Parašė themanual
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
Nenustebčiau, jei ten susiję su tuo, kad PP dvirtakių plotis buvo suderintas 3,5 m. Kituose (A juostų) PP pasimatė, jog dvirtakiai susiaurinti iki 2,5 m ar 3 m, o viešoje erdvėje pasipiktinusiai visuomenei „Vilnius Juda” pataikavo, jog užpirks daugiau asfalto nei projekte numatyta, kad būtų platesni takai! LOL
Turbūt užpirkinėja dabar.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąKernavės-Ozo sankryža. Ar čia viskas gerai su horizontaliu ženklinimu? Važiuojantys dviračių taku neturi pirmenybės prieš šalutine gatve (Kernavės) važiuojančias mašinas?
O jei visgi kažkas užmuš dviratininką ir teismas nuspręs, jog dviratininkas neturėjo piremybės, tai ne dėl trikampiukų buvimo o tik dėl to, jog pripažins šį dviračių taką nesant gatvės dalimi, o tik tai jog jis šioje vietoje priartėja prie gatvės, o realiai yra takas nuo senvagės parko iki Kalvarijų LIDL per visokius kiemus. Dėl to gal ir reiktų nepalikti šitos vietos taip ir reikalauti aiškaus žymėjimo nes šitas išplitęs teisinis neapibrėžtumas yra gyvybės ir mirties klausimas.
Beje ten toliau link Kalvarijų gatvės važiuojant takas kerta kiemo gatvelę, kur jau takas tikrai tolokai nuo Ozo g. ir manau ten dviratininkas tikrai neturi pirmenybės pagal dabartinę situaciją. Šiaip su horizontaliu žymėjimu padėtis visur labai bloga, važiavau prieš kelis mėnesius Laisvės pr taku tai vienoje vietoje nebuvo išvis horizontalaus žymėjimo nors takas jau antrus ar trečius metus skaičiuoja, o ta vieta pasirodė labai probleminė su keliais įvažiavimais iš eilės ir blogu matomumu.Paskutinis taisė themanual; 2020.10.13, 20:45.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė themanual Rodyti pranešimąTuri, juk takas yra sudėtinė kelio dalis, kuris šiuo atveju yra pagrindinis dviratininkams. Tai kad nėra trikampių ir prieš perėją nereiškia, jog šalutiniu keliu važiuojantis gali nepraleisti dviratininko. Tokiu atveju beveik niekur neturėm piremybės su dviračiu, nes trikampiukų buvimas horizontaliame žymėjime labiau išimtis nei taisyklė.
Atsitiktinis pavyzdys iš NL. Kaip turėtų būti:
Arba šitas
Teisybės dėlei, panašių teisingų pavyzdžių yra ir Vilniuje. Bet ne šiuo atveju.Paskutinis taisė John; 2020.10.13, 20:50.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąAtsitiktinis pavyzdys iš NL. Kaip turėtų būti:
Va tokią ženklų kombinaciją, kaip foto NL, buvau siūlęs įrengti Laisvės pr., kur dabar vystomi biurai su nauja gatve (seno beisbolo stadiono vietoje). Statybos į pabaigą, išvysim pirmą tokių ženklų įrengimo pavyzdį Lietuvoje. Jei nieks nieko nesabotavo vėlesnėse stadijose.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė Diim4iik Rodyti pranešimąO nuo kada važiuojančius per dviračiu pervaža reikia praleist?
Čia nebent truksta trikampiu sukantiems nuo Ozo g. prieš dviračių pervaža.
Comment
-
Ar tikrai?
59. Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.
60. Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.
Comment
-
Parašė Diim4iik Rodyti pranešimąAr tikrai?
59. Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.
60. Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.
https://eteismai.lt/byla/80171144490953/AN2-203-870
Vairuotojo pozicija po eismo įvykio, kur jis pasišalino iš eismo įvykio ir buvo pripažintas kaltu:
Apeliantas nurodo nuosekliai neigęs eismo įvykį ir tyčia iš jo pasišalinęs. Jis dviratininko nekliudė ir iš įvykio vietos nepasišalino, nes nebuvo įvykio. Jeigu apeliacinės instancijos teismas pripažintų, kad eismo įvykis vis dėlto buvo, būtina nustatyti, kieno veiksmai sąlygojo jo kilimą. Nurodo, kad dviračių takas negali būti pripažintas pagrindiniu keliu Senojo Pilatės kelio atžvilgiu ir nagrinėjamame įvykyje negalima situacija, kad dviratininkas važiavo pagrindiniu, o Apeliantas šalutiniu keliu. Pagal KET 57 punktą, važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra - tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį < ... >. Pagal KET 59 punktą, dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams. KET 60 punktas nusako, kad dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.
Dviratininko pozicija:
Dviratininkas T. K. apklausiamas teisme parodė, kad važiuodamas 20 km/h greičiu, dviračių taku (kuris yra lygiagrečiai Pilaitės prospektui), likus 40-50 metrų iki susikirtimo su važiuojamąja kelio dalimi (dviračių takas kirto Senąjį Pilaitės kelią) išgirdo automobilio pypsėjimą, pamatė labai greitai atvažiuojančią transporto priemonę, pamanęs, kad vairuotojas kažkur labai skuba, tačiau jis niekaip nereagavo, važiavo nemažindamas greičio, nes žinojo, kad važiuoja pagrindiniu keliu ir todėl turi pirmumo teisę pagal KET ir, anot jo, automobilis turėjo praleisti, nes automobilis iš šalutinio kelio išvažinėjo. Anot nukentėjusiojo T. K., jis, nestabdymas ir nekreipdamas dėmesio į greitai atvažiuojančią mašiną, jautėsi teisus ir drąsiai dviračiu kirto važiuojamąją kelio dalį. Teismui pasiteiravus, ar čia nebuvo kaip tyli principinė kova, kuris kurį praleis, dviratininkas parodė, kad „ taip, važiavome užsispyrę kaip ožiai“. Taip pat teismui pasiteiravus, kaip nuketėjęs T. K. suprato garso signalą, pastarasis paaiškino, kad „turbūt lūkesčių turėta, kad sustočiau ir praleisčiau. Nes jis pakankamai greitai važiavo, kažkur skubėjo“. Iš šių dviratininko parodymų Apeliantas sprendžia, kad nukentėjusysis T. K. matė atvažiuojančią transporto priemonę, ir, kaip jis parodė, greitai važiuojančią, jam signalizuojančią, tačiau sąmoningai nestojo, greičio nemažino, nes buvo įsitikinęs savo pirmumo teise.
Teismo pozicija:
Aukštesniojo teismo vertinimu, pagrįstai pirmosios instancijos konstatuota esant įrodyta, kad Apeliantas pažeidė KET 9, 154 punkto reikalavimus, nepraleisdamas pagrindiniu keliu važiavusio dviračio ir į jį atsitrenkdamas, o po įvykio, pažeisdamas KET 220 punkto reikalavimus, iš eismo įvykio vietos pasišalino. Nėra ginčo dėl to, kad Š. S. važiavo šalutiniu keliu link Pilaitės pr. Šias aplinkybes patvirtina ne tik Apelianto parodymai, bet ir kelio ženklinimas aptariamoje vietoje, kuris yra užfiksuotas eismo įvykio vietos schemoje, taip pat atsispindi ir byloje esančiose nuotraukose. Horizontalusis kelio ženklinimas patvirtina, kad dviračių juosta kerta važiuojamąją šio minėto šalutinio kelio dalį. Esant tokiam ženklinimui, važiavimo pirmumo teisę turėjo dviratininkas. Todėl Apeliantas, važiuodamas šalutiniu keliu bei matydamas dviračiu taku važiuojantį T. K., privalėjo sustoti ir jį praleisti, tačiau to nepadarė.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
Bet aš pats važiuodamas automobiliu toje vietoje sustoju ir praleidžiu dviratininkus (ir tą pastebėjau daro dauguma vairuotojų), nes pats mindamas dviratį stengiuosi negaišti ten laiko ir tiesiog persivarau kaip pėstysis, jeigu nepraleidžia manęs (bet tas retai jau bepasitaiko).Paskutinis taisė themanual; 2020.10.14, 02:35.
Comment
-
Tuo pačiu reiktų pridurti, kad tame pačiame Vilniuje yra sankryžų (ne išvažiavimų iš kiemų), kur ženklas 203 yra atitrauktas ir apima šaligatvį ar bet ką kitą, kas už jo. Tai visiškai nesuprantama, kodėl Ozo/Kernavės atveju padarytas toks absurdiškas ir pavojingas variantas.
Pavyzdys: Kubiliaus/Žukausko sankryža
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąO tai čia yra žmonių kurie dviratininkų per pervažas nepraleidžia? Man tai atrodo savaime suprantama, kad juos praleisti reikia. Labiau probleminiai yra paspirtukai kurie 90 laipsniu kampu pasisuka net nelėtėdami ir šauna pro nosį, o tada tikrink ar ABS veikia.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
Parašė John Rodyti pranešimąTuo pačiu reiktų pridurti, kad tame pačiame Vilniuje yra sankryžų (ne išvažiavimų iš kiemų), kur ženklas 203 yra atitrauktas ir apima šaligatvį ar bet ką kitą, kas už jo. Tai visiškai nesuprantama, kodėl Ozo/Kernavės atveju padarytas toks absurdiškas ir pavojingas variantas.
Pavyzdys: Kubiliaus/Žukausko sankryža
Taigi, yra ženklas perėja – važiuoti negali ir neturi pirmumo. Toje pačioje vietoje yra ženklas duoti kelią – automobilis ir kt. tr. pr. turi praleisti kitas transporto priemones, t. y. turi praleisti ir dviračius net važiuojančius perėja.
Gaunasi, jog perėjos ir duoti kelią ženklai priešarauja vienas kitam. Ar gerai suprantu, jog pagal teismų praktiką, jeigu 2 įstatymai / teiginiai prieštarauja vienas kitam, vadinasi, kaip nukentėjusysis galiu rinktis įstatymą kuris labiau patinka? Šiuo atveju, galiu rinktis pagal kurį ženklą vadovautis kelyje, t. y. renkuosi, tai, kad mane su transporto priemone dviračiu turi praleisti kiti, net per perėją?♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Taigi, yra ženklas perėja – važiuoti negali ir neturi pirmumo. Toje pačioje vietoje yra ženklas duoti kelią – automobilis ir kt. tr. pr. turi praleisti kitas transporto priemones, t. y. turi praleisti ir dviračius net važiuojančius perėja.
Gaunasi, jog perėjos ir duoti kelią ženklai priešarauja vienas kitam. Ar gerai suprantu, jog pagal teismų praktiką, jeigu 2 įstatymai / teiginiai prieštarauja vienas kitam, vadinasi, kaip nukentėjusysis galiu rinktis įstatymą kuris labiau patinka? Šiuo atveju, galiu rinktis pagal kurį ženklą vadovautis kelyje, t. y. renkuosi, tai, kad mane su transporto priemone dviračiu turi praleisti kiti, net per perėją?
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąO tai čia yra žmonių kurie dviratininkų per pervažas nepraleidžia? Man tai atrodo savaime suprantama, kad juos praleisti reikia. Labiau probleminiai yra paspirtukai kurie 90 laipsniu kampu pasisuka net nelėtėdami ir šauna pro nosį, o tada tikrink ar ABS veikia.
Šiek tiek ginčytinos vietos yra kai takas ir perėja kerta gatvę ne sankryžoje, kaip pvz prie Green Hall. GALBŪT būtų galima ginčytis teisme jog ten vis tiek yra gatvės ir tako sankryža ir nesant pirmumo ženklams dviratininkams ir važiuojantiems gatve reiktų vadovautis dešinės rankos taisykle, bet esu beveik 100 procentų tikras, jog galiausiai tai nebūtų pripažinta pilnaverte sankryža ir ši taisyklė negaliotų.
LKAD jau išsikovojo, jog Pajūrio dviračių takas pats vienas negali sudaryti kelio ir jiems nepriklauso jį administruoti, todėl sutvarkius perleis jį savivaldybėms, tai gal čia irgi būtų pritaikytas panašus principas, jog dviračių takas gali būti kelio sudedama dalis, bet pats vienas Lietuvoje netampa keliu ar kažkaip taip (???).
Olandijoje tokiose vietose kur norima suteikti dviratininkams pirmumą yra pastatomas gatvėje ženklas įspėjantis apie dviračių pervažą IR šalutinio kelio ženklas važiuojantiems keliu, kurį kerta dviračių takas. Pas mus yra kelios vietos, kur vairuotojus įspėja apie pervažą be šalutinio ženklo, bet su trikampiais horizontaliais, bet jie ten ir taip turi praleisti, nes suka dešinėn (Laisvės pr. Karoliniškėse mačiau); ir dar yra kur trikampiais dviratininkams įtvirtinamas jų šalutinis kelias (prie Žvėryno tilto), bet tokios, kad dviratininkams padarytų pagrindinį kelią ženklais, kur be jų jiems nebūtų pagrindinis - dar nemačiau.
Nebent galbūt galima ginčytis jog tokios vietos yra Pilaitės pr. ir Vakarinio aplinkkelio nuovažos, nes stovi ženklai ir be jų važiuojantys automobiliai GREIČIAUSIAI nebūtų laikomi, jog išsuka iš pagrindinio kelio, kaip kad Ozo g. ir G.V. g. dobile, kur dviratininkai ir pėstieji judantys tiesiai ir nesant ženklams staiga netenka pirmumo judėti toliau tiesiai.Paskutinis taisė themanual; 2020.10.14, 11:23.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąProtingesnių klausimų bus? Ats.: https://www.google.com/maps/@54.6871...7i13312!8i6656
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąVadovautis reiktų kelio ženklais, nes jie KET hierarchijoje yra aukščiau už horizontalų ženklinimą?
Dabar ten pažymėta pervaža, bet tarp perėjos ženklų ji tampa beprasmė, tuo tarpu trikampis duoti kalią ant to pačio stulpo, kur ir perėjos ženklas. Nors negaliu važiuoti net pervaža, bet automobilis privalo mane praleisti važiuojantį. Nėra eTeismuose tokios bylos? Suprantu, policija turi skirti baudą, kad važiavau perėjoje, bet visa atsakomybė tektų automobilio vairuotojui, jeigu partrenktų.
Parašė themanual Rodyti pranešimąKaip kad Ozo g. ir G.V. g. dobile, kur dviratininkai ir pėstieji judantys tiesiai ir nesant ženklams staiga netenka pirmumo judėti toliau tiesiai.
Parašė Diim4iik Rodyti pranešimąTai jei toks protingas gal papasakosi ta ir dviratininkams? Nes vasara jei ju nepraleist gali iškarto kokius tris ant kapoto pravežt.
Per dvi paras – daugiau nei pusšimtis neblaivių motorinių transporto priemonių vairuotojų
https://lkpt.policija.lrv.lt/lt/nauj...niu-vairuotoju♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
Comment