Parašė John
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
Paskutinis taisė Ginthus; 2018.07.16, 18:13.
- 3 patinka
-
Parašė MartynasT Rodyti pranešimąMatau, kad čia diskutuojat apie dviračių infrastuktūrą ir commute'ing routes Vilniuje. Pragyvenau Danijos sostinėje, Kopenhagoj tris metus ir nusprendžiau grįžt atgal dėl tam tikrų aplinkybių. Na, kaip žinia, danai mėgsta dviračius. Buvau apstulbęs, kaip išvystyta dviračių infrastuktūra ir kiek žmonių važinėja dviračiais į darbą/čhillint/parduotuve/šiaip reikalais.
Labai traukia grįžt atgal į sostinę. Anksčiau nardydavau gatvėm/šaligatviais, kaip ir kiekvienas normalus velosipedistas po Vilnių, nors tėvai man daug knisdavo proto dėl tokio važinėjimo, nes gi "pavojinga", tuomet pačiam niekad taip neatrodė ir visai smagu būdavo skrist 70km/h nuo Narbuto kalno gatve, bet tik pagyvenęs Kopenhagoj, supratau koks pavojingas važinėjimas dviračiu ištikrųjų yra Vilniuje, na ir labai liūdna, kad teks persėst į automobilį grįžus į Vilnių norint kažkur nuvažiuot.
Anyways, gal kas galit apšviest ar yra kokių planų daryt normalius projektus commute'inimui, apie ką buvo diskutuota prieš tai? Nauji dviračių takai yra gerai, bet du kilometrai ten, 500 metrų ten yra absurdas su vidury kelio įmontuotais apšvietimo stulpais.
https://werunandride.com/2013/02/15/...public-biking/
Aš suprantu, kad kiekvienas miestas yra skirtingas, bet ar galit mane apšviest, ar kas nors juda tokia linkme?
Bet juk ir yra numatoma. Spec. planas gana konkretus dalykas. Visi tiesiami takai yra irgi konkretūs. Laisvės pr. sujungia Ateities g. su Lazdynais, taip pat su būsimu Narbuto g. taku į centrą ir į Pilaitę. Justiniškių g. takas ves į Laisvės pr. taką prie Spaudos rūmų. Rinktinės g. takas sujungs Neries krantinę su Žalgirio g. Žalgirio g. takas sujungs GV su Žirmūnais. Žirmūnų g. takas sujungs krantinę su Kareivių g. (tik tai bus ne rekreacinis takas, koks yra palei krantinę). Vileišio g. dviračių takas jungia centrą su Saulėtekiu ir Nemenčinės taku, kur įsijungs (bus projektuojama nauja jungtis greitu metu) su jau nutiestu Saulėtekio dviračių taku. Algirdo g. dviračių takas jungs Geležinkelio g. būsimą taką su centrine miesto dalimi, o ilgainiui - į Neries kairiojo kranto taką pro Lukiškių a.
Comment
-
Foto (turbūt iš Kopenhagos?) kaip dvirtakius reikia daryti gatvės lygyje, o ne kišti tarp pėsčiųjų. Galėjo vietoj ratais kvadratais Laisvės prospekte šaligatviuose klojamo asfalto padaryti va tokį. Bet ne, reikia dviratininkus uždaryt, versti apvažinėti stoteles su kioskeliais, tegu aiškinasi su pėsčiaisiais. Patogūs šviesoforo ciklai kaip auto? Kam, juk niekur neskuba, palauks... Auto stovi kamščiuose - dviratininkai irgi turi kur nors rasti kamščių
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Tai vat pagaliau pats nors kiek protingai ėmei rašyt, o ne vagys, atsilikėliai ir pan. Abiem atvejais nurodžiai gan aiškiai tikėtinas priežastis tai tik susilaukiau dar didesnio burnojimo. Šiaip Vilniuje yra gan įsisenėjusi problema su nuotekom. Štai Geležiniam Vilke ties žalgiriu tik dabar susiruošė taisyti padėtį. Dar neretai būna į buitines nuotekas nelegaliai pasijungę lietaus vandenį, tai per liūtis visos srutos fontanais kyla. Bet kokiu atveju manau po tokių įvykių bus atkreiptas dėmesys į vamzdynų padėtį.
Mano, kaip vartotojo, rūpestis yra geras dviračio takas. Kaip ir traukinio keleivių reikalas yra suagiai nuvažiuoti iš taško A į B. Nesigilinant, ar traukinys nuvažiavo nuo bėgių dėl sulūžusio rato, ar sulinkusio bėgio. Taip ir su dviračių takais. Jie yra šūdini. Ar dėl blogos nuotekų sistemos ar chu*uotekų sistemos, man visiškai neįdomu ir tai yra savivaldybės prerogatyva viską sutvarkyti taip, kad už mano mokesčius nutiesti dviračių takai veiktų as advertised. Visi backendo dalykai yra ten dirbančių ir už jų tvarkymą algą gaunančių žmonių reikalas. O jei jie negali užtikrinti galutinio produkto delivery, tai turi nustoti tą produktą pristatinėti kaip tinkamą naudojimui.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Tai vat pagaliau pats nors kiek protingai ėmei rašyt, o ne vagys, atsilikėliai ir pan. Abiem atvejais nurodžiai gan aiškiai tikėtinas priežastis tai tik susilaukiau dar didesnio burnojimo. Šiaip Vilniuje yra gan įsisenėjusi problema su nuotekom. Štai Geležiniam Vilke ties žalgiriu tik dabar susiruošė taisyti padėtį. Dar neretai būna į buitines nuotekas nelegaliai pasijungę lietaus vandenį, tai per liūtis visos srutos fontanais kyla. Bet kokiu atveju manau po tokių įvykių bus atkreiptas dėmesys į vamzdynų padėtį.
Čia kaip Vileišio g. dviračių takas. Įrengtas su bortais vienoje pusėje ir patapęs lietaus nuotekų rinktuvu nuo didžiausių pievų ant šlaito, kurio nuolydis yra būtent į tako pusę. O iš vaizdo panašu, kad lietaus nuotekų trapų sumontuota tiek, kiek prireikė pagal kietų dangų skaičiavimus. O kur vandens surinkimas nuo šlato? Niekam nereikia, geriau po didesnio lietaus turėti patvinusį ir pastoviai ardomą taką, bet užtat prasisukti pigiau galima.
Kaip nereikia daryti, akivaizdus pavyzdys yra Taurupės g., kurioje neįrengtas joks vandens nuvedimas. Nors gatvė be bortų ir šaligatvių, tai net minimalūs grioviai nepadaryti, o kelkraščiai su atvirkštiniu nuolydžiu, šonuose iš grunto sustumtos "užtvankos". Praėjo pirmas lietus, tai dalis kelio užnešta gruntu, dalyje prie asfalto išplauti didžiausi krateriai. Būsiu didžiai nustebęs, jeigu pakraščiuose nenutrupėjusi ar nenuplauta asfalto danga atlaikys bent jau šiuos metus. Ir tai ne viena "klaida", o sistemingas nesupratimas, kad pagrindinė gatvių ir kelių bėda yra lietaus vanduo, kuris viską sugriauna.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Per vėlai bus atkreiptas dėmesis, nes jau seniai Vilniuje kažką remontuojant ar tiesiant kokius šaligatvius, bei dviračių takus nėra nieko daroma su lietaus vandens nuvedimu. Kaip ir šie visi dviračių takai, kurie tiesiami ne pagal rimtus projektus, kuriuose būtų kompleksas visų inžinerinerinių tinklų, bet pagal kažkokius eskizus ir schemutes. Tai eilinis pinigų švaistymas, nes kai pastatoma be rimto projekto, tai nėra po to iš ko atsakomybės reikalauti. Rangovas statė pagal kažkokią "schemutę", kuri neaišku ar buvo tinkamai suprojektuota, nes tai nebuvo projektas, o rezultate gaunamas š.
Čia kaip Vileišio g. dviračių takas. Įrengtas su bortais vienoje pusėje ir patapęs lietaus nuotekų rinktuvu nuo didžiausių pievų ant šlaito, kurio nuolydis yra būtent į tako pusę. O iš vaizdo panašu, kad lietaus nuotekų trapų sumontuota tiek, kiek prireikė pagal kietų dangų skaičiavimus. O kur vandens surinkimas nuo šlato? Niekam nereikia, geriau po didesnio lietaus turėti patvinusį ir pastoviai ardomą taką, bet užtat prasisukti pigiau galima.
Kaip nereikia daryti, akivaizdus pavyzdys yra Taurupės g., kurioje neįrengtas joks vandens nuvedimas. Nors gatvė be bortų ir šaligatvių, tai net minimalūs grioviai nepadaryti, o kelkraščiai su atvirkštiniu nuolydžiu, šonuose iš grunto sustumtos "užtvankos". Praėjo pirmas lietus, tai dalis kelio užnešta gruntu, dalyje prie asfalto išplauti didžiausi krateriai. Būsiu didžiai nustebęs, jeigu pakraščiuose nenutrupėjusi ar nenuplauta asfalto danga atlaikys bent jau šiuos metus. Ir tai ne viena "klaida", o sistemingas nesupratimas, kad pagrindinė gatvių ir kelių bėda yra lietaus vanduo, kuris viską sugriauna.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąPadarysiu analogiją, kad būtų lengviau suprasti problemos esmę. Analogija paremta true story, beje (Kinijos Wenzhoi Railway Accident 2011). Dėl dizaino/statybos defekto susiduria du traukiniai. Yra aukų. Ką, tavo manymu, daro valdžia po kilusio visuomenės pasipiktinimo?
1. Klausia "kiek procentų yra broko šūdinai pastatytuose geležinkeliuose" ir parodo pirštu į 99.9999999% nesusidūrusių traukinių.
2. Viską ištiria, imasi priemonių tikrinti VISĄ geležinkelių tinklą, patikrina VISUS traukinius, VISAS signalizacijos sistemas dėl galimų panašių problemų ir taiso visus potencialiai pavojingus taškus, su tikslu užtikrinti, kad daugiau to nebūtų?
Šiaip man keista girdėti tokius absurdiškus klausimus iš, mano nuomone, protingo ir kritiškai sugebančio mąstyti žmogaus. Nebent tavo profilį buvo nuhakinęs koks Al1?
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąŠioks toks update iš naujų dviračių takų.
Jau matytas Vileišio g. griovys. Įdomu tai, kad kažkas dar prieš kelis mėnesius raportavo besiformuojančią įgriuvą. Lyg ir būtent toje vietoje: https://tvarkaumiesta.lt/problem/56409 Aišku 3 mėnesių niekaip nepakako imtis veiksmų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimą
O gal reikėtų atimti iš Šimašo teisę tiesti dviračių takus, nes naujam merui reikės visus perdaryti?
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąJau yra ir straipsnis Delfyje - https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=78584167
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąKad klaidas reikia taisyti, aiškintis, ir daryti, kad jų ateity nebūtų, tai ir taip aišku, bet mano klausimas ne apie tai. Man iš tikrųjų įdomu, kiek yra broko, nes, pvz., Laisvės prospekte aš matau kiek (grubiai pora vietų problemos su smėliu ir suskilinėjęs asfaltas vienoje vietoje Karoliniškėse), tu gal apvažinėjęs kitus takus daugiau.
O gal reikėtų atimti iš Šimašo teisę tiesti dviračių takus, nes naujam merui reikės visus perdaryti?
Dar prieš porą mėn. Justiniškių g. siūlau daryt vienpusius takus tarp gatvės ir medžių. Kaip tyčia visa gatvė nuo Spaudos rūmų iki Pašilaičių driekiasi simetriškai susodintais medžiais prie pat šaligatvio. Ne už ilgo keičiant apšvietimo stulpus visam mieste, tereikėtų perkelt stulpus tarp pačių medžių. Dabar parengė schemą, bet kai pradės nukasinėt šlaitus, įdomu ar neprasidės neplanuoti sienų betonavimo darbai, kaip Žvėryne. Dabar įrengtų sovietinių vandens surinkimo lovelių nenumatė parengtoj schemoj. Parašiau, kad įrengtų tose pačiose vietose, bet viskas neplanuotai dar išplatės ir dar daugiau nukasinės, kur viskas medžiais ir krūmais apsodinta. Gausis brangu ir blogai.
Pranešė, jog tikslas kaip ir Laisvės pr., Justiniškių g. ateityje įrengti dvirtakį ir kitoje gatvės pusėje, bet prieš mėnesį nutiesė šaligatvį visiškai nepalikę vietos dvirtakiui. Šlaitus irgi nukasinės...
Justiniškių g. labai ilga ir ji buvo suprojektuota identiška per visą jos ilgį. Medžiai vienoje eilėje šalia šaligatvių.
Jei ateityje planuojat taip pat tiesti dviračių taką kitoje gatvės pusėje, tai reikėjo naujai nutiestą šaligatvį (žr. foto) tiesti toliau nuo gatvės. Dabar gaunasi, kad:
a) ateityje (po 5-7 m.?) tiesiant dviračių taką ardysit dar nesudėvėtą ir ilgą šaligatvį talpindami dvirtakį tarp šaligatvio ir medžių, kaip esamoje schemoje – bereikalingos išlaidos;
b) pagal standartus dviračių tako toliau šaligatvio ir gatvės netiesit, nors vietos pilna;
c) tiek medžių nekirsit, tad tiesit dvirtakį tarp medžių ir gatvės patraukdami stulpus. Pageidautinas variantas, bet bus išdarkytas urbanistinis gatvės vientisumas, nes simetriškoje ir per laiką suformuotoje gatvėje su želdynais, bendras vaizdas bus išdarkytas su visiškai skirtingais urbanistiniais sprendiniais.
Geros opcijos ateityje nebelieka.
Kita vertus, tikriems projektuotojams verta siųsti savo rekomendacijas ir visus raginu tą daryti, nes dviračių takai jiems visiems yra naujas dalykas. Bendrom pastangom galima kažkiek pritempti prie geresnių sprendinių.
♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 2 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Kita vertus, tikriems projektuotojams verta siųsti savo rekomendacijas ir visus raginu tą daryti, nes dviračių takai jiems visiems yra naujas dalykas. Bendrom pastangom galima kažkiek pritempti prie geresnių sprendinių.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
O tai jie negali pasikonsultuoti su kolegomis NL ar Danijoje ir po to viską padaryti žmoniškai, užuot darę tep lep už mūsų pinigus?
- 1 patinka
Comment
-
Antonas čia braižo tuos takus (kur pagal schemas). Jis tai tikrai žino kas yra geras takas. Problema yra ne jame, o užsakyme ir finansuose.
Justiniškių g. taką tiesiant problemos būtų abejose pusėse. Tiek vienoje, tiek kitoje teks nukasinėti šlaitus arba kirsti medžius. Neišvengsi. Aišku, galima siaurint gatvę, nu bet patys pagalvokit kiek laiko tai užtruks.
Aš, pavyzdžiui, esu už, kad dabar būtų nutiestas takas vienoje pusėje, o jau kai bus poreikis tiesti kitoje pusėje, tada jau bus galima normaliai projektuoti ir skirti tam normaliai laiko (juk viena jungtis jau bus). Bet kai reikia nuo nulio padaryti daug, nu niekaip nepadarysi geriausio įmanomo varianto. Gi niekas čia nenori minimalaus takų tinklo laukti dar mažiausiai 5-7 metus.
Ir gal nustokim šitą klausimą politizuoti. Nusibodo jau, tiesą sakant.
- 3 patinka
Comment
-
Man pvz geriau jokių takų nei prasti takai. Nematau problemos važinėt gatve. Kai šalia atsiranda dvirtakis - jaučiu moralinę pareigą būt savo vietoj. Bet kodėl turiu kankintis šūdinam dvirtakyje pėsčiojo greičiu, jei seniau galėdavau mint su srautu gatvėje? Tai mano subjektyvia nuomone, taip, jokio dvirtakio ir laukt 5-7 metus yra geriau nei kreivi dvirtakiai kurie pablogins man gyvenimo kokybę.
Meras, nors ir politinė pareigybė, visų pirma yra miesto vyriausiasis ūkvedys. Darbų kokybę matom ir belieka politizuotai kaltinti vyr. ukvedį, kuris daro pakazūchą, kuri irgi yra politinis veiksmas.
- 2 patinka
Comment
-
Jo, gerai, kad visi važinėjantys dviračiais yra tokie patys kaip tu. Etalonas tiesiog
EDIT: o takai tokie prasti, kad niekas net nesinaudoja jais. Baisu. Kiekvieną dieną pro langą matau kiek daug tų nesinaudojančių tais lievais ir prastais takais. Tikrai baisu.Paskutinis taisė Creatium; 2018.07.16, 21:38.
- 2 patinka
Comment
-
Aš irgi važiuoju taku. Nebent vėlai vakare ar anksti ryte spjaunu į takus ir važiuoju kaip patogiau. Bet tai netrukdo skųstis Nenoriu būti tuo šiknium, kuris gadina dviratininkų įvaizdį, nes va padarė taką, o p!@#$^& vistiek gatvėj eismą stabdo.
Tiesiog sakau, kodėl tai politinis klausimas. Jei meras man blogina gyvenimo kokybę - ar aš negaliu juo piktintis? Tas pats kaip su mokesčių padidinimu. Ar aš negalėčiau dėl to piktintis, nes nu gi pagalvokit apie visus kitus kurie gaus didesnes pašalpas ir atkatus iš mano sumokėtų didesnių mokesčių O čia abu klausimai susijungia - švaistomi mano pinigai nekokybiškam produktui, kuris prastina mano gyvenimo kokybę.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąAntonas čia braižo tuos takus (kur pagal schemas). Jis tai tikrai žino kas yra geras takas. Problema yra ne jame, o užsakyme ir finansuose.
Justiniškių g. taką tiesiant problemos būtų abejose pusėse. Tiek vienoje, tiek kitoje teks nukasinėti šlaitus arba kirsti medžius. Neišvengsi. Aišku, galima siaurint gatvę, nu bet patys pagalvokit kiek laiko tai užtruks.
Aš, pavyzdžiui, esu už, kad dabar būtų nutiestas takas vienoje pusėje, o jau kai bus poreikis tiesti kitoje pusėje, tada jau bus galima normaliai projektuoti ir skirti tam normaliai laiko (juk viena jungtis jau bus). Bet kai reikia nuo nulio padaryti daug, nu niekaip nepadarysi geriausio įmanomo varianto. Gi niekas čia nenori minimalaus takų tinklo laukti dar mažiausiai 5-7 metus.
Ir gal nustokim šitą klausimą politizuoti. Nusibodo jau, tiesą sakant.
https://www.google.lt/maps/@54.71129...7i13312!8i6656
https://www.google.lt/maps/@54.72724...7i13312!8i6656♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąAš irgi važiuoju taku. Nebent vėlai vakare ar anksti ryte spjaunu į takus ir važiuoju kaip patogiau. Bet tai netrukdo skųstis Nenoriu būti tuo šiknium, kuris gadina dviratininkų įvaizdį, nes va padarė taką, o p!@#$^& vistiek gatvėj eismą stabdo.
Tiesiog sakau, kodėl tai politinis klausimas. Jei meras man blogina gyvenimo kokybę - ar aš negaliu juo piktintis? Tas pats kaip su mokesčių padidinimu. Ar aš negalėčiau dėl to piktintis, nes nu gi pagalvokit apie visus kitus kurie gaus didesnes pašalpas ir atkatus iš mano sumokėtų didesnių mokesčių O čia abu klausimai susijungia - švaistomi mano pinigai nekokybiškam produktui, kuris prastina mano gyvenimo kokybę.
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Nebūtų ten jokių problemų, apšvietimo stulpus vistiek tuoj keis, tai nebent laidus pratęsti po metrą link medžių. Matuojant žemėlapį, rodo 2 m, tiek kiek ir reikia pagal STR bent minimaliam vienpusiam takui. Žvėryne ir tai pridarė ne pagal STR siauresnius, vistiek žmonės naudojasi. Galima taką jungti su gatve nusklembtu bortu, jei ateityje didėtų srautai ir susidarytų didesnis dviračių srautas, kad drąsesnis galėtų lenkti gatve.
https://www.google.lt/maps/@54.71129...7i13312!8i6656
https://www.google.lt/maps/@54.72724...7i13312!8i6656
Aš nelabai matau kuo dabartinis variantas yra blogas. Taip, siaurų vietų yra. Bet ties dauguma stotelių sustatyti atitvarai, kurie tikrai veikia (bent kiek aš mačiau). O naujai tiesiamuose takuose padarius, kad šaligatvis tęstųsi ir už stotelės (ir už dviračių tako), sumažės taką kertančiųjų skaičius. Ir žmonės tikrai nevaikšto takais, kaip anksčiau ant tų baltų linijų "takų".
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąTau pablogėjo, o man pagerėjo situacija. Kas dabar teisus? Savivaldybė berods kasmet per ataskaitos pristatymą daro gyventojų apklausą, ten yra klausimų ir apie dviračių takus. Praėjusių metų rezultatų neatsimenu (gal pagooglinsi?), bet bus įdomu apskritai po kelių metų palyginti kelių metų tendenciją. Įtariu, kad patenkintų skaičius bus toks, kad nepatenkintųjų bus vos keli procentai.
Masėms neįdomu - džiaugėsi dėl Zuoko megaplanų, pasidžiaugs ir dėl Šimašiaus statybų. Didžioji dalis šiaip ar taip dviračiu važinėja tiek pat, kiek skraidė Air Lituanica ir planavo vaikščioti į Gugenheimą.
Comment
Comment