Ant šito iškart kyla įtarimas, kad juos pamėgs ne mažiau už geltonus skydus
Jeigu bus dažnai naudojami, juos tada reiktų įrengti mažų formatų (ženklo dydis lyg tais vadinasi 0), kad taip nekristų į akis.
Tiesą sakant, jau kyla minčių, kad reiktų vėl uždrausti dviračių eismą šaligatviais*. Tada gal nebūtų tokio didelio poreikio tokių ženklų.
*Įrengiant ženklus "Pėsčiųjų takas (išskyrus dviračius)" ten, kur šalia 50 km/h gatvė, stengtis užtikrinti dviračių juostų (galbūt ir A juostų, juos taip pat atiduodant dviračiams) plėtrą.
Kai keičiasi KET, Pabandysiu pateikti savo dviračių eismo koncepciją:
Šaligatvis. Dviračių eismas draudžiamas. Dviračių eismas vyksta kartu su kitais eismo dalyviais (mot. transporto priemonėmis). Šalia esančios važiuojamosios dalies ribojamas greitis - iki 30 km/h, juostos plotis iki 3 m, išimtiniais atvejais 3,25 m.
Pėsčiųjų takas (išskyrus dviračius). Kitaip tariant šaligatvis, kuriame leidžiamas dviračių eismas. Įrengiamas šalia mot. tr. priemonių važiuojamųjų dalių. Leidžiama važiuoti kartu su kitais eismo dalyviais, bet leidžiama važiuoti ir šaligatviu kartu su pėsčiaisiais. Įrengiamas šalia svarbesnių gatvių, kuriose greitis 40-50 km/h. Dviratininkas pats renkasi kur važiuoti. Papildomai galėtų būti reguliuojamas el. dviračių/paspirtukų eismas (leidžiamas/draudžiamas).
Bendras pėsčiųjų ir dviračių takas. Galima naudoti siekiant nukreipti dviratininkus nuo važiuojamosios dalies, bet leidžiant eismą kartu su pėsčiaisiais. Galėtų būti naudojamas užmiesčių keliuose/greito eismo gatvėse (60+ km/h) ir gatvėse, kurios turi kitose pusėse nutiestus dviračių takus ir siekiama visiškai nukrauti dviratininkus nuo pagr. važiuojamosios dalies. Papildomai galėtų būti reguliuojamas el. dviračių/paspirtukų eismas. Galbūt būtų galima šio ženklo atsisakyti ir naudoti tik ženklą dviračių takas, jais būtų leidžiama judėti pėstiesiems ir tik pagal įrengimo dizainą arba horizontalųjį ženklinimą būtų galima atitinkamai nukreipti pėsčiuosius ir dviratininkus.
Dviračių takas. Jis nukreipia dviračius nuo bendrosios važ. dalies. Juo leidžiama judėti pėstiesiems jeigu nėra alternatyvų.
Ženklas "Pėsčiųjų takas". Įrengiamas takuose, kurie nėra šalia važiuojamosios gatvės dalies. Plotis iki 2 m arba Palangos J. Basanavičiaus g. analogas.
Ar tikrai nelieka? Važiuoji sau greitėjimo juosta ir staiga pyst iš kairės tau per šoną norintis į lėtėjimo juostą. Ko nedavei kelio?
Nesakau, kad pilnai sutinku su nuostata, tiesiog čia buvo vienas pirmųjų mano klausimų forume. Vienareikšmio atsakymo negavau, dabar klausimų dėl teisinės nuostatos nekyla.
Viena vertus, galima nustatyti kas į ką trenkėsi, nebent tai neturės reikšmės. Kita vertus apsunkina galimybę įsibėgėti ir sklandžiai įsilieti intensyvaus eismo metu.
Realiai viskas turėtų vykti užtrauktuko principu - įleidi ir įvažiuoji, bet negi tai įteisinama?
Realiai viskas taip ir vyksta. Bet keičiamais KET punktais bus įteisinta galimybė daužyti važiuojančius greitėjimo juosta.
Tai ir dabar iš esmės gali vykti tas pats, tik iš abiejų pusių. Realiai čia turėtų būti mandagumo reikalas - pamatei žmogų rodantį posūkį leidi persirikiuoti. Bet kadangi jo akivaizdžiai trūksta (ką kalbėti, teko matyti lenkimų per greitėjimo-lėtėjimo juostą ), tai dabar įteisins privalomą vienos pusės mandagumą.
Jeigu bus dažnai naudojami, juos tada reiktų įrengti mažų formatų (ženklo dydis lyg tais vadinasi 0), kad taip nekristų į akis.
Tiesą sakant, jau kyla minčių, kad reiktų vėl uždrausti dviračių eismą šaligatviais*. Tada gal nebūtų tokio didelio poreikio tokių ženklų.
*Įrengiant ženklus "Pėsčiųjų takas (išskyrus dviračius)" ten, kur šalia 50 km/h gatvė, stengtis užtikrinti dviračių juostų (galbūt ir A juostų, juos taip pat atiduodant dviračiams) plėtrą.
Nepritariu. Dviračiams nėra saugu važinėt tuo pačiu keliu, kuriuo važinėja ir mašinos, kurių masės tikrai ne 100kg. Dviratininkui nesvarbu, kad partrenktas jis bus teisus likusį gyvenimą ant lovos. Dviračių greičiai šaligatviuose nėra dideli, juos lengviau pastebėti, visi saugūs ir laimingi.
Nepritariu. Dviračiams nėra saugu važinėt tuo pačiu keliu, kuriuo važinėja ir mašinos, kurių masės tikrai ne 100kg. Dviratininkui nesvarbu, kad partrenktas jis bus teisus likusį gyvenimą ant lovos. Dviračių greičiai šaligatviuose nėra dideli, juos lengviau pastebėti, visi saugūs ir laimingi.
Skirtingos gatvės turi skirtingą saugumo lygį. Kai kuriose iš jų nebus didelės bėdos leisti visus dviratininkus ant važiuojamos dalies, galbūt šaligatviai jiems ne vieta, ypač jei jie siauri. Dažniausiai tai šalutinės gatvelės, žr. Žaliakalnis, Vilijampolė Kaune.
Yra gatvių, kur sportininkai mėgsta važiuoti važiuojamaja dalimi, o rekreacinininkai ir commuteriams dėl saugumo važinėja šaligatviais. Dažniausiai tai 50 km/h gatvės su 3,25+ m pločio juostomis. Reikia suteikti galimybę pasirinkti.
Yra gatvių ir kelių, kur galima būtų nukreipti visus nuo sportininkų iki mažų vaikų, tai keliai kur greitis yra daugiau nei 60 km/h. Galvoju, kad Taikos pr. Kaune link Palemono yra kažkas tokio, su sąlyga, kad bortai bus normaliai sutvarkyti.
Aš kalbu apie tai, kad reikia vertinti gatves+šaligatvius individualiai ir kiekvienai iš jų įvertinti saugumo lygį dviratininkui. Manau, kad mes tai pasiruošę padaryti, reikia tik noro, laiko ir entuziazmo.
Ten, kur greitis 60 ir daugiau, reiktų jau fizinio atskyrimo. Yra bebaimių, kurie beveik vidury gatvės tokiuose keliuose važiuoja, bet manęs to nepriverstų daryti net ir baudomis.
Dviračių greičiai šaligatviuose nėra dideli, juos lengviau pastebėti, visi saugūs ir laimingi.
Dviratis dviračiui nelygu. Ne tik pensininkai važinėja. Nenorėčiau 30km/h lygioj vietoj numušt kėglį. Ką jau kalbėt apie 70km/h nuo kalniuko. Žiūrint kaip pėstieji sugeba nematyti dviračių net ir kirsdami dviračių takus ar gatvę - nemanau, kad ant šaligatvio labiau pastebi..
Dviratis dviračiui nelygu. Ne tik pensininkai važinėja. Nenorėčiau 30km/h lygioj vietoj numušt kėglį. Ką jau kalbėt apie 70km/h nuo kalniuko. Žiūrint kaip pėstieji sugeba nematyti dviračių net ir kirsdami dviračių takus ar gatvę - nemanau, kad ant šaligatvio labiau pastebi..
Tai čia jau sportiškas mynimas, taip ant šaligatvio tikrai nereiktų. Šaligatviu pateisinčiau tik trumpus atstumus, commutinant, pėsčiojo greičiu t.y. apie 6 km/h.
Mąstau, kad yra šaligatvių, ant kurių jokiam dviračiam ne vieta. Yra šaligatvių, kurie tinka lėtam transportui, bet netinka sportininkams. Yra tam tikrais atvejais, kai mažai pėsčiųjų, šaligatviai (platūs, bent 2,5-3 m) tinkantys ir sportininkams.
Mąstau, kad yra šaligatvių, ant kurių jokiam dviračiam ne vieta. Yra šaligatvių, kurie tinka lėtam transportui, bet netinka sportininkams. Yra tam tikrais atvejais, kai mažai pėsčiųjų, šaligatviai (platūs, bent 2,5-3 m) tinkantys ir sportininkams.
Sportininkų ant jokio šaligatvio (ant kurio normalu pėstiesiems vaikščioti) neleisčiau. Dviratininkas minantis 20-30 km/h tikrai nesuspės sustoti kai priešais jį atsistos pėstysis.
Comment