Numatytas totalinis dviračių pirmumas prieš mašinas! Visais įmanomais atvejais, tiek žiede, tiek per aplinkkelio dobilą. Įdomu, nes prieš mėnesiuką Pilaitės pr. dobile atsisakė projektuoti pirmumą suteikiančius ženklus dviračių eismui.
Žiūrėsim ką dabar, marozai ir marozovos kelyje, kuriems nepatinka dviračiai.
Man įdomu kodėl niekur nėra projektuojami olandiški žiedai su dviračių takais? Ar dėl to, kad pas mus dvipusiai takai?
Ką turite omeny olandiški? Čia praktiškai ir bus kaip Olandijoje, vienoje pusėje tik bus bendras takas, bet normalios pervažos bus iš visų pusių, taip kad kas liečia svarbiausius žiedo aspektus tai man rodos čia viskas labai olandiška.
Dėl dvipusių takų tai Olandijoje yra įvairių žiedų, mažesniuose dažniausiai dėl vietos trūkumo pačiame žiede daro vienpusį eismą (takai iki žiedo tokiu atveju gali būti ir vienpusiai ir dvipusiai), kur vietos daugiau ar žiedas didesnis - daro dvipusį eismą. Yra žiedų su miksuotu eismu - pusėje žiedo dvipusis, o kitoje pusėje vienpusis, šitam video toks pavaizduotas:
Pas mus tik gaila kažkodėl patingi pabandyti sutalpinti takus aplink visą žiedą, ypač jeigu tako iš kurios nors pusės nėra (man rodos Geležinkelio g. ir Kernavės g. tokius suprojektavo). Kita problema kad apskritai pas mus šviesoforai labai mėgstami, ilgą laiką visur juos (dažnai be reikalo) kišdavo, dabar tik pasirodo šiek tiek daugiau žiedinių sankryžų projektuose.
Tai apie tą sutalpinimą ir kalbu, t.y. kai dviračių takas eina kaip išorinis žiedas (kaip žiede video). Nes pas mus visur dviračių takai eina labiau kaip pėsčiųjų takai.
Tai apie tą sutalpinimą ir kalbu, t.y. kai dviračių takas eina kaip išorinis žiedas (kaip žiede video). Nes pas mus visur dviračių takai eina labiau kaip pėsčiųjų takai.
Supratau, na tai šiuo atveju tai neturi nieko bendro su tako buvimu dvipusiu. Svarbiausia kad būtų pagal olandišką žiedą sužymėtos pervažos visomis kryptimis, o dėl pačių takų tai manau kad labiau susiję su taupumu ir tuo kad vis dar atsargiai projektuojama dviračių infrastruktūra tenkinantis dviračių takais vienoje pusėje gatvės. Aš aišku vis tiek manau jog platūs dvipusiai takai tegu ir vienoje gatvės pusėje yra geriau už vienpusius ar išvis dviračių juostas, bet dar geriau yra dvipusiai takai abejose gatvės pusėse. Jeigu taupoma ar tvarkoma tik viena gatvės pusė tuomet galėtų bent jau aplink sankryžas padaryti takus iš visų pusių, tai šiuo atveju tokie nevisiškai užbaigti žiedai ir man nepatinka, bet vėlgi - svarbiausia jog būtų pervažos iš visų pusių.
Paprašytas užsieniečio, stojau padėt fūrai pajudėt atbuliniu atgal į Gariūnų g., stabdžiau eismą 2 juostuose iš 3-jų (įskaitant greitėjimo-nusukimo), tai pafotografavau taką šalia.
Baigtas takas Ozo g. ties GV sankryža. Dabar laukiam pirmos nelaimės, kad būtų susivokta padaryti kalnelius/iškilias perėjas ir pėsčiųjų/dviračių perėjos ženklą pastatyti. Nesuvokiama, kaip tokį nepabaigtą ir nesaugų sprendimą paliko.
Baigtas takas Ozo g. ties GV sankryža. Dabar laukiam pirmos nelaimės, kad būtų susivokta padaryti kalnelius/iškilias perėjas ir pėsčiųjų/dviračių perėjos ženklą pastatyti. Nesuvokiama, kaip tokį nepabaigtą ir nesaugų sprendimą paliko.
Jau parašiau savivaldybei dėl iškilių perėjų, įdomu ką atrašys.
Prieš savaitę ar dvi jau mačiau pradėtus darbus ties dobilu. Stipriai vėlavo pradėti statybas, gal laukdami tunelio statybų pabaigos.
Siūlymai ir atsakymai PP apie būsimus sprendinius:
Teikiant „alternatyvų siūlymą” koreguoti trasą, dar nebuvo jokios info apie planuotą tunelį, tai finiše viskas gerai gavos (nors ir neatsižvelgė į siūlymą). Stulpą, kurio nenorėjo traukti, lyg ir pašalino jau, yra pievutėje šviežiai praraustos žemės kabeliui patraukti.
Ironiška, kad net į tokį užkampį kartą teko važiuot miesto dviračiu su reikalais į vieną iš tų angarų. Dabar sporto tikslais naudosiuos tuo tuneliu ir šiuo naujuoju garbės ratu, nes praeitą kartą net pasuktą kaklą įskaudo, laukiant kol baigsis mašinų srautas nuo Gariūnų ties įsukimu į A1 (link Kauno).
Pirklių g. pati yra D kat., beje. Vien dėl to pavyko išmušt „vieną lygį” dviračių ir pėsčiųjų takams. Kas tingėjo skaityt susirašynėjimą, tai gaila, bet buvo atsisakę taikyti skirtingą dviračių ir pėsčiųjų takų aukštį (per dviračių bortą) bei nesutiko naikinti skersinių bortų pervažose. Visgi, jei net statys vientisą aukštingumą dviračiams ir pėstiesiems ties įvažiavimais į kiemus, tai tokioj vietoj labai tikėtina paliks ir greitus įsukimus mašinoms, t. y. beveik garantuotai nebus nomralių įvažiavimo agresyvių bortų, kad mažint mašinų greitį.
Nežinau ar legaliai, ar nelegaliai pakeista, ar tiesiog buvo klaida žemėlapyje, bet buvau įsitikinęs, jog ten D kat. Kitaip nebūčiau kategoriškai jiems rašęs.
Jų PP nurodyta išvis, kad ten tik E kat. (koncentravosi tik į dvirtakį, nors projektuoja skersai gatvės ir abejose jos pusėse), bet esu įsitikinęs, kad tikrinau ir savivaldybės paties pateiktą žemėlapį, nes informacija PP buvo netinkamai pateikta.
Gi VMS nuolat pažeidžia įstatymus, o ar aš jums kada melavau?
Va, Pirklių g. D kat.:
Tai kas dabar teisus? Beje, pagal STR net ir C kat. atveju privalo išsilaikyt dvirtakių ir šaligatvių lygis.
Patikrinau dar kartą PP, tai – jeigu nesukeisti PP – daugelis įvažiavimų išlaiko vientisą aukšingumą takams, bet įvažiavimo bortai vis tiek nenumatyti, o takų danga nutrūksta (nėra raudono asfalto pervažose ir šaligatvio plytelių) ir net vietoj esamų trinkelių į „Smurfit Kappa” – klos „paaukštintą” asfaltą. Kaip rodo praktika, su tokiais pradiniais žymėjimais realybėje po projekto ir darbo projekto nebebūtų išlaikytas tas takų aukštis. Būtų, kaip naujojoje Pilaitėje įvažiavimai į kiemus.
Grinda skelbia neužilgo pradėsianti vandentvarkos projektą, kuris apims rezervuaro statybas ties Miglos g. (tarp Šeškinės ir Žvėryno). Kiek suprantu, turėtų perdaryti šiuo metu itin baisios kokybės bendrą pėsčiųjų ir dviračių taką.
Vizualizacija iš Grindos facebook (kairėje Miglos takas)
Šis takas buvo "paremontuotas" 2018 ar 2019 kai įrenginėjo naują vaikų žaidimų aikštelę, nebėra jis toks baisus dabar. Bent jau einant pėsčiomis. Aikų be pačio tako ten nieko daugiau nėra o vizualizacija atrodo gana gražiai.
Takas baisus šiaip. Važiuojant paspirtuku tai ten pilna šaknų išlindusių, nelygus labai. O jungtis ten visai gerai. Dar jeigu kaip nors išspręsti tą paskutinių kelių dešimčių metrų užkilimą link Ozo g....
Comment