Per ten neatsiranda, bet kas leis dėl normalaus pločio dviračių tako kirsti mišką, jei net biurų centro meninėse vizualizacijose takai buvo pavaizduoti metro ar pusantro pločio ir dar turbūt gamtinės dangos?
Tas kas leido Belgams pateiktame pavyzdyje. Sveikas protas ir dviračių susisiekimo patogumo didinimas. Ten beje pušynas. Be to, nacionalinis LRT laikraštis Belgiją įvardina pažangesne už Lietuvą: „Pažangesnėse Europos valstybėse – Prancūzijoje, Šveicarijoje, Belgijoje.”, – https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...etuvos-ateitis
O kaip užkilti ant viaduko tuo taku einančiu šalia miesto greitkelio (5 metrai yra daug kai įvertini nuo tokios gatvės atlekiantį purvą ir purslus, be to takas anksčiau pradėtų kilti)? Prie viaduko daryti serpantiną kur takai bus siauri, reikės nepatogiai sukiotis ant posūkių, o nuolydis sumažės tik procentu ar dviem? Kaina išaugs bent jau trigubai (o darant normalaus pločio serpantinus reikės tokių atraminių sienelių, kad skirtumas bus gal ir dešimt kart didesnis) tokios jungties, o privalumai minimalūs, nes jei ten tarkim buvo anksčiau Everestas, tai dabar nuolydis sumažės po žemės darbų ir nemanau jog labai kuo skirsis nuo tarkim Tauro kalno.
Nors ir būtų nelegaliai per stačiai ir sunkiai įminta pusė kelio nuo Laisvės pr. iki esamos atkarpos pabaigos – visos Oslo g. atkarpos pusiaukelėje išsilygintų reljefas važiuojant apatine terasa. Žmogus pailsi ir tada pačiame viršuje iškart už viaduko galėtų būti suformuotas statesnis, bet trumpas pandusinis užvažiavimas, kaip naująjame tunelyje link Molėtų. Jokių atraminių sienų, jokio brangumo. Įstrižai perfuormuoti šlaitą už stotelės, net nepasijustų jėgų poreikis trumpam atstumui. Čia ant tiek mažas šlaitas, kad net būtų galima apsieiti be STR reikalaujamos neslidžios dangos numatytos „pandusams” (aišku, geriau su neslidžia), reiktų tik palikti pievutės šone, kad plikledžio metu būtų galima žole varyt (kaip dabar T. Narbuto darau ties tais laiptais):
Dėl purvo prie gatvės, nebūkit juokingi, pilna takų palei A kat. kur nėra jokio atstumo nuo fūrų (Molėtų pl., Kirtimų g. atkarpos). Čia tilptų žalia šoninė juosta. Galima krūmais užsodint, jei norim geresnio tako nei Gariūnų g., etc.
Tai pala pala, jei nesigauna per mišką takas, tai nebelieka viso to srauto nuo esamo viaduko per Oslo g. link naujų biurų, Litexpo, Naujamiesčio galų gale, ir ta jungtis jau nebereikalinga dėl įpareigojančių dokumentų?
Lazdynai turėtų leistis palei Laisvės pr. nuo Architektų g. viaduko, o Lazdynėliams numatytas patekimas link Naujamiesčio per Bukčių tiltą ir Eurovelo po šimts pypkių! Vienetams, kuriems reikėtų nuo Lazdynėlių į biurus, galėtų vykti DJMP numatytu taku Šiltnamių g. iki E. Šimkūnaitės „kiemų gatvelės” ir nuo jos patektų ant jau pirmu biurų etapu pastatyto tako Laisvės pr.
Ir kada tas Bukčių tiltas bus? Po dešimt ar dvidešimt metų? Kodėl nenutiesus šitos trumpos jungties nereikalaujančios kirsti miško, kuri yra geras kompromisas visomis kryptimis, net ir link jau dabar esančio vienintelio tilto? Vėlgi tik dėl tų dokumentų?
Tiltas jau yra. Tegul suremontuoja ir atnaujina eismą. Atsidarius ortofoto, matosi, jog dauguma pastatų ir Oslo g. pastatyta ant iškirsto miško. Gal nugriaunam viską, atsodinam, ir grįžtam į Afriką? Šis takas ir visas procesas yra ne kompromisas, o spjūvis visuomenei į veidą.
Taip, ta jungtis svarbi, bet ji nėra alternatyva ir iš bėdos pravažiuoti ten galima ir dabar dviračiu dabartiniems srautams, nors dangos kokybė ir tragiška. Nežinau kodėl tas nusileidimas nekruta, bet įtariu jog bus bandoma prafinansuoti kartu su tilto per Nerį statybomis (nežinau ar jos galės pretenduoti į ES fondų lėšas, bet pagal paskutines tendencijas įtariu jog galės)
Pravažiuoti statistiniam piliečiui negalima, nes jau buvau numetęs street view nuorodą, jog vyras vedasi dviratį dėl per didelio nuolydžio. Bendradarbis (sportuojantis krepšininkas žaidžiantis mėgėjų lygose) irgi ten vesdavosi.
Tiltas jau yra. Tegul suremontuoja ir atnaujina eismą.
Kad nėra, ir netgi pranešimu aukščiau yra straipsnis apie jį, kad jis nuo pastatymo nebuvo priduotas. Todėl siūlymai "Lazdynėliams numatytas patekimas link Naujamiesčio per Bukčių tiltą" atrodo švelniai tariant keistokai.
Esamą pėsčiųjų tiltą būtų seniausiai suremontavę, jeigu tai būtų įmanoma lengvai padaryti. Kiek teko girdėti tai jį tiesiog kažkada nugriaus ir pastatys šalimais transporto tiltą, kuris sujungs Šiltnamių ir Vilkpedės g.
Čia visa kombinacija. Paslysti ant lietaus išplauto žvyrkelio ir tada su vairu gaudai stulpelius šalia „dvirtakio“. Kažkokia užburta vieta ta atkarpa. Gal ten kapinės buvę ar darkas..
Viešai pateikta dab. laik. einan. pareig. vyr. miesto inžinieriaus informacija buvo, kad taką nuspręsta pratęsti tankinto grundo dangos dėl didelio nuolydžio ir komunikacijų. Nors, pvz. kokiam Vingio parke yra irgi komunikacijos, kurios net nutirbdo sniegą – jos nesutrukdė viršuje įrengti asfaltą tarp Vingio tilto ir estrados. Kitur dabar tieisiami ir planuojami takai labai stačiose įkalnėse visi yra iš asfalto. Peršasi išvada, kad šioje vietoje tiesiog niekas net neplanavo tako atkarpos, nes vis tiek jis nuveda į „laukinius takus”, šiuo atveju priveda iki namų rajonėlio arba aplinkkelio tunelio viršaus ir veda gamtiniu taku iki Pasakų parko.
Kaip bebūtų tvorų nesitikėjau (pvz. Žaliųjų Ežerų labai ilgame take nėra absoliučiai jokių tvorų, nors gamtinis karkasas labai įvairus). Realiai, atmetus išplovimą lietumi ir sniegą, net vakar idealiomis sąlygomis leistis buvo gana sudėtinga, su stipriai pripūstomis plento dviračio padangomis. Rizika paslysti didėja nuo tų vingių. Problemos nebūtų, lėtai besileidžiant ir minkštai parvirtus, bet prasilenkinėjau su tais lipančiais dviem žmonėmis, kurie aišku dviračius vedasi, tad tako panaudojamas plotis lieka labai mažas, pačiam tenka priartėti prie tvoros.
Iš esmės, kaip sportinį-rekreacinį taką užskaitau, nors teko kilti su žemiausia pavara, kurios absloiučiai niekur nenaudoju ir buvo nelengva – patiko, bet tvoros ten bet kuriuo atveju yra labai blogai – ties stačiausiomis pylimo vietomis galima buvo užsodint šlaitinių krūmų, kad nieks neužsimuštų ir švelniai būsų sulaikytas.
P. S. Kai kamantinėjau projektuotoją dėl Žaliųjų Ežerų g. (proejkte link Europos parko), klausdamas kam tos tvoros palei per statų nuolydį, atsakė, jog plikledžio / žiemos metu, kai nebus galima užvažiuoti, užlipti taku, bus galimybė robštis tvora aukštyn.
P. S. Kai kamantinėjau projektuotoją dėl Žaliųjų Ežerų g. (proejkte link Europos parko), klausdamas kam tos tvoros palei per statų nuolydį, atsakė, jog plikledžio / žiemos metu, kai nebus galima užvažiuoti, užlipti taku, bus galimybė robštis tvora aukštyn.
Comment