Su mašina geriausia.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąČia nėra normalu, kad tu iš Fabijoniškių turi nuvažiuoti į Panerius arba iš Saulėtekio į Stotį, o tau dviratuką siūlo.
Apskritai manau nereiktų supriešinti dviejų darnių judėjimo būdų, juolab yra didelis potencialas kombinuotoms kelionėms dviratis+VT iš priemiesčių į centrą. Su tais pačiais kaštais būtų galima dažninti tokius priemestinius maršrutus vietoje tinklo tankinimo norint potencialiai aptarnauti kuo daugiau vilniečių gyvenančių netankiai apgyvendintose vietovėse.Paskutinis taisė themanual; 2021.03.30, 23:12.
- 1 patinka
Comment
-
Man tai patiko dondc aktyvi pozicija, pilnai pritariu, kad dviračių takų projektuotojai neturėtų daryti elementarių klaidų.
Bet dėl vieno nesuprantu, kaip galima siūlyti dvirtakį šalia tokių magistralių kaip Oslo, ar Narbuto? Aš telefonu gaunu žinutes neišeiti į lauką dėl užterštumo, kai prie tų magistralių oro užterštumas kartais viršija. Būtų tikslinga pamatuoti, bet aš ten dūstu ne dėl nuolydžio. Po pakilimo šalia automagistralės aš savaitei persėdu į automobilį.
Ir apskritai dviračių takai turėtų būti šalia gatvių, kur yra daug traukos centrų, o magistraliniai, tarprajoniniai turėtų būti tiesiami tiesia linija tarp rajonų, na gali būti pavingiavimų, bet jokiu būdu ne šalia automagistralių, kurių nuolydžiai netinkami, nėra jokių traukos objektų ir padidintas oro užterštumas. Niekaip nagaliu suprasti, kodėl mašinos ir dviračiai turi būtinai būti šalia, kokie normatyvai draudžia atskirti? (čia nekalbu apie centrą, arba nemagistralines gatves, kuriose yra pilna visuomeninės traukos objektų tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams). Ar girdėjote anekdotą, kad šalia Pilaitės viaduko, per Vakarinį aplinkelį nori statyti viadukus dviračiams?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė utomnes Rodyti pranešimąMan tai patiko dondc aktyvi pozicija, pilnai pritariu, kad dviračių takų projektuotojai neturėtų daryti elementarių klaidų.
Bet dėl vieno nesuprantu, kaip galima siūlyti dvirtakį šalia tokių magistralių kaip Oslo, ar Narbuto? Aš telefonu gaunu žinutes neišeiti į lauką dėl užterštumo, kai prie tų magistralių oro užterštumas kartais viršija. Būtų tikslinga pamatuoti, bet aš ten dūstu ne dėl nuolydžio. Po pakilimo šalia automagistralės aš savaitei persėdu į automobilį.
Ir apskritai dviračių takai turėtų būti šalia gatvių, kur yra daug traukos centrų, o magistraliniai, tarprajoniniai turėtų būti tiesiami tiesia linija tarp rajonų, na gali būti pavingiavimų, bet jokiu būdu ne šalia automagistralių, kurių nuolydžiai netinkami, nėra jokių traukos objektų ir padidintas oro užterštumas. Niekaip nagaliu suprasti, kodėl mašinos ir dviračiai turi būtinai būti šalia, kokie normatyvai draudžia atskirti? (čia nekalbu apie centrą, arba nemagistralines gatves, kuriose yra pilna visuomeninės traukos objektų tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams). Ar girdėjote anekdotą, kad šalia Pilaitės viaduko, per Vakarinį aplinkelį nori statyti viadukus dviračiams?
Jokių problemų minti Pilaitės pr ar Laisvės pr, o Narbuto gatvė niekuo per daug nuo jų nesiskiria, o ir dabar dviratininkų netrūksta nors šaligatvis tragiškos būklės. Alternatyvios trasos jai nėra kuri viena pati ne tik tenkintų visų vakarinių rajonų poreikius bet ir bent būtų netoli STR reikalavimų su savo nuolydžiu. Net ir takui palei gatvę buvo siūlomas serpantinas, norėčiau pamatyti kokių serpantinų reiktų per Karoliniškių ar Šeškinės kalvas.
Oslo g. ten tik trumpa atkarpa nuo pėsčiųjų viaduko link Business garden praktiškai neinanti nė kiek viename lygyje su pačia gatve. Ar jūs čia apie taką link Gariūnų? Jei taip tai kokias ten alternatyvas siūlytumėte?
Kad statys viadukus tai čia ne anekdotas o visai neblogos naujienos, tik aš juos gal visgi atitraukčiau nuo dobilo, jog takai būtų saugesni ir nesikirstų su nuovažomis, bet tikrai ne dėl taršos.
- 1 patinka
Comment
-
Narbuto gatvėje tikrai užterštumas yra padidintas. Kai nėra vėjo tas slėnis tarp kalvų būna pilnas taršos ir ten net pėsčiomis einant galima pradėti dūsti (todėl aš renkuose kelią labiau į rytus). Tai yra vienintelė gatvė mieste kur esu pajutęs tokį dalyją, prie jokios kitos "magistralinės" gatvės einant nėra tekę dūsti, tik prie Narbuto.
Parašė Creatium Rodyti pranešimąYra toks dalykas angliškai vadinamas echo chamber.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąTLDR: kai prie Zuoko nieko nestatė, tai ir kritikos nulis, kai tik savivaldybė pradėjo bent šiek tiek kreipti dėmėsį į kitus eismo dalyvius, tai vis atsiranda ''če ne pagal narmacivus'' ar ''plycialė nia taip padėta''
Parašė digital Rodyti pranešimą...bet kai žmogus reikalauja atleisti Anton Nikitin iš darbo...
Pasipiktinęs pilietis: https://tvarkaumiesta.lt/problem/186674, nors man jau atsakė (ne Anton, o jo vietą Susisiekimo paslaugose užėmęs ir iš Susisiekimo ministerijos atėjęs, panašu, tikrai adekvatus vadovas), kad Zuoko ženklas bus grąžintas: https://tvarkaumiesta.lt/problem/177546
Naujas Anton ženklas nuo Trinapolio ir esamas iš kitos pusės nuo Valakampių tilto:
Dar galima pridėti kelių žmonių prašymus prieš 4 m., kad būtų atnaujintas ženklinimas Eurovelo 11 tarp Šilo tilto ir Asmens duomenų išrašymo centro. Ženklinimo ten nei gramo nelikę nei ištisinių juostų šonuose, nei dviračio tako simbolių, o abu takai pilko asfalto. Pravažiuojant jau teko girdėt klaidingą pamokymą, kai žmogus į pėsčiųjų taką rodydamas rėkia, kad ten dviračių takas. Kitą kartą prieš akis mačiau avariją, tarp vaiko ir paauglio dėl pasimetimo trajektorijose ir gal takų susipainiojime. Žymėjimas neatnaujintas per 4 m. visai trumpoje atkarpoje. Taip pat, ties ADIC dviračių taką platina jau 7 m. Finiše parengtas atskiras projektas, kurio dėka turėjo patraukti nelegaliai valstybinę žemę užtvėrusią tvorą. Statybos turėjo būti pradėtos ir greitai baigtos dar praeitą vasarą. Jos nepradėtos, nes buvo pažadėta tiesiog patraukti tvorą. Ji nepatraukta dar dabar, o projektas oficialiai koreguojamas. Kaip jie deda parašus, kad reikia absoliučiai beveik visus projektus koreguoti? Per eilę metų Antono nemačiau nei karto viešuose svarstymuose. Nieko nemoka ir net nesidomi. Tik kartą su kostiumu ir baltais marškiniais pasivaideno Šiaurinės g. svarstyme. Tik įdomu ar mins su tuo kostiumu per stačiomis kalvomis.
Žinant visas šias aplinkybes, net kilo mintis, kad specialiai bando sudarkyti Eurovelo 11, nes jis tiestas Zuoko. Juk sukišus pinigus į kelias korekcijas ar atnaujinant jau esamą ženklinimą nepasakysi, kad čia Šimašiaus / Antono takas.
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąGalbūt, bet normalus žmogus dar pagalvotų, kad čia kalvotas miestas ir kad galbūt čia jo sveikatos problema. Aš ir pats toli gražu ne visada sugebu įvažiuoti į Narbuto kalną, ypač po visos dienos pasivažinėjimo centre, bet tai nereiškia, kad rašysiu savivaldybei, kad kaip čia taip, storus diskriminuoja. Galų gale, galima leisti tuo kalnu važiuojančiam VT vežti dviračius (bent jau būtent toje atkarpoje Narbuto st. - st. Žvėrynas).
Plius, kaip jau rašiau, žmones labai traukia, kai vietoj išklypusių plytelių su nerealiais plyšiais tarp jų (Narbuto takas šiandien) nutiesia raudoną asfaltą su atskirtu pėsčiųjų taku ir sutvarkytom sankryžom. Tarkim, Laisvės pr. takas tikrai nėra idealas, kartais nutrūksta, labai vinguriuoja, bet tapo pagrindine vakarine dviračių magistrale.
O vat čia sorry, bet kaip ilgametis VT entuziastas nesusilaikysiu. Susikiškit savo paspirtukus ir dviračius į vieną vietą, jeigu laikote dviratį visiškai lygiaverte alternatyva autobusui. Ir taip jau viešasis transportas Susisiekimo paslaugoms yra podukros vietoje po visų šitų ''Judu po miestą paprastai''. Daily commute dviračio procentas vargu ar kada nors pasieks tokį patį procentą, kokį turi VT. Čia nėra normalu, kad tu iš Fabijoniškių turi nuvažiuoti į Panerius arba iš Saulėtekio į Stotį, o tau dviratuką siūlo.
Parašė utomnes Rodyti pranešimąMan tai patiko dondc aktyvi pozicija, pilnai pritariu, kad dviračių takų projektuotojai neturėtų daryti elementarių klaidų.
Bet dėl vieno nesuprantu, kaip galima siūlyti dvirtakį šalia tokių magistralių kaip Oslo, ar Narbuto? Aš telefonu gaunu žinutes neišeiti į lauką dėl užterštumo, kai prie tų magistralių oro užterštumas kartais viršija. Būtų tikslinga pamatuoti, bet aš ten dūstu ne dėl nuolydžio. Po pakilimo šalia automagistralės aš savaitei persėdu į automobilį.
Ir apskritai dviračių takai turėtų būti šalia gatvių, kur yra daug traukos centrų, o magistraliniai, tarprajoniniai turėtų būti tiesiami tiesia linija tarp rajonų, na gali būti pavingiavimų, bet jokiu būdu ne šalia automagistralių, kurių nuolydžiai netinkami, nėra jokių traukos objektų ir padidintas oro užterštumas. Niekaip nagaliu suprasti, kodėl mašinos ir dviračiai turi būtinai būti šalia, kokie normatyvai draudžia atskirti? (čia nekalbu apie centrą, arba nemagistralines gatves, kuriose yra pilna visuomeninės traukos objektų tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams). Ar girdėjote anekdotą, kad šalia Pilaitės viaduko, per Vakarinį aplinkelį nori statyti viadukus dviračiams?
Kur buvo Anton per Laisvės pr./Osglo g. PP svarstymą? Kodėl viešai nesiūlė siaurinti šaligatvio iki nenoriminio pločio be apsaugos zonų, įrengiant pavojingai vingiuojantį taką palei per arti sustatytus el. pašvietimo stulpus su per dideliu ir dėl to papildomai slidžiu taku žiemą? Turbūt dar niekas nesat išmėginę raktikaulio tvirtumo apkabinant stulpą.
Parašė themanual Rodyti pranešimą
Man atrodo esat tiesiog išskirtinai jautrus taršai.
Jokių problemų minti Pilaitės pr ar Laisvės pr, o Narbuto gatvė niekuo per daug nuo jų nesiskiria, o ir dabar dviratininkų netrūksta nors šaligatvis tragiškos būklės. Alternatyvios trasos jai nėra kuri viena pati ne tik tenkintų visų vakarinių rajonų poreikius bet ir bent būtų netoli STR reikalavimų su savo nuolydžiu. Net ir takui palei gatvę buvo siūlomas serpantinas, norėčiau pamatyti kokių serpantinų reiktų per Karoliniškių ar Šeškinės kalvas.
Oslo g. ten tik trumpa atkarpa nuo pėsčiųjų viaduko link Business garden praktiškai neinanti nė kiek viename lygyje su pačia gatve. Ar jūs čia apie taką link Gariūnų? Jei taip tai kokias ten alternatyvas siūlytumėte?
Kad statys viadukus tai čia ne anekdotas o visai neblogos naujienos, tik aš juos gal visgi atitraukčiau nuo dobilo, jog takai būtų saugesni ir nesikirstų su nuovažomis, bet tikrai ne dėl taršos.
• vienam su el. paspirtuku neįdomus nuolydžiai (reikia asfalto ir kuo greičiau, nes klišomis plytelėmis ne feng shui);
• kitam neįdomūs per dideli nuolydžiai nes turi tiek daug laisvo laiko, kad galima suprasti, jog pasivažynėjus centre, gali sau leisti lipti į kalną pėstute, tai problemos nėra;
• kitas stiprus macho su koronos nepažeistais plaučiais ir jam fūrų dyzelis palei kalvą nieko baisaus.
Beje, čia urbanistikos forumas, daugumai derėtų atsidaryti žodyną ir susivesti reikšmes, kas yra: serpantinas, pandusas, viadukas, tiltas, estakada.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 6 patinka
Comment
-
Pakomentuosiu tik tam tikras dalis:
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Būtent prie Zuoko ir atsirado raudonas asfaltas, Pilaitės pr. Taip pat jis (ar kt. meras) nutiesė Eurovelo 11 tarptautinės trasos labai ilgą atkarpą tikro dviračių tako.
2. Zuoko Pilaitės pr. takas nors ir buvo naujas lygis, bet vis dėl to pasibaigė niekur, ir dabartinio vakarinio aplinkkelio vietoje reikėjo tiesiog važiuoti smelėtu žmonių išmintu taku.
STR kuriami sveikiems žmonėms ir normalus žmogus reikalautų atsakomybės dėl nuolatinių įstatymų nesilaikymo. Gi nėra kalba tik apie nuolydžius. Juos pasigavau tik tam, kad teisiškai galėčiau lengviau užblokuoti projektus, nes pažeidimai kur kar platesni. Aišku, nuolydžiai yra esminis faktorius, bet ne tik tai.
Jei jau labai norėjo jungties tiesiai link pėsčiųjų viaduko per Oslo g. į Lazdynėlius, tai tiesiant per mišką būtų ir trumpesnis atstumas pagrindine susisiekimo kryptimi, ir vietoj fūrų būtų medžių lajos. Kažkas sako, negalima liesti medžių, na tai kol kas pradžiai reikia mesti pajėgas įgyvendinti jau 2014 m. numatytus takus, o ne kurti naujus, kur jie visais įmanomais aspektais netinkami.
Beje, čia urbanistikos forumas, daugumai derėtų atsidaryti žodyną ir susivesti reikšmes, kas yra: serpantinas (...)
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą1. Jaučiat skirtumą, kiek nutiesė Zuokas ir kiek nutiesė/rekonstravo Šimašius? Du takai vs. lost count. Laisvės pr., Pilaitės pr., Architektų g., Erfurto g., Upės g., Saulės alėja. Čia tik tie, kuriais aš naudojuosi dažnai. Užtat prie Šimašiaus dingo mada nupiešti ant išklypusių šaligatvių
Kažkadaise ir Zuoko nupiešti takai buvo kokybinis lūžis. Tokia natūrali suvokimo evoliucija. Kaip ir siauras Molėtų plento dvirtakis jo tiesimo metu atrodė didelis žingsnis į priekį. Kadanors ir nemaža dalis dabartinių dvirtakių atrodys kažkoks neandertaliečių reliktas.
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą2. Zuoko Pilaitės pr. takas nors ir buvo naujas lygis, bet vis dėl to pasibaigė niekuri.
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąPakomentuosiu tik tam tikras dalis:
Čia ir yra didžiausia problema, kad per mišką tiesti galimybių beveik nėra. Pirma, tam tikri miškai yra vos ne draustinio lygio, kur reikia derinti kiekvieną informacinį stendelį ir kur draudžiama asfaltuoti takus, antra, atsirado nemaža grupė ''medžių mylėtojų'', kurie verkia dėl kiekvieno krūmo ir kurių poveikis miesto projektams yra vos ne lygus poveikiui, kurį daro antivakseriai masinei vakcinacijai.
.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąKažkadaise ir Zuoko nupiešti takai buvo kokybinis lūžis.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimąNežinau, kuria prasme tai buvo lūžis. "Infrastruktūra", kurią užsakė, suprojektavo ir įgyvendino žmonės, neįsivaizduojantys, kas tas dviratis ir kaip juo važiuojama? O šiaip vienas-kitas dvirtakis egzistavo ir sovietmečiu: į Nemenčinę, Vingio parke, Trakuose link Aukštadvario, palei Nerį ties Tuskulėnų dvaru ir JTS.
Asmeniškai prisimenant tuos laikus atrodo, kad su tais dvirtakiais prasidėjo šioks toks pėsčiųjų auklėjimas. Bent dalis liaudies po truputi išmoko nevaikščioti kur pažymėtas dvirtakis.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Bet pokytis prasidėjo prie Zuoko.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė deep'as Rodyti pranešimą
Prie Zuoko prasidėjo nebent pasityčiojimas iš dviratininkų takus paišant su stulpais ir gėlių klombom per vidurį. Nebuvo tada nei menkiausio noro nei supratimo kaip reikia takus projektuoti. Pokytis prasidėjo kažkur po poros metų nuo Šimašiaus meravimo pradžios. Tada buvo pradėta visokios takų rengimo rekomendacijos pagal gerasias praktikas dėl ko Vilnius toliau sėkmingai kuria World Class takų infrastruktūrą, na o visokių smulkmenų visada ir visur pasitaiko ir ypatingai kuriant naują infrastruktūrą visame mieste kuriai vietos niekada ir nebuvo palikta
Taip pat yra skirtumas tarp Zuoko prasto projektavimo iš nežinojimo / nemokėjimo ir, tarp esamos situacijos, kai jau yra dviratininkų bendruomenė, kuri pirštu parodo kas yra blogai (ne pagal rekomendacijas, ne pagal STR) ir projektuojama vistiek blogai, o tos pačios klaidos kartojamos.
Apie rekomendacijas jau rašiau, jos niekam neįdomios, nes atskirti dviračių taką veja reikia 4-ių eilių vejos bortų, kai sugretinus dviračių ir pėsčiųjų takus užeks tik 3-jų. Pigiau. Pagal rekomendacijas ir aklųjų nukreipiamojo paviršiaus trinkelės turi tiksliai formuoti ėjimo kryptį, na, kaip Japonijoje, bet va LAKD ką tik Molėtų pl. nukreipė akluosius tiesiai į 110 km/h važiuojamąją dalį.
Edit: dar nepaminėjau, kad panaikintas draudžiamasis ženklas privažiavimui prie žiemos uosto Neryje, tai automobiliai arba visiškai prie pat priparkuoti arba tiesiai ant Eurovelo. Tam Eurovelo esama Anton valdžia dar labiau pakenkt gali nebent numetusi atominę bombą ant viršaus. Spėju Grindos angaruose jau pilamas kuras į lėktuvą...
Paskutinis taisė dondc; 2021.03.31, 23:14.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 1 patinka
Comment
-
Kartais mūsų diskusijos būna nevaisingos, diskutuojame urbanistinėm temom. Manau, kad urbanistika yra viskas kas yra mieste ir kokia jų sąveika.
Automagistralės, namai, pėsčiųjų ir dviračių takai, medžiai, krūmai ir žmonės. Visi šie elementai miestui yra ne tik geri, bet ir būtini. Svarbu, kad kiekvienas elementas geriausiai atitiktų savo paskirtį. Nėra klausimo ar galima pasodinti arba nukirsti medį, nutiesti ar panaikinti gatvę? Bet reikia pagrįsti tą veiksmą. PVZ.: vakarinis aplinkelis - įgilintas, kad minimaliai skleistų triukšmą ir nuodingas dujas, nėra jokio kontakto nei su pėsčiaisiais nei su dviračiais - automobilų rojus - puiku (nežiūrint, kad buvo iškirstas miškas). Pilies arba Vilniaus gatvės - uždraustos mašinos, patogus grindinys, visi pirmi aukštai skirti parduotuvėm ir užeigom - pėsčiųjų rojus - puiku. Konstitucijos prospektas - eksperimentas, geros salygos automobiliams, viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams. (mano nuomone jaukiausiai ten automobiliams) Narbuto-Pilaitės prospektai - ne ideali automagistralė, nes yra šviesoforų, pasitaiko pėsčiųjų ir dviratininkų, bet po kokių 5 metų jį išsivystys, vietoj dviračių takų pasodinus žalią sieną, manau taps beveik ideali. (šalia jos labai tinka degalinės, autoplovyklos, kelių policija, visokie "drive in")
Na o pėsčiuosius ir dviratininkus siūlyčiau perkelti į Viršuliškių skg. - rajono centrinė gatvė, nėra tranzito, dviračių viadukas per aplinkelį sujungtų su Outlet'u, o Sidaronių gatve su Pilaitės Smalinės gatve, čia parduotuvės ir kavinės turėtų klientų - ateityje galėtų būti jauku pėstiesiems ir dviratininkams. Kita pėsčiųjų ir dviratininkų ašis galėtų eiti Karoliniškių centru - Kavoliuko gatve ji irgi gana centrinė ir galėtų būti jauki pėstiesiems ir dviratininkams (vienam gale miškas į Žvėryną, kitam pastačius dviratininkų viaduką per vakarinį aplinkelį miškas į Pilaitę ir tunelis į Outletą), tik reiktų padauginti visuomeninių traukos objektų ir labiau apželdinti. Man atrodo atskyrus tranzitinį transportą ir pėsčiuosius galima pasiekti abipusio jaukumo ir naudos.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąBet pokytis prasidėjo prie Zuoko. Kas galėtų paneigti, kad Zuokas būtų nutiesęs tiek pat kiek Šimašius?
- 3 patinka
Comment
-
Parašė deep'as Rodyti pranešimą
Prie Zuoko prasidėjo nebent pasityčiojimas iš dviratininkų takus paišant su stulpais ir gėlių klombom per vidurį. Nebuvo tada nei menkiausio noro nei supratimo kaip reikia takus projektuoti. Pokytis prasidėjo kažkur po poros metų nuo Šimašiaus meravimo pradžios. Tada buvo pradėta visokios takų rengimo rekomendacijos pagal gerasias praktikas dėl ko Vilnius toliau sėkmingai kuria World Class takų infrastruktūrą, na o visokių smulkmenų visada ir visur pasitaiko ir ypatingai kuriant naują infrastruktūrą visame mieste kuriai vietos niekada ir nebuvo palikta
Jei nebūtų ankstesnių lūžių - gal prie Šimašiaus visi džiaugtųsi lūžiu, kad pradėti daryti paišomi dvirtakiai
Aišku geriausia būtų buvę, kad nuo 60ųjų būtų pradėję tiest raudonus dvirtakius aplenkiant Olandijas Bet prisimenant koks kelias nueitas visuomenės požiūryje į dviračius nuo vėlyvų 90ųjų..
- 1 patinka
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Zuokas būtų toliau pumpavęs milijonus į savo oro liniją, o ne į takus, kiemus ir darželių subsidijas. Tikrai nebūtų tiek takų, jei meru liktų Zuokas.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Zuokos neatrastų, kad galima plaut pinigus per dvirtakius ir neturi draugų darželių versle? Nemanau
Comment
Comment