Manau kad rekreaciniai pasivazinejimai Vilniuje neturi ateities, tokiom kelionem reikia lygaus reljefo, grazios aplinkos, gero oro, istobulintos infrastrukturos ir pan, o darbo keliones kaip tik labai turi. Tikrai labai didele dalis zmoniu mieliau isleistu maziau pinigu dviraciui nei automobiliui kuris surija kartais trecdali seimos biudzeto. Turint omeny lietuviskas pajamas dviratis labai geras budas judet mieste butent nereakreaciniais tikslais. Asiku kol kas tai neimanoma, todel zmonems net tokiu minciu nekila.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
Manau kad rekreaciniai pasivazinejimai Vilniuje neturi ateities, tokiom kelionem reikia lygaus reljefo, grazios aplinkos, gero oro, istobulintos infrastrukturos ir pan, o darbo keliones kaip tik labai turi.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąKas trukdė Laisvės prospekte padaryti panašaus stiliaus taką kaip foto iš Danijos pajūrio? Bortelis nuo gatvės yra - saugumas nuo eismo užtikrinamas. Jei autobusas ties stotelėm turės kirsti dvirtakį - nemanau, kad tai didelė saugumo bėda. Bent jau ne didesnė nei nuolatinis maišymasis su pėsčiaisiais. Tarša dėl poros metrų į vieną ar kitą šoną nelabai skiriasi. Greitis būtų geresnis. Objektų pasiekiamumas padarius dvikryptį būtų toks pat. Padarius vienkryptį ir į priešingą pusę pavažiuojant šiek tiek šaligatviu - manau irgi labai nenukentėtų. Patogumo būtų daugiau, nes nereiktų apvažinėt stotelių ir maišytis su pėsčiaisiais. Malonumas ir Laisvės prospektas bent man sunkiai suderinamos sąvokos. Nebent galimybė kuo greičiau iš ten dingti padidintų malonumą.
Comment
-
Jeigu dviračių takas būtų prie pat Laisvės pr.:
1. ar leistumėt savo mažametį vaiką tuo taku važiuoti, kai metras į šoną ir gali būti numuštas automobilio? Tada reikia galvoti apie atitvarus, t.y. jau reikia atitraukti taką į šoną nuo gatvės (dviratininkams saugi zona nerods ~30-50 cm turi būti);
2. ar maloniau būtų važiuoti kvėpuojant išmetamosiomis dujomis (net jeigu tai ir nekenks taip labai), negu važiuoti už medžių? Nepamirškit ir taškymo per lietų arba žiemą.
3. nelygiaverčio greičio srautų susikirtumas (VT ar automobilis, sukantis į stotelę + sankryžos) būtų belenkoks pavojus; absoliučiai niekas nerekomenduoja tokių kampų susikirtimų, nes tai savižudybė. Taigi gaunasi, kad ties stotelėmis arba sankryžomis (nors sankryžose dar ne tas - ten automobilis bent jau turi gerokai pristabdyti prieš sukdamas) tektų dviračių takus atitraukti arčiau pėsčiųjų.
Vienas dalykas, kas tikrai blogai padaryta Laisvės pr. dviračių take (neminint tų kelių išvis neišspręstų vietų tarkim ties Karoliniškėmis arba prie Kubo PC) - tai tęsti pėsčiųjų takus greta dviračių tako net ir ties stotelėmis. T.y. kad tie, kurie neina į stoteles, galėtų tęsti kelionę nekirsdami dviračių tako. Pvz. Justiniškių g. take pažadėjo į tai atkreipti dėmesį ir padaryti tinkamai.
---
Aš nekalbu, kad dviračių takus reikia tiesti pagal rekreacinius standartus. Ne. Aš sakau, kad reikia atsižvelgti į visą puokštę esamų ir būsimų dviratininkų, kurių amžius svyruoja nuo turbūt kokių 7 metų iki 80 (šian mačiau panašaus amžiaus vyruką), jų greičiai skiriasi, skiriasi jų gebėjimas važiuoti ir skiriasi jų kelionės tikslai.
P.S. O rekreacinių takų turim: tarkim naujasis Neries vingio takas.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąJeigu dviračių takas būtų prie pat Laisvės pr.:
1. ar leistumėt savo mažametį vaiką tuo taku važiuoti, kai metras į šoną ir gali būti numuštas automobilio? Tada reikia galvoti apie atitvarus, t.y. jau reikia atitraukti taką į šoną nuo gatvės (dviratininkams saugi zona nerods ~30-50 cm turi būti)
Pagal foto ir kiek pamenu iš apsilankymų - Danijoje problemos nedaro ir atitvarų dažniausiai nėra. Išvis atitvarai prie dvirtakių yra didelis blogis, nes labai susiauriną naudingą plotą. Natūraliai dviratininkai laikosi atokiau nuo atitvaro, kad netyčia neužkabintų ir nenugriūtų. Tuo tarpu atviram take laisvai galima pasitraukti į šonus iki pat dvirtakio krašto.
Parašė Creatium Rodyti pranešimą2. ar maloniau būtų važiuoti kvėpuojant išmetamosiomis dujomis (net jeigu tai ir nekenks taip labai), negu važiuoti už medžių? Nepamirškit ir taškymo per lietų arba žiemą.
Parašė Creatium Rodyti pranešimą3. nelygiaverčio greičio srautų susikirtumas (VT ar automobilis, sukantis į stotelę + sankryžos) būtų belenkoks pavojus; absoliučiai niekas nerekomenduoja tokių kampų susikirtimų, nes tai savižudybė. Taigi gaunasi, kad ties stotelėmis arba sankryžomis (nors sankryžose dar ne tas - ten automobilis bent jau turi gerokai pristabdyti prieš sukdamas) tektų dviračių takus atitraukti arčiau pėsčiųjų.
Parašė Creatium Rodyti pranešimąAš nekalbu, kad dviračių takus reikia tiesti pagal rekreacinius standartus. Ne. Aš sakau, kad reikia atsižvelgti į visą puokštę esamų ir būsimų dviratininkų, kurių amžius svyruoja nuo turbūt kokių 7 metų iki 80 (šian mačiau panašaus amžiaus vyruką), jų greičiai skiriasi, skiriasi jų gebėjimas važiuoti ir skiriasi jų kelionės tikslai.
Viskas atsiremia ar prioritetas yra važinėjimas į darbą dviračiu miegamieji rajonai <-> centras piko metu ar rekreaciniai pasivažinėjimai savaitgaliais. Rodos norėjo mažinti automobilizmą, eismą piko metu į centrą ir t.t. Bet pagal darbus atrodo, kad prioritetai kitokie.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Dabar projektuojama atsižvelgiant į labiausiai pažeidžiamus eismo dalyvius. Kas yra gerai rekreaciniams takams. Bet takai susisiekimui turėtų būti orientuoti į didesnį greitį. Minant per pusę miesto labai pasijaučia laiko skirtumas ar važiuoji greičiau, ar saugodamas pėsčiuosius, pristabdydamas ties kiekvienu užparkuotu išvažiavimu iš kiemo ir apvažinėdamas visas stoteles.
Viskas atsiremia ar prioritetas yra važinėjimas į darbą dviračiu miegamieji rajonai <-> centras piko metu ar rekreaciniai pasivažinėjimai savaitgaliais. Rodos norėjo mažinti automobilizmą, eismą piko metu į centrą ir t.t. Bet pagal darbus atrodo, kad prioritetai kitokie.
T.y gerai fiziškai pasiruošę žmonės, su specialia apranga ir tinkamai paruoštu dviračiu, jie mina 30-40 kmh greičiu, jiems nebaisus lietus ir sniegas.
Tokiems dviratininkui mūsų kuriama olandiško pavyzdžio infrastruktūra yra nepritaikyta, nes savivaldybė (kaip ir turbūt daugelis šiame forume) dviratininką mato štai tokį:
T.y paprastas žmogus, kurie vietoje to, kad įlipti į automobilį, užlipo ant dviračio, be jokios papildomos aprangos ar pasirengimo. Jis važiuoju pigiu dviračiu ir mina 15-20 kmh, nes arba nėra labai gerai fiziškai pasiruošęs, arba nenori suprakaituoti
Toks žmogus niekada nesėstų ant dviračio, jeigu jam reikėtų kovoti dėl vietos su autobusais ir sunkvežimiais bei kvėpuoti jų išmetamosiomis dujomis.
Prisiminsiu, kad savivaldybės tikslas yra skatinti kuo didesnį kiekį žmonių pasirinkti dviračius, taigi natūralu, kad infrastruktūra kuriama "olandiškajam" dviratininkui (kurių potencialiai gali būti labai daug), o ne dviratininkui "fanatikui" (kurių skaičius niekada nebus labai didelis)
- 4 patinka
Comment
-
Tas “paprastas žmogus” taip pat nemins didelę metų dalį dėl oro. Raukysis dėl Vilniaus reljefo. Ir jam nebaisiai patiks iš tolimų miegamųjų rajonų mint į centrą vien dėl atstumo.
Kiek matau antrojo tipo būna nebent arčiau centro esančiuose rajonuose. Kur, kaip tyčia, sakoma, kad tiktų ir gatvėse esantys dvirtakiai. Kuo toliau nuo centro, tuo labiau entuziastiškėja.
Be to, “paprasti žmonės” pradeda investuoti į elektrinę techniką ir greitis net pralenkia pirmuosius. Tada rekreacinio tipo dvirtakiuose ir vaikams nebesaugu, ir pėstiesiems pradeda trukdyti.
Comment
-
LT vaikams gatvėmis galima važiuot nuo 8 m. prižiūrint suaugusiam.
Viral VIDEO: Watch This 4-Year-Old Give Thumbs Up to a Passing Lorry
(liet. keturmetis berniukas rodo nykštį lenkiančiajam vilkikui)
P. S. Vaiko vairas prirakintas prie suaugusio seat post'o, tad vairuot negali.
https://twitter.com/twitter/statuses...94102543732736
-------------
Buvo nuotraukos iš Santaros g., bet ši sankryža dar nebuvo baigta, tad šiandienos nuotrauka su termoplastiku ir purvu ant tako:
♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą/\ Nu nereikia taip jau. Pažiūrėkit į Algirdo ar Geležinkelio g. projektinius pasiūlymus. Būtent tai, apie ką jūs čia kalbat. Tik reikia gal suprasti, kad ne visi sprendimai tinka visoms gatvėms. Miesto centre dviračių takas palei gatvę - ok. Bet tiesti dviračių taką palei Ukmergės g. ar Laisvės pr. yra visiškai nelogiška tiek dėl vietos, tiek dėl malonumo/patogumo važiavimui.
Gatvės siaurinimas yra geras pavyzdys. Islandijos g. pritaikytas iškreivinimo metodas. O daugiau gatvių mes gi netiesiam tokių, kurias reikėtų kreivint. Nors, tiesą sakant, tikrai turime atnaujinimo laukiančių panašių gatvių.
Amm. Vienitelės vietos kur aplink Kopenhaga negalima rast dvirtakio, tai yra greitkeliai, kur greitis yra +90km/h. Dvirtakiai būna atskirti atitvarais. Na, o kas piktinasi, kad būtų nesaugu važiuoti Laisvės alėja, tai aš turėjau omeny tiesti tokius dvirtakius, kurie yra šiek tiek iškelti ir atskirti bardiūrais. Pažiūrėkit mano postą vienu puslapiu atgal, aiškiai matosi, kad dvirtakiai yra atskirti, o ne tik nubrėžtos juostos ant kelio. Na, aš nenoriu tikėt, kad vairuotojai būtų tokie maniakai ir taškytų dviratininkus nuo dvirtakio einančio šalia kelio, nepraleidinėtų dviratininkų važiuojančių tiesiai, kai jie suka į dešinę ir panašiai.
Visiškai neturiu patirties ir nesuprantu, kaip yra planuojami srautai, bet gal.. GAL, jeigu būtų atimta po bent puse juostos miesto gatvėse dvirtakiam, žmogus turėdamas galimybę saugiai nusitransportuot iš namų iki darbovietės, pagalvotų apie dviračio įsigyjimą/pabandymą keliaut dviračiu. Manau kiekvienais metais matytume gražų prieaugį dviračių naudojimo, kaip transporto priemone.
Nei skandinavija, nei olandija nepradėjo nuo kito galo, t.y. žmonės pradėjo važinėtis dviračiais visur ir tuomet šalis nusprendė tiest infrastruktūrą. Viskas vyko atvirkščiai, na ir štai rezultatas. Negalim tikėtis, jog žmonės naudosis dviračiais, kai reikia galvot, kaip saugiai pasiekt tašką B ir būt nenutrenktam. Lietuviai atrodo bando išradinėt dviratį.
Dėl didelių greičių važiavimu dviračiu, aš pilnai, manau, kad dauguma važiuotų padoriai, jeigu būtų normalūs dvirtakiai. Dabar hardcore'iniai veikėjai nešasi su srautu gatvėm ir visi įsivaizduoja, kad tas pats darytusi dvirtakiuose. Pats važinėjau lygiai taip pat, 40-50km/h gatvėse, bet pagyvenęs Kopenhagoj ir grįždamas į Vilnių, abejoju, jog kada nors dar užsiimsiu tokiom nesąmonėm. Labai pasikeitė pasaulėžiūra ir būtų smagu pasiekt senatvę sveikam. Čia vyksta lengvas chaosas dviratkiuose rytais ir po darbo, dažnai susidaro dviračių kamščiai, tie kurie skuba, lekia važiuoja kaire puse, kaip ir automobilių eisme, vaikai, senesni, lėtesni žmones, važiuoja dešine ir visi nuo mažų dienų nemato problemos.
Ruduo/žiema/pavasaris su purvais, nerealiais vėjais ir lietum irgi kažkaip netrukdo. Net neįsivaizduojat, kaip greit priprantama prie toPaskutinis taisė MartynasT; 2018.07.21, 15:02.
- 3 patinka
Comment
-
/\ Tai mūsų su tamsta nuomonės kaip ir sutampa. Bet net ir Olandijoje ne visi takai yra tobuli ir visus iš eilės reikia kopijuoti. Geriausia žiūrėti į jų pačių teikiamas rekomendacijas dviračių takų tiesimui. Daugiausiai jomis yra vadovaujamasi pas mus, kai projektuojami nauji dviračių takai. Pavyzdys tas pats Neries vingio, Vileišio g. esamas ir būsimas takai, taip pat mano minėti Geležinkelio ir Algirdo g. takai. Tikrai reikia atkreipti dėmesį ir į gatvių kategorijas bei eismo intensyvumą. Taip pat pas mus galiojančius teisės aktus.
Esmė paprasta: dviračių takas palei gatvę bet kokiu atveju turės būti atskiras ne tik bordiūru, bet ir atitvaru dėl saugumo didesnio greičio gatvėse. Tai tada klausimas kodėl neatskirus jo želdiniais. Mes jau seniai kiekviename projekte prašome dviračių takus atskirti nuo pėsčiųjų ir daryti skirtingame lygyje. Bet ne visada tai įmanoma, netgi rengiant projektą (pvz., Lietuvoje niekas negamina reikalingų nuolydžių bordiūrų).
Comment
-
Švieži įspūdžiai (nekokie) iš pasivažinėjimo dviračiu. Ožkinių gatvėje motociklininkas nuskynė dviratininką. Yra ten dviračių takas (pagyvenęs ir duobėtas), bet dviratis ko gero važiavo gatve. Gatvė ten nėra tinkama lėkti, tačiau su britva tai ne kliūtis. Ji nėra judri, tai, matyt, vietiniai ja palaksto. Manau, kad reikia neblogai lėkti, jog atsitrenkęs nuplėštum koją. Važiavau nedaug laiko praėjus po įvykio ir mačiau tą koją ant dviračių tako. Matėsi tik motociklas, tai atrodė, kad motociklininkas užsimušė. Pagalvojau apie natūralią atranką ir nuvažiavau. Jau buvo greitoji ir policija. Kai sužinojau, kad dviratininkas, tai iš naujo susimąsčiau apie saugumą. Gal ir be reikalo ten šiandien važiavau, atsiminsiu tą koją ilgai.
https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...eistu-7026000/
Buvo neseniai šnekėta apie elektrinių dviračių greitį ir saugumą. Smulkmena tie elektriniai dviračiai, net jei į ką nors ir stuktelėtų. O britvos perkamos būtent palakstymui, niekas su jom leistinu greičiu nevažinėja. Pasirodo, motocikle ir keleivė buvo. Norėjo padaryt merginai įspūdį. Padarė labai didelį.
Straipsnį papildė. Pasirodo, moteris vedėsi dviratį per gatvę.Paskutinis taisė senasnamas; 2018.07.21, 00:20.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Robertas Rodyti pranešimąTereikia tikėtis, kad darbai toje vietoje dar nebaigti ir vandens surinkimo sistema vis dėlto bus įrengta.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Robertas Rodyti pranešimą
Nauja dviračių tako atkarpa ties Karoliniškių LIDL-Norfa požemine perėja.
Foto daryta prieš kelias dienas, praėjus valandai po trumpos liūties.
Nesu asfalto ekspertas, bet panašu, kad šioje vietoje po žiemos bus problemų
Comment
-
Parašė Robertas Rodyti pranešimą
Nauja dviračių tako atkarpa ties Karoliniškių LIDL-Norfa požemine perėja.
Foto daryta prieš kelias dienas, praėjus valandai po trumpos liūties.
Nesu asfalto ekspertas, bet panašu, kad šioje vietoje po žiemos bus problemų
EDIT: Laukiam komentarų: https://www.facebook.com/groups/7379...0258538664509/
EDIT 2: Teigia, kad pavesta sutvarkyti. Lauksim rezultatų.Paskutinis taisė Creatium; 2018.07.22, 13:03.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Tikiuosi tamsta nieko prieš, įkelsiu į Dviračių takų kuriozų grupę Facebooke ir užtaginsiu Antoną.
EDIT: Laukiam komentarų: https://www.facebook.com/groups/7379...0258538664509/
EDIT 2: Teigia, kad pavesta sutvarkyti. Lauksim rezultatų.
Comment
Comment