoforą, paspaudi mygtuką, išlysdamas į važiuojamąją dalį, atbuliniu grįžti atgal, kad vėl matytum ar neužsidegė žalia...
                                      ​​​​​
                                      Važiuoju su miesto dviračiu ir kai sustoju, tai nulipu nuo balno ir atsistoju dviračio priekyje - tai man mygtukai visi Algirdo g. patogūs ir neišlendu į važiuojamąją dalį. Gal su sportiniu dviračiu apsikabinus stulpą ir sudėtingiau.

                                      Comment


                                        Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                        Važiuoju su miesto dviračiu ir kai sustoju, tai nulipu nuo balno ir atsistoju dviračio priekyje - tai man mygtukai visi Algirdo g. patogūs ir neišlendu į važiuojamąją dalį. Gal su sportiniu dviračiu apsikabinus stulpą ir sudėtingiau.
                                        Kai su automobiliu važiuojate irgi išlipate ir žiūrite kokią spalva dega?

                                        Comment


                                          Parašė Kaid Rodyti pranešimą

                                          Kai su automobiliu važiuojate irgi išlipate ir žiūrite kokią spalva dega?
                                          Nežinau ar taip supratot. Aš turiu omeny, kad patogu sustojus kaip kairėje, ir galbūt nepatogu kai sustoji kaip dešinėje.

                                          Click image for larger version

Name:	27812734-hertogenbosch-netherlands-april-1-traffic-lights-for-bicycles-at-city-s-hertogenbosch-on-april-1-201.jpg
Views:	353
Size:	221,7 kB
ID:	1970500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X