Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Šiandien ties išvažiavimu iš šalia kelio esančios teritorijos buvo partrenktas dviratininkas. Atvažiavo du policijos automobiliai su švyturėliais, atliko tyrimą. Visiems dingus, įtariu liko stovėti ta pati nelegaliai priparkuota mašina, kuri neabejotinai turėjo priežastinį ryšį eismo įvykiui – iš šalia kelio esančios teritorijos pusės buvo priparkuota arčiau nei 5 m iki sankirtos prieš šaligatvį esantį pagrindiniame kelyje (kaip baltas sedanas foto dešinėje, žemiau), taip sudarydama nematomą zoną. Net baudos lapelio ant stiklo priklijuoto nemačiau.

    Infra. Net Zuoko laikų dviračių takas turėjo trikampius (2014 m.):

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	1501
Size:	2,13 MB
ID:	1998364

    Taką rekonstravo 2018 m. Trikampių net tada nepažymėjo, t. y. gaunasi taip, jog asmeniškai rekonstrukciją kuravęs Anton'as (dab. vyr. miesto inžinierius) kreipėsi į policiją, kad tie suderinti trikampiai būtų panaikinti arba bet kuriuo atveju dirbo aplaidžiai ir nepasirūpino policijoje suderintu trikampių pažymėjimu:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1493
Size:	2,26 MB
ID:	1998363

    2021 m. – nei trikampiai atsirado, nei pervaža pradėta žymėti termoplastiku, kuris nenusitrina, kaip dažai, juolab įprastas pervažas šalia įvažiavimų į teritorijas pradėta žymėti punktyriukais šonuose, kurie užima mažiau vietos. Žymint juos termoplastiku, būtų nekomfortiškai iškilę bei per lietų slidesnio paviršiaus – bet praktiškai niekaip nepakliūtų po dviračio ratais. Vienam važiuojant viduriu savo eismo juostos, nekabinami net kvadratai pažymėti netgi tako viduje. Dėl Kęstučio g. dviračių juostų ištisinės ir pervažų žymėjimo termoplastiku, o dviračių simbolių žymėjimo dažais įsiklausė, bet kitur praktikos neperkėlė (nors what's the difference?):

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (3).png
Views:	1509
Size:	2,37 MB
ID:	1998362
    https://www.google.com/maps/@54.7053...7i16384!8i8192

    Kaip gali būti toks brokas, kur trikampių nėra pilnai asfaltuotame įvažiavime, kur nėra nei trinkelių nei bortų palei gatvę, bet gretimu adresu įvažiavimas į iš karto sekančią teritoriją, kur trinkelės ir pėsčiųjų danga nenutrūksta – jau yra ir trikampiai?

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (4).png
Views:	1497
Size:	1,87 MB
ID:	1998365
    https://www.google.com/maps/@54.7071...7i13312!8i6656

    Buvo šneka apie prašomus įrengti trikampius Architektų g. (už kuriuos, mano supratimu, buvo sumokėta YIT Infra Lietuva, bet darbai neatlikti). „Judu“ pozicija tokia, kad išsukant iš Laisvės pr. (iš šalutinio kelio) trikampių nereikia įsukant į Architektų g., bet išsukant iš pagrindinio kelio Architektų g. link Laisvės pr. – trikampius sutinka įrengti. 2020 m. sakė, kad juos įtraukė į 2021 m. ženklinimo planą, labai tikėtina ne pagal garantiją, o už pakarotinai mokamus pinigus, nes firma jau išregistruota. Visgi, „Judu“ vadovė leido suprasti, jog saugumas pažeidžiamiausių eismo dalyvių nėra prioritetas, nors būtų itin pigu jį užtikritni, o apie pačių „Judu“ / VMS deklaruoto dviratininkų prioritetą prieš autotransportą – pačių deklaruotą darnaus judumo prioritetų piramidėje – galima pamiršti. Aktuali tik pirmoji pastraipa:

    Click image for larger version

Name:	image005.png
Views:	1489
Size:	60,8 kB
ID:	1998366
    Mes galime pasakyti, ką vienu ar kitu Jūsų įvardintu atveju galime arba negalime padaryti. Tačiau, kada bus padaryta, pasakyti negalime - darbų mieste vyksta daug ir visi jie prioretizuojami. O šie darbai tikrai nėra pirmo skubumo.

    Gražaus vakaro linkėdama.
    Pagarbiai,

    Lina Juknevičienė
    Klientų patirties vadovė
    + 370 658 13941
    lina.jukneviciene@judu.lt
    Kol „šie darbai tikrai nėra pirmo skubumo“, kalbant apie vos kelias seniausiai pareportintas vietas, tol mėlynų-raudonų švyturėlių tikrai dar reikės.

    Aišku, gerai paskaldė malkų ir dėl stop linijos, kuri pagal KET nieko neįpareigoja, jeigu šalia jos nėra pačio kelio ženklo „Stop“: https://tvarkaumiesta.lt/problem/141401
    Click image for larger version

Name:	Screenshot (5).png
Views:	1475
Size:	293,4 kB
ID:	1998368

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (6).png
Views:	1475
Size:	284,5 kB
ID:	1998367
    https://www.google.com/maps/@54.6821...7i16384!8i8192
    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

    Comment


      Kiek pamenu, pirminiu projektu dviračių takas projektuotas toliau nuo važiuojamosios dalies. Po to keitė vietomis su šaligatviu. Gavosi 3,375 m (+ bortai po 8 cm, viso 3,535 m) šaligatvis, dvirtakis vietoj PP suderintų 3,5 m, akivaizdžiai siauresnis. Matyt, minimalus 2,5 m. Tako plotis kaip tik labai aktualus prie šviesoforų, nes ten jau dabar būna susikaupia nemažai žmonių:

      Click image for larger version  Name:	IMG_20221017_160208.jpg Views:	1 Size:	1,05 MB ID:	1999611

      Liko skersinis bortas ties ankstesnio tako pabaiga. Būtų galima galvot, kad išims asfaltuojant, kaip kitoje gatvės pusėje prie Spaudos rūmų, bet daugelyje miesto vietų yra palikę va taip (buvo po remonto L. Giros g. prieš rekonstruojant, Eurovelo 11/Kareivių g. pavojingas posūkyje). Įdomu, Pilaitės pr. tą prie plovyklos įstrižai išilginį jau užasfaltavo ar išėmė?

      Click image for larger version  Name:	IMG_20221017_160305.jpg Views:	1 Size:	999,2 kB ID:	1999612
      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

      Comment


        Karštos naujienos (šiandien tikrai buvo 16°C):

        SUTVARKĖ! Prie Tuskulėnų rimties parko. Pagaliau.

        Buvo suolas su šiukšline tako zonoj. Nėbėra: ✔️ https://tvarkaumiesta.lt/problem/257821
        Foto rugpjūčio 12 d.:
        Click image for larger version

Name:	IMG_20220812_102820.jpg
Views:	1127
Size:	1,38 MB
ID:	1999934

        Takai perdaryti taip, kad keitinėjo puses, kol abejose netapo dviračių takas pagal kelio ženklinimą. Vėliau atkaprą prie Žirmūnų tilto nutrynė visai.
        Dabar paženklino pilnai tarp Žirmūnų tilto ir asmens duomenų centro: ✔️ https://tvarkaumiesta.lt/problem/257832

        Prie asmens duomenų centro yra kelis kartus koreguojamas projektas, o už centro iki Šilo tilto senas stipriai pasidėvėjęs asfaltas, bet nei taisė / perklojo per kelis metus, nei kitų žmonių FB prašyto žymėjimo neatliko. Esu matęs ten eismo įvykį. Kitą kartą girdėjęs vaiką sakant savo draugams, jog pėsčiųjų takas yra dviračių takas ir atvirkščiai...

        Šiandienos foto prie parko:
        Click image for larger version

Name:	IMG_20221018_164945.jpg
Views:	1728
Size:	1,38 MB
ID:	1999935

        Click image for larger version

Name:	IMG_20221018_164954.jpg
Views:	1145
Size:	1,17 MB
ID:	1999936

        Dar laukia stulpo patraukimas Kirtimų g. Dar nepatraukė. Pažadas rugsėjo 22 d.: https://tvarkaumiesta.lt/problem/259219

        Click image for larger version

Name:	IMG_20220729_152019.jpg
Views:	1132
Size:	926,8 kB
ID:	1999933

        Gal kas žino ar patrauktas nelogiškai absurdiškas ženklas Neries krantinėje prie Maloniosios g. Žvėryne? Pažadas rugpjūčio 9 d. https://tvarkaumiesta.lt/problem/257888

        Beje, ten aplink tie skaičiuotuvai manęs neskaičiavo prieš porą savaičių ir aplamai, atrodo, ar tik ne nulį bent vienas rodė. Panašu jau kažkur virš metų, kaip blogai veikia / neveikia visai.

        Click image for larger version

Name:	20220720_1658312313_1563915208_20220720_1.png
Views:	1153
Size:	995,5 kB
ID:	1999937
        ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

        Comment


          Dviračių ir pėsčiųjų takų susikirtimo vietose Vilnius išbandys ženklinimą

          https://madeinvilnius.lt/transportas...ys-zenklinima/

          Dviračių ir pėsčiųjų takų susikirtimo vietose danga bus ženklinama trimis arba dviem baltomis juostomis, taip išryškinant dviračių tako kirtimo vietą, suteikiant daugiau aiškumo eismo dalyviams, atkreipiant ir dviratininkų, ir pėsčiųjų dėmesį, kad kirsdami dviračių taką pėstieji turi apsižvalgyti, o dviratininkai – praleisti pažymėtu ženklinimu einančius pėsčiuosius.
          Gyventojų nuomonių laukiama iki spalio 26 d. Įgyvendinus bandomąjį sprendinį, situacija bus stebima ir, esant teigiamam poveikiui, tinkamai įteisinta.
          Click image for larger version  Name:	DJI_0608-copy.jpg Views:	1 Size:	564,2 kB ID:	2000491

          Comment


            Kaune daug kur paženklinta. Lenkijoje irgi ženklina.
            Nyderlanduose neteko matyt, kad ženklintų visur.
            Vilniuje irgi galvojau, neženklina, nes NL neženklina, nebent jei sutampa paprasta pėsčiųjų perėja.
            Netgi per žinių radiją kažkurioj laidoj buvo pakviestas urbanistas, kuris kalbėjo, kad statinio dizainas turi leisti suprasti kur kirsti taką, kad nereikėtų paskui dar ženklinti.

            Comment


              Parašė Kaid Rodyti pranešimą
              Dariaus ir Girėno g. dviračių takas

              Reziumė prieš nuotraukas - vingiuotas, pavingiuotas, pasukiotas ir dar visai kitaip išprievartautas dviračių tako ruožas.
              Labai laukiu dienos, kai kažkas supras, kad tai yra miestas, kuriame projektuojami susisiekimo komunikacijų statiniai ir reikia tiesių, patogių ir saugiai įveikiamų takų, o ne, kur kiekvieną, atsiprašant, šūdą apvažiuoji...
              Saulėtą vakarykštę dieną ir aš išbandžiau dviračių taką, labai norėjau pabandyti suprasti, ką išsaugojo pasirinkdami nedaryti nuoseklios A juostos.

              1. Ką tik pabaigtas kloti asfaltas pėsčiųjų-dviračių takas tarp Žirnių ir Dariaus ir Girėno g., būsiu bene pirmas pramynęs šiuo taku Takas tvarkingai sujungtas su palei Žirnių g. einančiu taku, tačiau jautėsi labai nežymūs nelygumai. Kaip suprantu čia seniau turėjo būti tiesiog dviračių takas nepertraukiamai ėjęs Dariaus ir Girėno g., dabar taką kerta šaligatvis. Gal ir logiškiau taip. Gaila, kad šalia pėsčiųjų perėjos nėra dviračių tako pervažos, tarytum neplanuojama, kad takas ateityje toliau tęstųsi per viaduką link oro uosto bei Eišiškių plento tako, ypač atsižvelgiant į jau vykstančią plėtrą ta kryptimi. Kitoje Dariaus ir Girėno gatvės pusėje irgi tik bendras takas daromas, na bet vis geriau nei buvo.

              Click image for larger version

Name:	IMG_3216.jpg
Views:	986
Size:	4,13 MB
ID:	2000498
              Click image for larger version

Name:	IMG_3217.jpg
Views:	969
Size:	1,75 MB
ID:	2000499

              2. Labai graži atkarpa iki sankirtos su Kaminkelio g., tarsi alėja.
              Click image for larger version

Name:	IMG_3218.jpg
Views:	989
Size:	3,40 MB
ID:	2000500

              3. Sankryžoje takas labai susiaurėja, vingiuoja stačiais kampais ir vienu yra pritraukiamas labai arti Dariaus ir Girėno g. Abejoju, aršioje vietoje saugiausias sprendimas daryti, kad takas būtinai kirtstų gatvę stačiu kampu, manau būtų buvę geriau taką daryti tiesiau ir atitraukti nuo Dariaus ir Girėno g. eismo juostų (pasiskolinau nuotrauką). Yra jau Vilniuje pavyzdžių, kad praktikoje vienas po kito einantys itin statūs kampai dviračių take (o ir pėsčiųjų) neveikia ir yra kertami kampai (pavyzdžiui, dviračių take tarp sankirtos su Ukmergės g. ir perėjos per Saltoniškių g., kur metus myniau kelis kartus per savaitę.
              Click image for larger version

Name:	DSC-1024.jpg
Views:	973
Size:	66,2 kB
ID:	2000502

              4. Atrodo, bus tvarkinga sankirta su Kapsų g., tačiau šiuo metu pėstieji gatvę kerta ir įstrižai, todėl jei liks tos pačios pėsčiųjų fazės, tikėtina, kad kirsis pėsčiųjų ir dviračių srautai.
              Click image for larger version

Name:	IMG_3219.jpg
Views:	980
Size:	2,47 MB
ID:	2000501

              5. Na ir prieiname dalį, kurios, ir pamatęs gyvai, nesuprantu. Paaukojus arčiausiai nuotraukoje esantį medį, kuris dar ir pasviręs į taką, būtų buvę galima taką pratęsti iš esmės tiesiai vietoje dabartinių vingių. Iš savo asmeninės dviratininko patirties pritariu tiems, kurie tiegia, jog toks takas turi eiti tiesiai (taip kaip, pavyzdžiui, Algirdo g. takas). Gerai vietoje neįsižiūrėjau, bet atkreipiu dėmėsį ir į tai, kaip padarytas pėsčiųjų takas. Nuo būsimos stotelės jis, kirsdamas dviračių taką, yra stipriai atitraukiamas link žiedo ir kirtęs VT apsisukimo vietą, vėl priartėja prie dviračių tako ir toliau eina šalia dviračių tako link centro. Pagal originalų projektą abu turėjo eiti gana tiesiai greta vienas kito. Įtariu, kad dėl šitų pakeitimų, šioje vietoje pėstieji, einantys į/iš stotelės gali eiti per žolę ar kirsti gatvę per dviračių taką. Na, bet matysim, nemanau, kad pasaulio pabaiga.
              Click image for larger version

Name:	IMG_3222.jpg
Views:	993
Size:	2,89 MB
ID:	2000503

              6. Vis dėl to, man labiausiai nesuvokiamas sprendimas yra nedaryti A juostos itin trumpoje atkarpoje tie troleibusų apsisukimu. Vietoje to, kad, kaip originaliai buvo numatyta, pratęsti nenutrūkstamą ir ilgiausią A juostą kairėje Neries krantinėje Vilniuje iki Baltojo tilto, kuri po remonto, faktiškai prasidėtų ties Kaminkelio g. susijungimu su Dariaus ir Girėno g., bus tik Naujininkų stotelės įvaža, kuri random pasibaigs PRIEŠ įsukimą į troleibusų žiedą.

              Kas vietoje to išsaugoma? 5 medžiai: nupjaustytas pagalys su 2 šakomis, matomas pirmoje nuotraukoje, du vargenos ir du medžiai, panašūs į normalius medžius. Tačiau geriausia dalis: kaip matote, šalia, kiek toliau nuo gatvės, yra gerokai ilgesnė ir gerokai didesnių medžių alėja, kuri, padarius A juostą, tikrai atrodytų fantastiškai eidama palei gatvę. Kitoje gatvės pusėje bei giliau už žiedo taip pat yra medžių alėja. Ar tikrai nenutrūkstama A juosta, kur VT nereikėtų laukti bendrame sraute neatsvertų šių nuostabių 5 medžių netekimo?

              Na jei jau taip padaryta, ar nebūtų buvę tada geriau, kad Naujininkų stotelės A juostą tęstųsi iki pat įvažiavimo į troleibusų žiedą ir tuomet, kai šioje vietoje degtų raudona, VT galėtų pirmumo teise (su VT šviesoforu) įvažiuoti į bendrą srautą iš A juostos (panašiai kaip Žaliajame tilte), o toks autobusas kaip 122, kuris suka į žiedą i neturėtų persirikiuoti į automobilių juostą tam, kad iškart vėl išsuktų į VT žiedą? Turbūt, kad ne. Manau, kad žymiai naudingiau būtų buvę pagalvoti, kaip viaduką virš geležinkelio padaryti žalesnį, kuris yra trinkelių ir 6 juostų pločio asfalto plynė. Galbūt ant šaligatvio palei gatvę būtų galima padaryti klombas, kuriose augtų kalnų pušys ar pan. Parašysiu užklausą dėl A juostos, bet nė nesitikiu kokio pataisymo. Na ir tebūnie.
              Click image for larger version

Name:	IMG_3224.jpg
Views:	989
Size:	3,97 MB
ID:	2000504
              Click image for larger version

Name:	IMG_3226.jpg
Views:	981
Size:	3,14 MB
ID:	2000506

              7. Kaip ir minėta, ties troleibusų išsukimu labai keistu kampu abiejose gatvės pusėse susijungia dviračių takas.
              Click image for larger version

Name:	IMG_3225.jpg
Views:	988
Size:	2,17 MB
ID:	2000505

              8. Dvračių tako vingis ties įvažiavimu į Taksi parką tikrai labai staigus, atrodo, kad originaliame projekte posūkis turėjo būti ne toks staigus. Tikiuosi, kad kaip nors pažymės įspėjimą apie posūkį, galbūt dažais ant asfalto. Asfaltas ties pirmu vingiu taip pat šiek tiek pasviręs į posūkio išorę, ne į vidų, kaip įprastai daroma automobilių gatvių posūkiuose. Nežinau kiek tai turės įtakos minant dviračiu, niekada apie tai nepagalvojau, bet spėju, kad padidėja tikimybė nukristi dienomis, kai mažiau sukibimo su asfaltu. Sekančio vingio asfalto nuokrypis yra į posūkio pusę. Man važiuojant kaip tik į kiemą suko automobilis, tai jautėsi, kad gali būti sunku mane pastebėti, nes dėl posūkio prieš pat susikirtimą atsiduriu tarsi už automobilio, aklojoje zonoje. Išvada: visiškai pritariu, kad reikia, jog dviratininkai čia sulėtintų, tiek dėl susikirtimo su automobiliais, tiek su pėsčiaisiais, tačiau dėl asfalto išlinkimo į išorę, tiek dėl staigaus vingio nuokalnėje, gali būti pavojinga vieta, jei nebus kažkaip pažymėta.
              Click image for larger version

Name:	IMG_3227.jpg
Views:	979
Size:	2,35 MB
ID:	2000507

              Mano išvada.

              Seniau gyvenau toje miesto pusėje, todėl labai dažnai ir reguliariai per čia mindavau iš miesto ir toliau Eišiškių plentu. Todėl dviračių infrastruktūros šioje vietoje labai laukiau. Šis takas didele dalimi atkartos tai, kaip aš seniau faktiškai mindavau iš miesto į namus (kirsdavau skersai Naujinikų stotelės žiedą per žolę, tada prieš eismą įvažiavime į stotele (nesant eismo), kur dabar bus pėsčiųjų erdvė ir tada skersai sankryžoje su Kapsų g. Tiesiog atsžvelgiant į šviesoforų fazes ir faktiškai pravažiuojamas vietas tai buvo optimaliausias kelias. Miesto kryptimi dažniausiai nuo sankryžos su Kapsų g. važiuodavau važiuojamąja dalimi, tada A juosta nuo kalno iki geležinkelio viaduko, nes tuo metu eismas stovi Kapsų-Dariaus ir Girėno sankryžoje. Taip išvengdavau konfliktų su pėsčiaisiais (faktikšai nebuvo dviračių tako) ir išsukančių į kiemus/gatveles.

              Todėl šiek tiek dvejoju, ar naujas dviračių takas su visais vingiais ir prikausomai nuo to, kaip bus sureguliuoti šviesoforo signalai, nebus mažiau patrauklus nei važiuoti gatve, kai automobiliai stovi ties Kapsų g. (kai dega žalia visomis kryptimis pėstiesiems). Tačiau faktas, kad šiuo aspektu bus žymiai geriau nei buvo.

              A juostos nutraukimas mano nuomone yra labai neteisingas sprendimas, bet spėju, kad dėl to, jog daugumai autobusų (išskyrus 122) nereikės užsukti į žiedą, VT eismas šiek tiek pagreitės.
              Attached Files

              Comment


                Parašė dondc Rodyti pranešimą
                Karštos naujienos (šiandien tikrai buvo 16°C):

                SUTVARKĖ! Prie Tuskulėnų rimties parko. Pagaliau.
                Dar prie karštų naujienų iš Žirmūnų seniūnijos FB:

                Tiems, kas mėgsta pasivaikščiojimus vakarais, netrukus bus šviesiau ir saugiau. Įrenginėjama trūkstama apšvietimo atkarpa dviračių ir pėsčiųjų take palei upę.
                Click image for larger version

Name:	311521898_493698236132629_8925105501863857243_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=_xRllJgDa7wAX-f7ozk&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT_hPDk6ia8NCxx5jTbHekP1XQltbMZZSdnTVKrCUuL8dA&oe=63556C2F.jpg
Views:	1463
Size:	759,8 kB
ID:	2000530

                Comment


                  Kam priklauso visi tie apšvietimai palei dviračių takus? Kai jie sugenda, neįmanoma nieko prisišaukti, kad sutaisytų. Kai kur toks "naujas" apšvietimas neveikia jau 3 metus. Palei Žalgirio g. taką jau virš metų neveikia. Linkmenų g. nemažai šviestuvų sugedę ir raportuok neraportavęs, Vilniaus apšvietimas sako, kad čia ne jų, o kieno, nežino.

                  Comment


                    Parašė Valiukas Rodyti pranešimą

                    Dar prie karštų naujienų iš Žirmūnų seniūnijos FB:

                    Tiems, kas mėgsta pasivaikščiojimus vakarais, netrukus bus šviesiau ir saugiau. Įrenginėjama trūkstama apšvietimo atkarpa dviračių ir pėsčiųjų take palei upę.
                    Click image for larger version

Name:	311521898_493698236132629_8925105501863857243_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=_xRllJgDa7wAX-f7ozk&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT_hPDk6ia8NCxx5jTbHekP1XQltbMZZSdnTVKrCUuL8dA&oe=63556C2F.jpg
Views:	1463
Size:	759,8 kB
ID:	2000530
                    Super. Dar atsimenu užpraeitą žiemą po darbo gan dažnai eidavau tuo taku dviračiu prasilėkt, buvo tokia... "egzotika" tamsoje važiuoti.

                    Comment


                      Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

                      Super. Dar atsimenu užpraeitą žiemą po darbo gan dažnai eidavau tuo taku dviračiu prasilėkt, buvo tokia... "egzotika" tamsoje važiuoti.
                      Egzotika ten būna žiemą visiškoje tamsoje kai urodai be jokios lempos ar bent mirksiuko skrenda, kas jiems negerai, mirksiukas maximoj 2 eurus kainuoja. Vakar toks dviračių take į mano mašiną vos neįlėkė, įsukinėjant į kiemą, nes literaliai nemačiau atvažiuojančio, be jokios lemputės, be nieko. O aš visada visada pristabdau, apsidairau ir visada praleidžiu, kaip ne lietuvis koks.

                      Comment


                        Parašė Bluefox Rodyti pranešimą

                        7. Kaip ir minėta, ties troleibusų išsukimu labai keistu kampu abiejose gatvės pusėse susijungia dviračių takas.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_3225.jpg
Views:	988
Size:	2,17 MB
ID:	2000505
                        Pataisė, bus normaliai:
                        Click image for larger version

Name:	IMG_3231.jpg
Views:	614
Size:	3,36 MB
ID:	2001052

                        Gaila, kad kaip nors neištiesino pusinės stotelės įvažos ties Naujininkų st. link oro uosto.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_3232.jpg
Views:	607
Size:	1,98 MB
ID:	2001053

                        Bendras pėsčiųjų-dviračių takas Dariaus ir Girėno g. Gaila, kad nebuvo padarytos dviračių pervažos per kelio nuovažas šalia viaduko ir kol kas takas nesijungs su taku einančiu palei Eišiškių pl.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_3233.jpg
Views:	602
Size:	2,26 MB
ID:	2001054

                        Comment


                          Pasivaikščiojimas Vingio parke mažametei baigėsi operacija: dviratininkas parbloškė dideliu greičiu, dalys it peilis perrėžė veidą
                          https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...-perreze-veida
                          Vyro teigimu, šis nelaimingas atsitikimas verčia susimąstyti, kodėl ne visose Vingio parko dalyse įrengti dviračių takai. Ypač atsižvelgiant į tai, kad per pastaruosius kelerius metus padaugėjo jais važinėjančių žmonių.

                          „Kiek avarijų dar įvyks, kiek dar bus pralieta kraujo ir kiek bus padaryta didelių nuostolių, kol atsakingi politikai imsis veiksmų?

                          Šiame pagrindiniame Vingio parko kelyje jie galėjo pasekti Baltojo tilto pavyzdžiu – paprasčiausiu piešiniu ant kelio atskirti dviračius nuo pėsčiųjų, tačiau nieko nebuvo padaryta. Kodėl tai dar nepadaryta? Problemos su dviračiais ir elektriniais paspirtukais yra aktualios ne tik parkui, bet ir visam Vilniaus miestui, kuriame nėra atskirų dviračių takų, todėl jie nuolat važinėja tarp pėsčiųjų“, – pasipiktinimo neslėpė sužalotos mergaitės tėtis.
                          Gera įžvalga dėl tako tarp estrados ir M. Čiurlionio g. Ten vienas plačiausių takų parke. DJMP net nurodo, jog ten jau yra esamas tarprajoninis takas (nors aš ten jo nematau – ženklai turėtų pasinaikinti ties parko sankryžomis), Dviračių spec. planas iki 2020 m. (kuris dar juridiškai neseniai galiojo, gal ir tebegalioja, jei nespėjo panaikinti) numato ten dar aukštesnio statuso magistralinį taką. Atrodytų atskiras takas nuokalnėje keltų pavojų, nes dviratininkai gavę atskirą zoną – spaustų nesidairydami, bet galima nupaišyti apsaugos zoną, kaip Rusijoje ir greičio ribojimo ženklus pastatyti, tikrai praktiškai visi atsižvelgtų į išskirtines sąlygas. Juolab vaikų nieks nevestų palei tą kelio kelkraštį, kur partrenkė, o pėstieji dar būtų papildomai atskirti priešpriešine eismo juosta į kalną lėtai kylančių dviratininkų. Galima olandiškai (o ne kaip Pilaitėje lietuviškai) greitį mažinančius kalniukus įrengti kalniuko viršuje. Gradientas būtų, matyt, nelegalus, bet VMS vis tiek įstatymai nė motais, tai nekvestionuokim peraukštėjmo.
                          DJMP:
                          Click image for larger version

Name:	U2.png
Views:	583
Size:	261,7 kB
ID:	2001065
                          Dviračių spec. planas:
                          Click image for larger version

Name:	Untitled-1.png
Views:	587
Size:	248,3 kB
ID:	2001064
                          Vingio parkas, kur partrenkė:
                          Click image for larger version

Name:	Screenshot.png
Views:	592
Size:	782,1 kB
ID:	2001066
                          Rusijos saugos zona:
                          Click image for larger version

Name:	Dviguba_istisine_su_puse_metro_net_Rusijoj.jpg
Views:	594
Size:	166,8 kB
ID:	2001067

                          Savivaldybė nelaimės nekomentuoja <...>

                          Norėdami įrengti atskirus takus dviračiams ir pėstiesiems, būtume priversti aukoti žaliuosius parko plotus, kurie ir traukia miestiečius bei miesto svečius apsilankyti Vingio parke“, – aiškino G. Grubinskas. <...>

                          „Kitur judėjimas vyksta darniai. Svarbu pabrėžti, kad saugumas smarkiai priklauso ir nuo eismo dalyvių elgesio, kuris, remiantis Kelių eismo taisyklėmis, turi būti grįstas tarpusavio pagalba ir atsargumu.
                          VMS'ininkas visiškai kvailas? Ten jau daug metų buvo nupaišytas takas nuo tos avarijos vietos aplink estradą, kuris beveik jungėsi su atskiru dabar esamu ilgu taku link tilto per Nerį. Čia plotis toks, kad nukentėjusios tėvas kaip tik laukia nupaišymo, tik čia žymiai žymiai plačiau nei ant Baltojo tilto. Pats VMS patvirtino naujus atskirus takus projektuojant naująjį tiltą link Akropolio 2, lol.

                          _____

                          Kol: „Savivaldybė nelaimės nekomentuoja“, vakar pamačiau, jog dviprasmiškas ženklas kitoje vietoje dar nenupjautas per pusantro mėn. (VMS'as per FB buvo informuotas dar pusmečiu anksčiau):

                          Parašė dondc Rodyti pranešimą
                          Gal kas žino ar patrauktas nelogiškai absurdiškas ženklas Neries krantinėje prie Maloniosios g. Žvėryne? Pažadas rugpjūčio 9 d. https://tvarkaumiesta.lt/problem/257888

                          Beje, ten aplink tie skaičiuotuvai manęs neskaičiavo prieš porą savaičių ir aplamai, atrodo, ar tik ne nulį bent vienas rodė. Panašu jau kažkur virš metų, kaip blogai veikia / neveikia visai.

                          Click image for larger version  Name:	20220720_1658312313_1563915208_20220720_1.png Views:	558 Size:	995,5 kB ID:	1999937
                          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                          Comment


                            Čia yra bendras dviratininkų kultūros trūkumas Vilniuje.
                            Esmė ne ta, kad "takas nesutvarkytas" ar pan., esmė ta, kad nesant sąlygų, dviratininkas vis tiek pasirinko skrieti taku, nepaisydamas aplinkinių saugumo. KET'as elementariai apibrėžia dviratininkų pareigas:
                            57. <...> Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h)
                            Vingio parke visi pėsčiųjų takai yra nuolat naudojami, todėl dviratininkai kategoriškai negali jais lakstyti. Bet jiems pochui. Jie įsivaizduoja, kad yra svarbiausi eismo dalyviai, kad visi kiti žmonės - kliūtys, o kelių eismo taisyklės jiems yra pateiktos tarsi rekomendacinio pobūdžio.
                            Čia, aišku, kalbu apie vieną labai konkretų dviratininkų "porūšį", kurie važinėja su "plentiniais" (ar pan.) dviračiais, "pasipuošę" savo "sponsorinėmis" "apteškomis".
                            Šis atvejis konkrečiai yra tokia situacija, kad jeigu taip atsitiktų mano dukrai, aš tą dviratininką vietoje suluošinčiau. Tol snukį malčiau, kol iš krumplių nieko neliktų.
                            Paskutinis taisė Riedutis; 2022.10.23, 14:34.

                            Comment


                              Kol VMS teigia, kad eismas turi būti „grįstas tarpusavio pagalba ir atsargumu“, kaip galima tvirtinti, kad dviratininkas buvo neatsargus ir negerbė nukentėjusiosios, jeigu akivaizdu, kad jos net negalėjo matyti? Būtų visai į kelią nežiūrėjęs, kaip teigta, tai būtų ne į ją, o į tėvą atsitrenkęs. Dėl sportinės sedėsenos, tas nežiūrėjimas į kelią gali pasirodyti. Sakyčiau, gana adekvatus dviratininkas pasiteikė, jeigu iškart prisipažino. Juolab labai didelio greičio nereikia tokiai traumai gauti, ten akivaizdu, jog su stabžio disku prapjovė. Lygiai kaip ir „peiliui nereikia didelio greičio“ perpjauti arbūzą. Esu matęs disku perpjautą blauzdą išilgai, tai praktikšai raumenynas į dvi astkiras dalis pasidalinęs, nesuvokė protas ką akys matė.
                              Anot pašnekovo, jis kartu su vyresniąja dukra ėjo priekyje savo jauniausios dukros, kuri iš paskos sekė su savo drauge. <...>
                              Dviratininkas prisipažino, kad avarija įvyko dėl jo kaltės
                              Išvis, jei viskas susiveda ne į infrastruktūrą (kuri tam parke ir naikinama), o į pagarbą ir atsargumą, tai galima būtų nedrausti ir autostrada pėsčiom vaikščiot, gi mašina prilėtins nuo 130 km/h iki 10 km/h apvažiuojant pėsčiąjį ar dviratį iki 30 km/h, ką, mašinininkai negerbs kitų? Gerbs, viskas gerai, pagal VMS. Nereiks jokių investicijų autostradoms ar aplamai jokiam eismo tobulinimui mieste.

                              Tik pataisysiu Riedutis, parke vis tik dar liko tikro dviračių tako atkarpa, kur pagal KET neribotas greitis (iki 50 km/h) ir nereikia jokių prilėtinimų.
                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                              Comment


                                Bepročiai dviratininkai.
                                Antakalnio g. laksto siaurais šaligatviais, tuoj pradės žudyti vaikus Vingio parke.
                                kultūros nebuvimas čia dar švelniai pasakyta, kažkokia dažų saugos zona kaip rusijoj mano vaikų neapsaugos.
                                Vaikai yra vaikai ir jie turi jaustis parke saugiai nes nevisi vaikai supranta kad jų laukia mirtis peržengus dažų juostą.
                                dažų juostos yra saugumo iliuzija ir naudingos tik bepročiams dviratininkams gynybai teisme.
                                Parkas Amsterdame su plačiu bendru taku, kuris niekuo nesiskiria nuo Vingio parko takų. Skirtumas tik dviratistų klutūroje

                                Vondelpark - Google Maps

                                Comment


                                  Pateiktas Amsterdamo parko pavyzdys tik įrodo, jog žmonės visur vienodi. Visi ten esantys su dviračiais tiesiogiai pažeidžia olandišką KET, nes ten išvis pėsčiųjų zona:

                                  Click image for larger version  Name:	Screenshot (1).png Views:	1 Size:	1,83 MB ID:	2001084

                                  Vilniuje tik Sereikiškių parke buvo uždrausti dviračiai, bet po to panaikino draudimą. Vingio parke ne tik nėra ir niekada nebuvo draudimo, bet tas konkretus takas realiai yra automobilinė gatvė, tik su plytos ženklu, kuris nedraužia ten pvz. važiuoti maršrutiniam transportui. Esu matęs ir policijos automobiliu lekiant su švyrutėliais bet be garso signalo. Nors dviratininkas, kaip garbingas „aptemptakelnis“ / „aptemptatriusininkas“ iškart prisiėmė kaltę, dar pasiginčyčiau ar net formaliai jis kaltas, žinant, kad važiavo visikšai palei kelkraštį, kaip įprastoje gatvėje, akivaizdu užleisdamas pagrindinį plotą visai tai pėsčiųjų masei. Tarp jų, labai tikėtina, nenardė. Jei už tėvo vaikas ėjo vorele, kaip teigia tėvas, tai dar klausimas ar vaikas neiššoko į tiesią dviratininko trajektoriją.

                                  Click image for larger version  Name:	Screenshot (2).png Views:	1 Size:	3,09 MB ID:	2001085

                                  Kalbant iš esmės:
                                  • nukentėjusiosios tėvas, matyt, nebereikalo siūlo nupiešti taką;
                                  • VMS meluoja, kad atskiriems takams reiktų kirsti medžius, nes ten jau buvo tilpę atskiri takai prie estrados, dabar panaikinti;
                                  • didesniam suagumui net galima nutiesti dubliuojantį ir veja ir / ar krūmais atskirtą taką aplink estradą, nes viduje ten pieva, medžių kirsti nereiktų;
                                  • jeigu čia taip gerai, kad visi bendrame sraute, tai taip išeitų, visame mieste reiktų naikinti takus, nes tai „nesąmonė“, įskaitant ir ant minėto Baltojo tilto;
                                  • duotose Amsterdamo apylinkise kažkodėl visur yra atskiri dviračių takai (išskyrus parką, kur pėsčiųjų zona, matyt, norint pailsėti nuo gausių dviratininkų srautų);
                                  • Vingio parke pasirinko nedrausti įvažiuoti dviračiams (priešingai nei Amsterdamo parke), o rekonsruoti esamus ir plėsti naujus magistralinius / rajoninius takus susisiekimui. Kodėl netiesia (pigiai nenubrėžia linijų, o esamas trina) ir dar meluoja, kad reiks kirsti medžius?
                                  Ai, kaip ir nieko naujo, prakiškai viskas kas susiję su dviračiais Vilniuje, yra tiesiog abgailėtina visais įmanomais aspektais (tiesiamų takų neteisėtumas, netiesiemi takai, nevykdomi pažadai, jokio dėmesio eismo saugumui net siūlant pilietinei visuomenei, melas komunikacijoje).

                                  Edit: dar Trinapolio parke draudžiamas dviračių eismas.
                                  Paskutinis taisė dondc; 2022.10.23, 16:10.
                                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                  Comment


                                    Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                    Pateiktas Amsterdamo parko pavyzdys tik įrodo, jog žmonės visur vienodi. Visi ten esantys su dviračiais tiesiogiai pažeidžia olandišką KET, nes ten išvis pėsčiųjų zona:
                                    Nepažeidžia, draudimo ženkle ne dviratis o mopedas.
                                    Po pėsčiųjų ženklu parašyta jog galima dviračiu važiuoti visais asfaltuotais parko takais.
                                    Būtų užtekę vieną sakinį išsiversti ir nereikėtų vargti rašant ilgus komentarus bandant pateisinti mūsų dviratistų kultūrą.
                                    Dažais pažymėtas takas saugumo nepridės.
                                    Takas lakstymui turi būti fiziškai atskirtas.
                                    Paskutinis taisė jan; 2022.10.23, 16:42.

                                    Comment


                                      Jei rašo, kad galima važiuoti asfaltuotais takais, o abipus jo – paties pateiktoje vietoje – yra papildomi grundiniai takai (kaip pas mus Eurovelo11, P. Vileišio g. gale ar Birutės g. take), tai vadinasi dviračiams parke yra numatytas konkretus takas eismui. Pėstieji patys rizikuoja eidami ne gruntu, o asfaltu:

                                      Click image for larger version

Name:	Screenshot (3).png
Views:	547
Size:	2,78 MB
ID:	2001090

                                      Nukentėjusiosios tėvas straipsnyje ir teigia, pasigedęs nupiešto atskiro tako dviračiams, kad galėtų tikėtis dviračių vienoje gatvės / tako pusėje, o su vaikais saugiai eiti kita. Avarijos vietoje, čia toks didelis plotis, kad galima atskirti tiek dažais, tiek nuardyti asfalto tarpą tarp takų. Bet ne, geriau VMS'ui nesilaikyti pasirašytų oficialių planų ir tikėtis „savitarpio pagarbos“, kad viskas visada bus gerai.
                                      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                      Comment


                                        T. Narbuto g. dviračių takas ir viešojo transporto juosta. Dalyje atkarpos nuo Laisvės pr. iki stotelės jau yra ir šaligatviai pakloti.























                                        https://citify.eu/lt/t-narbuto-g-dvi...sporto-juosta/

                                        Comment


                                          Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
                                          Čia yra bendras dviratininkų kultūros trūkumas Vilniuje.
                                          O tas atvejis, kai bičelis su skolintu BMW nuskynė stotelę su žmonėmis joje, irgi rodė bendrą vairuotojų kultūros trūkumą?

                                          Tas kalnelis link estrados yra avaringa vieta. Mano pagyvenęs tėvas ten yra su dviračiu kito dviratininko, paauglio, iš šono partrenktas, po to pusę metų gydėsi pasekmes, dar vienas pažįstamas pasakojo apie panašų įvykį ten pat. Savaitgaliais geru oru net tas oficialus dviračių takas Taikos alėjoj yra chaotiška ir pavojinga vieta.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X