Daromi PP dviračių takui palei T.Narbuto gatvę ir turime ginčą su Vilniaus planu dėl jų siūlomų sprendinių. Pagal pirminę idėją, dviračių takas (tarp Pilaitės ir Konstitucijos pr.) prasidėti nuo esamo tako važiuojant link miesto Pilaitėje, tęstis ta pačia T.Narbuto gatvės puse (kaip ir dabar nupaišytos linijos ant šaligatvio) iki Panoramos požeminės perėjos (toje vietoje yra iššūkis, ką daryti su dviračių eismu - persivesti dviratį požemine perėja - nepatogu) ir toliau jungtis su Konstitucijos pr. taku per žiedą.
Vilniaus planas siūlo alternatyvą, kuri, mano manymu, ne tokia patraukli, nors argumentų yra ir gerų.
Taip pat cituoju projektuotojo argumentus: "Siūlau apsvarstyti alternatyvią trasą.
Ją pažymėjau stora žalia linija.
Nuo Laisvės pr. ji pakiltų į nedidelį šlaitą į Karoliniškių pusę, praeitų esamu paviršiumi šalia V. Vaitkaus gatvės, toliau tarp I. Šimulionio ir Č. Sugiharos gatvių būtų pastatomas pėsčiųjų dviračių viadukas (toks kaip per Geležinio Vilko g ties Baltupiais, ar per Drujos gatvę), juo pereitų į kitą T. Narbuto gatvės pusę, toliau esama asfaltuota Ąžuolyno gatve (ar šalia jos), ir toliau nusileidžia nuo kalno link Paribio gatvės esamu gruntiniu taku. Toliau per Paribio, Pieninės, Saltoniškių ir Narbuto gatves iki Konstitucijos prospekto.
Privalumai šio varianto:
- dviratininkai važiuoja švaria aplinka, o ne šalia judrios gatvės,
- atkrenta sprendiniai dėl gatvės platinimo arba lindimo į šlaitą įrengiant atramines sienutes ir toliau vis tiek daug vietų tie Žvėrynu, kur dėl sklypų netelpa ir dviračių takas ir šaligatvis (ties Sėlių g., tarp Elnių ir Liepyno g., ties Stumbrų g.)
- atsiranda galimybė sujungti šią trasą su dviračių taku ateinančiu nuo Ukmergės gatvės ir sutaupyti tako įrengimo nevedant per Žvėryną dviejų atskirų trasų)
- atkrenta neįmanomas T.Narbuto - Saltoniškių g. sankryžos kirtimas esamu paviršiumi, ar lipimas į apačia požemine perėja
- atkrenta judrios Sėlių gatvės kirtimas"
KOKIOS JŪSŲ NUOMONĖS?
Vakar teko pavažiuoti dviračiu taku nuo Saulėtekio Nemenčinės link, tai buvau maloniai nustebintas, kad dalis tako jau atnaujinta. Šimašius minėjo, kad darbai prasidės spalio 4 d., tai žiūrėk iki gruodžio mėnesio turėsime visai smagią atkarpą. Dėl dangos kokybės dar sunku spręsti, buvo tamsu, vietomis jautėsi nelygumai, bet tai gerokai geriau, nei buvo prieš tai.
Senamiestyje norėtųsi visur matyti akmenines trinkeles, tiek šaligatvių, tiek gatvių.
Man ir. Kita vertus, atleiskite už ekscetriškumą, Šveicarijoj mačiau (net senosiose miesto dalyse) asfaltuotus šaligatvius. Tamsaus asfalto. Patiko. Pas mus labai retai tokį būdą renkasi. O būtų galima... Jei ne senamiestyje, tai naujamiestyje ir naujuose rajonuose. Nuotrauka iš mūsų forumo. Argi nepuiku? Ar būtų buvę geriau plytelėmis?
Turbūt vienas iš debiliškiausiai įrengtų takų Vilniuje. Geriau jau jokio, negu toks, vis tiek teks važinėti šaligatviais šičia, niekas tų lankų nedarys.
Turbūt vienas iš debiliškiausiai įrengtų takų Vilniuje. Geriau jau jokio, negu toks, vis tiek teks važinėti šaligatviais šičia, niekas tų lankų nedarys.
Man ir. Kita vertus, atleiskite už ekscetriškumą, Šveicarijoj mačiau (net senosiose miesto dalyse) asfaltuotus šaligatvius. Tamsaus asfalto. Patiko. Pas mus labai retai tokį būdą renkasi. O būtų galima... Jei ne senamiestyje, tai naujamiestyje ir naujuose rajonuose. Nuotrauka iš mūsų forumo. Argi nepuiku? Ar būtų buvę geriau plytelėmis?
Ką jūs, taip gi projektuoti negalima. Juk kiekvienas žino, kad pėsčiųjų takas turi būti kokios 2 (maximum 3) betoninės plytelės su apšvietimo bei kelio ženklų stulpais viduryje, tarpe tarp besitaškančių automobilių ir tyliųjų nindzių dviratininkų. O čia dabar atskirtas takas atskirai, kaip kokiems ponams. Fui
Ką jūs, taip gi projektuoti negalima. Juk kiekvienas žino, kad pėsčiųjų takas turi būti kokios 2 (maximum 3) betoninės plytelės su apšvietimo bei kelio ženklų stulpais viduryje, tarpe tarp besitaškančių automobilių ir tyliųjų nindzių dviratininkų. O čia dabar atskirtas takas atskirai, kaip kokiems ponams. Fui
Bet tai sovietmečiu daug kur taip darė (greičiausiai nusižiūrėję nuo vakarų)
Su trinkelėm paprasčiau, jeigu reikia kažką po žeme tvarkyti. Nurinkai ir suklojai atgal, asfaltas baisiai atrodytų lopytas.
Yra daug kur to asfalto. Bet asfaltas ant šaligatvio per vasaros karščius yra problema - minštas, limpa, ypač ten, kur bitumo padauginta. Taigi, turi būti specialus mišinys, ne gatvinis, kietesnis. Dar viena problema, iš asfalto, jei jis nėra nuolat presuojamas ratais, ima iškilti į paviršių akmenukai, esantys asfalto masėje. Todėl bendrai paėmus, norint turėti kokybiškus asfaltuotus šaligatvius, juos reikia kur kas dažniau iš naujo ištisai perasfaltuoti nei gatves.
Gerai pagalvojus, tai nebeaišku, kam iš viso jį prireikė taip raityti? Žiūrint grynai iš praktinės pusės - takas galėjo eiti tiesiog tiesiai.
Priklausomai kuo grindžiamas "gerumas" - šviesoforinių sankryžų ties kiekvienu prekybos centru irgi dažnai nereikia, jei galvoji apie važiuojančius pro šalį. Panašu, kad čia ta pati logika.
Šiaip tokioj vietoj dviračių taką reikėjo įrenginėti gatvės lygyje, pritaikyti greitam dviračių transportui. Dabar gi skersai-išilgai vaikščios pėstieji. Apskritai susidaro įspūdis, kad takai projektuojami rekreaciniam naudojimui, nes tokiais greitai nepavažinėsi. O 40km/h važiuojantis dviratis gali nunešti pėsčiąjį į kitą pasaulį. Kažin kaip kalbėti su tais projektuotojais, kad pagaliau išgirstų?
Kažin kaip kalbėti su tais projektuotojais, kad pagaliau išgirstų?
Kaip sotus alkano neužjaučia, taip ir projektuotojams reiktų pirma pabūti dviratininko kailyje. Gal pravesti vieną kitą akciją, sukviesti projektavimo firmų atstovus ir pasiūlyti pravažiuoti oranžiniais per savo pačių kūrinius, kad išsiaiškinti privalumus/trūkumus.
Prisimnu kažkada Kedas (Eduardas Kriščiūnas - aršus dviratininkas) buvo suorganizavęs pasivažinėjimą savivaldybės tarnautojams. Anie vis bandė vengti dviratkių ir važiavo lygiagrečiai gatvėmis. Pastabas, kad taip daryti negalima pagal KET, ignoravo
Prisimnu kažkada Kedas (Eduardas Kriščiūnas - aršus dviratininkas) buvo suorganizavęs pasivažinėjimą savivaldybės tarnautojams. Anie vis bandė vengti dviratkių ir važiavo lygiagrečiai gatvėmis. Pastabas, kad taip daryti negalima pagal KET, ignoravo
Anksčiau šitoje temoje pasisakiau šiuo klausimu, kad dviračių takai, bent jau Vilniuje, įrenginėjami taip, kad būtų galima viešai deklaruoti, kad savivaldybė girdi, mato ir dviračių takus tiesia (piešia), o kaip ir kuo vadovaujantis - tik klerkų reikalas.
Kelis kartus per savaitę pravažiuoju Saulėtekio - Dvarčionių dviračiu taku. Ties VGTU bendrabučiais (studentų visuomenėje vadinamu New Yorku), dviračių takas eina pėsčiųjų šaligatvio dešiniąja puse. Įsivaizduokite, kai stotelėje sustoja troleibusas ir iš jo pabyra krūva "kėglių", kurie visi vienu metu kerta tą patį dviračių taką ir kulniuoja bendrabučių link. Spėkite, kiek iš jų žengiant ant dviračių tako apsidairo ar šalia nėra kokio dviratininko..... Galiu atsakyti - nei vienas.
Toks dviračių takų įrengimas yra potencialus traumų ir konfliktų šaltinis. Kitą kartą važiuojant filmuosiu ir įdėsiu Šimašiui į FB. Matysime kokia bus reakcija.
Comment