Įdomu ar tą patį darys ties Stanevičiaus Lidl raudonu dvirtakiu. Šis nutiestas pagal senąjį - toliau nuo gatvės. Potencialiai raudonasis asfaltuotas šaligatvis.
Neesu tikras, kas lemia galimybę daryti be projekto viešinimo? Remontas? Kai nėra prisidedančio investuotojo/ES?
Ideologizuotas smėlis, žvyras ir skalda turėtų laikyti trumpiau?
Na kai prieš kelis mėnesius nutiestas naujas takas (Linkmenų) yra labiau banguotas, nei tiestas 1988 (ar kažkada panašiai), tai iš tikrųjų smalsu, ką ten sovietai darė kitaip.
Pažeidimai. Galima keisti 10 % esamų sprendinių. Čia nežinau, bet kitur naujai tiesiant dvirtakį remonto būdu, dvigubai siaurinant šaligatvį, nukasant šlaitą, platinant pagrindus, demontuojant lietaus nuvedimo latakus ir panaikinant buvusias pėsčiųjų tako apsaugos zonas – panašu, kad yra daugiau pakeitimų nei 10 %.
Pažeidimai. Galima keisti 10 % esamų sprendinių. Čia nežinau, bet kitur naujai tiesiant dvirtakį remonto būdu, dvigubai siaurinant šaligatvį, nukasant šlaitą, platinant pagrindus, demontuojant lietaus nuvedimo latakus ir panaikinant buvusias pėsčiųjų tako apsaugos zonas – panašu, kad yra daugiau pakeitimų nei 10 %.
Bet tai atnaujinant subirėjusius takus/laiptus irgi yra daugiau nei 10% pakeitimų. Atnaujinant želdynus irgi. Keičiant apšvietimo stulpus irgi. Viską iš esmės tvarkant taip yra. Tai čia tas rodiklis turbūt negalioja. Kitaip kiekvienam pirstelėjimui reikėtų rengti ir viešinti projektą, kad visai nebūtų logiška.
Įdomus sprendimas. Sovietai, taip išeina, darė gerus pagrindus, jei tiek atlaiko
Pagrindas gal ir neblogas, tik viršutinį sluoksnį kažkodėl pamiršdavo užasfaltuoti Olandijoje būtų nelegalu dviračių takui naudoti asfaltą su tokiu aukštu pasipriešinimo riedėjimui koeficientu
Bet tai atnaujinant subirėjusius takus/laiptus irgi yra daugiau nei 10% pakeitimų. Atnaujinant želdynus irgi. Keičiant apšvietimo stulpus irgi. Viską iš esmės tvarkant taip yra. Tai čia tas rodiklis turbūt negalioja. Kitaip kiekvienam pirstelėjimui reikėtų rengti ir viešinti projektą, kad visai nebūtų logiška.
Ne.
Vieną stulpą keičiant vienu, 3 m šaligatvio dangą keičiant toje pačioje vietoje 3 m šaligatviu – 0 % pakitimas. Vieną stulpą keičiant dviem stulpais, trijų metrų šaligatvį siaurinant į 1,5 m., nutiesiant niekad neegzistavusį dviračių taką sukuriant naujus srautus, pilnai naikinant inžinerinius įrenginius vietoj jų neįrengiant alternatyvos (latakų sistema tarp skardžių ir šaligatvių) – tada atsiranda pakitusios situacijos procentinė išraiška. Medžių sodinimas nėra remontas – arba sodini naujai, arba geni, arba kerti.
Dar dėl "perdarymų" ir "sutvarkymų". Spėju Antonas žino, bet iki dabar pat "tvarkoma" tik kosmetiškai ir tik vizualiai. Naujausias pavyzdys iš Linkmenų g., kur net ant naujai perkloto raudono asfalto ties vienu įvažiavimu telkšo balos po lietaus. Iš seniau praktiškai visas Laisvės pr. takas, kur vietomis užpeckioti įskilimai tako spalvos rausvais dažais. Laisvės pr. takas tokiu tempo po poros metų jau prašysis kapitalinio remonto ar ištisinio perasfaltavimo. Tiesą sakant, mane tai labiausiai neramina, nes ar savivaldybė turės tam pinigų ir noro viską tvarkyti? Takų tiesiama labai daug ir jeigu jie visi pradės griūti, jų lopymui ir tvarkymui reiks nemažai pinigų, kurių kažin, ar bus norima skirti.
Tuo metu seni takai (pavyzdžiui iš 2000 or so palei Ateities g) dažnu atveju yra idealios būklės net po 20 metų naudojimo ir turbūt dar 20 metų laikys. Matau problemą, kai poros metų senumo takas skilinėja ir atsiranda nelygumai dangoje, nekalbant jau apie Linkmenų g. taką, kuris buvo nelygus nuo pat pastatymo.
Dar dėl "perdarymų" ir "sutvarkymų". Spėju Antonas žino, bet iki dabar pat "tvarkoma" tik kosmetiškai ir tik vizualiai. Naujausias pavyzdys iš Linkmenų g., kur net ant naujai perkloto raudono asfalto ties vienu įvažiavimu telkšo balos po lietaus. Iš seniau praktiškai visas Laisvės pr. takas, kur vietomis užpeckioti įskilimai tako spalvos rausvais dažais. Laisvės pr. takas tokiu tempo po poros metų jau prašysis kapitalinio remonto ar ištisinio perasfaltavimo. Tiesą sakant, mane tai labiausiai neramina, nes ar savivaldybė turės tam pinigų ir noro viską tvarkyti? Takų tiesiama labai daug ir jeigu jie visi pradės griūti, jų lopymui ir tvarkymui reiks nemažai pinigų, kurių kažin, ar bus norima skirti.
Tuo metu seni takai (pavyzdžiui iš 2000 or so palei Ateities g) dažnu atveju yra idealios būklės net po 20 metų naudojimo ir turbūt dar 20 metų laikys. Matau problemą, kai poros metų senumo takas skilinėja ir atsiranda nelygumai dangoje, nekalbant jau apie Linkmenų g. taką, kuris buvo nelygus nuo pat pastatymo.
Ką daryti su šituo? Čia viena iš trumpų atkarpų, kurias perasfaltavo Linkmenų g. po to, kai paraportavau dėl vandens kaupimosi po lietaus. Iki perdarymo toje vietoje būdavo didelė bala po lietaus. Po perdarymo ten irgi didelė bala po lietaus. Raportuoti iš naujo? Ir kurių velnių perdaro, jeigu po perdarymo būna lygiai tas pats?
Comment