Pilnai pritariu themanual mintims dėl to atskyrimo, kad ir linija.
Pasistengsiu trumpai ir aiškiai: esminė problema yra KET, kad 413. „ženklui” priskirti du ženklai. Jie savo esme yra visiškai skirtingi. Turėtų būti jie atskirti ir paaiškinta, kad tame „bendrame” dviratis praleidžia pėsčiuosius ir prasilenkia lėtai, o tame „su linija” jau takai traktuotini atskirai ir gali nestabdyt iki 3–7 km/h. Dabar KET 57. punktu teigiama:
Tas „pro pat” iš tikrųjų reiškia, kad, kai prasilenki pėstįjį. Nesvarbu ar 7 m pločio bendrame take važiuojant už 5 m ar 1,2 m senamiesčio bendrame take.
Problemos nebūtų ir visiems būtų aiškūs lūkesčiai ir taisyklės, kaip elgtis, jei pastačius VMS mėgstamus sulipintus takus (raudoną dvirtakį plius 4–6 plytelių pėsčiųjų taką) – sudėtų 2 skirtingus ženklus: 411. dviračių takas (dvirtakio dešinėje) ir 412. pėsčiųjų takas (pėsčiųjų tako dešinėje). Pastačius 413., kaip tą mėgstama daryti, pagal KET 57. punktą gaunasi, jog pro pėsčiajį pėsčiųjų ir dviračių take privalai pravažiuoti (prasilenkti) 3–7 km/h.
Taupyti tuos ženklus galėtų tada, kai pakeis KET. Kai pamatys akivaizdžiai, kad pėsčiųjų kelio ženklas (jei statyti pagal taisykles) atsiduria pėsčiųjų tako viduryje, tai gal baigs tiesti siauriausius pėsčiųjų takus prilipintus prie siauriausių dviračių takų. Pagal STR tas nors ir ne visai tiesiogiai, bet labai aiškiai draudžiama, bet stato.
Pasistengsiu trumpai ir aiškiai: esminė problema yra KET, kad 413. „ženklui” priskirti du ženklai. Jie savo esme yra visiškai skirtingi. Turėtų būti jie atskirti ir paaiškinta, kad tame „bendrame” dviratis praleidžia pėsčiuosius ir prasilenkia lėtai, o tame „su linija” jau takai traktuotini atskirai ir gali nestabdyt iki 3–7 km/h. Dabar KET 57. punktu teigiama:
Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. // https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr
Problemos nebūtų ir visiems būtų aiškūs lūkesčiai ir taisyklės, kaip elgtis, jei pastačius VMS mėgstamus sulipintus takus (raudoną dvirtakį plius 4–6 plytelių pėsčiųjų taką) – sudėtų 2 skirtingus ženklus: 411. dviračių takas (dvirtakio dešinėje) ir 412. pėsčiųjų takas (pėsčiųjų tako dešinėje). Pastačius 413., kaip tą mėgstama daryti, pagal KET 57. punktą gaunasi, jog pro pėsčiajį pėsčiųjų ir dviračių take privalai pravažiuoti (prasilenkti) 3–7 km/h.
Taupyti tuos ženklus galėtų tada, kai pakeis KET. Kai pamatys akivaizdžiai, kad pėsčiųjų kelio ženklas (jei statyti pagal taisykles) atsiduria pėsčiųjų tako viduryje, tai gal baigs tiesti siauriausius pėsčiųjų takus prilipintus prie siauriausių dviračių takų. Pagal STR tas nors ir ne visai tiesiogiai, bet labai aiškiai draudžiama, bet stato.
Comment